Hüppa postitusse
Postitatud
comment_50974

BMW 316i facelift aastast 1989 (täpne tootmiseaeg 1989-06-12) ja värviks Delphin Metallic (184). Lisadest ilma katalüsaatorita mudel, katuseluuk ja tahhomeetriga kelladeblokk.
Auto oli poolteist aastat Türil seisnud ja kohale minnes oli üllatus päris suur. Masin väga korralik ning käima läks poolest pöördest. Julgelt sai masin ülevaatusele viidud ning koheselt läbis ka selle puhtalt.
Pärast ülevaatust sai käed löödud ja auto ära ostetud.
Masin sai eelkõige talveks jääradade tarbeks ostetud ja seal seda üldiselt ka sihtotstarbeliselt kasutan. Samuti sõidan sellega suviti kaasa mõned rajapäevad ja võistlused.

08/2013 sai m40b16 mootor (73kw) asendatud e36 pealt pärit m42b18 mootoriga (103kw).

 

Esimene registreerimine Eestis 1999a. ja alates 2005a. ülevaatuspunktidest järgmine info (üldiselt väga vähe sõitnud masin):

15.07.2013 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2014 188100km

16.10.2012 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2013 182471km

24.05.2010 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2011 180704km

30.05.2009 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2010 171958km

29.05.2008 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2009 166559km

29.05.2007 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2008 160863km

26.05.2006 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2007 155000km

31.05.2005 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2006 149000km

 

Tehtud:

-e36 m42b18 mootor (103kw) + chip (piiraja tõstetud)

-kat. eemaldatud

-Ees bilstein B6 amordid, taga Koni adjustable amordid

-tagumine strutbar

-e36 roolilatt

-typ.168 LSD 4.27 ülekandega

-kerge komposiitmaterjalist põhjakaitse

-m20 hooratas (6,5kg) + sidur ja korv

 

Plaanid:

 

-taha ketastega sild

 

Väike hooldusajalugu
10/2012:
Õlivahetus Lotos 5W40 4L täissünt. + õlifilter
Õhufilter
Kütusefilter
Generaatoririhm
Vahatatud (Valma Excalibur Car Wax)
Sony CDX-F5550 stereo
14" BBS e30 valuveljed
11/2012
Uued küünlajuhtmed
Uued küünlad NGK
Sport istmed

12/2012

Ette Bilstein B6 amordid

Taha Koni Sport adjustable amordid

01/2013

Decat.

Chip paigaldatud

Ette uued pidurikettad ja klotsid

Ette Pioneer 3-way 100w kõlarid

Sumbutaja kohandatud ja parandatud

Generaatoririhm uuesti

Kelladeblokk parandatud

Esimeste õõtsade tagumised puksid vahetatud (Febi eksentrik puksid)

Sillastendis käidud

Tagumiste amortide tugilaagrid vahetatud (Sachs)

Difrisse paigaldatud typ.168 LSD element + uus LSD õli + uued simmerid

02/2013

Termostaat vahetatud

Mõlemad veetemp. andurid vahetatud

Veetempi lisanäidik paigaldatud

FK Automotive sport paneelfilter

Uus tagumine parem amordi tugilaager (Sachs)

Uued esimesed suunatule pirnid 12V21W

07/2013

Keevitatud

Mõlemad uued esitiivad

Mõlemad küljed täies ulatuses värvitud

Tagumine luugispoiler

08/2013

Peale M42B18 mootor (103kw)

Uus õli Valvoline 15W40

Uus detonatsiooniandur

01/2014

e36 roolilatt (ratio 3.25)

sillastend

komposiitmaterjalist põhjakaitse

05/2014

Õlivahetus (15W40 Valvoline)

Lambda vahetatud (universaalne)

06/2014

esimene OMP strutbar

m20 hooratas (6,5kg) + m20 sidur ja korv, e21 323i survelaager

 

 

 

Mõned fotod, mis tehtud paar päeva peale masina ostu:

099770679a0f41.jpg
0997706713d56f.jpg
0997706731572f.jpg

 

Ja üks kaasaegsem foto Raplast (2014 a.):

0104731397aabe4.jpg

Muudetud , muutis siimp

  • Vastuseid 95
  • Vaatamisi 16,3tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Masin sõidab endiselt probleemideta. Sellel aastal ilmselt kasutusel ainult rajamasinana. Plaanis see aasta paar võistlust kaasa teha aga üldiselt siiski rahulikult võtta. Vahetust vajaks kütusepaagi

  • Auto põhimõtteliselt valmis. Mõned pudinad veel homme külge ja ülevaatusele. Kui hästi läheb, siis jõuab selle nädala jooksul veel teise mootori ka peale panna. Ideaalis tahaks masin madalamaks aga ku

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_55658

Ei töötanud antud näidik juba enne chippimist, seega selles viga vaevalt. Muidugi andurit kahtlustasin ka ise pärast paari tuttava kelladebloki proovimist ja ostsin ka anduri valmis juba, kuid nähes, kus kohas see asub, loobusin selle vahetamisest. Tuleb ikkagi see raske töö ette võtta. Oskab keegi öelda, et kumb see kelladeblokile signaali andev andur on, kas  salongi poole jääv?

  • Autor
comment_55784

Nii, vahepeal õnnestus saada üks väga oluline asi:

0101099911b0457.jpg

Tänase seisuga on element juba oma tee difri sisse leidnud, samuti läks sisse uus õli ja uued simmerid. Homme plaanis trenni teha, kuna siiani vaid lahtise difriga sõitnud ning nädalavahetusel tulemas kaks võistlust.

  • Autor
comment_55789
Oled Igamehe Talvesõidule ka tulemas?

Kas seal on rehvid täiesti vabad? Ühel külavõistlusel käisin, kus kasutati samuti lauset "piigid on keelatud", lõpptulemus oli see, et paugutati tänavarehvidega, millele sisse 4.5mm naastud liimitud ja see polnud enam kuigi huvitav. Võin ka vabalt sellised rehvid liimida aga milleks sellise asjaga tegeleda kui piigid ja titepiigid on välja mõeldud. Püüan üldiselt sellistel võistlustel sõita, kus 2mm naastu limiit ette pandud.

  • Autor
comment_55791

Ma ei hakka küll siin teemas seda põhjalikumalt lahkama aga tänavanael on võistlustel väga lai mõiste. Põhimõtteliselt saab pakiauto naastu liimida nii, et see jääb suhteliselt välja ning siis freesiga otsad teravaks ja ongi kodukootud titepiik olemas, mis näeb välja nagu tavaline tänavarehv. Seda kasutavad kurjalt ära paljud kui juhendis pole ära märgitud, et lubatud vaid 2mm tänavalegaalsed rehvid.

  • Autor
comment_55970

Üks sportlik nädalavahetus jälle möödas ja aeg kokkuvõte teha. Väike soovitus, poole hooaja pealt ei ole mõtet lahtise difri pealt LSD peale minna, päris keeruline on. Igatahes nagu mõned postitused eespool mainitud, sai auto endale alla typ168 LSD. Reedel käisin kiiruga tegin sulaga paar trenniringi ja sulaga tundus asi väga hea - kiirus suurem ja kõik fantasiline. Järgmisel päeval olid Ilmatsalus võistlused ja kuna vahepeal oli saabunud -5 külmakraadi, siis oli juba prooviringidel aru saada, et LSD on sileda jää peal ikka hoopis teine asi kui lahtine differ. Natukene gaasi puudud, paneb tagumine ots alt minema. Igatahes kogu päev möödus LSD-ga sõitma õppides ja harjutades (pidin ise võistlust korraldama ja võistluste vahepeal veel eksamil ära käima, seega olid ka mõtted väga hajevil). Igatahes lõpptulemuseks alles 7.koht tagaveos (kokku 13 võistlejat). LSD kasu tundsin esijalgu ainult kohapeal startides, kuna autot loopida veel ei oska.

 

Ammu olin ennast kirja pannud pühapäeval (03.02.13) Tarvastu krossirajal toimuvale jääraja võistlusele. Pühapäeva hommikul oli jälle start ja juba prooviringidel oli aru saada, et tagasipööretel võib lõpuks LSD-st ka kasu olla. Kokku sai sõita 3 vooru ja igas voorus 4 ringi, mis oli trenni mõttes juba väga hea. Rada ise väga tehniline - positiivsed ja negatiivsed kalded ning üsna mitu tõstvat kohta, lõpuks sain maksma panna ka auto vedrustuse. Igatahes kõik algas hästi, kiirus oli hea aga esimese sõidu viimases ringis suutsin ikkagi käiguga eksida ja ühe spinni teha. Endalegi üllatuseks sõitsin siiski välja 3nda aja (kokku oli vististi 13 võistlejat tagaveos). Mõtlesin, et teises voorus võtan kõik tagasi ja hakkasin kõvasti vajutama, tulemuseks eksimus ühes tagasipöördes, kuhu, nagu hiljem aru sain, peab LSD-ga sõites käsipidurit kasutades sisse minema (lahtise difriga käsipidurit põhimõtteliselt ei kasutanud kunagi). Ometigi sain enamvähem mõistlikult tulema ja suutsin kolmandat kohta hoida. Viimase vooru sõitsin puhtalt ja tulemuseks kaotust esimesele kohale 4 ringi peale 1 sekund (teise koha võtnud sõitja oli kolmandas voorus 5 sek aeglasem), millega võis päris rahul olla. Tarvastu jäärajalt siis tulemuseks 3. koht tagaveoliste klassis ja esimene karikas e30-ga auga välja teenitud.

Kokkuvõtteks võib öelda, et olen siiski rahul otsusega LSD alla panna, kuna millalgi oleks selle nalja nagunii tegema pidanud ja see hooaeg sai võetud just tagaveo õppimiseks.

 

Mõned pildid Ilmatsalu II etapilt:


0101140649e267a.jpg

 

0101140655f0600.jpg

Muudetud , muutis siimp

  • Autor
comment_56210

Täna sai termostaat vahetatud ja mõlemad veetemp. andurid vahetatud ja endiselt veetemp. näidik midagi ei näita. Ju ikkagi viga mujal ja mõistus endal otsas. Igatahes lisanäidik veetempi tarvis ammu ostetud ja ei pääse ma selle külge panemisest. Igatahes nüüd lugu järgmine. Kuna veetempi lisanäidiku andurit mujale võimalik panna ei ole kui ühe praeguse veetempi anduri asemele, siis küsimus, et kumb neist veetemp anduritest annab infot ajule ja kumb näidikule? (Plaanis panna lisanäidiku andur kellale infot andva anduri asemele). Kui juhi poolt asjale läheneda, siis vasakpoolne andur on sinise peaga (2 klemmi) ja parempoolne andur musta peaga (2 klemmi). Pistikud neil ühesuguse kujuga.

Põhimõtteliselt järgneval pildid osad nr. 11 ja nr. 13, kuigi täpsemalt pole seletud, et kumb kummale infot annab.

9.png

11. ENGINE COOLANT TEMP SENSOR

13. Temperature sensor

Muudetud , muutis siimp

comment_56215

sinise peaga annab infot ajule ja teine annab näidikule. kui sa juba mainisid mustapeaga andurit siis see peaks olema mõeldud e36 kerega masinale mille takistus ei sobi e30 kerele. otsi pruunipeaga andur ühe klemmiga ja ma usun ,et su mure on lahendatud

  • Autor
comment_56300

Nii, nüüd järgmine probleem, mis tegelikult juba algusest saadik vaevanud aga pole siiani nii palju seganud. Kuna laupäeval toimus üks võistlus, kus oli küllalt palju jõudu vaja, siis andis antud probleem endast rohkem märku. Igatahes lugu selline. Esimese käiguga toimib kõik ideaalselt, mootor laulab kenasti ja käib hästi pöördesse. Teise käiguga aga üle 4500 pöörde asi üldse ei lähe, vahepeal kuni 5000rpm (kõik väljast vaatajad on öelnud, et lõpp kaob täielikult ära), kolmandale käiku vahetades hakkab vahest puterdama, vahest kaob lihtsalt jõud ära (siduriga meelitades kuidagi saab hakkama, aga mis elu see on). Kolmanda käiguga täpselt sama asi, neljandaga samuti. Kohapeal ei käi ka mootor ilusti, käib väga ebaühtlaselt. Proovinud olen mõlema ajuga, nii chipitud kui ka tavalisega. Chipitud ajuga madalamalt küll jõudu rohkem, kuid kõrgetelt pööredelt sümptomid samad. Kas asi võib olla pihustites või tasuks kriitilise pilguga ka lambda üle vaadata?

Autol siis vahetatud kütusefilter, küünlad+juhtmed, kat.eemaldatud. Hetkel veel vahetamata rihm, mille tahaks selle nädala jooksul ära teha.

Muudetud , muutis siimp

comment_56327

arvatavasti mõni andur või piirab miski kütuserõhku. andurid saad nõnda ära proovida, et ükshaaval võtad pistikuid küljest ära siis aju võtab sellekohapealt mingi keskmise väärtuse ja proovid kas läks paremaks.va vända andur. lisaõhku kusagilt saab siis võib ka sellist nalja teha tavaliselt siis lõdvikul praod sees

comment_56481

Kui mootor tiksub siis pole mõtet eriti elektrist viga otsima hakatagi.

Oli samamoodi, et esimesega läks lõpuni, edasi kööga. Teisest kolmandale samamoodi puterdas mingi aeg, ilmselt tõmbas täis selle ajaga.

Mul oli 4.27 ülekandega 120 max mis välja jooksis :D Edasi poos nii jubedalt, kunagi proovitud sai siis punnitas mingi 5 km'ga 150 välja :D Mootor suht vibreeris peal.

Ise ka jaurasin ja möllasin, mootori ära vahetasin ja to ükskord lahti sai võetud, selgus et esimese silindri tõukur oli kinni kiilunud. Ja muu teema väga kulunud.

 

Mul oli veel see imelik, et täiesti külma mootoriga käis ilusti lõpuni puhtalt. Aga ikka jah, soojemaks sai oli 4000 kandis nagu piiraja.

  • Autor
comment_56484

Sama seis, et külmalt käib kenasti aga soojalt on 5000 peal nagu kõik. Õhulõdvikule tegin natukene parandust, ei muutunud midagi. Eks püüan lähiajal surved ära mõõta ja siis vaatab edasi. Kui kusagilt hea pakkumise IS mootorile tuleb, siis tuleks kohe see ära tuua ja küll uue hooajani on aega seda peale leiutada. Vähemalt sain veetempile lisanäidiku paigaldatud ja üks probleem seega vähem.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_57240

Nii, vahepeal päris palju toimunud. Mootori sain väga korralikult jooksma ja seda näitavad ka möödunud nädalavahetuse võistluste tulemused. Sai natukene asjatundjatega nõu peetud ja arvati ikkagi, et kütust ei saa kätte või probleem kütuse survega. Igatahes kütusereg.klapi vaakumi voolik sai n.ö. "pimedaks" pandud ja asi toimib. Nüüd kerib väga korralikult iga käiguga. Vahepeal sai ka FK Automotive paneelfilter pandud:

01014075978faab.jpg

Muidugi ükspäev oli üllatus suur kui auto tagaosast mingi kolin hakkas tulema. Uurides selgus, et 2 nädalat vana tagumise amordi padi oli selliseks muutunud:

01014076093c8d3.jpg

Tagumistele amortidele sai ühed lisaseibid juurde pandud ja loodame, et kestab.

Nagu eelnevas postituses mainisin, siis sai ka lõpuks lisa veetemp. näidik külge pandud ja isegi asukoha leidmisega sellele läks päris hästi:

010140758583405.jpg

 

Võistlustest ka siis. 22.02.2013 toimunud Ilmatsalu III etapil (e. öösõidul) suutsin esikoha võtta (tagaveos kokku 11 võistlejat). Seejärel suundusin 24.02.2013 hommikul otse töölt (olles vaid 1h maganud) Tarvastu jääraja II etapile. Eeldades, et väsimus oli suur ja rehvid päris läbi (uued Contid said valmis võetud aga kuna hooaeg põhimõtteliselt läbi, ei hakanud neid alla panema vaid lasen vanadega lõpuni), oli tulemus isegi päris hea - kokkuvõttes 3. koht (võitslejaid oli ka midagi kümne ringis). Väike pilt ja videomeenutus:

0101407755936f2.jpg

 

Tarvastu jäärada II etapp 24.02.2013 esimene voor.

 

Kirsiks koogile sai 25.02.2013 õhtul Valgast omale M42B18 ära toodud:

0101407621c3d31.jpg

 

Kui kedagi huvitab, siis talvise hooaja lõpus (märtsi lõpp) on pakkuda on minu praegune M40B16 mootor (kaasa kange aju, mida võimalik ka hea pakkumise korral eraldi müüa). Antud mootor kerib väga korralikult edasi ja kuni hooaja lõpuni ka veel proovimise võimalus olemas.

Muudetud , muutis siimp

  • Autor
comment_57249

Kusjuures ei olnud, kuna eelmisel amordil (Sachs) oli see alumine tugipind seal laiem, uuel (Koni) aga selline teravam. Natukene tööpõhimõttega tutvudes sai päris kiirelt selgeks, et mingi seib peab seal olema.

Muudetud , muutis siimp

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.