Hüppa postitusse
Postitatud
comment_50878

Jõudu kõigile BMW meestele.

Järjekordselt olen siis tegemas teemat enda jaoks uude foorumisse, kuna seda siis tingib margi muutus garaazis.
Senimaani tegelenud vist juba üle 10 aasta Golfidega, aga kuna viimane projekt (http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=8130) osteti ootamatult käest, siis otsustasin ka juba marki vahetada ja mille peamislelt tingis ka soov proovida teis veoskeemi.
Uuemaid autosid väga projektideks pole tahtnud senimaani osta ja sellena meeldivad mulle ikkagi autod, mille aasta arv jääb alla 90.

Kuigi eelmisest projektist saadud raha eest oleks saanud osta üpriski korraliku e30ne, siis tegelikult oma huvisi ja tahtmisi silmas pidades ei näinud originaalse auto ostmisel mingit mõtet. Seda siis sellepärast, et üldiselt ma austan inimesi, kes säilitavad originaalset välimust jne, aga minu jaoks jääb see hobina kuidagi väheseks ja ei paku niipalju pinget.

Seega seadsin ostmisel eesmärgiks lihtsalt enamvähem korraliku kere leidmise ja ülejäänud siis tuleb ise teha ja välja mõelda.
Auto leidsin siitsamast foorumist:
bmw001.jpg

bmw002.jpg

Üldiselt oli auto seisukord selline, et üritus teda kohe sõitma saada vms. näis nagu suht mõtetu.
Väga täpselt ma aru ei saanudki, mis see plaan oli või kes seda teostas või üritas teostada, aga ainuke võimalus oli siis kohe ise uuesti alustada ja võimalikult nullist.

Autoga tuli kaasa ka mingi osa sisust, aga kuna see oli väljas ära vettinud ja kopitanud, siis läks kõik kohe prügi hunnikusse:
bmw003.jpg

Mootor oli müüja jutu järgi 2,7 e, millele hetkel aga ei tea mingit kinnitust ja ei oska ka kuskilt otsida.
bmw005.jpg

Aru ma ei saa ka sellest mootori vahetusest, mis oli teostatud kuidagi VÄGA VÄGA linnu lennult. Ideepoolest käivitus, aga ainukesed poldid mis kuidagigi kinni olid keeratud, olid mootori käppade ja vist kardaani omad. Käigukast oli tagant kinnitamata, radiaator oli kaabli vitsadega, juhtmestik oli kuidagi niisama ja kõik muu samuti.

Ilus näide oli ka see väga "custom" väljalase (check out the beautiful TIG weld :D)
bmw006.jpg

Selles mõttes aga oligi lihtsam mootorit maha võtta, kuna arutamist oli tunduvalt vähem:
bmw010.jpg

bmw011.jpg

Nüüd siis käib plekitöö ja vist nende BMW'de tüüpkohtade lappimine:
bmw013.jpg

Hetkel kõik, aga hulga küsimusi on veel targematele tulemas..

Stay tuned, oleks vist passlik öelda..

arx

Muudetud , muutis arxman

  • Vastuseid 71
  • Vaatamisi 18,7tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Paar uuendust piltide näol ka siia teemasse, muidu jääb väga soiku. Hetkel rohkem aega kulunud ikkagi kere ehitusele, kaasa arvatud turvakaar jne. Mootori osas käib mõningate juppide otsimine ja enn

  • Mina olin jah see, kes helistas. Vaatasin, et sul on neid autosid palju lammutatud ja lihtsam on sõita ühte kohta paljudele asjadele järgi, kui igale asjale kuhugi eraldi. Esipaneel oli juba eelne

  • Panen vahepeal siis paar pildikest sellest, milline seis hetkel on.   Mingi aeg tagasi jõudsid kohale coilid   Et kere ei oleks lihtsalt pukkidel ja vajadusel saaks teda ka kuhugile liigutada, s

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_83185

Tundub, et seesama asi mul virvendaski silme ees. Tänud!

 

Üks küsimus veel, mida küsida:

Kas keegi teab, kedagi, kes teab kedagi, kes on Eestis O'rõngad plokile paigaldanud/teinud?

Küsimus pole nagu piltides, mida leiab netis, vaid pigem konkreetselt tegemise kogemuses, kuidas asi teostatud.

 

arx

Muudetud , muutis arxman

  • 4 kuud hiljem...
  • Autor
comment_87998

Head uut projektidega tegelemise aastat! :)

Panen Facebooki kõrvalt ka mõne pildi senisest tegevusest siia.

Plokikaas siis käinud peale keevitamist ühe korra juba Windorfis, kus see sai esmase pinna töötluse, peale veekanalite keevitust. Veidi oli propelleris, aga kõik normide piires. Nüüd hiljuti läks siis teisele ringile, peale seda, kui olid augud sisse tagasi puuritud ja veel veidi kanalitega tegeletud. Viimati ennem aastavahetust helistades, oli kaan veel pakituna nurgas ja töösse pidi minema alles kunagi uuel aastal.

Kuna auto liikus eelmisest kohast teise, siis seal on plekitöö olnud STOP'i peal ja tegelesin hoopis sillaosadega. Tagasild sain siis "Chamber" plaadid ja õõtshoovad lisatugevdused. Esisillas mingeid suuri muudatusi ei teinud, ainult eelproov E46 roolilatiga ennem sillaosade värvimisse saatmist. Paistis, et peale vähese kinnitusaukude freesimise, sillatalaga midagi tegema ei pea, siis rohkem sellega pead ei vaevanudki.

Puksid saavad kõik olema Strongflexid, va. stabika omad, mis tellitud komplektis on mõeldud tunduvalt suuremate stabika varraste jaoks, kui ma Eixi käest sain. Võimalik, et need mingi Performance asjade jaoks. Ennem värvimist ei taibanud võrrelda esimese õõtshoova tagumisi kinnitusi, mis olid erinevad, seega hetkel ühelpool "custom pappflex" puks

Praeguseks on auto jällegi ratastel. Lähima ajal pakub tegevust siis peamiselt turvakaare ehitus, milleks sai Kavilda Tehnikaspordiklubist hunnik materjali toodud. Ennem kunagi teinud pole, seega saab huvitav ettevõtmine olema.

Paistab, et mõningate asjade osas oleme kasutajaga Turbiin suhteliselt samal lainel, ehk midagi kokku leppimatta valmivad erinevates garaazides suhteliselt sarnase välimusega autod. Mootori osas on ta aga must pika puuga ees :)

 

Kes tahab siis ehitusega jooksvalt kursis olla, siis Facebook ja "Bad Bayer - BMW E30 Project"

 

arx

post-2326-0-81175600-1420186706_thumb.jp

post-2326-0-74140200-1420186716_thumb.jp

post-2326-0-86106300-1420186729_thumb.jp

post-2326-0-36272700-1420186748_thumb.jp

post-2326-0-03168500-1420186762_thumb.jp

post-2326-0-26956600-1420186777_thumb.jp

post-2326-0-73592400-1420186789_thumb.jp

post-2326-0-64122700-1420186852_thumb.jp

post-2326-0-90000600-1420186971_thumb.jp

post-2326-0-88579800-1420186977_thumb.jp

  • Autor
comment_88006

Kui aus olla, siis seal ei osanud väga midagi teha esialgu.

Kohati ilma, et oleks kunagi autoga sõitnud, keeruline mõningaid asju paremaks teha :) Eks saab niikuinii ühteist ümber teha veel, aga arendustööks on vaja ikkagi ka sõita proovida ja testida.

Esialgu plaan suuremas osas saada auto liikuma, ennem kui kere näiteks värvi läheb.

 

arx

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_89642

Hetkel on mul üks suur küsimärk katuseluuk.

Kui haruldane see luugita katus nendel keredel siis on?

Heameelega likvideeriks ta ära, aga ei tea hetkel, kas võiks leiduda kellegil kuskil mõni luugita katuseplekk või tuleb see auk ise kinni keevitada. Või jätan ta hetkel nii nagu on, sest see augu täitmine on kah paras ajakulu...

 

arx

  • Autor
comment_89700

Nägin seda M3 projekti jah ja sealt see mõte mul tuli.

Hetkel tundub, et likvideerin ta siiski ära. Jälle teen elu omal keerulisemaks ja projekti vähemalt kuu aega pikemaks, aga kuidagi tundub vale ta sinna alles jätta. Turvakaare saab hoopis kõrgemale panna, kui katuseluugi puhul.

 

Muidugi ei hakka välja vahetama kogu katuseplekki. Kui teeksin mõnda "iluautot," siis oleks õigem kogu plekk vahetada. Hetkel pole veel täitsa plaani välja mõelnud, kuidas täpselt see töö teostada. Alles peaks kuidagi võibolla jätma selle katuseluugi allapoole pöörava pleki randi, et hiljem see koht liiga nõrk ei jääks. Võibolla tuleb jälle tinaga jootmine meelde tuletada jne. :)

 

Pleki saab kõige lähemalt üldse võibolla oma seisma jäänud Golfi projekti küljest. Aga mõtleb veel...

Hetkel ei tea, kuna sellega tegelema hakata saab.

 

Siis jääb loomulikult ka see luugiplekk alles, mis tundub foorumis imekombel jälle mingi ihaldusobjekt olema :D

 

arx

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_91443

Kõik luugii detailid nüüd eemaldatud (v.a kere külge tehase poolt jäädavamalt paigaldatud osa)

 

Kes tahab, siis kõik üle.

Raha ei taha, aga kui saaks kramm suurema mõõduga tüki katuseplekki, siis oleks lihtne vahetuse diil :D

 

Vähe suurema luugi august, kuna pole veel päris ära otsustanud, mismoodi detailselt selle augu kinni panen ja millise ettevalmistuse see plekk saama ennem peab. Hetkel veel vaja see raamiosa kere küljest välja lõigata.

 

arx

 

 

  • Autor
comment_91749

Tuled ise tood mulle selle katsueosa ja tahad neid luugi tükke vastu?

Vabsee äss diil. Mulle sobiks ja ilma naljata :)

 

Iseenesest vaatasin, et mingi tüki leiaks ka oma Golfi kere küljest, aga kuna bemmil tagaosa põhimõtteliselt ilma vahetalata, siis see plekk igaljuhul parem. Kuju nüüd nii ei tea, aga pakun, et lihtsam teha sellest katuseplekits, kui sirgest tahvlist hakata voolima.

 

arx

comment_91757

No uurisin teemat ja Kerdilt sain ka vihje et sa tegutsed Tartus.Vaatan selle katuse plekki olukorra ülle nädalavahetusel ja saadan pildi sulle kui soobib saadan Tartu .Mõtlesin miskipärast algul et sa Tallinnas tegutsed siis oleks juba tükk seal.

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
comment_96861

Paar uuendust piltide näol ka siia teemasse, muidu jääb väga soiku.

Hetkel rohkem aega kulunud ikkagi kere ehitusele, kaasa arvatud turvakaar jne.
Mootori osas käib mõningate juppide otsimine ja ennem, kui neid leidnud pole, siis väga rääkida kah ei ole mõtet.

 

Viimati jäi töö pooleli karpide disainimisega. Vahepeal vaatasin, et kui need tehtud saaks, siis võiks juba hakata kõik hea saama, aga teisest küljest tekib töö käigus koguaeg mõtteid juurde ja kohati tuleb juba eelnevalt välja juurutatud asi veel ümber teha.

arx

post-2326-0-63349400-1437212720_thumb.jp

post-2326-0-33225000-1437212721_thumb.jp

post-2326-0-97029900-1437212721_thumb.jp

post-2326-0-07469400-1437212752_thumb.jp

post-2326-0-22902900-1437212782_thumb.jp

post-2326-0-68505400-1437212808_thumb.jp

  • 10 kuud hiljem...

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.