Tekkis mõte näidata teile ühte keskmisest igavamat e30-t ehk siis autot, mis on säilinud originaalina. Plaan osta just vanakooli rullnokk tekkis juba pool aastat enne seda kui lube tegema hakkasin. Peale pikka talve otsimist ja tuulamist internetis ei jäänud sõelale mitte ühtegi autot, pigem oli viga minus ja mu hinna kriteeriumeis. Kuid ühel ilusal kevadpäeval ilmus eikusagilt välja üks täitsa puutumata ja sile e30. Mõeldud tehtud, autot vaatama ja nädala aja pärast olingi omanik. Auto oli seisnud juba mõnda aega aga käivitus koheselt. Esimene omanik oli autol keegi naisterahvas Saksamaal, kes suutis sõita plokikaane kõveraks. See järel toodi ta Eestisse ja tehti korda ning järgmine omanik oli mu isa tuttav Norra ajakirjanik kellele oli see nn. suveauto, millega ta paari suve jooksul läbis uskumatud 800km. Algne plaan oli tal viia auto Norra oma tütrele aga auto arvele võtmine ja muu paberimäärimine oleks läinud maksma väga kopsaka summa otsustas ta minu pakkumisega nõustuda.
Nüüd siis ka autost lähemalt. 1990.a väljalase facelift mudel. Läbisõiduga 140000km(Jah, ma usun seda), mida on õnnistatud automaat kastiga. Tõsi algselt ei saanud ma kuidagi temaga läbi, kuid ajapikku hakkas ta mulle täitsa meeldima. Lisasi on tal küll vähe aga märkimisväärsed on neist vast mehaaniline katuseluuk ja tagaakna ruloo. Mootoriks m40b18 ehk 83kw. Koheselt tegin talle hoolduse, mille käigus vahetasin ära esimesed pidurikettad, klotsid, mootoriõli, ja kastiõli. Mootoriga olid siis mured murtud ja kummitama jäi salong, mille juhiistmele oleks nagu keegi rehaga kallal käinud ning peale oli tõmmatud miskine eskimo kuub.
Seejärel sai hakatud otsima kõrvalistuja istet, mis on üldiselt paremas vormis kui juhiistmed. Leitud ja ümberehitus tehtud ning uueks plaaniks oli auto seest puhtaks teha, seda siis juba keemilisepesu näol. Sai võetud ette suurem pesupäev, mis kestis vist ligi 7h kuid tulemusega jäin väga rahule. Mingiaeg talvel sai kehva rehvide tõttu põrutatud parema esinurgaga natuke vastu valli ja selle tagajärjel olin sunnitud üle värvima stange ja liistu, ostma uue suunatule klaasi ning sirgeks ajama põlle. Kõik sai õnneks ilusti korda.
Kõik oli justkui ideaalne aga siis andis raadio saba. Kurb lugu küll, otsisin pikalt uut originaali aga ei leidnud ja olin sunnitud ostma e34 originaalraadio. Tegelt ma ei kahetse seda, kuna raadio on vähe vingem ja sobib sinna ikka nagu valatult.
Suvi möödus mürades ja mängides ning ükshetk tuli peale velje isu. Kindel laks oli kärg ja soovitavalt Bbs. Sobivad veljed ootasid mind juba tegelikult pikemalt juba ühes garaazis, kuid kogusin jõudu, et võtta kätte ja teha see väljaminek. Aga just õigel hetkel tekkis võimalus vahetada plekkveljed+originaal kilbid MiM 1900 velgede vastu. Muidugi olin nõus, ükskõik kui mööda nad minu vaadetega polnud, sest valuvelg on alati rohkem väärt. 2 päeva nendega sõitsin ja siis paiskasin müüki. Hea nendega sõita polnud, kuna offset oli vist 43(?) ja rullikale on seda natuke palju, rattad passisid koopast väljas ja oli ebamugav.
Nädalaga müüsin ma nad maha kaasfoorumlasele kickstarts(vist jäi rahule) ja tõin ära oma Bbsid. Nad polnud päris tavalised vaid mingisugused Evo 2 seeria värvides. Pole siiani tegelikult selles selgusele jõudnud, mis nad täpselt on.
Pikemat aega tegelikult juba kadus radikast tosooli ning ühel juulikuu päeval otsustasin selle töö ära teha. A-osa ma muidugi vaese õpilasena osta ei raatsinud, siis otsustasin B-osa kasuks. Tunnike hirmu ja valmis. Esimese korraga muidugi B-osa sinna külge minna ei taha. Laius oli vähemalt õige ja alt jäi hoidma ilusti kuid pealmine plastikust hoidik sinna ei klappinud, kuna radika küljes olevad kõrvad olid suvalistes kohtades. Panin kummipuksid vahele ja hoiab ilusti. Kork ka ei sobinud aga peale keerasin ta ikka. Ah jaa, kevade paiku kuuldus ka mootoriruumist mingit kõrvalist heli ja vahetatud sai ka veepump. Bmw pidi väga kuumakartlik elukas olema.
Peale neid asju olen ma nüüd viimased kuuaega kallanud ja tallanud. Septembris sai läbi ülevaatus ja nüüd esmaspäeval (3ndal septembril) sai ära käidud. Läbis puhtalt, kiideti pidureid.
Pikemat aega tegelt kripeldab mul peas see tagumine antitiib. Ta pole originaal, kuid tegelikult ta sinna sobib. Eks nüüd mingiaeg tuleb ettevõtta mõningased keretööd. Vanale autole kohaselt on tal ka pisut roostet aga julgen väita, et seda väärkasutamisest. Paremat tagumist karpi on tõstetud tungrauaga kuidagi viltuselt ja seega oli sealt päris huumus järgi. Lolli kohapealt, kus said kokku nii väliminekarp, siseminekarp, väline koobas ja sisemine koobas. Kuna ma ise suurem asi keretööde mees pole, siis jätsin selle töö isale. Täitsa pika päeva võttis enne kui korda sai. Nüüdseks on veel jäänud tagapõll(kuhugi vastu kunagi tagurdatud), spoileri all augud ja vasakul ees karbiots(Samuti tungrauaga ehitatud kõvasti) keevitada.
Kui keegi üldse viitsib nii pika monoloogi läbi lugeda ja tekib küsimus veel mis edasi, siis plaane suuri pole kuid tahaks väga ta jõuda see aasta number veel üle poleerida ja vahetada generaatorilaagri, mis häälitseb natukest aega ning siis talvekorterisse saata. Talvega sooviks muretseda udukad alla ja kevadel rõõmsalt uue ringiga otsast peale.
Panen ka pildi sõbraga, kes teda talvel asendama hakkab. Kõik tehase lisad, mis ta Vinkoodiga annab on alles va. nüüdseks siis raadio.
Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus
Tere kaasfoorumlased.
Tekkis mõte näidata teile ühte keskmisest igavamat e30-t ehk siis autot, mis on säilinud originaalina. Plaan osta just vanakooli rullnokk tekkis juba pool aastat enne seda kui lube tegema hakkasin. Peale pikka talve otsimist ja tuulamist internetis ei jäänud sõelale mitte ühtegi autot, pigem oli viga minus ja mu hinna kriteeriumeis. Kuid ühel ilusal kevadpäeval ilmus eikusagilt välja üks täitsa puutumata ja sile e30. Mõeldud tehtud, autot vaatama ja nädala aja pärast olingi omanik. Auto oli seisnud juba mõnda aega aga käivitus koheselt. Esimene omanik oli autol keegi naisterahvas Saksamaal, kes suutis sõita plokikaane kõveraks. See järel toodi ta Eestisse ja tehti korda ning järgmine omanik oli mu isa tuttav Norra ajakirjanik kellele oli see nn. suveauto, millega ta paari suve jooksul läbis uskumatud 800km. Algne plaan oli tal viia auto Norra oma tütrele aga auto arvele võtmine ja muu paberimäärimine oleks läinud maksma väga kopsaka summa otsustas ta minu pakkumisega nõustuda.
Nüüd siis ka autost lähemalt. 1990.a väljalase facelift mudel. Läbisõiduga 140000km(Jah, ma usun seda), mida on õnnistatud automaat kastiga. Tõsi algselt ei saanud ma kuidagi temaga läbi, kuid ajapikku hakkas ta mulle täitsa meeldima. Lisasi on tal küll vähe aga märkimisväärsed on neist vast mehaaniline katuseluuk ja tagaakna ruloo. Mootoriks m40b18 ehk 83kw. Koheselt tegin talle hoolduse, mille käigus vahetasin ära esimesed pidurikettad, klotsid, mootoriõli, ja kastiõli. Mootoriga olid siis mured murtud ja kummitama jäi salong, mille juhiistmele oleks nagu keegi rehaga kallal käinud ning peale oli tõmmatud miskine eskimo kuub.
Seejärel sai hakatud otsima kõrvalistuja istet, mis on üldiselt paremas vormis kui juhiistmed. Leitud ja ümberehitus tehtud ning uueks plaaniks oli auto seest puhtaks teha, seda siis juba keemilisepesu näol. Sai võetud ette suurem pesupäev, mis kestis vist ligi 7h kuid tulemusega jäin väga rahule. Mingiaeg talvel sai kehva rehvide tõttu põrutatud parema esinurgaga natuke vastu valli ja selle tagajärjel olin sunnitud üle värvima stange ja liistu, ostma uue suunatule klaasi ning sirgeks ajama põlle. Kõik sai õnneks ilusti korda.
Kõik oli justkui ideaalne aga siis andis raadio saba. Kurb lugu küll, otsisin pikalt uut originaali aga ei leidnud ja olin sunnitud ostma e34 originaalraadio. Tegelt ma ei kahetse seda, kuna raadio on vähe vingem ja sobib sinna ikka nagu valatult.
Suvi möödus mürades ja mängides ning ükshetk tuli peale velje isu. Kindel laks oli kärg ja soovitavalt Bbs. Sobivad veljed ootasid mind juba tegelikult pikemalt juba ühes garaazis, kuid kogusin jõudu, et võtta kätte ja teha see väljaminek. Aga just õigel hetkel tekkis võimalus vahetada plekkveljed+originaal kilbid MiM 1900 velgede vastu. Muidugi olin nõus, ükskõik kui mööda nad minu vaadetega polnud, sest valuvelg on alati rohkem väärt. 2 päeva nendega sõitsin ja siis paiskasin müüki. Hea nendega sõita polnud, kuna offset oli vist 43(?) ja rullikale on seda natuke palju, rattad passisid koopast väljas ja oli ebamugav.
Nädalaga müüsin ma nad maha kaasfoorumlasele kickstarts(vist jäi rahule) ja tõin ära oma Bbsid. Nad polnud päris tavalised vaid mingisugused Evo 2 seeria värvides. Pole siiani tegelikult selles selgusele jõudnud, mis nad täpselt on.
Pikemat aega tegelikult juba kadus radikast tosooli ning ühel juulikuu päeval otsustasin selle töö ära teha. A-osa ma muidugi vaese õpilasena osta ei raatsinud, siis otsustasin B-osa kasuks. Tunnike hirmu ja valmis. Esimese korraga muidugi B-osa sinna külge minna ei taha. Laius oli vähemalt õige ja alt jäi hoidma ilusti kuid pealmine plastikust hoidik sinna ei klappinud, kuna radika küljes olevad kõrvad olid suvalistes kohtades. Panin kummipuksid vahele ja hoiab ilusti. Kork ka ei sobinud aga peale keerasin ta ikka. Ah jaa, kevade paiku kuuldus ka mootoriruumist mingit kõrvalist heli ja vahetatud sai ka veepump. Bmw pidi väga kuumakartlik elukas olema.
Peale neid asju olen ma nüüd viimased kuuaega kallanud ja tallanud. Septembris sai läbi ülevaatus ja nüüd esmaspäeval (3ndal septembril) sai ära käidud. Läbis puhtalt, kiideti pidureid.
Pikemat aega tegelt kripeldab mul peas see tagumine antitiib. Ta pole originaal, kuid tegelikult ta sinna sobib. Eks nüüd mingiaeg tuleb ettevõtta mõningased keretööd. Vanale autole kohaselt on tal ka pisut roostet aga julgen väita, et seda väärkasutamisest. Paremat tagumist karpi on tõstetud tungrauaga kuidagi viltuselt ja seega oli sealt päris huumus järgi. Lolli kohapealt, kus said kokku nii väliminekarp, siseminekarp, väline koobas ja sisemine koobas. Kuna ma ise suurem asi keretööde mees pole, siis jätsin selle töö isale. Täitsa pika päeva võttis enne kui korda sai. Nüüdseks on veel jäänud tagapõll(kuhugi vastu kunagi tagurdatud), spoileri all augud ja vasakul ees karbiots(Samuti tungrauaga ehitatud kõvasti) keevitada.
Kui keegi üldse viitsib nii pika monoloogi läbi lugeda ja tekib küsimus veel mis edasi, siis plaane suuri pole kuid tahaks väga ta jõuda see aasta number veel üle poleerida ja vahetada generaatorilaagri, mis häälitseb natukest aega ning siis talvekorterisse saata. Talvega sooviks muretseda udukad alla ja kevadel rõõmsalt uue ringiga otsast peale.
Panen ka pildi sõbraga, kes teda talvel asendama hakkab. Kõik tehase lisad, mis ta Vinkoodiga annab on alles va. nüüdseks siis raadio.
Muudetud , muutis MartinVare