Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
Marko S

BMW 316i 2D sedaan '88 - Marko S

Soovitatud postitused

No tere kõik see pere taas.Sai siis üks E30 koju veetud.Kuna pesitsen soomes, siis sai ka auto siit maalt ostetud.Aastaarvuks on siis 88 ja keremudeliks 316i, mille juurde kuulvad kaks ust ehk kupee.Auto on ostetud 88'dal aastal soomest uuena ja hooldusraamatu viimane sissekanne pärineb aastast 99 ja siis oli kolometraaziks 178tuhat kilomeetrit.Nüüdseks kerinud ette 299tuhat kopikatega.Kas see ka õige on, ma ei tea.Ma eeldan, et täitsa võimalik, kuid pead ei anna.Vähemasti pole keritud nagu enamus autodest.Eelmise omaniku poolt on siis 3 aastat tagasi tehtud keretööd, keevitatud otsast lõpuni kõik ära.Kui kuorralikult ? Seda oskan siis öelda, kui ükskord saan auto ülesse maast tõstetud ja põhja alla pilgu visatud.Peale keretöid seisis auto enamuse ajast soojas ja köetavas garaazis.Mõni üksik õhtu, mila ta selle välja toast ajas ja veidi päevavalgust näitas.Ja selle 3 aasta jooksul on ta ära vahetanud päris hulga juppe.Alustades vedrudest (madaldus ja rohelised ning mõnusalt jäik). Tagumiste amortide kohta ei tea, kuid esimesed peaksid olema bilsteinid ja täitsa uued.Nina on küll nagu kardil, vahel tahaks kohe täitsa kustukummi.Aga mulle meeldibki nii!
Uuendusi on saanud ka tutika Nissensi radiaatori näol, uus kütusepump.Süda sai uued tõukurid, nukkvõlli, rihma ja sinna juurde kuuluva.Käib mõnusalt vaikselt ja nagu M40'le kohane, siis väikese kõrvupaitava tiksuga.Poole pöörde pill! Näitad võtit ja juba ta käib.Autol sai eile ( 21.07.2012) järgi käidud sellises kohas nagu Kitee.Kohale jõudes oli kilometraaziks 400km kopikatega.Suhteliselt piinarikas sõit arvestades seda, et tagasi oli vaja ka sealt tulla ja teised 400km.

post-353-0-46709500-1342978003_thumb.jpg

Aga autost natukene.Nagu eelnevalt mainitud, siis tootmisaastaks on 88 ja mootoriks M40B16.Ei ole ei kompuutrit ega elektroonilist kella.El. peeglid on, aga need ei tööta.Põhimõtteliselt polegi midagi, kuid see mind ei heiduta.Täna siis sai hakatud tegelema probleemide lahendamisega.Esimeseks mureks olid mitte töötavad kojamehed.Alguses arvasin, et hoovastik võib kinni olla, kuid võta näpust.Probleemseks osutus hoopis mootor, mis oli selleks korraks oma töölepingu lõpetanud.Loodan, et saan homme "uue", siis saan kokku laduda.Ja siis saab edasi tegeleda igasuguste väikeste asjadega.Aus olla, siis ma olen suht väsinud ja ei viitsi mingit eriti pikka juttu siia rohkem kirjutada.Eks ma tasapisi uuendan asju.


Paneks siia väikese nimekirja, hea kokku lüüa, kui palju raha vana auto sööb. :D

*Kojameeste mootor 20.- €
*Piduriklotsid,kettad,trumlid,käsipiduriklotsid 110.- €
*Ülevaatus 75.- €
*Jagajakaas,rootor,rattalaager,küünlad,küünlajuhe,temp.andur 176.- €
*Poleerimispasta,vaha,shampoon ja muu pudipadi 84.90.- €
*Küünlavõti,paar padrunit,brake cleaner,WD-40 24.90.- €




Seniks aga üks pilt kuulutusest :

post-353-0-01583400-1342978547_thumb.jpg

Olge vahvad,

Marko!

Muudetud , muutis Marko S

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Assa nuga veel üks soomlane foorumis :D Seda autot sai isegi kiibitsetud, aga kuna neid rulle mitu siis surusin soovi alla :D

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Soomlane, mis soomlane. :D Aga jah, auto kallal nokitsemist on, enne kui saab minna ülevaatusele.Kettad ja klotsid vajavad vahetamist ja ilmselt veel nipet ja näpet. :) Aga muidu olen ostuga rahul.Vähemalt igavaid õhtuid enam ei tohiks tekkida. :P

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Nats aega võttis, aga haigus(e30) sai jälle võitu :D ...mul oli vahepeal 6 päevane paus e30-st....ja no krt sümptomid tulid esile ja sai "uus" 30 hoovi veetud :D:BMW: .Igaljuhul edu uue pilliga!ja kui eesti tuled, siis ajame punased pildile :BMW:

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Lahe koup.

tulepesuritest pole miskit alles peale mõne naga?

viskad ehk vin koodi ka siia või kogu varustuse lehe :)

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Tulede pesuritest pole muud alles, kui need nagad tuledel ja siis intensiivpesupaak.Vini viskan hiljem, kuna pole pabereid käepärast.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kena masin, näidati mullegi selle masina kuulutust mõttega 325'le keredoonoriks võtta, aga järelikult jõudsid ette ;).

Jaksu!

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Jõudsin ette jah ja tänud! :)

Tasapisi proovin siis teda korrastada.Siin on lihtsalt see, et kõiki asju ei saa kohe kätte kuskilt.Hirmus sebimine.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Täna sain siis kätte kojamehe mootori ja tellitud sai kogu ring kettaid ja klotse.Kui jõuan, siis reedel tahaks ära vahetada.Nädalavahetus jälle tööl. :D

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kirjutame ka vahelduseks juttu veidikene.Nimelt ära tuues ilmnes probleem, et kojamehed ei toimi.Vaatasime üle kaitsmed, kuid midagi kahtlast ei märganud.Lootsime siis, et ÄKKI ei saja vihma.Mis te arvate, kas sadas ? :D

Koju jõudes sai siis hakatud viga tuvastama.Relee plõksus, kaitsmed terved, järelikult saab viga ainult ühes kohas olla: " Kojamehemootor!"

Kitkusin siis laiali ja ennäe.Harjad olematud.Kolmest harjast üks oli enamvähem, teistest oli alles vaid puru ja mootor haises kärsaka järgi.Selge, maha põlenud.Õnneks oli käepärast üks, sai vahetatud ära ja tööle ta hakkaski.Ei teadnudki, et mootoril ka mingi "0" punkt olemas on.Jälle targem!

mootor.JPG

mootor_1.JPG

Kuna salongiventilaator tegi ka pulli või noh, ei töödanud, siis vaatasin seda ka.Toimis, kui akult otse voolu peale andsin.Oli õnneks eelmisest rullist alles üks reostaat, panin selle külge ja voilaaa, puhur töötab!

Kuid seda rõõmu polnud kauaks.Nüüd enam ei tööta.Ilmselt harjad otsas, kuid veel on suvi ja sellega väga kiiret pole. :D

Mikromootorist ka üks pilt:

mikromootor.JPG

Vasakul nurgas on Defa plokisoojenduse pistik.Siin maal on üle 90% autodest need küljes.Vähemalt talvel on hea.

nina.jpg

Täiesti normaalne, et see kantoss lõhki on!

paagikork.jpg

Salongist mõni pilt.

salong.JPG

salong_1.JPG

Ja üleüldine vaatepilt. 14" veljed + rehvid. B)

rull_1.JPG

rull_2.JPG

rull_3.JPG

Sai veel alustatud pidurite värskendamisega, kuna 3 aastat seinud autol ilmselt midagi head oodata ja loota pole.Juhipoolega sai kiirelt hakkama.Natukene nökerdamist ja sain kätte nii ketta, klotsid.Liikuma sain ka kolbi, kuid tundub, et see ei taha hästi lõppeda.Paremale poole vaatan kuskilt miskit asemele, sest kolb on täiesti kinni.Ei aidanud "kurjad" sõnad, ei aidanud haamer ega ka kruustangid.Seega, sellega on jokk! Kuusakoski kaup, saavad õnnelikuks.Vaatan, homme vast peaks teada saama uute suportidite kohta.Kui hind sobiv, siis lähevad tutikad külge.Muret vähem! :)

Vähemalt on "õige" kruviga ketas kinnitatud.Nägin kurja vaeva, et see kurivaim sealt kätte saada!

ketas.jpg

Värskem välimus ja ilmselt saab pidama ka ?

ketas_3.jpg

Nende klotsidega ilmselt poleks pidurdanud, kuigi 400km pidasid vastu. :D

klotsid.jpg

T: Marko

Muudetud , muutis Marko S

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

see plokisoojenduse pistik suht samas kohas ka kõigil ja üleüldse see paigaldustiil samasugune, auk keresse, pistik salongi jne :)

Kui plaanid udukad soetada, siis oleks huviline uduka katetele.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Täna siis nii palju, et uued supordid küljes.Aga ma ei osanud küsida, et kas tulevad komplektsed või ei.Tulid ilma kelkudeta kahjuks.Mis siin ikka, vanadelt kelgud külge ja olemas.Õhutamiseni ei jõudnud kahjuks.Nüüd saab vast mõni aeg olema teemas vaikus, ootan palgapäeva. :D

Lisada võib veel, et vahetust vajab jagajakaas ja rootor.Kontaktid põlenud.Eeldan, et see võiks mängida mingit rolli mootori ebaühtlases käimises ? Eks siis ole näha.Huvitab mind seegi, mis põhja all toimub.Pole veel kordagi sinna vaadanud.Nii palju oli näha, et stabika puksid on otsas ja need kinnitused on ka õhtal.Tuleb jälle sammud seada poe poole. :)

Seniks aga head seismist talle. :)

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Natukene uuendust.Täna sai käidud siis väriseva hingega ülevaatust tegemas.Nagu arvata oli, siis läbi ei saanud.Milles mure ? Nimelt mõlemad tagumised karbid(need mis pagasniku külgede peal) augud sees ja vajavad keevitamist.Parema poolse esimese karbi ots pehme, see vajab ka tegemist.Ja siis tagumiste piduritorude kinnitused katki/lahti.Gaasid täiesti paigast ära.Äkki keegi oskab öelda, mida peaks vaatama ? Korralik bensiinilõhn tuleb summutist, mootor käib madalatel pööretel ja väriseb.Ilmselt segu rikas ? Kuid millest siis ?

Selle keevitamisega siis seoses, kelle poole võiks pöörduda, et saaks tehtud korralikult, mitte üle tagumiku ?

Proovin mõnipäev pilte teha, saab aimu.

Seniks aga head väntamist mulle! :D

Muudetud , muutis Marko S

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

igal pool tehakse üle tagumiku, lihtsalt oleneb , kui suur tagumik kuskil on.

Kas oled udukad juba soetanud, et saaks mulle need katted maha ärida ilusti... :)

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Mis kuradi kohtades te ÜV d teete ,et mõne pisikese augupärast läbi ei saa ? Mul vaadatakse alati peasi, et pidurid korras ja auto oleks ikka auto moodi aga ,et mingi rooste ja mingi auk kuskil koopa juures ei sega kedagi.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Seaduses on aga sätestatud kui palju võib mingil detailil roostet olla. Teinekord läbiussitanud vanu sprintereid ja transiteid nähes tekib küll küsimus, kas sellised sõidukid üldse liigelda võivad :)

Kas tegu siis tiivakaartega sul, ei saanud aru, või koobas seestpoolt? või need nn. karbid, kus paremal panipaik ja vasakul tung?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kas tegu siis tiivakaartega sul, ei saanud aru, või koobas seestpoolt? või need nn. karbid, kus paremal panipaik ja vasakul tung?

Täpselt need samad kohad jah.

Aga kus ma ülevaatust tegin ? Soomes paraku.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Oli sutsukene igav.Mõtlesin, et lakun teda veidikene.Kuna värvipind on nagunii nagu on, siis proovisin omal käel poleerimist.Sai parem, kuid sellise värviga ideaalset on võimatu saada.Aga eks pildid räägivad enda eest. :)

Algus:

P8172782.jpg

Vahepeal:

P8172784.jpg

Lõpp:

P8172789.jpg

P8172790.jpg

P8172794.jpg

P8172798.jpg

P8172830.jpg

P8172838.jpg

Tänaseks kõik!

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kas nr märk tohib sedasi üleval akna servas olla ? kobiseda pole saanud ?

Muidu täitsa ok rullikas :D pildil küll aru ei saa, et kerega jama on jne.

Kuidas poleerimist tepostasid ? mis masinat kasutasid ?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Sul katiga ja lambdaga variant või ilma?

Kusjuures ma ei tea.Päris häbi värk jah, aga töesti ei tea. :D

Kas nr märk tohib sedasi üleval akna servas olla ? kobiseda pole saanud ?

Muidu täitsa ok rullikas :D pildil küll aru ei saa, et kerega jama on jne.

Kuidas poleerimist tepostasid ? mis masinat kasutasid ?

Jep, siin tohib.Peaasi, et nähtaval oleks.Väljast on hea jah, aga alt tahaks tegemist.Muidu pole väga viga.Aga teostasin poleerimist nagu ikka, selline relaka stiilis aparaat ja poleerimissvamm oli otsas.Kasutasin Autoglym'i poleerimispastat ja pärast seda Sonaxi mingit vaha.Täpselt marki ei mäleta.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

vaata lisavarustuse lehte ja saad kati asja kohe teada. üldiselt on soomes palju ilma katita variante, eriti sinna põhjapoole on selliseid tassitud.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Täna sai siis "väike" hinnapäring tehtud.Kui saab hea hinnaga, siis läheb suuremaks remondiks. :D

Õõtsa puksid: 10546 01 - 2tk

Kondid: 10575 02 - 2tk

Stab. puksid - 13135 01 - 2tk

Diffri puks: 10638 01 - 1tk

Tag. silla puksid: - 10639 01 - 2tk

Tag. õõtsa puksid: - 10644 01 - 4tk

Ülemised amordi tugilaagrid: 10669 01 - 2tk

Tag. amordid: 27-974-F - 2tk

Esim. tugilaagrid: 10573 01 - 2tk

Rooliotsad: 10582 01 - 2tk

Õõtsa munakas pikk: 10518 02 - 2tk

Õõtsa munakas lühike: 10519 03 - 2tk

Vaja oleks veel siis tellida see tankimistorukumm (Um), siis ilmselt kõik rattalaagrid,uued poriplekid ja nipet näpet veel.Esiklaasi vahetuse teen eestis, seal oli 60.- kopikatega vahetus.Ja muidugi terve hunnik salongi juppe.Tuleval nädalal peaks saama ka "uue" salongi tuppa.

09792460508e50.jpg

09792461515ae4.jpg

09792462746754.jpg

T: Marko

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Esimesi plekke ei pidanud enam saama, paagi kummile ka omajagu juba otsa väänatud

Klaas vaheta ise ära, poole tunni töö ja siis tead et on tehtud, mõnes kohas üritatakse nööriga seda teha , hiljem tihend ära venitatud jne..

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.

×

Oluline teave

Oleme salvestanud sinu seadmesse küpsiseid, et aidata seda veebilehte paremaks muuta. Sul on võimalik kohandada oma küpsiste seadeid, vastasel juhul eeldame, et nõustud nendega. Kasutustingimused & Privaatsus