Hüppa postitusse
Postitatud
comment_18626

Tere!

Olen selles foorumis suht esimesi kordi, kasutajaks regasin end seoses pealkirjas mainitud auto igapäevaseks sõidukiks ostmisega.

Tegu siis 1988 aasta väljalaskega, värviks tumehall metallik. Lisadest peaks olema siis kõik tavaline ja mitte midagi erilist või silmapaistvat. El. peeglid, vändaga aknad ja katuseluuk, esiistmete kõrguse regulaator, kontrollblokk laes. Shadowline peaks ta kah olema tehase poolt.

Mootoriks on vähima kubatuuriga 6-silindriline, auto läbisõit on odomeetri järgi ~371 000 km 8) Sisse- ja väljalaskekollektorid on väidetavalt pärist 2.5-liitriselt, samuti väljalasketorustik täies pikkuses. Ei oska seda küll kontrollida, aga summuti on korralik ja hääled väga kenad :P

Auto ilmutab siit-sealt kulumise märke, kuid samas paistab, et päris ront ta ka pole. Tehnoülevaatuse läbis legaalsel teel mõned nädalad tagasi, veana läksid kirja puudulikud tagumised amordid (nüüdseks asendatud kasutatud, ent kobedamatega).

Ehk on see auto siit communityst ka enne läbi käinud? Mingi huvilise käes ta igatahes olevat olnud. Saksast toodud on ta 2003 aasta lõpus ja olnud kasutusel igapäevasõidukina. Kostitaks siis piltidega...

05568231343f02.jpg

055682321c2611.jpg

0556823251ba72.jpg

055682329c522a.jpg

055682337e67ed.jpg

Midagi roosilist sellises vanuses auto igapäevasõidukiks võtmisega ette kujutada muidugi ei maksa. Vigu leidub. Siiski olen millegipärast alati vanakooli masinaid hingelähedasemaks pidanud ja üleüldse, autodisain pärast 1985 aastat ei kõlba kuhugile :P Dailydriveritena olen siiani kasutanud vaid 05-07 Ladasid (3tk, 2006 aastast ~60 000km), kuid hobiautona üritan esimest ka vaikselt taastada. Aga jah, selle jutu jaoks on teine foorum...

Niisiis vead auto ostuhetkel/proovisõidul enne ostu:

* Tagumised amordid kutud/ vahetatud enne ostu

* Esisild vajas stendimist/ tehtud enne ostu

* Pardatsokiluuk puudus/ saadud äitähi eest, tehtud

* Tagadiffer pole esimeses nooruses, ulub linnakiirustel

* Esipõll ja logarid puudulikud. Teada värk:S. Udukad on ka rotti lastud:(

* Käigukang töllerdab, mingi hoovastiku jama. Ilmselt tuleb ühtteist metallpuksidele ringi teha.

*Käigukangi nahk kulunud/ vahetatud

Paari omatud päeva jooksul on mõnevõrra muret teinud ka käivitumine. Külmast peast on kellavärk, ent soojalt ja natukene jahtunult tuleb mõni lisapööre starteriga anda. Ilmselt peaks laskma teha ka diagnostika, et mitte huupi raha tuulde loopida. Ühel korral, kui sadas parasjagu vihma, tahtis lausa käiamist enne kui suvatses reageerida.

Aga jah, pisike tutvustus on siis tehtud, ülevaade antud. Nüüd on teie kord :D Eriti oodatud on kasulikud nõuanded, vihjed, soovitused loetletud vigade parandamiseks või soodsate varuosade hankimiseks.

Nagu aru saada, siis eriti pädev ma BMW-de alal pole. Nii, et avastamisrõõmu pakub mulle see auto ilmselt pikaks ajaks!

Muudetud , muutis GTA

  • Vastuseid 111
  • Vaatamisi 21,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Mõnda aega nüüd jälle ringi rullitud. Külmkäivitus on eeskujulik, alati esimese katsega, ka kõige külmemate ilmadega. Selleks, et klaasid puhtad seisaks eemaldasin ventika ja panin radika ette vähe pa

Esiletõstetud vastused

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_35850

Niisiis, eilse õhtuse seisuga on mootorivahetus lõpetatud. Käima läks ilusti ja kõrvalhelideta, kõik toimib ja täielikust idüllist on puudu ainult 325i pihustid, kuna originaalid olid seismisega kinni jäänud. Hetkel siis m20b20 pihustitega :)

Uuenduskuuri sai ka kardaan, käigukast, käiguhoovastik.

Nimekiri siis, alustades tagapoolt:

* kardaani vahepukk (Febi)

* kardaani leevendi (Lemförder)

* käigukasti hoovastik treitud pronkspuksidele

* käigukangi jõuõlg muudetud (shortshifter)

* käigukasti otsasimmer

* käigukasti õli, Valvoline GL-4, 1200ml

* kasutatud siduriketas, paksemate katetega ja korralikemate leevendusvedrudega (Eix22)

* mootori otsasimmerid, kõik muud simmerid kah (Elring)

* karterikaane tihend

* pihustite o-rõngad

* kasutatud korralikud Ignotecki küünlajuhtmed

* jagaja kaane kontaktid dremeliga puhtaks käiatud

* kasutatud õhulugeja, M20B25 originaal

* vl. kollektori tihendid (Febi)

* kasutatud korralik, pehme kummiga throttle body (Eix22 :))

* karterituulutuse voolik (Febi)

* sl. kollektor pestud, puhastatud

* uus rihm (Conti), rullik ja veepump (GMB)

* OMV 10w-40 poolsünt ja uued filtrid

* 1 uus mootoripadi, kuna suutsin mootori mahatõstmisel ühe puruks kobistada :D (Febi)

* jaa uus jahutusvedelik loomulikult

Suur oli mu rõõm kui asi käima läks ja probleemideta õhutatud ka sai. Veel suurem rõõm kui sõites oli koheselt tunda, et kogu vaev oli täiega asja ette läinud. Win! :D Käivitub kenasti, veab edasi nagu rong, käigud lähevad ilusti ja konkreetselt sisse - mida sa 24 aastat vanast autost veel tahad :rokib

Vana ja väsinud M20B20

093005509b3dc0.jpg

Tühjus oli kapoti all 4 päeva

09300551724cd3.jpg

Uus mootor pukis

093005515ceaeb.jpg

... ja juba ametikohale rakendatuna :)

09307176899466.jpg

Tänud tähelepanu eest :D

Muudetud , muutis GTA

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_37329

Mõnda aega nüüd jälle ringi rullitud. Külmkäivitus on eeskujulik, alati esimese katsega, ka kõige külmemate ilmadega. Selleks, et klaasid puhtad seisaks eemaldasin ventika ja panin radika ette vähe pappi :D Soojalt käivitus võib aga teinekord jällegi pikemat starteri hoidmist tahta. Varsti katsetan kuidas ta vähe õigemate pihustitega käib, loodan leida M50B25 omad sinna. Ja käigukast võib külma ilmaga mingit vääga kummalist laulu laulda, teinekord on aga ilusti vaikne.

Suured tänud mehele, kellelt sain aitähi eest plastikust mootoriruumi põhjakatte. Oli teine vähe räsida saanud, kuid alu-pleki ja needitangidega kohendasin ta selliseks, et on täiesti funktsionaalne ja sain ka ilusti alla pandud. Logariotsad ka sinna külge kinnitatud ja kõik nagu peab.

Lukkudega tegelesin mingi aeg - seis nüüd selline, et pagasiluugi lukk on kolmest kokku lapatud, brake cleaneri ja suruõhuga pestud, hästi kergelt lukuõliga määritud ja toimib kui kellavärk. Kunde lukk toimib rahuldavalt, kuigi sai samad toimingud tehtud. Ja juhi lukk pudenes kahjuks sootuks ära. Tagaküljel kogu uut hoovastikku vaja, deadlock asendiga. Trummel ja muugid on korras nii et lukk iseenesest keerab, kunagi saab ehk korda. Peale näppimist hakkas juhipoolne tagumine kesklukk ka ootamatult tööle, tundub mingi seos olevat juhi ukse sees oleva hoovastiku asendiga - kummaline küll aga nii on.

Eigolt sain Touringu karbikatted (aitäh! lõpuks mul ka vedas B) ) ja nendele võtsin Forsist mõned uued klambrid-tüüblid. Paigaldusel katsun nad kuidagi nii panna siiski, et karpidesse auke ei puuri. Uurisin, kuidas autoteenindused tänapäeval selliseid asju teevad ja Amservist nuiasin omale natuke spetsiaalset kere ehisdetailidele mõeldud Würthi kahepoolset teipi. Eks näis...

Mis veel - makk andis otsad, mu ajastukohasest Blaupunktist enam asja ei saa :mellow: Kahju küll. Mingi ürgse Sony kassetika sain sinna aitähi eest, käib kah. Helimees pole ma kunagi olnud.

Ükspäev pesin autot ka, pigileotus, kuivatamine ja möllud. Auto läks ikka hoopis teist karva, kui ma enam mäletasingi :D

093638468ee7cb.jpg

Muudetud , muutis GTA

comment_37333

Teenindused kasutavad üldjuhul ikka sellist varianti, et kruvi otse läbi, eriti kui sa oma vana rullikaga sinna läheks. teipi ja liimi kasutavad vast mõned nooblimad margi esindused tutikate autode puhul :)

Nendel karbikatetel pole sellist kohta, kus sa saaks teda liimi või silikoniga kinnitada, isegi originaalkinnitus ei pruugi teda ilusti ligi hoida, eriti kui laiendid juba viga ka saanud ja kõverad.

Lukkudega see asi, et see tagaluku kordasaamine sul ime, need vajavad ikka üldjuhul pilbasteks kiskumist.

  • Autor
comment_37381

Tagaluku võtsingi täiesti pilbasteks, see kört mis seal sees oli tahtis ikka kõva leotust enne kui irduma hakkas. Doonoritelt pidin võtma selle nikeldatud välisosa ja lukuotsa katted. Puurisin kärnid lahti ja tagasipanekul kasutasin hoopiski keermeliimi, mis sinna vahele panin, hoolikalt välitides et liim kuhugi valesse kohta vahele satuks. Päris tihe peenmehhaaniline üritus oli :)

Igatahes, eile sain kätte M50B25 pihustid (tänud KUKS-ile ! ;) )

... ja täna sõitsin teel Paidesse tagasi lumevaalu ühe poole põllelisast katki. 6-7 eurot ja saab uue tüki asemele. Pole hullu, elab üle <_<

Paar eilset pilti kah juurde:

093675791af952.jpg

093675727d5b8a.jpg

09367549564c28.jpg

Üksvahe võtsin kätte ja parandasin BMW znakkide välimust ka vähe. Vaja läks helesinist ja valget kleepsu ja natuke osavate käte ringi meeldetuletamist. Ikka parem kui kulunud ilmega asjad ja Sepa turu vuhvlite eest käsi 12 euri maksma ei tõuse.

093675671823ed.jpg

  • Autor
comment_37386

Passati nokk on maitse asi jah, mulle ta vastukarva pole ja paigaldada saab teda normaalselt ilma plekikruvisid kasutamata. Ning kui katki läheb, siis lähen võtan poest uue, kui originaaltükk katki läheb tilgub süda verd, kuna neid on raskem leida ja kallimad on kah. Esimene eelistus oleks muidugi iS-i lisa :P

Numbri panin kruvidega kapitaalselt kinni kui see mul Türi ühika juures korra ära pätsati. Mul tookord veel hullusti ei läinudki, teistel vahetati numbreid omavahel ära ja ühel masinal löödi klaas ka sisse.

Ja noh, viisakas olemus on suhteline asi... eks ta ole täpselt sama nagu kõik teisedki 25 aastat vanad autod - veatuid tükke on vähe alles jäänud, mõlke-kriime-roostet on masendavalt palju aga noh, sellest ei tohi pead norgu lasta, võimalusel tuleb ikka siit-sealt korrastada ja puuduvaid detaile otsida jne. Ja auto seest-väljast regulaarne koristamine ei tohiks nagu kellelgi üle jõu käia, esmamulje kujuneb ju sellest ikkagi.

Vot ostast pole vaadanud jah, aga sinna leti alla piilusin vist eelmisel kuul. Krooni ajal oli 150 krooni tükk ja nüüd on 12 euri :huh: Lisaks selle tagumise märgi kuju ei ole originaali matkiv, jääb väiksem ega ole õige kumerusega.

comment_37404

See tagumine märk on vist ainult E-30 omane et erilise kujuga seepärast ei vitsi ka järel turg ühe mudeli jaoks seda teha.

Järgmine kord viivad koos stangega nr minema varas on kord juba selline. :ph34r:

Muudetud , muutis hiis

  • 6 kuud hiljem...
  • Autor
comment_48753

Auto leidis omale uue omaniku... Ütles, et ta on foorumi lugeja küll aga teeb teema ehk kunagi hiljem, kui midagi tehtust ette näidata on... loodame siis, et veel kohtame seda autot siin :)

Viimane pilt müügikuulutusest:

096024011fd532.jpg

Loodan igatahes, et ta sama tublilt edasi teenib nagu mindki need viimased kolm aastat. Päris pikk aeg ikkagi :rolleyes:

Nii, et teema lukku ja tänud tähelepanu eest.

Muudetud , muutis GTA

Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.