Hüppa postitusse
Postitatud
comment_141296

Küürakat parandab vaid haud....  :P

Päris pikka aega pole siin kirjutanud ja teemat omanud. Nagu öeldakse, siis loodus tühja kohta ei salli. ;)
Viimase bayerlase saatsin viimsele teekonnale 2019'dal aastal. Sellest ajast pole ühtegi bmw'd omanud. Kuna suht terve elu sõitnud ja omanud erinevaid bmw'sid, siis iga kord rooli istudes tekkinud väikene nostalgiahetk ja hinges kriibib igatsus. 
Kui viimane E39 minu käest manalateele sai saadetud, siis mõtlesin, et võtan vahelduseks väikese puhkepausi. Käisin ostsin poest uue auto (kusjuures sellel on ka pisikene bmw DNA sees olemas) ning olen lihtsalt sõitmist nautinud. Ja siiani ei kahetse, et endale N märgistusega koera ostsin. Isegi see, et ta bmw pole, on sõita olnud sigafun. :P
Aga eks hing on ikka ihaldanud teiseks autoks midagi siia foorumisse sobivat. Mida aeg edasi, seda vähem leiab korralikke autosid. Ja kui ongi korralik, siis hind on juba kosmos. Muidugi tahaks miskit vanemat, kui E30, aga seal hakkab mängima juba va telngelpunga paksus. Aga mängin lotot edasi, äkki ükspäev veab. :D

Aga natukene autost ka. 
Tegemist siis E30 kupeega (loe: kaheukseline sedaan). Tehasest veeres välja 1986'dal aastal ning tollel hetkel oli mootoriruumis reas kuuene, mis arendas tohutud 95kw. Tänaseks päevaks on selle asemele tõstetud "stroker". 
Käike on algusest peale pidanud ise vahetama, kuid nüüdseks on käigukastiks koerajala manuaalkast.
Suurem osa bmw entusiastidest teab seda, kui M3 dogleg getrag kasti. 

Mugavusvarustuseks on nupuvajutusega avanevad küljeklaasid ning katuseluuk. Tagumiku jaoks on toas (tunduvad olema E21 omad, kuid ma pole kindel) recaro sportistmed, mis lähevad kindlasti vahetusse. Tahaks ikka E30'ele omaseid sportistmeid, mis sobituksid kupee kerega ehk siis mahub ka tagumisele pingile ronima.
Ühesõnaga, kui kellelgi peaks vaja minema eelnimetatuid istmeid, siis olen avatud pakkumistele. Sobib ka vahetusvariant, kuid AINULT sportistmete vastu. 

Võttes arvesse, et tegemist on 35 aastase "vanuriga", on kere päris okei ning potentsiaali on kõvasti. On kohti, mis kindlasti tahavad ja saavad plekimehe hella kätt tunda. Juhipool on üks "pisike" auguke, mis loodetavasti ei lähe väga suureks torkides. Parema poole poolraami pealmine osa (akukasti all) on kõige kurvem koht. Tagumine paneel tahaks veidikene kah värskendamist. Üks pisike mõlk, mis seal olnud juba ostmisest saadik ning numbritulede juures kobrutab. Ilmselt tuleb neid kohti juurde, kui miskit kuskilt lahti võtta, aga see on paratamatus. Pole ju teab mis salongist ostetud pill. 

 

Ja nüüd kõige tähtsama osa juurde. See on "to do list".

*Kõik vedelikud ning filtrid (mootoriõli, differ, käigukast, jahutusvedelik, pidurivedelik ja kõik filtrid).
*Hammasrihm (nende "säilivusaeg ca 5 aastat väidetavalt)
*Küünlad, küünlajuhtmed (ühte lapitud), jagajakaas, rootor.
*Tagasillatala (paar häirivat auku, mis ilmselt ka üv mehele pinnuks silmas).
*Pidurid üle käia. Kettad ja asjad muidu korras, aga lihtsalt puhastada ja määrida, et asi toimiks.
*Kõiksugu  kütusevoolikud ja jahutusvedeliku lõdvikud, mis ajaga läinud kangeks ja kipuvad katki minema.
*Kütusepaak lekib. Kui saab, siis lasen ära remontida. Kui ei, siis tuleb uus osta. Õnneks neid on veel saadaval.

 

Mõned pildid, et juttu liiga palju ei oleks. ;)

 

spacer.png[/img]

 

Transpordi eest lähevad suured tänud [b]Puksiirihundile[/b]. :)

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Esimese hooga sai siis vahetatud kõik küünlad, küünlajuhtmed, jagajakaas ja rootor. Külge läks uus kütusefilter ja mõned kütusevoolikud. 

 

spacer.png

 

Õlivahetus sai ka ära tehtud. Vana õli polnud väga hull, aga neli aastat seisnud garaazis, ei tee ilmselgelt sellele määrdele head.
Sisse valasin siis Total Quartz 9000 Energy 0W30 õli ning külge keerasin mahle filtri. Ja siis proovisin meenutada, kuidas käis service nullimine. Teadsin, et mingid klemmid diagnostikapistikus oli vaja ära lühistada, aga millised, vot seda aju enam ei mäletanud. Õnneks on tänapäeval google, aitab kiirelt. Pin 7 ja pin 19, süüde sisse ja ca 5 sekundit ootamist. Done!

 

PS! - tean, et panin õliga pisut mööda. Oleks pidanud 5W30 õli sisse valama, aga no läks veits mööda. Sobiski mootorisisepesuks. :P

 

spacer.png

 

Tegin siis ka põhja alt mõningad pildid. Üldpilt kõige jubedam ei olegi, aga kui hakata näpuga nokkima, siis neid auke tekib ilmselt rohkem, kui sveitsi juustus. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

No ilmselt see "väike" roostekoht lõppeb päris suure keevitustööna. 

 

spacer.png

 

Juhipool sama lugu.

 

spacer.png

 

Tagumised õõtsad ja sillatala on ka päris hapus seisus. Õnneks tala on olemas ja see kellelt ma tala tõin, pakkus õõtsasid ka. Ilmselt tuleb need ka ära krabada.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Tunduvalt paremas seisus tala, kui see mis hetkel auto all on. Peab veel liivapritsi viima ja laskma ära värvida. Saaks uued puksid ka sisse pressida ning õõtsad külge.

 

spacer.png

 

Ning üks magus osa ka. :P

 

spacer.png

 

Järgmiste juttude ja piltideni. :)

Muudetud , muutis Marko S

  • Vastuseid 296
  • Vaatamisi 14,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • See teema püsib sama vaiksena, kui mina öösel magades. Ei piiksugi, kuid ehk on lootust juuni kuu jooksul taas algust teha ning hakata uuesti projektiga tegelema. Tegelikult pisitasa olen tegelenud, k

  • Kui armastuses ei vea, siis veab autojuppides. Mõni aeg tagasi kirjutas mulle üks kodanik postkasti, et temal vedeleb kodus pööningul üks üleliigne kütusepaak ja seda aastast 1994.  😲😲  Sellise jutu p

  • Väikene sissekanne minu "remondipäevikusse".   Jätkasin siis auto lahti võtmisega. Plaanidesse mahtusid ahi, armatuur ja osaliselt juhtmestikku. Läksin sinna ikka teadmisega, et siuh-säuh ja

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • 4 nädalat hiljem...
  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_153780

Pole hetkel midagi väga toimunud. Auto seisab Saaremaal ja ootab, millal saab uuesti keevitust näha. Praegu proovin tegeleda garaazis erinevate vajalike asjadega. 

Eelmine nädalavahetus tuli 4-post tõstuk, mis sai paika pandud. Vaja ühendada veel kõik kaablid, elekter, õlitorud jne. 

Saab pisut ruumi juurde garaazi. :) 

 

spacer.png

  • 8 kuud hiljem...
  • Autor
comment_154518

Ahoi!

 

Suurem osa teist ilmselt mõtles, et püss on põõsas ja midagi enam ei toimu. Püss on täitsa laetud ning elu käib. Noh, niivõrd, kuivõrd. :D Lihtsalt erinevate asjade kokkulengevus, muud tegevused ja ka finantsiline seis ei lubanud edasi minna antud projektiga, kuigi oleks tohutult soovinud. Iga hea asi võtab natukene rohkem aega soovitust. Kaua tehtud kaunikene nagu virumaa vanasõna ütleb. Lõpuks aga saan öelda, et asi hakkab taas liikuma edasi suunal. Seda distantsi tuleb ilmselt stopperi asemel mõõta kalendriga. :D 

Mõni aeg tagasi, täpsemalt nädal ja natukene peale, sai laotud ostukorvi tellimus ValcasGarage kodulehelt ning ootamine võis alata. Läks neil veidi aega, et seda protsessida, ära pakkida ning teele panna. Täna siis jõudis see päev, kui kuller helistas ja tahtis miskit üle anda. Selles osas pean suuresti tänama sõber Eerot, kes selle poolega suureks abiks oli. Mida tellitud sai ?

 

Aku alune plaat. Visuaalselt vaadates olid muud plekid seal kandis okeid, kuid alus ise nii ja naa. Lihtsam on uus panna, kui seda vana hakata taastama. 

 

spacer.png

 

Kui viimane kord Valcasest tellitud sai, siis minu teada neid vasakul asetsevaid tükke ei olnud neil valikus. Võimalik, et mäletan ka valesti. Nüüd õnneks olid olemas. Jutt siis esimestest nurkadest. Kui kellelgi vaja, siis paremal olevad osad oleks pakkuda üks komplekt. :) Kodulehel hind 69.-, lisandub transport. Ma pakun 60.- ning Eesti siseselt tasun transpordi eest ise. Säärane komplekt: https://www.valcasgarage.com/product/bmw-e30-front-corners-repair-kit-for-bouth-side-1982-1994/ 

 

spacer.png

 

Juhi ja kunde jalgealune oli ka sõna otseses mõttes täbaras seisus. Ise neid voolima hakata tähendaks tohutuid töötunde. Oletan, et selle raha eest mis need maksavad, saab keremees muud vajalikku teha, kui neid seal näputööna valmistada. 

 

Parem põhjaplekk

 

spacer.png

 

Ja vasak

 

spacer.png

 

Ühe jubinaga sai väike möödapanek tehtud. Vasak tagumine põhjaplekk sai kogemata kah tellitud, mida tegelikult vaja ei oleks olnud. See mul suhteliselt heas seisus ja vahetama ei hakka. Selle võin ka kellegile maha ärida, kui soovi ? Hinnaks panen 80.- https://www.valcasgarage.com/product/e30-rear-left-side/ 

 

spacer.png

 

Aus olla, siis nendele tükkidele ma ei oskagi eestipärast nime anda. Käivad ette ninaraami ja amordikannu vahele. Noodel olid ka nurgad pehmed ja neid taastama pole mõtet hakata. Kuusekioskisse viies, saab keegi endale uue kilukarbikaane vms tulevikus, mis ülejääkidest tehtud. :D 

 

spacer.png

 

Vasaku poole välimine ja sisemine tiivakaar sai ka tellitud. Need olid ka suhteliselt pahas olekus. Nüüd saab uued ja värsked tükid külge. :) 

Siin kogu mudru, mis täna pakiga mulle saadeti. 

 

spacer.png

 

Järgnevate uuendusteni! :)

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
comment_154758

Natukene häid uudiseid ja natukene ka kurbi uudiseid. Ma ei teagi kummast alustada? Ühesõnaga esmaspäeva hommikul sain kõne, et keremehel ja garaazi omanikul olid suusad veidi risti läinud ja kahjuks ta enam autot jätkata ei saa. Lähen transpordin kere 16-17 novembri vahemikus endale garaazi ja mõtlen, mida edasi teha ? 

Teise uudisena see, et ma soetasin endale just keevituse garaazi. Nagu vanajumal taevas oleks teadnud, et nüüd on asjalood nii. Ei tea, kui hea mõte on ise hakata tegema ? :D Ma olen elus paar korda keevitanud, kuid soov see selgeks õppida on olnud juba pikalt. Ma natukene seedin seda enda peas ja konsulteerin ka keremehega. 

Vot sellised lood, siin pool kuvarit. :) 

  • Autor
comment_154763

Alguses sai juba kokku lepitud, et kiiret ei ole. Ta sai mingeid muid projekte vahepeal teha jne. Tegime täpselt nii nagu temal aega ja mul finantsi. Olgem ausad, selline töö odav kahjuks ei ole. Päris mitu head eurot tuleb välja käia sellise käsitöö eest. Kuna asjad hetkel on nagu on, siis ilmselt tuleb ise õppima hakata. :D

Kui aus olla, siis "väga" suur ei ole. Suuremad tööd mõlemad esimesed põhjaplekid + nurgad. Amordikannud vaja lahti puurida, sest mõlemal poolel roostet sellises pahas kohas, kust puhtalt lõikamise ja puhastamisega ei pääse. Vaja veidikene rohkem lammutada. Mõlemas poolraami otsas plekid pahad, kuid õnneks uued tükid olemas. Akukasti tahaks ära vahetada, see ka uuena olemas. Selle töö saab ette võtta samal ajal, kui parem amordikann eemaldatud. Numbritulede pesad pekkis ja veidikene ka paneeli nurgas ise ka. Ühesõnaga tegemist on. Toon kere ära, proovin siin kuuga asjad kokku kraapida mida vaja ning siis detsembris on plaan alustada keevitustöödega. :D

 

  • Autor
comment_154776

Ma olen juba mitu head aega lohistanud ühest garaazi nurgast teise rullika tagasilda. Täna sai kopp ette, lammutasin laiali. Sai vähe kompaktsemaks. Ja differ nagunii oleks tahtnud värksendamist. Esimesena pulbervärvi näol ja teiseks lekkivad simmerid ning pisut niiske tagakaas. Kisungi mingi hetk selle laiali, saadan pristi ja värvi ning kõik vajaminevad asjad vahetan uute ning värskete vastu. Sama teen ka veovõllidega. Näevad jube koledad välja ja sedasi ma neid auto külge ei plaani kruvida. 

Tõstatasin ka teema mingisuguses facebooki E30 jututoas, kuid mingit adekvaatset vastus ei saanud oma küsimusele. Mis ülekandega mu differ siis täpsemalt on ? 

Keerasin kardaaniflantsist neli tiiru ja samal ajal tegi pooltelg sutsu üle 4 tiiru. Eeldan, et siis võiks olla 4.10 ? 🤔 Maanteel 90'ga sõites röökis käes. 3+ tuhat pööret. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Mõlemad simmerid on märjad.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Differ ise.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

comment_154777

Diffriga suurt hämmingut ju siis polegi, kui flantsi kaudu juba läbi keerutatud. Kõrge pööre vihjab ka sellele. Eneserahuks saad veel diffri sees hambad üle lugeda ja suhte arvu välja jagada.

E30Zone tabeli järgi tuleb 320i 4,10 ülekanne alles '87a lõpu poole. Aga noh see võib mitukümmend aastat vana auto all mitmeid kordi muutuda :lol:.

Üldiselt kõik, kuni 2-liitrised, kepikastiga mudelid ongi aeglasema ülekandega - seda mitte ainult 3-seeria puhul.

Ma ei tea, kas koerajalal on ülekannetes mingeid erinevusi ka tava kastiga võrreldes?

 

Muudetud , muutis Max.

comment_154780

Differ ongi originaalis 3.91 või hilisemal 4.10.

Kardaani ja poolteljepoolne ei saa kuidagi mõlemad korraga 4 pööret teha. Keerasid ikka kardaanipoolsest? Käisid mõlemad veovõllipoolsed korraga ringi? Kui üks seisis paigal, siis sai teine pool kiiremini käia ja tuligi see 1:1 tulemus. 

Niimoodi keerutades saab ka täpse tulemuse, kui miskit valesti ei tee. 

Kas differ on mõistlik laiali lammutada ja pulbrisse viia? Hiljem laagrivahetus (ca 350e profi juures), siis probleem et asjad ei sobi enam kokku pulbervärvi pärast jne. 

  • Autor
comment_154781

@eix22, pulbervärvi probleemidega olen eelnevalt kokku puutunud. Tagumiste õõtsadega oli sama teema kunagi, kus palusin korralikult kinni asjad katta, aga seda nad ei teinud. Rattalaagri pesad olid värvi täis ja nägin kurja vaeva, et need puhtaks saada ja laagrid sinna sisse pressida. 

Ma selle diffri osas vaatan uuesti üle, kuidas ma seda keerasin ja mis moodi ma selle tulemuseni jõudsin. 

Muudetud , muutis Marko S

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_154818

Täna käisin garaazis mõtteid kogumas. Mida teha, kuidas teha ja millal teha. Vaatasin puurisin, aga mingi lahenduseni ei jõudnudki. :D Panin auto keregrilli tagasi ja keerasin küljele. Vähemalt midagi sai tehtud. 

 

spacer.png

 

Proovisin ka tagumist turvavööde tala külge. Kas keegi on seda tellinud Schmiedmannist või E30garage Norways lehelt ? No kuidagi ei taha istuda nii nagu peab. 

Sedasi peaks nagu istuma, aga tala ja selle kronsa vahele jääb julm vahe. VT järgmist pilti. Peaks istuma tegelikult nii, et nii kerepoolne kui ka tala poolne külg on ilusti vastas ning mingit vahet sisse ei tohiks jääda. Võrdlesin ka vana tala jääkidega, mõõdud nagu klapiksid, aga minu mõistus ei võtnud, miks ei istu ? Pildilt muidugi raske aru saada.

Mingil määral neid b-osi on vaja kindlasti modifitseerida, et istuma saada, kuid ma oletan, et mitte nii palju nagu seda tükki ? 🤔

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

 

comment_154819

Pole mõtet end asjata kurnata nende väikeste asjade pärast. See tükk on üsna hea pildi järgi. Tänapäeva originaaplekidki ei taha sobituda tihtipeale, enamus asju tahab töötlemist või üle käimist. Sellel talal on vöö tugevduste alune osa vastava nurga all sisse pressitud lihtsalt. 

Siin näed ehk pisut, kui suurendad, ühe poole oma tehtud. 

 

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.