Hüppa postitusse

316i kupee '88 m10b18 (318ti m42 95a.) - pold2

Postitatud
comment_137309

Sai endale ka ostetud e30 kupee. Auto aastast 1988, m10b18 mootoriga, lisadest polegi suurt midagi peale katuseluugi. Auto vanuse kohta suht heas seisus, esineb mõningaid roostekohti ja pisikesi auke ja iluvigu.

DSC_4250.JPG

DSC_4254.JPG

Muudetud , muutis pold2

Esiletõstetud vastused

comment_137318
2 tundi tagasi, Mikenz1 ütles:

Jõudu ja jaksu ehitamisel, loodan et ikka vaatasid kere põhjalikult üle ennem ostu.

Sai ka seda autot käidud vaatamas kuid omanik ei saanud vist ise päris täpselt aru mis nad isaga koos seal kokku keeranud on ja hinnast polnud nõus väga vastu tulema.

 

Hind jah vale, kuid tegelikult oli kere sirge ja midagi hullu ei olnud. Mina sain istmed endale ja keegi hea hinnaga auto -noorsand tegi päris hea diili 😁

comment_137321

Ei olnudki hullu midagi. Lihtsalt maru prostalt parandatud roosteauke, isegi mitte nö legendaarset moodi pahtliga vaid hermetsiga. Tagakoopa sisud lihtsalt needitud ja hermetsiga parandatud. Kahju vaadata, et nii tehakse. Aga jah kōik tehtav ja ütlesin ka tollele noormehele, et selliste tehtud keretööde puhul olete pigem teinud keremeistrile karuteene ja hind peaks olema vastav.

  • Autor
comment_137324

Eks koos venna pold1-ga teeme ta heaks, sai hetkel komplektne auto ära ostetud, et oleks mingigi auto mida ehitada. Ise olen rahul, küll selle kere ka heaks saab. Tehnika poolest lihtne auto ja endale meeldib putitama ka, eks näis palju see aasta jõuab, aga saab see aasta suve nautida ja talveks läheb garaaži.

Muudetud , muutis pold2
trükivead

  • Autor
comment_137338

Sai täna auto tõstukil üles tõstetud ja peaks ütlema, et põhja alt küll viisakas. Mootoril õlilekked ja käigukasti hoova simmerling lekib. Tagant parem simmerling ka lekib diffri.

Varsti vaja ülevaatusega minna ja mõned asjad ära tegema, suurim muredest hetkel piduritoru, eest parem piduritoru  lekib otsast, vooliku liitmikud juurest. Ülejäänud torud vahetatud. Pidurid muidu korras ja käsipidur ka võtab. Spidomeetri sain ka tööle, diffr pistik polnud lõpuni sees.

DSC_4268.JPG

comment_137341

Igasuguses korras masinaid nähtud, nagu juba mainisin, siis tundus see konkreetne auto ikka päris hea, sest kõik, mis jäi lävepaku piirist kõrgemale oli korralik! No jah, muidugi värvitöö, sisemised koopad ja veel paar kindlat kohta küll..  -noorsandi väitel oli ajalugu selline, et tema leidis selle auto ühe vanamehe käest 1K euriga, kes tegelikult plaanis ta prügimäele vedada, väidetavalt seisis auto kogu oma Eesti elu garaažis

 

Ma juba natuke kahetsen, et kogu komplekti ära ei võtnud :) Edu ja tee auto kindlasti korda, originaalina on ta kõige väärtuslikum! 

Muudetud , muutis pocket

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_137557

Vahepeal paar asja ära teinud, tänu vennale pold1 sain Mim veljed. Vahetasin ka eest paremalt piduritoru, mis lekkis kergelt. Samuti vahetatud eest parem rattalaagrit. Kuna eelnevalt oli paar spidomeetrit alles, sai kella asemele ka tahhomeeter. Autol polnud ostes parempoolset peeglit, sai see ka soetatud.

Tegemist ootavad termostaat vahetus, küünalde, jagaja rootori ja kaane vahetus.

 

DSC_4297.JPG

DSC_4299.JPG

DSC_4305.JPG

DSC_4290.JPG

  • 5 kuud hiljem...
  • Autor
comment_139465

Hetke seis autoga selline, et sai m10 mootor koos kastiga maha müüdud ja m42 mootor ostetud, mis pärit 08/1995 e36 compactilt. Põhiliselt tegelenud uue mootoriga, mõtlsin, et vahetan esialgu karteri põhja ja käpad, ning mootor aiste vahele, aga hetke seisuga läheb vahetusse ka mootori kett ja tallad, kuna parempoolsel mõrad sees, samas vahetan juba ka õlipumba korpuse tihendi ja plokikaane vahele jääva profile gasketi, kuna see on kummi detail siis parem karta kui kahetseda, saab igasugu otsakaane leketest ka lahti, kuna tulevad uued tihendid. Vahetsin juba ka detonatsiooni andurid uute vastu ja temp anduri et spidol temp toimiks õieti.

Radiaator tuleb alumiinium radikas, mille paisupaak ka alumiiniumist. Ilmselt lähen üle ka elektri ventika peale ja tagasild tuleb ketas piduritega, roolilati vahetan e36 lati vastu, et autol oleks ka roolivõimendi. lisan varsti pilte

Muudetud , muutis pold2

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_139842

Mõned pildid ka:

 

 

DSC_4497.JPG

 

Bye bye m10.

DSC_4689.JPG

Sai selline alu radikas ostetud.

DSC_4614.JPG

Uus süda, m42, 1995 aasta compacti pealt.

DSC_4572.JPG

Sai natuke nokitsetud, nüüdseks õlipumba korpus küljes, sai ploki ja õlipumba korpuse vaheline kummi tihend vahetatud, uuemat pilti pole, ootan veel ketitaldu.

DSC_4682.JPG

Muudetud , muutis pold2
Jäi osa teksti kirjutamata!

  • 2 nädalat hiljem...
  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_140106

Sain ka lõpuks mootori vahele. Peale panek oli ka paras jant, mõtlesin et panen kasti mootori külge ja mootori altpoolt koos sillatalaga auto külge aga mu ostetud kast osutus vigaseks, neutraalis vedas ikka väljuvat võlli ringi. Õnneks oli vennal üks e36 kast üle, mis päästis päeva. Mootori patjadeks läksid m20 padjad, et need normaalselt jääksid sai sillatalale mootoripadja augud keskele poole puuritud, m10 padjad ekstsentrilised, aga m20 padjal ülemine ja alumine ots tsentris. 

Märkused endale pigem:

Tänasega ühendatud kütuse voolikud, roolilatt ja roolikardaan, mootori mass parempoolne, vasakul vaja karteri küljes olev keere üle keermestada, m10 käigukangi toetav raam teise vastu vahetada, hetkel neljandat käiku pannes saab taga istuja seda välja lükata :D, raam olemas. Salongi radikasse minevaid voolikuid modifitseerida, üks jääb lühikeseks. Kütuse aurude paak paigaldada, mõtlengi et kas e30 oma jätta. Peale kollektorit edasi minev toru ümber teha, hetkel läheb vastu õõtsa puksi klambrit. Roolivõimu torud paigaldada. Õhufilter paigaldada, mõtlen kuidas kandma panna, radika voolikud paigaldada. E36 siduri töösilinder paigaldada jne.

 

 

20210305_203043.jpg

 

20210306_142700.jpg

 

20210306_143941.jpg

 

20210306_160550.jpg

 

20210306_160534.jpg

 

20210306_160543.jpg

 

20210306_143923.jpg

Sai lage vahitud läbi auto :)

20210305_200712.jpg

 

20210306_143915.jpg

Muudetud , muutis pold2

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_140305

Vahepeal autot edasi teinud. Sai valmistatud süütepoolide kandja, üks salongi radikasse minev jahutuse toru pikendatud, õnneks oli tööl olemas jahtusvedeliku flants mis läbimõõdult sobis voolikutega kokku. Aretasin ka mingisuguse aluse roolivõimu paagile, roolivõimu torud tulid e36 318i omad, tundub, et suht algusaastate oma, aga vähemalt sai kõik ilusti külge. 

Tegin ka MAF ehk õhukulu lugejale ja koonusfiltrile toetava klambri, vb tulevikus aretan originaal is kopsiku külge, esialgu jääb nii. Samuti sai kütuse aurude kogumis paak MAF sensori juurde, kuna füüsiliselt ei mahtunud enam kütuse filtri juurde.

Radika aluseid pukse sai ka ümber modifitseeritud, natuke pikendatud.

Seekord sain auto tööle ka, esimene käivitus oli ilma väljalasketa, jubedat häält tegi ikka.

Aretasin ka veel väljalaset, kuna tegemist e36 mootoriga, siis kollektorist edasi minev liide jooksis otse õõtsa puksi, sai seda korralikult ümber keevitatud. Resonaatoriks sai simonsi reso, mis oli all ühel teisel 30, sisuliselt enamus torusid tuli ümber teha. Lõpupütiks läheb e36 kompakti summuti, mille torusid modifitseerin ka tublisti ümber. Liitekohale panin painduva lüli 55mm liide. Hetkel ei jõudnud lõpuni teha. Tuleb veel viimase osa toru ümber teha, vaja sillatalale lähemale tuua.

E36 töösilinder ka küljes ja sai esimest korda töökojast välja sõidetud.

 

Mõned tagasilöögid olid olid ka, roolilati pea simmer lekib, kuhu roolikardaan kinnitub. Ja kardaani pidin ca 1cm lühemaks tegema nuudi osast. Oleks saanud niisama jätta ka aga ma tegin seda jurakat ka lühemaks kus nuutide tihend sees.

 

 

20210327_210842.jpg

 

20210327_220511.jpg

 

20210327_223551.jpg

 

20210327_224145.jpg

 

20210328_023237.jpg

 

20210328_025323.jpg

 

20210328_025336.jpg

 

20210324_200023.jpg

Kardaani vahelaagri kinnitus tuli ka tahapoole nihutada

20210324_200015.jpg

 

20210318_140951.jpg

 

20210315_125109.jpg

 

20210318_161956.jpg

Nuutide tihendi pesa enne lühendamist.

20210324_183015.jpg

Muudetud , muutis pold2

  • Autor
comment_140369

Sain vahepeal summuti ka lõpuni tehtud, paras kleebi ja lõika ülesanne oli, lõpupütt mahtus ka napilt ära ja auto keskele sai lisa kandev tripp pandud, hea et kuumakaitse plekk 8mm poltidega, sai ühe poldi alla kandur tehtud. Õnneks jäi kogu summutijooks piisavalt kõhu alla.

 

 

20210401_233438.jpg

 

20210401_235431.jpg

 

20210401_235506_001.jpg

Pütist tulevat toru ilmselt veel pikendama.

20210402_001805.jpg

 

20210402_001818.jpg

 

20210401_235406.jpg

Muudetud , muutis pold2

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_140510

Nüüdseks auto sõitev, erinevaid asju veel vaja teha. Igasuguse mootori ellujäämise eesmärgil sai põhjakaitse ka paigaldatud. Mõned päevad ilma karterikaitseta oli päris hirmus sõita.

Vahetatud ka kütusepump ja kütusefilter. Kütusepump otsustas lekkima hakata. Vaja veel uued küünlad paigaldada ja tühikäigu mootorit puhastada. Tühikäigul puterdab, sõites toimib küll. Hetke käigukasti, diffri ja rehvidega sajaga sõites ca 3500 pööret, rajapäevadel peaks edasi kerima küll.

 

 

20210416_204329.jpg

 

20210416_204416.jpg

 

20210416_182254.jpg

 

20210413_194736.jpg

 

20210413_202130.jpg

Muudetud , muutis pold2

  • 10 kuud hiljem...
  • Autor
comment_144804

Autoga vahepeal mõningaid asju teinud! Sain puterdamisest ka jagu, sisselaske koldesse minev kütusepaagi tuulutuse voolik oli ajaga nii jäigaks muutunud, et võttis veidi lisaõhku sisse, kuigi otsas ta oli korralikult, pehmema voolikuga asendades muutus tühikäik normaalseks. Vahetasin ka raadio uue pioneeri maki vastu, kuna endale meeldib kui raadiol bluetoothi võimalus olemas. Vahetatud sai ka tagant parem rattalaager mis tegi korralikul häält, ilma  veovõllita rummu keerutades oli nagu rongi ratas :D Lisasin ka is lip-i. Esi püstakud lähevad ka vahetusse, teised püstakud tehtud -30mm lühemaks ja kasutan ix amorte + e90 vedru taldrikuid. Ehk lisa shock travel amordi käik lisab autole rohkem sõidumugavust! Käiku läksid 51mm püstakud, mille otsad olid niikuinii mädad. Enne lõikamist keermestasin keerme sügavamale m48x1.5 keerme lõikuriga! Üllatavalt hästi lõikas sellise suure mõõduga keermepuur. Kui kellegil vaja siis mul selline keermepuur olemas.

 

20220223_170625.jpg

20220223_161432.jpg

20220223_165419.jpg

20220211_121053.jpg

20220211_122029.jpg

20220211_143949.jpg

20220211_153723.jpg

20211230_172408.jpg

  • 9 kuud hiljem...
  • Autor
comment_149186

Lõpuks sain auto ka oma garaaži. Vaja mootorit lappima hakata, suvel sai BMW classicute rajapäeval Kehalas haiget tehtud, ilmselt mootoris saale kolks. Mõtlesin et kui juba laiali võtan teen strokeriks, m47 88mm käiguga väntvõll olemas ja samuti ka 2.8 kolvid ( kompression height 32.5mm). Hullustusest sai ka paar velge ostetud, Japan Racing JR9 8x16 et25, lähiajal proovima kuidas alla istuvad, tellisin tähikpoldid kuna tavapoldid ei mahu veljed aukudesse, taha ilmselt ostan 9x16 et20 veljed.  Suvel Soomest ostetud sedaan sai ka korra tööl tõstukile ajatud.

IMG_20221203_095006.jpg

IMG_20221203_100451.jpg

IMG_20221202_163035.jpg

IMG_20221202_162929.jpg

IMG_20221106_130430.jpg

Muudetud , muutis pold2
Trükivead

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_149490

Aastal viimasel päeval sai lõpuks mootor ka maha võetud, et täpsemalt vaadata mis juhtus sellega. Lahti võttes tuli välja et teise silindri Kepsu saale ringi tõmmanud. Huvitav oli see et täiesti vaikselt tiksus mootor, korraks klobistas veidi käivitades. Tänud kasutajale Sass, oli ka abiks eelnevalt mootori maha võtmisel erinevate asjade lahti monteerimisel, vaat et entusiastlikud kui ma ise. Täna käis plokk klaaskuul pritsis ja läks pulber värvimise. Mõned fotod ka.

received_876829293363951.jpeg

 

IMG_20230108_105045.jpg

 

IMG_20230108_123821.jpg

 

IMG_20230115_100951.jpg

 

IMG_20230115_101331.jpg

IMG_20230115_120216.jpg

 

IMG_20230117_163855.jpg

Muudetud , muutis pold2

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.