Hüppa postitusse
Postitatud
comment_133723

Tere

Üle pika aja sai mõeldud ja lõpuks e30 omale ostetud jällegi. Tegemist on 1990 aasta 325ix touringuga. Omal ajal tehasest hea lisavarustusega välja veerenud masin. 

Müügis oli pikalt rootsis,üks hommik tuli mõte ja lendasin Rootsi ja tõin ära ilma proovisõitu isegi  tegematta. Kuna tehnika ja lisavarustuse poolest oli hea pakkumine ja sain suht ok hinnaga siis ei hakanud kaua mõtlema. Kere kahjuks paljudest kohtadest suht läbi,tagant aku kast ja tagapõll ning teine pool taga nurk,tagatiiva ääred. ees nurgad tehtud aga kõrvalt on läinud käest ära ning paar väikest kohta veel. Esi uksed alt ja tagaluuk suht läbi ja tuleks välja vahetada,mõni on mainind,et saaks ka taastada aga usun ajaliselt lihtsam värskemad uksed ja luuk otsida. 

Mootor on vahetatud. m20b25 asemel on m50b25 vanos moto kogu nelikveo tehnikaga e34 525ix pealt. Edasi liigub suht erksalt. Hetkel autoga erilisi plaane pole,sõidan talve niisama kuni suveni ülevaatus kehtib ja siis vaatab mis plaanid autoga edasi on. Väike mõte on augud kinni lappida ja turboga ülelaadida. Turbotades on ka e34 käiguosa tugevam kui tava originaal e30 325ix kast ja eriti esi differ. 

Nüüdseks tagastange vörvitud ja pole enam hall. M Teach2 vöike rool plaan saata nahatamisse ning lae polster mis ripub välja vahetada jne. 

Tule pesurite mootorid ja luuad eest kahjuks jalutama läinud. Samuti puudu püsika aju ja mootor mida muidu olnuks hea ühendada ka m50 motoga ja saanuks püsikat kasutada. Kogu helitehnika välja vahetatud MSD firma toodangu vastu. 

 

VIN WBAAG95080EA79787
Type Code AG95
E Series E30 (5)
Series 3
Type TOUR
Model 325IX (EUR)
Steering LL
Doors 5
Engine M20
Displacement 2.50
Power 141
Drive ALLR
Transmission MECH
Colour SONDERLACKIERUNG (490)
Upholstery (0292)
Prod Date 1990-12-10
 
L801A National version Germany/Austria
S235A Towing hitch, detachable
S288A BMW light alloy wheel, cross spoke 29
S301A Alarm systems
S314A Door mirror / driver's lock, heated
S320A Deleted, model lettering
S401A Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S411A Window lifts,electric,front/rear
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S481A Sports seat
S494A Seat heating driver/passenger
S498A Headrests, rear, mechanically adjustable
S500A Headlight wipe/wash/Intensive cleaning
S510A Headlight aim control
S530A Air conditioning
S540A Cruise control
S551A On-board computer II with remote control
S562A Reading light
S570A Reinforced power supply
S652A Radio Bavaria C II
S681A Roof antenna
S690A Cassette holder
S708A M sports steering wheel leather

20190815_195731.jpg

received_2489075871149853.jpeg

20190814_204819.jpg

20190805_141109.jpg

58384113634__BECAA49A-07D7-4012-A111-B269D6B37A49.JPG

IMG_0241.jpg

20190808_194021.jpg

IMG_0238.jpg

Muudetud , muutis extreme327

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_136798

Nonii

Väljalase kolle peaks olema valmis nüüd koos downpipega.  Paras jant ikka oli seda suurt custom Holset Hx52 sinna kapotialla ära mahutada aga nüüd kuidagi on see tehtud tänu sõbra abile ja saab edasi mõelda järgmiste plaanidega. 

Aega saab siis vaja võtta tagavara moto juppeks ja hakata kokku laduma uut mootorit. Vaja veel tellida hunnik uusi tihendeid ja rõngad ja ketikomplekt. 

Samuti said coilid komplekteeritud. uued laagrid sees ja värvitud. Samuti treial tegi ka uued ülemised camberplated ix jaoks kuna tava e30 need vähe teised. 

Eesti kunagi saan tulla siis saab ehk koos suve ratastega need alla kruvida ja ehk vähe uut pildimaterjali. 

93526401_250823389653243_7798437132267159552_o.jpg

Muudetud , muutis extreme327

  • Autor
comment_136807

Eks ta parim lahendus pole. Kindlasti parem olnuks kui saanuks mõlemad väljavõtted võtta otse flantsi alt kuusepuust kuid kuna seal nii kitsas siis jäi hetkel nii. Niigi oli ilge majandamine,et selle suure holset hx52 sinna ära mahutaks ilma midagi lõikamatta vms. 

Usun,et selle väikse rõhuga millega plaan sõita siis sellega probleeme ei tule. Kindlasti panen sinna veel ka seadistamiseks egt anduri ja map anduri vasturõhu kontrolliks. 

Sõbra mersul kes kolle tegi oli wg väljavõte veel hullem ja sõitis 700hp motoga ja polnud kordagi jama. 

 

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_137192

Sai Reedel väheke garages majandatud. Sai vahetatud ees 1 pooltelje kumm. Teine esidiffer läks alla uue õliga ja esipüstakud sai vahetatud prooviks. Lisan paar pilti . Vana püstak ja uus. Suuremad 312mm kettad ja teised supportid. Home made Camberplates. 

Kahjuks oleks vaja kas pehmemaid ja ka madalamaid vedrusid ette coilidele. 20200515_125118.jpg.a1db96290cb4dad97f3e72d2e5b08ad1.jpg

20200515_121655.jpg

received_690663761717095.jpeg

received_744210172782563.jpeg

20200515_113732.jpg

Muudetud , muutis extreme327

  • 4 kuud hiljem...
  • Autor
comment_138969

Heii

Pole ammu miskit siia kirjutanud,aga ega samas pole ka miskit toredat vahepeal toimund. Juuni lõpus sai Üv läbi ja peale seda masin seisnud. 

Mis meele kurvaks teeb on see,et auto ärandati vahepeal kodu hoovist ära ja isegi 2korda. Algselt sattus inimene neile ka peale ja lasid jalga aga hiljem olid tagasi ja murdsid juhi ukse ikkagi lahti. 

Peale seda ärandati aiast auto 2 korda veel ära ja käidi lõbusõitu tegemas öösel turbaraba peal jne. Oma loll viga oli,et autos oli tagavaravõti millega nad said auto käima ja sõitmas käija. 

Lõpptulemus oli,et koju saabudes ootas ees katkine masin. Ees põll kõver,mõlkis.ning sisemine ninaraam kõver. 1 stange amort 2cm seespool.udukad puru,juhipoolne tiib natuke kõver ja muljumisest värv nurgast lahti. Kõrvalistuja uksel värvi kahjustused,kuskile otsa sõidetud.tagapõlle osa samuti puruks. Ees üks velg väikse kahjustusega aga juhi tagumine velg konkreetselt deformeerund ja 2 koha pealt pooleks.😑😑 ja makk ning üks helikõlarite filter oli samuti lõpuks näppu jäänud. 

Positiivne on,et on teada kes seal kalla käisid ja uurimine käib. Sai ka tehtud ametlik kahju hindamine. Eks näis mis lõpptulemusena sellest jamast ka tuleb. 

Korraks oli ültse mott maas ja mõte auto juppeks müüa kuid hetkel veel ei loobu. 

Müüsin maha muidu vahelt mootori. Müüki läks ka kogu turbotamis tehnika mis kogutud oli ja hetkel mõte sinna asemele istutada üks soetatud S54B32 e46 M3 sepisisuga turbomootor. 

Aga seda vaatab edaspidi kui saan rohkem aega vaheletõsta ja siis juba uued pildid ja mõtted ehk saavad ükskord siia kirja. 

Pealegi vaja väheke kere korrastada. Rooste marudalt tahab võimust võtta 😀

 

 

 

20200629_162325.jpg

20200629_161702.jpg

20200805_142443.jpg

20200805_142558.jpg

  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_139007

Sai mootori järel ka ära käidud lõpuks! 

S54b32 ehk siis tegemis E46 pealt pärit M3 mootoriga

Lisan väikse listi mis selle motoga tehtud ja mis komplektiga see peaks tööle hakkama

 

3,25l (S54b32) 3,246 cc

CP sepiskolvid,Bore 87,5mm,surveaste 8,5:1

Arrows H-profiil kepsud sees

Supertech klapid ja tugevamad klapivedrud,originaal nookurid.

MLS Cometicu kaane tihend

ARP kaane tikud hoiavad,et kaas lendu ei tõuseks.

Originaal 91mm tõusga väntvõll sees mis jutu järgi hiljem üle tasakaalustatud.

2 vanosega, samuti on ka olemas Vanos delet kit kuid mida ma arvan ei hakka kasutama ja läeb ehk müüki. 

VAC Motorspordi võimsam õlipump paigaldatud.

60mm Tial originaal wastegate

75mm PPF Blow off klapp

1500CC EV14 pihustid 

Garret GTX4294R Turbo😎

Billet hooratas

Nuke kütuselatt PPF poolt

Sidurks siis  QuarterMaster Optimum-V 3 koos Tilton ketastega ja Tilton hüdru survelaager kasti küljes.

Käigukast on E46 oma M# 6 ne manual . 

Arvatavasti läeb sidur/hooratas ja käigukast müüki kuna tagaveo asjadega pole mul miskit teha. 

Väljalase kollektor roostevaba, ja sisselase plenum ise tehtud Alumiinium.

 

Viimati oli see mootor ühe driftika peal ja liikus 1.5 bari rõhuga ning tagasihoidlikud 740hp ja 800nm väänet

 

received_1037680856661057.jpeg

received_390784888994479.jpeg

Muudetud , muutis extreme327

  • 2 nädalat hiljem...
  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_139688

Pikalt vaikus olnud. Suured pühad peetud ja sai 325ix laiali lammutatud. Mootor,kast maha võetud. Sisu ja põhjamatt välja.

Oleks vaja kevadepoole teha mõned kere keevitused. Mõningad kohad ikka suht läbi. 

M50 mootori müüsin maha. Läks lätimaale ühele teisele 325ix omanikule. 

Vaikselt varunud jubinaid. 

S54b32 moto jaoks sai ostetud valmis komplet uus hooratas koos adapteriga,et saaks kasutada DCT kasti ning ka uus DCT Ecu V4 mis kasti tööd juhtima hakkab. 

Homme hommiku tuuakse ka 2018aasta F87 Coupe M2 käigukast mulle ära koju. 

Mõningad jubinad veel ostma jne siis saab hakata mõtlema moto vahele sobitamisega ja muude jamadega 😀

Peab leiutama kuidas vahekast köigukastiga kokku ristata jne. 

Suuresti meeltesegaduses sai ka ostetud üks 325ix veel omale juurde.🤟😜

 

 

 

 

 

20201230_201114.jpg

20210104_162850.jpg

received_663663851190582.jpeg

received_390424232331821.jpeg

received_205588324582668.jpeg

received_398485754768085.jpeg

20210113_123800.jpg

140842377_758132861508417_8749185311349256214_n.jpg

Muudetud , muutis extreme327

  • Autor
comment_139705

Kast toodi ka ära ukse ette. 

Julm kolakas 😀 Saab hakata varsti komplekteetima. Paras peavalu on ka leiutada sinna vaheplaat,et saaks vahekasti külge veel kinnitada. 

Ajaviiteks lasin karteri ära puhastada. Lisasin ka pildi milline ennem puhastust oli. Algselt oli ikka mega pasane ja vana õli kinni kõrbend jne. 

Näeb välja nagu uus 😉 @Aquaplast 

 

 

20210117_105308.jpg

20210117_104603.jpg

20210117_105408.jpg

20210117_105417.jpg

20201225_141719.jpg

Muudetud , muutis extreme327

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_139952
17.1.2021 kell 15:28, Tiit ütles:

Mahub ära ka e30 tunnelisse see kast või tuleb relakat näidata?

Pilt ühest Rootsi 325ix põhjaalusest.

Peaks samamoodi suht jääma ka minul. 

Ruumiga priisata pole aga saab mahutada ära tehes mõned väiksed muudatused. 

Siin pildil m50b25 turbo ja sama M4 DCT kastiga e30 peal 325ix

received_254536356084880.jpeg

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.