Hüppa postitusse
Postitatud
comment_122162

Tervist!

 

Augusti algul sai ostetud hallmetallikdiisel sedaankerega e30 endale. Auto väljus tehasest 23.12.1988 ja arvele võeti '89 algul. Auto ise nägi üsna korralik välja, tagapõllel akukasti auk ja paar pindmist täppi, muud veel pole avastanud. Sees on sportsisu koos tehase sportrooliga, Check paneel, el. katuseluuk, esimesed el. aknad, suusaluuk ja tagaistujatele mõeldud käetugi. Huvitav lisa, mida polegi eriti liikumas näinud, on tagakardin, mis minu omal tehasest juba olemas on. Eriti ei ole ka täheldanud tehase M-technik vedrustust koos Bilstein B4 amortidega (20mm ees ja taga madaldust). Ostes oli läbisõiduks 277344km, mis tundub olevat ka reaalne läbisõit. Eestisse toodud 2006 aastal ja olemas sellest ajast saadik arved tehtud töödest ja ülevaatuste paberid.

 

Vehicle information: Type Code AD91

E Series E30 () Series 3

Type LIM

Steering LL

Doors 4

Engine M21

Displacement 2.40

Power 85

Drive HECK

Transmission MECH

Colour LACHSSILBER METALLIC (203)

Upholstery (0269)

Prod. Date 1988-12-23

 

S210A  Anti-blockiersystem - ABS
S219A  Sport-lederlenkrad - nahast sportrool
S235A  Anhaengerkupplung kopf abnehmbar - eemaldatava kärukonks
S286A  BMW LM Rad/BMW Styling - Bottle cap veljed alates 1984 september
S300A  Zentralverriegelung elektrisch - kesklukk, sisaldas lukustusega kindalaegast ja valgustusega võtit
S314A  Frontscheibendueschen beheizt - talvepakett: soojendusega tuuleklaasipesurid, lukud ja peeglid
S320A  Modellschriftzug entfall - ilma mudelinimetuseta
S324A  Front und heckspoiler - Face: esi ja tagaspoiler värvitud ainult touring
S330  Sportpaket - 320i ja 325e alates juuni 1986. (shadowline, metallik värv, edition rooliratas, 14 tollised cross spoke veljed, rohelised klaasid, esimene ja pagasniku luugi spoiler, MTechnik shassii, väline parempoolne peegel?)
S339A  Shadow line - shadowline liistud, stanged kerevärvi
S350A  Waermeschutzglas gruen rundum - roheliseks toonitud kõik klaasid
S401A  Schiebe-Hebedach, Elektrisch - elektriline katuseluuk
S410A  Fensterheber elektrisch vorn - esimesed elektrilised aknad
S415A  Sonnenschutzrollo hinten - tagaakna kardin
S423A  Fussmatten in velours - veluurist matid
S428A  Warndreieeck - ohukolmnurk ja esmaabi karp
S464A  Skisack - suusakott ja tagaistmel keskmine käetugi
S481A  Sportsitze fuer Fahrer/Beifahrer - juhi ja kõrvalistuja sport iste. alates 1984
S520A  Nebelscheinwerfer - esimesed ja 2 tagumist udutuld
S562A  Kartenleseleuchte - tahavaate peegel kaardilugemislampidega
S704A  M Sportfahrwerk - MTechnik sport vedrustus. 51mm püstakud Sachs või Bilstein B4 sport amortisaatorid, Mtech madaldus 20/20, jämedamad stabilisaatori vardad 20mm ja taga 14mm (13,5mm kuni 1985)

 

Hetkeseisuga vahetatud:

Õli MOTUL 10w-40

Õlifilter MANN

Kütusefilter MANN

Väljalaskekollektori tihendid

Tagasillapuksid STRONGFLEX

Diffripuks STRONGFLEX

Pump seadistatud

Sasch tagumised amordipadjad

Differ 2.93

Hammasrihm Continetal

Ruville hammarihmarullik

Tosoolilõdvik

 

Sellel talvel plaanis nipetnäpet keretöid teha, paar värviviga parandada, IS põllelisa jms. Velgede osas veel ei tea, kas jätan originaal style 5 või läheb midagi muud alla.

Panen paar pilti autost siis, kui seda ostmas käisin.

 

IMG_2710JPG.jpg.0ba112a2b70f23579dd092057cd394ba.jpg

 

IMG_2708JPG.jpg.85679140ced0edfbe1620f8a2cfc3f54.jpg

 

IMG_2706JPG.jpg.9c09cdcaa8cd92a276e7b8e4c4c76ab5.jpg

 

IMG_2707JPG.jpg.b894610f2fc7a046d21321c8ae2a4377.jpg

IMG_2705JPG.jpg.ded385fc888ab670890f6b95e8ab716c.jpg

 

IMG_2699JPG.jpg.1acd7708ba260303fd37dc70ba6c187b.jpg

 

Muudetud , muutis anderlomp

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_127770

Mōtlesin üle pika aja uuendada oma teemat. Ega vahepeal eriti midagi tehtud polegi, suve nauditud ja auto kallal paari pisiasja, näiteks see 😃😃

0B35C9D9-0046-4E61-B2DA-7D2244485A6E.jpeg.713d7932262464eb3cae30256a61e651.jpeg

 

Ja see:

5FA5A0C0-0D63-4371-9DCA-560636907132.jpeg.2c43f1b70a110a468baa8ace436d1ac7.jpeg

 

Uue mootori vōtsin sellise püssi pealt:

96B85704-F772-4842-A32B-66FA405D17F7.jpeg.2b06bc238ba972101d73fbcc956108de.jpeg

 

Mōned pildid siis töökäigust:

C0C23A1D-C4B6-49AA-B07E-6EB40ADE5B0C.jpeg.6f4f0b1c2c99ee4e6bf79aabe7eb6a03.jpeg

 

8B5D95F9-5FCC-45D1-9378-4F82A99069EB.jpeg.eac461591fbf1af347fd46636dd514bd.jpeg

 

DBD1C781-01B4-442B-BF3B-042AA559A2B8.jpeg.5b02d5110af3aad2a69723efcb542120.jpeg

 

5F693676-9789-4319-968D-41CD0A422AA1.jpeg.c8cbae16d50d239e82f03b1f8469f437.jpeg

 

C733906E-92DE-49D7-9BD9-5A46C6021DD5.jpeg.fbdf9df778ce5f45f56fcc83a6f4c02d.jpeg

 

B5AB2A4D-33C6-4E4D-A5CC-61C39196519A.jpeg.d2d6d9cf83277bcf40a13f29f10be283.jpeg

 

Viimasel pildil nähtava mōra pärast käis veel vahepeal korraks alt ära.. 😃 

F545F09A-E1DB-4EBE-8C13-440DC9455FA2.jpeg.2ae380bdc71a6a67cf21922d1344da6c.jpeg

 

Long story short, aiste vahele maandus m57d30 koos e34 TDSi 5-käigulise manuaalkastiga. Kunagi, kui aega rohkem, vōin nimekirja detailsemalt kokku panna.

Lōpptulemus siis aga selline -

 

87C2E73E-09E0-441A-BC6E-B24CF7C5117D.jpeg.8b186e777bdb9850db3d4d71e6e84998.jpeg

 

EC5F38D1-9324-4E0B-8E05-B2288A43DE69.jpeg.d431d7ea0c8e1bc382c028e762b65600.jpeg

 

Mootorivalikuga ei saaks ilmselt hetkel rohkem rahul olla 😊

0E9EC9EE-A1BA-4D27-BA70-B9E476B0416C.jpeg

Muudetud , muutis AndR

comment_127771

See mõra sellest sinna tekkis vast, et vedas keevitades karteri kõveraks, läbikäidud tee omalgi. Polte pingutades käis prõks ja mõra.  Soovitan eelsoojendada seda keevitamisel ja karteri mingi jäiga kolaka (mootoriploki?) külge kinni panna. Ehk aitab ka poolautomaadiga keevitamine teda paremini säilitada.

Teinekord alkat keevitad, eriti karterit vms oksüdeerunud asja, siis lihvi kõik hästi puhtaks, saad palju ilusama õmbluse. 

  • 5 kuud hiljem...
  • Autor
comment_129901

ahoi foorumlased, pole pikalt midagi antud teemasse lisanud. Sügisel sai nauditud autot kuni külmakraadideni ja siis läks kuiva kohta ära.

Nüüd aga jõudis ta tagasi garaazi, kus algasid mul ettevalmistused kevadeks (see aasta võiks Oorele ka jõuda, mitte mõraga karterit kurva näoga päev enne vahtida :D).

 

IMG_9114.jpeg.c2c0218fbe9ef74c17e11720b66e3e25.jpeg

 

Põhimõtteliselt tekib natukene teine kombo.. nagu @raitz330 mainis siis jõuaga ära harjunud ja jääb väheks. Sai ostetud 160kw turbo e60 pealt, paar uut andurit, uus cooler ja tehtud täiesti uus torustik sellele.

 

IMG_9183.jpeg.90e480fa796951659f52ca7c1c742a82.jpeg

 

IMG_9186.jpeg.6ed01f24034258659c857de80ce158ad.jpeg

 

IMG_9230.jpeg.057b92ba269103e775d668ecd2026477.jpeg

 

IMG_9325.jpeg.4a294f3d4809bf726f049c9271f4ccf9.jpeg

 

IMG_9392.jpeg.b3066303b3301464464a7fe93b94b39e.jpeg

 

IMG_9411.jpeg.8c55866ecbd91150a83bcc8378b5d736.jpeg

 

Need olid kõigest suuremad tööd. Järjest peale korralikku pesu, sai hakatud ükshaaval detaile mootori küljest maha võtma, et need puhastada ja viisakam välimus anda. Samuti sai ümber tehtud kõik lõdvikud ja juhtmed kapoti all. Vana süsteem oli selline "viskame kähku mootori vahele ja lähme sõitma". Eks sai ka tookord armastust autosse pandud, kuid ei keskendunud pisidetailidele.

 

Sai korda tehtud genekas ja turbo, eemaldatud pihustid ja klapikambrikaan, mootor sai peaaegu, et püstakuni puhtaks tõmmatud. Korrastasin juhtmeid, sätitasin seda coolerit sinna ette tükkaega ja üritasin seda "clean look"i rohkem esile tuua.

 

IMG_9287.jpeg.8247b605384843803efa9c891ee6d574.jpeg

 

IMG_9278.jpeg.dacad1f7ba6ce41fb8bcc9bebe5b6727.jpeg

 

Vahepeal vorpisin veel valmis lisakellade aluse:

 

IMG_9302.jpeg.ff6bedd25ef44e1de43a5b223f33b065.jpeg

 

Veljed läksid ka värvimisse ja rantide poleerimisse, eks lisan pildi, kui need valmis saavad.

 

IMG_9441.jpeg.74f712852741e66651d3e9599237a3e9.jpeg  IMG_9459.jpeg.f22230e477d00f576ec934c08cceba9d.jpeg

 

Praeguse seisuga tuleb võtta alt kütusepaak ja tagasild ning lasta need see koos @grimes silladetailidega liivapritsi ja pulbervärvi viia.

Muudetud , muutis AndR

  • 3 aastat hiljem...
  • 5 kuud hiljem...

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.