Saamislugu - Olin mina ülelombi komandeeriingus ja koju tagasi tulles oh üllatust seisis aias selline isend, võti ja dokumendid pisteti pihku ja sooviti õnne. (Proua teadis pikemat aega, et sellist "mängukanni" endale tahan ja nii ta selle mulle soomest tõi, pidi teine kindlasti PFL olema ja kahe uksega, eelistatud M10-ga). Märkimisväärne on hooldusraamat, mis 85. aastast kui esmane registreerimine tehti, lõpuni täidetud on (LS hetkel 190000). Siiani natuke uskumatu, et kaasa selle mulle kinkis, arvestades mida ta sellest "rullindusest" arvab/arvas. Peale mõnda sada kilomeetrit koduteed, oli ta positiivselt üllatunud, et sellega nii hea sõita oli. Noh ja nii saigi teoks, et üks pea 30. aastane meesterahvas oma esimese kaheukselise auto sai ja hingelt u 10 aastat nooremana ennast tunneb.
Muljeid - järjekorralt on see mu neljas BMW ja kolmas bensiinimootor. Võrreldes eelmise "poissmehe" autoga (e39 540iA) on sellega ikka ülilihtne ümber käia, kaup on pigem odavapoolsem (nt HR amordid+vedrud on 1000+ euro asemel u 400 eurot, ja ka Coiloverite eest ei pea 1600 euri välja käima, sport nukkvõll on 400 euri ja seda on 1 vahest 2, tollase 4 asemel, kolbe on poole vähem jne jne jne) ja käed mahuvad ka igalepoole - lihtne vanakooli mehhaanika. Olgugi, et eelmine oli korrastatud veermiku, järgiaidatud vedrustuse ja ülihea mootoriga (make no mistake - see e39 oli väga eeskujuliku juhitavusega juba tehase seades ja väga hea kaalujaotusega tänu oma v8-le, ja uskumatu kuidas ta lihtsalt läks ja läks ja läks või kurvides ennast asfaldile kleepis) tundus ta ikkagi raske, ja natuke selline kaudne. Igakord käivitades manas küll rahulolu näole aga ta kuidagi ei pannud mind naerma ega tundma ennast lapsena või õnnelikuna. Seda tuleb muidugi öelda, et peale 300-400 km otsi tulid e39 välja nagu värske inimene.
Ise u. 200 km nüüd sõitnud ja Rulli roolis aga on koguaeg suu kõrvuni - kõik on kuidagi nii äge, see puine aknavänt ja retro tulede lüliti, hästi kätte istuv käigukang ja lõrisev karburaator. Isegi see on "fun" kui uks käib võtmega keerates ja sõbrale peab seest eraldi ukse avama. Selline vahetu kogemus, taha vaadates on tunne, nagu vaataks lihtsalt üle õla maha, kõik on kuidagi käe jala juures. See mootor on uskumatult võimekas oma 66kw kohta ja käigud on kasutatavad väga pikas ulatuses - no ja millegi pärast avastad ennast koguaeg sõitmas u 10-20 km/h kiiremini kui lubatud, eriti linnas. Rool on ilma võimendita kerge ja täpne ning tee on hästi tajutav, pluss tähelepanu mis sa igalt poolt saad. Uskumatu, kuidas on võimalik, et 30 aaastat vana auto on tänapäeva BMW-de vääriline? Müra pole ja kiirused tunduvad sama väikesed nagu mu (nüüd juba kaasa) 2007 e91-s (Auto tehniline seisund pole hetkel minu standardite järgi kindlasti hea ega rahuldav, aga selle juurde tulen veel tagasi, mis omakorda teeb eelneva veel rohkem uskumatumaks).
Daten für die Fahrgestellnummer: WBAAK510709443152
Modellbezeichnung: 316I
Ausführung: Europa
Typschlüssel: 1051
E-Code: E30
Karosserie: Limousine
Lenkung: links
Türen: 2
Motor: M10 - 1,80l (66kW)
Antrieb: Heckantrieb
Getriebe: manuell
Außenfarbe: Alpinweiss (146)
Innenraum: Pacific (0146)
Produktionsdatum: 23.08.1984
Code/Sonderausstattung:
S205 Fuenf-Gang-Getribe (Schogang)
S311 elektrischer Beifahrerspiegel
S500A Scheinw.Rein.Anl./Intensivreinig.
S820 Nordland-Ausfuehrung
S850A Zusätzl. Tankfüllung Export Additional Export tank filling
Näha on, et eelmine omanik on teda tehnilise poole pealt hooldanud, jagaja koos juhtmetega on uus, generaator on uus Bosch, Pierburgi asemel on Weber paigaldatud ( seoses sellega on osadele vaakumvoolikutele pimedad poltidest tehtud ), väljalase on otsast lõpuni uus, bensiinipaak on uus, piduritorustik on ka uus painutatud, siit sealt lihtsad keevitustööd. Isegi DEFA eelsoojendi on paigaldanud. Mootor käivitub külmalt paugust ja käib ühtlaselt ning särtsu on ka.
Kui vedrustus on enam vähem, siis veermik väga kriitikat ei kannata, siin seal mõni kolks ja visuaalsel vaatlusel on enamus sillapulki ja kettad sadulad õhtal, esisilla tala vasak stabilisaatori kinnituskõv on murdunud, sõites on suverehvidega vibratsioon ka, samasuurte talverehvidega polnud. Eks paistab mis sealt välja tuleb.
Aru ma ei või, miks omalajal need kerehooldustööd olemata on jäänud, kui sellises koguses kvaliteetseid osasid sinna topitud on, kahju aga tundub, et pääste tuli sellele rullile õigel ajal, hetkel on enamus välimisi küljeplekke kasutud, õnneks on põhi vaatluse/koputamise tulemusena enam vähem. (Päris rumal ma pole ja saan aru, et mastiksi all on peidus eraldi elu, ega ka kirjuta siia, et põhi on korras ja saame hakkama ainult pahtli, värvi uute uste ja tiibadega, lisaks ootab ees kere haljaks laskmine)
Mõned pildid, eelpoolse illustreerimiseks:
A-piilar paremal, no see keretöö on olnud super, McGyver-i teip ja värv - kaunis!
Kokkuvõte on lihtne - uut plekki saab omajagu siia keevitada, sest tiibadest saaks ainult tagumist paremat üles ehitada. koopad tahavad parandust, põhja alt tuleb ka üht-koma teist välja. Eks paistab peale lammutust, millega loodetavasti juulis saab alustada kui olmeprobleemid lahenevad ja puhkus hakkab. Prioriteet üks on Kere või luukere kõigepealt taastada (loodetavasti on see veel võimalik), siis saab vaikselt tükke tagasi sobitada ja, muu "kola" läheb "muutmisele."
Ma pole nii ärevil olnud sellest ajast kui umbes kümne aasta eest omale esimese BMW sain. Rullhard!
Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus
Tere, e30 pere, minu seiklus algab nüüd.
Saamislugu - Olin mina ülelombi komandeeriingus ja koju tagasi tulles oh üllatust seisis aias selline isend, võti ja dokumendid pisteti pihku ja sooviti õnne. (Proua teadis pikemat aega, et sellist "mängukanni" endale tahan ja nii ta selle mulle soomest tõi, pidi teine kindlasti PFL olema ja kahe uksega, eelistatud M10-ga). Märkimisväärne on hooldusraamat, mis 85. aastast kui esmane registreerimine tehti, lõpuni täidetud on (LS hetkel 190000). Siiani natuke uskumatu, et kaasa selle mulle kinkis, arvestades mida ta sellest "rullindusest" arvab/arvas.
Peale mõnda sada kilomeetrit koduteed, oli ta positiivselt üllatunud, et sellega nii hea sõita oli. Noh ja nii saigi teoks, et üks pea 30. aastane meesterahvas oma esimese kaheukselise auto sai ja hingelt u 10 aastat nooremana ennast tunneb.
Muljeid - järjekorralt on see mu neljas BMW ja kolmas bensiinimootor. Võrreldes eelmise "poissmehe" autoga (e39 540iA) on sellega ikka ülilihtne ümber käia, kaup on pigem odavapoolsem (nt HR amordid+vedrud on 1000+ euro asemel u 400 eurot, ja ka Coiloverite eest ei pea 1600 euri välja käima, sport nukkvõll on 400 euri ja seda on 1 vahest 2, tollase 4 asemel, kolbe on poole vähem jne jne jne) ja käed mahuvad ka igalepoole - lihtne vanakooli mehhaanika. Olgugi, et eelmine oli korrastatud veermiku, järgiaidatud vedrustuse ja ülihea mootoriga (make no mistake - see e39 oli väga eeskujuliku juhitavusega juba tehase seades ja väga hea kaalujaotusega tänu oma v8-le, ja uskumatu kuidas ta lihtsalt läks ja läks ja läks või kurvides ennast asfaldile kleepis) tundus ta ikkagi raske, ja natuke selline kaudne. Igakord käivitades manas küll rahulolu näole aga ta kuidagi ei pannud mind naerma ega tundma ennast lapsena või õnnelikuna. Seda tuleb muidugi öelda, et peale 300-400 km otsi tulid e39 välja nagu värske inimene.
Ise u. 200 km nüüd sõitnud ja Rulli roolis aga on koguaeg suu kõrvuni - kõik on kuidagi nii äge, see puine aknavänt ja retro tulede lüliti, hästi kätte istuv käigukang ja lõrisev karburaator. Isegi see on "fun" kui uks käib võtmega keerates ja sõbrale peab seest eraldi ukse avama. Selline vahetu kogemus, taha vaadates on tunne, nagu vaataks lihtsalt üle õla maha, kõik on kuidagi käe jala juures. See mootor on uskumatult võimekas oma 66kw kohta ja käigud on kasutatavad väga pikas ulatuses - no ja millegi pärast avastad ennast koguaeg sõitmas u 10-20 km/h kiiremini kui lubatud, eriti linnas. Rool on ilma võimendita kerge ja täpne ning tee on hästi tajutav, pluss tähelepanu mis sa igalt poolt saad. Uskumatu, kuidas on võimalik, et 30 aaastat vana auto on tänapäeva BMW-de vääriline? Müra pole ja kiirused tunduvad sama väikesed nagu mu (nüüd juba kaasa) 2007 e91-s (Auto tehniline seisund pole hetkel minu standardite järgi kindlasti hea ega rahuldav, aga selle juurde tulen veel tagasi, mis omakorda teeb eelneva veel rohkem uskumatumaks).
Daten für die Fahrgestellnummer: WBAAK510709443152
Modellbezeichnung: 316I
Ausführung: Europa
Typschlüssel: 1051
E-Code: E30
Karosserie: Limousine
Lenkung: links
Türen: 2
Motor: M10 - 1,80l (66kW)
Antrieb: Heckantrieb
Getriebe: manuell
Außenfarbe: Alpinweiss (146)
Innenraum: Pacific (0146)
Produktionsdatum: 23.08.1984
Code/Sonderausstattung:
S205 Fuenf-Gang-Getribe (Schogang)
S311 elektrischer Beifahrerspiegel
S500A Scheinw.Rein.Anl./Intensivreinig.
S820 Nordland-Ausfuehrung
S850A Zusätzl. Tankfüllung Export Additional Export tank filling
S860A Zusatzblinkleuchte Additional turn indicator lamp
Tehniline pool:
Mõned pildid, eelpoolse illustreerimiseks:
http://foorum.e30.ee/galerii/pilt/1158-kõrvalistuja-uks/
Parem ukshttp://foorum.e30.ee/galerii/pilt/1172-põhi-3-kõrvalistuja-jalgealune/
Kunde jalgealunehttp://foorum.e30.ee/galerii/pilt/1170-põhi-1-parem-pool/
Parempoolne põhihttp://foorum.e30.ee/galerii/pilt/1155-juhiuks/
Juhiuks koos tiivagahttp://foorum.e30.ee/galerii/pilt/1165-tuba/
Tuba (originaalrool on kaasas)Kokkuvõte on lihtne - uut plekki saab omajagu siia keevitada, sest tiibadest saaks ainult tagumist paremat üles ehitada. koopad tahavad parandust, põhja alt tuleb ka üht-koma teist välja. Eks paistab peale lammutust, millega loodetavasti juulis saab alustada kui olmeprobleemid lahenevad ja puhkus hakkab. Prioriteet üks on Kere või luukere kõigepealt taastada (loodetavasti on see veel võimalik), siis saab vaikselt tükke tagasi sobitada ja, muu "kola" läheb "muutmisele."
Ma pole nii ärevil olnud sellest ajast kui umbes kümne aasta eest omale esimese BMW sain.
Rullhard! 