Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY

KristjanKarist

Foorumikasutaja
  • Postitusi kokku

    42
  • Registreerus

  • Viimati külastas

  • Võidetud päevi

    1

KristjanKarist võitis päeva viimati 1. juuni 2015

KristjanKarist sai oma postitustele enim meeldimisi!

Foorumi reputatsioon

5 meeldimist

Kasutajast KristjanKarist

  • Tiitel
    Mininokk

Profiili info

  • Minu autod
    1991 E34 520i Schwarz (Pioneeri stereo, 17") 2005-2007 - Müüdud
    1996 E39 540iA Cosmosschwarz (KW street comfort coilover kit, EBC blackdash and redstuff klotsid; BF goodridge stahlflex voolikud, M5 peeglid, Alpina sahk, klaas katus, Rondell typ.58 18"; M5 EVO Hyperblack 18" ) 2007-2014 BUILT not bought - Müüdud
    2007 E91 325d Diamantschwarz 2014 - Masuudipressist perevagun.
    1984 e30 316 Coupé - Ma pole kunagi millegi roolis nii palju naernud.

Hiljutised profiili külastajad

144 profiili vaatamist
  1. KristjanKarist

    316 Coupé '84 - Kristjan

    No arvasin, et auto ajalugu jõuab järgi ja mingilt pätilt soomest ostetud ja nüüd keegi tahab tagasi. Paranoia. Reg numbrid on eestis esmakordsed ja auto on meie poolt arvele võetud.
  2. KristjanKarist

    316 Coupé '84 - Kristjan

    Eks paistab, esitiivad ja uksed tõepoolest lähevad vahetusse, samuti ka karbid, A piilarid jne jne. Omamoodi on loogiline, et esiääred alt mädad ja tagumised terved, sest soomes kus ta vurans, on palju lund ja külma, lumi poriga jääb sinna ette taha kinni, jäätub siis sulab jpm, nii ta kulubki. Õnneks pole seal soola, seega lootust veel on. Pagass on kõva ja suurem osa põhjast hetkel paistab ka enam vähem. Aga praegu pole mõtet seda arutada, varsti varsti on garaaz käes. Elutoas tapeet ka seinas ja põrand maas siis saab vast natuke oma kaua kogutud tööriista arsenaliga vehkida ja põhjavaiba alla piiluda - varsti varsti on vastused käes. Hetkel kortermaja ees ei hakka laiali kiskuma sõidan ja vaatan mis ta teeb. Eile oli esimene rulli diskrimineerimine politsei poolt. Peatati küsisin miks, ei vastatud käsutati dokumendid siia, leelotati auto taga, anti tagasi öeldi, et andmebaasis oli viga, ja manitseti mitte nii järsult sõitma ega tähelepanu tõmbama. Ausalt olin päris hämmingus, arvasin, et raudselt on paberitega mingi jama ja tglt on auto ajaloos midagi nässus ja jõuab asi soomemaalt eestisse ja konfiskeeritakse jne jne jne. Naine oli e91 taga ja jätkas sõitu, pärast oli kohkunud, et sellega tuleb tulevikus veel hunnik jama. Oh well, vastasin, et oota mõned aastad kui valgel kapoti alune päriselt paukuma hakkab...
  3. KristjanKarist

    316 Coupé '84 - Kristjan

    Vaevalt ta kellegi teise sõela viitsib keevitada aga eks pean meeles.
  4. KristjanKarist

    316 Coupé '84 - Kristjan

    Otsisin FB-st rulli pilte su kontolta aga näed ei leidnud, seega ei julgenud kohe pakkuda. Viimasel ajal muudkui mõtlen kuidas seda kere teha, kas osta endale keevitus ja ise surkida või koguda küljeplekid kokku ja viia kuhugi garaazi alla. Omajagu peavalu sellega.
  5. KristjanKarist

    316 Coupé '84 - Kristjan

    Piinlik lugu, aga ma pole kindel, et oleme kohtunud või ei pane nägu nimega kokku. (Kümne aasta eest sai ühe Kuldariga koos aega teenitud?) Jaani ajal leidsin sellised endale:
  6. KristjanKarist

    punane

  7. Tere, 318 kupeelt juhiust koos polstriga ja tagaiste seljatuge peatugedega. Mootor pakuks huvi veel koos ajuga, palju kogu kompott kokku maksaks, kere tundub suht hea?
  8. KristjanKarist

    316 Coupé '84 - Kristjan

    See kõik on ka plaanis (ja list on väga pikk) aga väga täpselt ei hakka sellesse süvenema hetkel, sest kere saab määravaks mida eelisjärjekorras tellima hakkan. (Kui ikka pole rauda kuhu amordikest kinnitada või sillatala kuhu stabika puksi klambrivahele panna, pole mõtet ka Ebay-d lahti teha) Nende vastusteni on hetkel veel ca kuukene aega, eeldusel et olmeküsimused lahenevad mulle soodsalt.
  9. KristjanKarist

    316 Coupé '84 - Kristjan

    See weber on päris asjalik seal, nüüd igapäev sellega paarutanud. Tundub, et päris kinnise "toore" klapiga on gaas kuidagi tuim. Ei tea kas tahab sättimist või äkki ma sulgen selle liiga vara? Kui klappi natuke välja tõmmata ja pöördeid tõsta on "response" tunduvalt parem. Seisma ta sellega igatahes ei jää. korraks tekkis isegi mõte et tulevikus seda edasi arendada ja vb DCOE 40 lõrisema sinna vahele sobitada. AGA ilmselt on EFI õigem ja turvalisem tee, arvestades mõtteid, eks paistab. Ei, ei, ei - peab sundima ennast kerele keskenduma, kuigi väga tahaks mootorit näppida. Latt on jube aeglane ikka e30-nel või on see 316 oma ikka nii puine, pole harjunud nõnda palju rooli keerama, rikub seda lihtsat kart auto effekti mis tal on. Kunagi kindlasti kiirema sebima. "Tutoriale" terve internett täis. Muidu on "fun" - iga päevaga läheb aina pullimaks, tööle minek pole kunagi nii lõbus olnud ja kojutulek on nüüd veelgi lõbusam.
  10. KristjanKarist

    316 Coupé '84 - Kristjan

    Ja hooldus ka e91 tasuta kaasas.
  11. KristjanKarist

    316 Coupé '84 - Kristjan

    Tere, e30 pere, minu seiklus algab nüüd. Saamislugu - Olin mina ülelombi komandeeriingus ja koju tagasi tulles oh üllatust seisis aias selline isend, võti ja dokumendid pisteti pihku ja sooviti õnne. (Proua teadis pikemat aega, et sellist "mängukanni" endale tahan ja nii ta selle mulle soomest tõi, pidi teine kindlasti PFL olema ja kahe uksega, eelistatud M10-ga). Märkimisväärne on hooldusraamat, mis 85. aastast kui esmane registreerimine tehti, lõpuni täidetud on (LS hetkel 190000). Siiani natuke uskumatu, et kaasa selle mulle kinkis, arvestades mida ta sellest "rullindusest" arvab/arvas. Peale mõnda sada kilomeetrit koduteed, oli ta positiivselt üllatunud, et sellega nii hea sõita oli. Noh ja nii saigi teoks, et üks pea 30. aastane meesterahvas oma esimese kaheukselise auto sai ja hingelt u 10 aastat nooremana ennast tunneb. Muljeid - järjekorralt on see mu neljas BMW ja kolmas bensiinimootor. Võrreldes eelmise "poissmehe" autoga (e39 540iA) on sellega ikka ülilihtne ümber käia, kaup on pigem odavapoolsem (nt HR amordid+vedrud on 1000+ euro asemel u 400 eurot, ja ka Coiloverite eest ei pea 1600 euri välja käima, sport nukkvõll on 400 euri ja seda on 1 vahest 2, tollase 4 asemel, kolbe on poole vähem jne jne jne) ja käed mahuvad ka igalepoole - lihtne vanakooli mehhaanika. Olgugi, et eelmine oli korrastatud veermiku, järgiaidatud vedrustuse ja ülihea mootoriga (make no mistake - see e39 oli väga eeskujuliku juhitavusega juba tehase seades ja väga hea kaalujaotusega tänu oma v8-le, ja uskumatu kuidas ta lihtsalt läks ja läks ja läks või kurvides ennast asfaldile kleepis) tundus ta ikkagi raske, ja natuke selline kaudne. Igakord käivitades manas küll rahulolu näole aga ta kuidagi ei pannud mind naerma ega tundma ennast lapsena või õnnelikuna. Seda tuleb muidugi öelda, et peale 300-400 km otsi tulid e39 välja nagu värske inimene. Ise u. 200 km nüüd sõitnud ja Rulli roolis aga on koguaeg suu kõrvuni - kõik on kuidagi nii äge, see puine aknavänt ja retro tulede lüliti, hästi kätte istuv käigukang ja lõrisev karburaator. Isegi see on "fun" kui uks käib võtmega keerates ja sõbrale peab seest eraldi ukse avama. Selline vahetu kogemus, taha vaadates on tunne, nagu vaataks lihtsalt üle õla maha, kõik on kuidagi käe jala juures. See mootor on uskumatult võimekas oma 66kw kohta ja käigud on kasutatavad väga pikas ulatuses - no ja millegi pärast avastad ennast koguaeg sõitmas u 10-20 km/h kiiremini kui lubatud, eriti linnas. Rool on ilma võimendita kerge ja täpne ning tee on hästi tajutav, pluss tähelepanu mis sa igalt poolt saad. Uskumatu, kuidas on võimalik, et 30 aaastat vana auto on tänapäeva BMW-de vääriline? Müra pole ja kiirused tunduvad sama väikesed nagu mu (nüüd juba kaasa) 2007 e91-s (Auto tehniline seisund pole hetkel minu standardite järgi kindlasti hea ega rahuldav, aga selle juurde tulen veel tagasi, mis omakorda teeb eelneva veel rohkem uskumatumaks). Daten für die Fahrgestellnummer: WBAAK510709443152 Modellbezeichnung: 316I Ausführung: Europa Typschlüssel: 1051 E-Code: E30 Karosserie: Limousine Lenkung: links Türen: 2 Motor: M10 - 1,80l (66kW) Antrieb: Heckantrieb Getriebe: manuell Außenfarbe: Alpinweiss (146) Innenraum: Pacific (0146) Produktionsdatum: 23.08.1984 Code/Sonderausstattung: S205 Fuenf-Gang-Getribe (Schogang) S311 elektrischer Beifahrerspiegel S500A Scheinw.Rein.Anl./Intensivreinig. S820 Nordland-Ausfuehrung S850A Zusätzl. Tankfüllung Export Additional Export tank filling S860A Zusatzblinkleuchte Additional turn indicator lamp Tehniline pool: Näha on, et eelmine omanik on teda tehnilise poole pealt hooldanud, jagaja koos juhtmetega on uus, generaator on uus Bosch, Pierburgi asemel on Weber paigaldatud ( seoses sellega on osadele vaakumvoolikutele pimedad poltidest tehtud ), väljalase on otsast lõpuni uus, bensiinipaak on uus, piduritorustik on ka uus painutatud, siit sealt lihtsad keevitustööd. Isegi DEFA eelsoojendi on paigaldanud. Mootor käivitub külmalt paugust ja käib ühtlaselt ning särtsu on ka. Kui vedrustus on enam vähem, siis veermik väga kriitikat ei kannata, siin seal mõni kolks ja visuaalsel vaatlusel on enamus sillapulki ja kettad sadulad õhtal, esisilla tala vasak stabilisaatori kinnituskõv on murdunud, sõites on suverehvidega vibratsioon ka, samasuurte talverehvidega polnud. Eks paistab mis sealt välja tuleb. Aru ma ei või, miks omalajal need kerehooldustööd olemata on jäänud, kui sellises koguses kvaliteetseid osasid sinna topitud on, kahju aga tundub, et pääste tuli sellele rullile õigel ajal, hetkel on enamus välimisi küljeplekke kasutud, õnneks on põhi vaatluse/koputamise tulemusena enam vähem. (Päris rumal ma pole ja saan aru, et mastiksi all on peidus eraldi elu, ega ka kirjuta siia, et põhi on korras ja saame hakkama ainult pahtli, värvi uute uste ja tiibadega, lisaks ootab ees kere haljaks laskmine) Mõned pildid, eelpoolse illustreerimiseks: A-piilar paremal, no see keretöö on olnud super, McGyver-i teip ja värv - kaunis! Parem tiib http://foorum.e30.ee/galerii/pilt/1158-kõrvalistuja-uks/ Parem uks Aku aluse koopa osa on ka rändama läinud Taga paneel Tankimise luuk - üllataval kombel korras Tagumine parem koobas http://foorum.e30.ee/galerii/pilt/1172-põhi-3-kõrvalistuja-jalgealune/ Kunde jalgealune http://foorum.e30.ee/galerii/pilt/1170-põhi-1-parem-pool/ Parempoolne põhi Pakiruum parem karp - terve ja kõva Pakiruum vasak karp - terve ja kõva Varuratta koht - numbrimärgi poolses küljes auk Vasak tagumine tiib Vasak karp http://foorum.e30.ee/galerii/pilt/1155-juhiuks/ Juhiuks koos tiivaga http://foorum.e30.ee/galerii/pilt/1165-tuba/ Tuba (originaalrool on kaasas) Kokkuvõte on lihtne - uut plekki saab omajagu siia keevitada, sest tiibadest saaks ainult tagumist paremat üles ehitada. koopad tahavad parandust, põhja alt tuleb ka üht-koma teist välja. Eks paistab peale lammutust, millega loodetavasti juulis saab alustada kui olmeprobleemid lahenevad ja puhkus hakkab. Prioriteet üks on Kere või luukere kõigepealt taastada (loodetavasti on see veel võimalik), siis saab vaikselt tükke tagasi sobitada ja, muu "kola" läheb "muutmisele." Ma pole nii ärevil olnud sellest ajast kui umbes kümne aasta eest omale esimese BMW sain. Rullhard!
  12. KristjanKarist

    Kristjan

  13. KristjanKarist

    M e30 318i 1986. 1700.-

    Saatsin PS!
×

Oluline teave

Oleme salvestanud sinu seadmesse küpsiseid, et aidata seda veebilehte paremaks muuta. Sul on võimalik kohandada oma küpsiste seadeid, vastasel juhul eeldame, et nõustud nendega. Kasutustingimused & Privaatsus