Jump to content
  • 0

Roolivõim


lepa

Question

14 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Ei tee see rooli kergemaks. Näiteks kui panna viiese 130bar pump rullika 110 bar asemele, siis ei muutu midagi. Nn löppröhk on suurem, kui näiteks kivi jääb ratta taha vms. Sellest on siin enne ka juttu olnud juba. Rooli kergus söltub latist, kui latt seda ei vöimalda, siis topi mis tahad ,aga ei muutu miskit. E30 originaalpumbal oleks samuti kövasti potensiaali. Kunagi ühel rullil keeras rool pms ise, peale näpuga puutumist ( töenäoliselt oli varras latis katki)

Samuti netis nähtud, et neid roolivöimupumpasi kasutatud hüdrosüsteemides saha jms töstmiseks.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Muudab ikka. Täpselt selle võrra vähem pead parankat kangutama mille võrra klapid vähem avanevad. Sama õli kogus liigub läbi väiksemate avade ja seega peab sama töö tegemiseks roolilati torsioon varras vähem läbi painduma.

Edited by Chulo
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sellega on sama teema, nagu näiteks kütusepumbaga.

Originaalis on 3 BAR pump ja kui see asendada 10 BAR pumbaga, siis rõhk suuremakas ei lähe, kuna rõhuregulaator ei lase sel juhtuda.  

Ega e30 roolivõim ka ei tööta 110 BAR pealt, see on max rõhk ja tekib näiteks siis, kui rattad põhja keerad (rihm hakkab vilisema, õlil pole kuhugi minna) Tava olukorras ilma rooli keeramata õli lihtsalt ringleb süsteemis nagu hüdrosüsteemides ikka. Ei kujutagi ette, palju tava olukorras seal üldse rõhk on, ilmselt üsna väike. Rõhk kasvab suuremaks alles siis, kui miski takistab rattaid keerata.

 

Isegi, kui peale panna tootlikum/ kiirem pump mõnelt teiselt masinalt, ei tohiks see miskit muuta.

Sest e30 roolivõimusüsteem on nn pöörete tundlik. Kohapeal tiksudes on rool kergem, kui suurema pöördega.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ei muuda jah tootlikum pump midagi. Tavaasendis voolab õli lihtsalt läbi klappide, kui torsioonvarrast läbi painutada, siis see suunab suurema osa õli silindri kolvile ja takistab õli otse tagasivoolu paaki. See kohapeal töötava rooli kergus tuleb ikkagi pigem just sellest, et seisva ratta takistus on suurem ja seega väänad sa torsioonvarrast rohkem läbi ja lased rohkem õli kolvile, mis sul keerata aitab. Või kas tõesti kohapeal pöörete tõustes on ka rool raskem?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

See kuuskant kõlab enam-vähem sarnaselt nagu tavalises hüdraulikasüsteemis on reduktsioonklapp. Seal keeratakse vedrule eelpinget peale, et rõhk oleks just kõrgem. Kui rõhk tõuseb üle kriitilise (reguleeritud) piiri, siis klapp avaneb ja õli lastakse uuesti tagasivoolu ja see rõhk läheb niiöelda raisku.
Samas see elnev jutt sisaldab ju vastuolu just eelmisele jutule - pumba rõhku muutes ei saa sa väga oluliselt muuta lati tööd.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Vot, kuigi päris palju e30 latte lahanud, siis selles osas jään vastuse völgu.

Jutus iva sees, kuigi torsooni läbipaindumise ruum nii väike ja täpne,et see peaks iga kell läbi painduma keerates.

Roolivöimu korral ütleb RPM sensitive/ depending on engine speed

Mis tähendab ikka pöörete , mitte auto liikumise kiirusest (nagu uuematel autodel)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use & Privacy Policy