Postitatud 27. mai 20159 a comment_94669 M20 mootor ja roolivõimu pump on kolme auguga, kas on õlijahutus radikasse??? Võin sinna ka lihtsalt poldi ette keerata? Kiire!
31. mai 20159 a comment_94845 Sama ikka. Ega suurem röhk rooli kergemaks tee. Sellel 2 eraldi väljundit. Mölemad peavad kasutuses olema, "pimedat" ei saa panna. Kui kunagi vörupoole satgun ja on alles, siis rabaks ära.
1. juuni 20159 a comment_94888 Suurem rõhk teeb ikka rooli kergemaks. Mida suurem rõhk ja mida suurem kolvi pind seda suurem jõud. Kõrvalnäht võib muidugi keev õli olla, olenevalt tingimustest.
2. juuni 20159 a comment_94904 Ei tee see rooli kergemaks. Näiteks kui panna viiese 130bar pump rullika 110 bar asemele, siis ei muutu midagi. Nn löppröhk on suurem, kui näiteks kivi jääb ratta taha vms. Sellest on siin enne ka juttu olnud juba. Rooli kergus söltub latist, kui latt seda ei vöimalda, siis topi mis tahad ,aga ei muutu miskit. E30 originaalpumbal oleks samuti kövasti potensiaali. Kunagi ühel rullil keeras rool pms ise, peale näpuga puutumist ( töenäoliselt oli varras latis katki) Samuti netis nähtud, et neid roolivöimupumpasi kasutatud hüdrosüsteemides saha jms töstmiseks.
2. juuni 20159 a comment_94915 Muudab ikka. Täpselt selle võrra vähem pead parankat kangutama mille võrra klapid vähem avanevad. Sama õli kogus liigub läbi väiksemate avade ja seega peab sama töö tegemiseks roolilati torsioon varras vähem läbi painduma. Muudetud 2. juuni 20159 a, muutis Chulo
2. juuni 20159 a comment_94919 Tegelikult, kui ma nüüd selle peale mõtlema hakkasin, siis on sul ikkagi vist õigus. Muudetud 2. juuni 20159 a, muutis Chulo
2. juuni 20159 a comment_94930 Sellega on sama teema, nagu näiteks kütusepumbaga. Originaalis on 3 BAR pump ja kui see asendada 10 BAR pumbaga, siis rõhk suuremakas ei lähe, kuna rõhuregulaator ei lase sel juhtuda. Ega e30 roolivõim ka ei tööta 110 BAR pealt, see on max rõhk ja tekib näiteks siis, kui rattad põhja keerad (rihm hakkab vilisema, õlil pole kuhugi minna) Tava olukorras ilma rooli keeramata õli lihtsalt ringleb süsteemis nagu hüdrosüsteemides ikka. Ei kujutagi ette, palju tava olukorras seal üldse rõhk on, ilmselt üsna väike. Rõhk kasvab suuremaks alles siis, kui miski takistab rattaid keerata. Isegi, kui peale panna tootlikum/ kiirem pump mõnelt teiselt masinalt, ei tohiks see miskit muuta. Sest e30 roolivõimusüsteem on nn pöörete tundlik. Kohapeal tiksudes on rool kergem, kui suurema pöördega.
2. juuni 20159 a comment_94943 Selle jaoks peaks pumba küljes üks kuuskant olema, mille taga vedru. Rõhu suurenedes surutakse klappi rohkem kinni, et maanteel kimades rool imekerge poleks.
2. juuni 20159 a comment_94948 Ei muuda jah tootlikum pump midagi. Tavaasendis voolab õli lihtsalt läbi klappide, kui torsioonvarrast läbi painutada, siis see suunab suurema osa õli silindri kolvile ja takistab õli otse tagasivoolu paaki. See kohapeal töötava rooli kergus tuleb ikkagi pigem just sellest, et seisva ratta takistus on suurem ja seega väänad sa torsioonvarrast rohkem läbi ja lased rohkem õli kolvile, mis sul keerata aitab. Või kas tõesti kohapeal pöörete tõustes on ka rool raskem?
2. juuni 20159 a comment_94949 See kuuskant kõlab enam-vähem sarnaselt nagu tavalises hüdraulikasüsteemis on reduktsioonklapp. Seal keeratakse vedrule eelpinget peale, et rõhk oleks just kõrgem. Kui rõhk tõuseb üle kriitilise (reguleeritud) piiri, siis klapp avaneb ja õli lastakse uuesti tagasivoolu ja see rõhk läheb niiöelda raisku. Samas see elnev jutt sisaldab ju vastuolu just eelmisele jutule - pumba rõhku muutes ei saa sa väga oluliselt muuta lati tööd.
2. juuni 20159 a comment_94951 Vot, kuigi päris palju e30 latte lahanud, siis selles osas jään vastuse völgu. Jutus iva sees, kuigi torsooni läbipaindumise ruum nii väike ja täpne,et see peaks iga kell läbi painduma keerates. Roolivöimu korral ütleb RPM sensitive/ depending on engine speed Mis tähendab ikka pöörete , mitte auto liikumise kiirusest (nagu uuematel autodel)
M20 mootor ja roolivõimu pump on kolme auguga, kas on õlijahutus radikasse??? Võin sinna ka lihtsalt poldi ette keerata?
Kiire!