Hüppa postitusse
Postitatud
comment_27224

Autost:

välimus:

M-tech 2 spoilerid - Mingid USA stiilis aretis juurde tehtud

Seest:

E21 alpine sportistmed

Sportrool

Traksid

Tume lagi

Kaardilugemis valgustus peeglil

veermik:

E36 roolilatt võimendiga.

Koni sport amordid

B&R Vedrud

Uued puksid ja laagrid.

Strutid ees ja taga.

Mootor:

M20B25 - 125kw

Torukollektor

Elektriventikas

3.5 radikas

Tugevamad klapi vedrud

uued klapi puksid

koonusfilter

uus sumbuti jooks

3.91 plokkdiffer.

Mis tehtud:

*Alarm kahepoolse sidega

*LC-1 Wideband Lambda

*Makk autos

*Uued tuled ees

*Castrol EDGE SPORT 10W-60

*Vahetatud väljalaske kollektori tihendid

*Megasquirt I v.3 - Wasted spark + muud huvitavat 21.04.08

*Suuremad pihustid m50b25 mootorilt - 26.04.08

*Ate powerdisk pidurikettad ette 29.04.08

*Ferodo DS2500 piduriklotsid ette 29.04.08

*2kg tulekustuti ja tõkiskingad 29.04.08

*Denso Iridium Power IW16 küünlad 02.05.08

Keisei IC 005 Intercooler 25.07.08

Ferodo premier klotsid taha 01.08.08

Uued kettad taha 01.08.08

Aerocatch kapoti lukustid 17.08.08

Fiiber kapott by Tarmo- 7,2 kg 17.08.08

Spal ventilaator jahutamiseks 17.08.08

Alumiineum mootoripadjad 3.05.09

Shortsifter + uued puksid 22.06.09

Sach ***618 korv 22.06.09

KEP 6-labaga Siduriketas 22.06.09

Survelaager 22.06.09

Hooratta kergendamine, lihv ja balanseerimine 16.06.09

Varsti tulemas - ostetud, aga külge panemata:

Karterikaitse - on seda lisaraskust sinna ette vaja..hmm?!

Bosch 42lb 440cc "Green top" pihustid

Bosch 044 Kütusepump

Greddy BOV

Mustast metallist toru ja põlvi kollektori tarbeks

Tial 44mm Wastegate

Holset HX-35

img9476md6.jpg

img9371yd8.jpg

  • Vastuseid 119
  • Vaatamisi 27,3tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Lihtsalt infoks, et auto veel täitsa elus, vahepeal sai turvapuuri ja uue südame - S54-ja.      

  • Hetkel ei ole midagi märkimisväärset, alles 1:32.2. Eelmine sügis sain nii kaugele, et võis katsetama minna rajale. See kevad sai ka korra käidud, aga pärast kolmandat ringi lõpetas käigukast töö. Nüü

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
comment_24851

Niih megasquirt nüüd peal, seadistamine veel ees kui mõned probleemid lahendatud.

Küll on veel mõningaid probleeme:

1) Ei saa üle 4700-4800 pöörde lasta. Spikeb 11-12k peale ja viskab piiraja ette. Proovisin ka, et panin VR anduri vastuvõtu teistpidi trükkplaadil, kuid ei muutunud midagi, ikka 4800 lagi.

Ilmselt peab veel proovima, juhtme täiesti eraldi vedamist kõigest muust.

Praegu kasutusel mikrofoni varjestatud kaabel. Võibolla proovida ka vr andurit lähemale nihutada rattale.

2) Tegin PWM Idle, Tip122 transistoriga, keskele 12v ühte otsa Fidle ja teise otsa Ground 33 Ohm 50W takistiga. Kõik nagu töötab hoiab enamvähem 900-1100 juures pöördeid ja siis lampi lööb 2600 juurde.

Targemate ettepanekud on teretulnud :)

  • Autor
comment_24816

Probleemi nr.1 lahendas vr anduri lähemale liigutamine rattale.

Vaadates logisid viskab +- 300 pööret ikka 5000 pöörde juures.

Nii, et päris korras veel asjad pole :)

Probleemi nr.2 lahendasin nii, et tühikäigu mootor annab õhku ainult külmale mootorile, muidu on gaasisiiber natuke irvakil.

Lugedes teiste kogemusi, siis pidi seda olema suht võimatu normaalselt tööle saada.

pöördel 6550 WOT, pihustid täiesti avatud segu 13,8

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_24736

Vahepeal sai vahetatud pihustid tsipa suuremate m50b25 omade vastu. Hetkel piisab nüüd nendest.

Lisaks veel sai veel esimesed pidurikettad ja klotsid ära vahetatud.

Ohutuse jaoks sai ostetud 2kg tulekustuti.

Enda turvalisuse jaoks ja kuna kõikides harrastaja kardi- ja ringraja üritustel on kiiver kohustuslik sai kiiver ja sukk ostetud:

7735_13.jpg

  • Autor
comment_24725

Eile öösel sai nn seadistamas käidud.

Tänud Mihklile, kes stroboga süüte üle kontrollis ja hiljem mappe näppis.

Samuti avastas ka vea lambda väärtuste kohta.

Hiljem kodupoole sõites hakkas auto puterdama. Vaikselt 1800 pöördega kruisides jõudsin koju. Täna uurisin siis asja ja tuleb välja, et säde hästi nõrk.

Pistiku jootsin üle kuid probleemi ei lahendanud. Ilmselt süütekivid põlesid läbi - homme vahetan need ja vaatan kas saan probleemile lahenduse.

Hangitud sai ka Denso Iridium Power IW16 küünlad ning külge kruvitud.

Kuid ei aidanud needki, et nõrga sädemega autot tööle saada.

Kui isegi süütekivid läbi põlesid ja nende vahetamine hetkel probleemi lahendam, jääb õhku ikkagi küsimus miks nad läbi läksid ja kas võib seda veel juhtuda :S

  • Autor
comment_24722

Süütekivide vahetus probleemi ei lahendanud.

Auto läheb normaalselt käima kui süüde panna mingi 10 kraadi hilisemaks ning siis ei paugu.

Tundub nagu oleks lampi süüte nurk muutunud ca 10 kraadi.

Vahetasin ka VR anduri ära ja korrastasin masse.

Kahju, et strobo pole, et kontrollida mis see süüde teeb.

Minu ajud on otsakorral, ei saa ise probleemist jagu.

Kui probleemile lahendust ei leia, siis homme Rapla üritusest osa võtta ei saa :S

Probleem hoopis esimeses silindris. Kahjuks kompresioonimõõtjat pole, et vaadata kas rõhk normaalne. Kuid kui küünlajuhe esimeselt silindrilt maha võtta, siis ei muutu auto juures mitte midagi. Äge ju elektroonikat süüdistada, kui probleem hoopis mehaaniline või midagi nihukest. Lähen vaatan pihustid ja nende ühendused nüüd üle. Imelik, et see juhtus äkki ja kruiisides 70-ga. Loodan, et pihustiga midagi, siis viga lihtsam parandada, kui tihendeid mootoris vahetama hakata.

  • Autor
comment_24709
Kusjuures, Tarmo bemmil oli vist sama mure, et süüde hüppas mingipärast 10 kraadi metsa?

Konsulteeri Mihkliga. tema seal midagi tegi ;)

Mihkel haapsalus naudib ilusaid ilmasid:D

Anyway kompresioon sai ära mõõdetud oli õnneks ok :D

alguses kurat sain esimeses silindris 9.5 aga pärast uuesti mõõtes oli ikka 12 ära :D Ei lasknud esimene kord piisavalt ringi. Mõtted juba kaane remondist käisid peas ringi.

See 10 kraadi pole ka nüüd päris õige.. lihtsalt 10 kraadi maha võtta, siis töötab paremini. Siis tundus ka, et esimese silindri küünlajuhet ära võttes ei muutnud eriti mootoritöö, aga säde oli ilus ja tugev olemas.

Kuigi küünlad kõigis silindrites ühesuguse väljanägemisega (natuke tahmased). Ühendused olid ka OK pihustitega.

Samas võib viga olla ka süütes, et see on lihtsalt nii mööda ja sellepärast esimeses silindris plahvatab kütus nii kahtlasel ajal, et ei muuda midagi.

Imelik on see, et segu on koguaeg normaalne isegi siis kui kütus kollektoris plahvatab.

Muidu esimese silindri pihustit sai natuke peale pannes vigastatud, kuigi tundus et tühine viga. Mby sellest midagi juhtunud.

Saatus ei lase mind raplasse sõitmas. Eelmine aasta ka ei saanud minna, kuna ei saanud ülevaatust korda.

Eks homme vaatab edasi tänaseks närvid läbi.

  • Autor
comment_24704
ega ei ole võimalik, et esimese pihusti ja temp anduri juhe sassi läks? seda on juhtunud... see segu jutt - lambda töötab ilusti?

Pihusti ja temp anduri juhe ei saa sassi minna.

Lambda peaks ka ilusti töötama.

Edit: hammasrihm kah oma õige koha peal ;)

Edit2: Arvatavasti viga leitud. Ajus SparkC ahelas ilmselt midagi viga või ajus endas. Ehk seal ahelas, mis süüdekivisid juhivad. Vahetan transistori ära eks siis näeb kas aitas.

Dioodiga kontrollides SparkA ja SparkB annavad teistsugust signaali kui SparkC oma.

Proovisin ka käsitsi kõik väärtused sisestada megasquirti ja firmware uuesti peale lasta, kuid see ei aidanud.

Edit3:

Transistori vahetamine ei aita ainult midagi, kuna see Led-i juhtimiseks seal. Signaal VB921 transistorisse tuleb põhimõtteliselt otse ajust. Aju kivi mby õhtal siis hoopis. Damn!

640_v3pcb_7.jpg

  • Autor
comment_24665

Wasted spargiga autot tööle ei saanud.

Sai poole tunniga tehtud modifikatsioonid, et juhtida originaal süütepooli.

Nii, et nüüd süüde läbi jagaja.

Õnnestus rihmaasendit kontrollides ära lõhkuda rootor nii, et homme hommikul esimesena UM ukse taga seda ostmas. Praeguse liimisin kokku ja panin peale. Autot töötab ;)

Homme siis Opentrack Saugal :)

Kahju, et seade nii kahtlane on eks kohapeal peab sellega nokitsema.

Kas esimest kaugtuld on raske eemaldada? Ei jõudnud täna süveneda.

Tänu probleemidele süütega ei jõudnud kõiki plaane ellu viia.

Loodan et peab päeva vastu :)

Pühapäeval kah saugal Alfaklubi ürituse raames loodetavasti :)

  • Autor
comment_24654

*Laupäev:

Hommikul sai UM-ist rootor ostetud ja sõit pärnu poole võis alata.

Taha panin slikid alla, kuid esimene üks slikk oli ööga tühjaks immitsenud.

Seega ees tavarehvid taga slikid.

Esimese sõidu tegin läpakaga logides, et veenduda segu normaalsuses. Kuna seade praktiliselt puudub. Segu oli suht rikas 12..alguse poole. Aga ei viitsinud seadistamisega tegeleda ja otsustasin, et 12 on safe. Õpin parem rada tundma.

Teises sõidus unustasin S-is pidurdada ja panin otse ;) Kapotialune oli võililli täis :D

Hiljem tekitas probleemi kaitse, mis oli aju ja ventilaatori vahel. Sulas lihtsalt ära. Lihtsalt kaitsmepesa ei kannatanud ampreid.

Õnnestus välja sõita aeg: 1:09:332

Olin väga rahul :)

Õhtul avastasin, et süütemappis oli 6000 kaks korda.. umbes seal kus peaks 4400 olema ja siis õiges kohas. Seega pendelas süüde kah ringi :D

Sai hommikul unise peaga mappi korrigeeritud.. läks tsipa valesti :D

Pühapäev:

Slikid hakkasid õhku pidama ja sai kõigile neljale rattale alla pandud.

Kohe esimene sõit tuli 1:07.8xx

:D Olin super rahul. Eesmärk oli sõita 1.8.xx, aga et kohe 1:7 :)

Natuke hiljem sai aga shikaani liiga suure hooga võetud ja lõpetatud põllul.

See võttis hoo natuke maha ning tulid 1.8 ja 1.9 ajad. All illustreeriv pilt loigust ja jälgedest.

Viimane sõit läks kõige paremini. Tuli aeg 1:07.399 :) Mis oli ka päeva kiireim aeg. Samas sõidus sõitsin ka mingi 1:07.6 või midagi.

Opentrackil oleks see aeg suht keskmine olnud :D

Seega võitsin enda klassi kuni 125 kw karika. Tänud alfaklubile selle eest. Karikat ürituselt saada on äärmiselt mõnus.

Tutikatest Ferodo DS2500 klotsidest on 1/3 järel.

Kütust tangitud ca 140l ja läbitud ca 670km.

Kütust nüüd paagist tsipa järel kah:)

dsc01169zj8.th.jpg

comment_24652

1.07,4 on hea aeg alustuseks. Minul kulus kütust umbes sama palju aga seda vaid selle laupäevas Tallinn - Sauga - Tallinn otsa peale. Rajal olin kokku 60 ringi.

Piduriklotside kulumine on küll suur sul. Kui mul olid originaalpidurid siis sain ma ühe komplekti DS2500 klotidega kaks hooaega sõidetud. Seega, proovi vähem pidurdada ja rohkem gaasi anda... :)

  • 2 nädalat hiljem...
  • 1 kuu hiljem...
comment_24129

Kas sa ajad taga ultimate spool-upi või maksimaalset võimsust?

Ultimate spool-upiga on 2 E30 eestis juba liiklemas GT2860RS turbodega.

~340hj võimsusega need siis.

Kõige lihtsam oleks sarnase turbiiniga M20B25 mootoriga isendeid uurida.

Aga esmalt tuleks muidugi mootori õhu nõudlus flow map-ile plottida.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.