Hüppa postitusse

325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer

Postitatud

***Välimus:

Originaal M-Tech II esi, taga, külje, uste spoilerid, stanged ja antitiib.

Udutuled

***Mootor:

Sport nukk: dr.Schrick, sisselase 284° ja väljalase 272°, tõus 11,4mm

Kubatuur: 2826cc, surveaste: 10.8:1

Vända käik: 84, Kolb: 84,5

Reguleeritav nuka ratas

Torukollektor

Reguleeritav kütusesurve regulaator

Suuremaks tehtud sisselaskekanalid ja nn. throttle body

Resokad katalüsaatori asemel

Kerge hooratas

Sachs Racing sidur

BMW 535i pihustid

***Veermik:

Orig. M-Tech sportvedrustus

Tugevdatud tagasilla ja reduktori puksid

Strut bar

Roolivõimendi

ABS

Custom made 4,27 ülekandega u. 40% LSD differ

4*Orig, BMW BBS 15" valuveljed 205/55 R15 rehvidega - igapäevasõiduks.

4*Orig. BMW BBS 15" valuveljed 205/50 R15

Pirelli P Zero C racing ja Toyo R888 rehvid - rajasõiduks.

4*Orig. BMW 14" valuveljed 175/70 R14 Michelin Ivalo 2 naastrehvidega - talvel kasutamiseks.

1* orig. BBS velg varurattaks

***Interjöör:

M nahaga kaetud rool ja käigukangi käepide

Recaro sisu

Kompuuter

Musta värvi laepolster

Istmesoojendused

Nn. kaardivalgustitega tahavaatepeegel

***Audio/Multimeedia:

Bavaria C, orig. stereo

***Lähituleviku plaanid:

Koni Sport amordid

Tatech progetav aju

Paremad pidurid

Pildid, kui auto oli veel originaal:

http://gallery.bmwclub.infoweb.ee/gallery/album28?page=1

  • Vastuseid 539
  • Vaatamisi 106,4tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Kõik mis jääb peakaarest ette poole on big no no ARK'i silmis

Esiletõstetud vastused

ma ei saa aru, kui klapi juhtpuks vahetatakse välja, siis miks asendus tükk ei või olla klapijuhtpuks, miks ta mingi hülss on?

  • Autor

Sisselaske lahendus on siis otsustatud.

Dbilas sisselaske kõrid:

bmwm20wm6.th.jpg

E36 M3 airbox:

m3airboxbp9.th.jpg

Audi 2,2T AAN seguklapp:

c6891b9470dass2.th.jpg

Seda siis selle pärast et see on 72mm diameetriga ja saadavus on suht hea.

Kui kõik jupid kohal siis peab nad kuidagi moodi kokku aretama. M3 Airbox on alumiiniumist, seega on seda suht lihtne modifitseerida kui see peaks osutuma hädavajalikuks et teda mahutada minu auto kapoti alla.

väga hea, kapotialune tuleb päris kena :)

kas jupid ostetud/tellitud juba ?

sry aga palju 2.5 M20 seguklapi läbimõõt on :oops:

  • Autor

Pakun et 2,5 on 60mm ja 3,5 on u. 65mm. Minul on siis hetkel 2,5 korpus mis on puuritud selliseks et sinna sobib 3,5 siiber.

Jupid tellitud.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor

Väike update:

- Airbox jõudis just kohale

- Pea Windorfis tehtud

- Pead proovitud auto peale - kolb käib põhimõtteliselt vastu... :evil: :!: :evil:

- Pea viidud Kavorisse kus siis proovitakse kordinaatpingis asja jälle sobivaks teha. Kui hästi läheb siis saab reedel kätte.

- Tatech peaks ka hakkama homme Soomest koju tagasi liikuma

- Pead proovitud auto peale - kolb käib põhimõtteliselt vastu... Evil or Very Mad Exclamation Evil or Very Mad

klapid vastu kolbi?

  • Autor

Ei. kolb vastu pead. klappide juurest on ruumi küllaga aga just äärtest käib vastu.

Pildil siis punasega osa:

325icr97pistonwq9.jpg

Oot aga milleks sa teda ehitad ja mis lõpuks ideaalis tulema peaks: kiirendus, rinka/rahva), rinka(spets), ralli või veel midagi muud...

Muidu on küll tehtud hirmus palju selle autoga, aga kas jäädki ehitama? Või on ikka mingi siht ka silme ees kus peaks asi lõppema või noh peaaegu lõppema :D

Selles ma ka ei kahtle, et sinu käest on mul nii mõndagi õppida ja kui jänni jään ka kindlasti küsida :wink:

Edu sulle ja et vaim ei murduks ::D:

  • Autor

See on harrastaja rinka pill... :)

Ehitan teda selle pärast et protsess ise on huvitav ja vägagi hariv.

Kiirenduse jaoks ehitaks autot hoopis teist moodi ja see oleks oluliselt odavam.

Aga selle mootori potensiaal peaks varsti ammenduma. Siis hakkan ehitama järgmist mootorit mis siis selle peab kunagi asendama. Millist mootorit järgmisena tegema hakkan veel ei tea - R4/R6/V8, kõik on võimalikud.

  • Autor

Väike update:

Eile sai tehtud kolbidele klapisüvendid. Lisaks sai eemaldatud originaal esistange ja esipõll. Uus tulede alune liist pärineb algusaastate e30 pealt. Uus stange on klaasfiibrist M-Tech II koopia.

Tundub et selle liigutusega sai ninast kaalu maha u. 5kg - päris arvestatav vahe.

Paar telefoniga tehtud pilti ka:

01052007001mediumyk4.th.jpg

01052007mediumpn9.th.jpg

  • Autor

Robustselt - surutud stangetala peale ja kinnitatud mõlemast otsast kahe plekiruviga tiibade külge... :)

-------------

Täna saabusid siis Soomest minu ja Patricku autode "mustad kastid".

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor

Nii, tuksi läks see asi. Kolin on mootoris. Kolinat põhjustab vast kolb mis peksab vastu pead. Aga eks varsti võetakse mootor uuesti lahti ja siis paistab juba mis seal "karu kõhus" tegelikult toimub. Kui selles asi et kolb ikka peaga kohtub siis tuleb vast pead vastavatest kohtadest veelgi juurde uuristada. Aga võib ka juhtuda et on vaja lihtsalt uut pead...

Üldiselt on masendus peal aga peale oma lolluse pole siin kedagi süüdistada.

Selgus see kolin muidugi alles siis kui Soomest aju seadistaja laevaga juba siia liikus. Aga vähemalt sai ta Patricku 325i turbo sõidukõlbulikuks seadistatud. Minu autot sai selle kolina saatel nii palju timmitud et kui saab kolinast lahti siis on ta vast kõlbulik Soome seadistamiseks sõitma.

Surveastmega ei ole lood ka kõige paremad, vähemalt kompressioooni järgi võttes. Kui varem oli kompressioon u. 15,5 bar siis nüüd on ta 13,5-14 bar. Kui nüüd pead ka veel juurde uuristada siis surveaste langeb veelgi... :D

Tundub et surveastme tõstmiseks oleks ideaalis üldse vaja uus mootor ehitada: asendada nõgusad originaal kolbid lamedatega (ntx. malm plokiga M50B25, alu ploki kolbi malm plokki toppida ei ole vast kõige mõistlikum mõte?) ja võtta kasutusele 130mm asemel pikema kepsu aga üle 135mm vist ei venita kuidagi välja selle 84mm vändaga.

kepsud jäid ikka sirgeks selle togimise peale???

üldiselt, võta uus kaan, lase seal need klapipuksi voolundid natuke paremad voolida ja taasta eelmine conf?

  • Autor

Eelmist konfi nagunii ei ole mõtet taastada - seda jääb ikka rajal natuke liiga väheks ja nukk on nagunii müüdud. Kepsude kohta - ei tea, lahti pole ju veel võetud. Aga samas õlisurve on ok ja sama käib siis ka vee temperatuuri + süsteemi rõhu kohta.

Surved silindrites olid ka ühtlased. Arvatavasti ta väga palju vastu ei saanud käia sest külmast peast ja tühikäigul mootor ei häälitsenud. Alles siis kui soojenes ja asjad hakkasid paisuma läks klõbin lahti.

olen lahti võtnud põrnika mootori, mis imes ennast vett täis...

Käis ilusti (suhteliselt) :D aga iga keps oli isemõõtu ja isepidi kõver...

Vesi on muidugi natuke radikaalsem näide...

loodame, et asjad hästi lahenevad :)

  • Autor
mul ühed 325e siledapeaga kolvid olemas garaazis... :roll:

Vaevalt et nad on uued ja 84,5mm mõõdus...

Põrnika mootor ja vesi? Põrnikal ju õhkjahutusega mootor...

õhkjahutusega küll, aga kui läbi õhufiltri ikka vee silindrisse imeb, siis ei ole enam veevaba midagi :D

edit: ühesõnaga, käiv mootor uputati ära...

  • Autor

õhkjahutusega küll, aga kui läbi õhufiltri ikka vee silindrisse imeb, siis ei ole enam veevaba midagi :D

edit: ühesõnaga, käiv mootor uputati ära...

Ok, nüüd saan aru... :)

  • Autor

Pea võeti maha ja üldiselt tundub et on täismäng:

- kõik kolvid on käinud vastu pead

- enamik klappe on riivanud kolbe

- lisaks on lahkunud oma kohalt ka üks kolvi sõrm ja see on joonistanud kaks jutti 5 silindri seinale (mis iseenesest ei pidanud veel tragöödia olema).

Homme lõunaks lubati ka alumine pool mootorist lahti võtta ja siis kui sealsete asjade seisukord on teada võtab vastu mingid otsused et kas ja mida siis selle mootoriga tasub edasi teha.

kahju :? aga ma loodan et see jama mis nüüd toimub sul koppa ette ei viska ja projekti lõpule viimata jätab. edu sulle edaspidiseks 8)

ma tahan kunagi seda autot veel sõitmas ka näha :)

..ma ei usu et Silwer seda asja sinna paika jätab...liigapalju aega ja raha on juba sinna auto alla läinud

suht masendav oleks see masin seisma jätta!

  • Autor

Ei jäta midagi pooleli. Lihtsalt hetkel on küsimus selles et kas remondib vana alumise poole või teeb üldse täiesti uue asja. Kui läheb remondiks siis on hetkel veel selgusetu kas vahetame ka ploki ja kepsud või ei ole seda siiski vaja teha ja piisab lihtsalt kolbide modifitseerimisest.

Kui teen uue alumise poole siis tahaks kangesti kasutada pikemat kepsu ja lamedat kolbi aga Aava ei soovitanud sellega vaeva näha kuna eelmine setup oli ka väga hea.

Hetkeseisuga tundub et pea ja selle sisu jäi vist täiesti terveks.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.