Hüppa postitusse
Postitatud
comment_87262

Mark/mudel:  BMW 318i
Väljalaskeaasta: 1987 lõpp
Läbisõit: 155 556 km
Võimsus: 83 kW - 111 hp
Mootori valem: 1.8
Pikkus: 4325 mm
Täismass: 1545 kg
Lisavarustus: Fahrzeugbrief ja Europäische Gemeinschaft Bundesrepublic Deutschland (saksakeelsed dokumendid), katuseluuk (mehaaniline), elektrilised välispeeglid, CD stereo, veluurpolster, 1x peeglid päikesesirmides, kõlarid, tagaklaasi soojendus, kohtvalgustid
Muud: Peaks olema üks esimesi facelift'i järgseid mudeleid  (facelift toimus minu andmetel oktoobris 1987. a, passi märgitud sünnipäevaks 13.10.1987). Mootoriks antud masinal mitte enam legendaarne ketiga M10 vaid rihmaga M40.

 

Veel: Autol ühtegi kolinat veermikus pole, kõik originaalosa ning kapoti all leidus lipikuid, millele olid kantud andmed hoolduste kohta.

Sisu on pruun, istmed blüüs ning terved vaid kundepoolse koha istmikul tundub olevat paar n-ö koiauku. Armatuuris pragusid pole, istmed üldiselt terved ja sirged. 

 

Rohkem midagi polegi -- lisavarustuse alt ei leia ei roolivõimendit, ABSi, konditsioneeri, elektrilisi akende tõstukeid, turvapatju, valuvelgi jms.


Esialgsed vead: BMW markeeringuga aku (usutavasti ikka mitte 80ndatest :)) oli nõrk ning vajas kohest väljavahetamist. Vana eemaldamisel saamisel selgus, et korpus on mõranenud ja ajab hapet välja, mistõttu oli tarvis mõningaid kahjustunud metallpindu töödelda (esiotsa söögisooda peale paariks päevaks).

 

Mootoril kerge tiksumine -- ilmselt süüdlaseks hüdrotõukurid ning kirjandust uurides selgus, et see on M40 mootori tüüpviga.

 

Esimene käik läheb raskelt sisse (tunda on topeltnõksu).

Esialgsed plaanid: uus aku, esmased hooldustööd (õlivahetus ja jahutusvedelik), uued süüteküünlad (mida nad vist saksas meeleldi ei vaheta).

 

 

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_87919

Tänavu augustis jõudsid signaallambid taaskord punasesse ning tehnohooldenäidiku võludega varustatud E30 tahtis õlivahetust saada. Soov oli ise käsi määrida: vana õli karterist plastkaussi, Poola filter kopsikusse, uue seibiga karteripolt tagasi omale kohale ning kapoti all asuvaid hoolduseid uskudes taas värske Castrol sisse. Õlinäidiku nullimiseks vana hea traadijupp massi loetud sekunditeks. Sõidame(jäätmefirmasse vana õli loovutama)! :BMW:

 

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_88842

Mõned kuud tagasi postitasin probleemide alla mure seoses mootori kinnipoomisepisoodidega külmade ilmade saabudes (nullilähedane temperatuur ja eriti miinuskraadid): 

Minu E30-l olid lõdvikud terved, õhulugeja funktsioneeriv, küünlajuhtmed korras... probleemseks osutus hoopis lähemal vaatlusel lisaseade kapoti all -- Twin-Tec KLR. Kauf Lauf Legler -- KLR ehk külmkäivitusregulaator, mille otsast oli üks voolik lahti (pildi all vasakus nurgas), sealjuures omale kohale asetamine asja paremaks ei teinud (pildi ülal keskel). Ajutiselt tegin lahtise otsa pimedaks ning saingi muredeta sõidu tehtud. Otsustasin hiljem siiski asjanduse eemaldada, selleks võtsin vahejupi ära ning ühendasin kaks voolikuotsa tihkelt kokku üksteise sisse ja ei hakanud uurima, kuhu sisselaskekollektori alla need voolikud täpselt suunduvad. Niisiis, kui kellelgi veel Saksamaal sõitnud masin ning analoogne probleem, tasub veenduda külmkäivitusregulaatori olemasolus ja vajadusel sellega midagi ette võtta...

 

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_89981

Tänud, korras tuleb hoida küll, senini piisanud õnneks vaid elementaarsetest hooldustöödest ja pisiremontidest...

Pruuni sisuga hall-metallik see mul on, kuid tulevikuplaanides sooviks täiendavalt E21 kerega lõbusat lihtsat isendit, mis tüüpiliselt karburaatori, kahe tule ja sinise interjööriga  :afro:

Meie turul pole hetkel ühtegi pakkumisel ning piiri taga hinnad kohati krõbedad -- noorklassik siiski  B)

  • 1 kuu hiljem...
  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_92970

sellekohapeal kapotiall käib söefilter,mis on seotud paagi tuulutusega,kütusefilter aga asub vasakul taga ukse/ratta juures.

Üksühele võtsin vana filtri küljest ja panin teise samasuguse asemele, võimalik, et endine omanik Saksas nii paigutanud. Ehk kütusevoolikud vahetatud ning filter tõesti kapoti alla toodud?  :hmm:

Bentley manuaali järgi peaks tõesti asuma vasakul taga ukse/ratta juures küttefilter, kuid minul see puudu ning pole näha ka toru liitekohta.

 

See on väikse mootoriga 55l paagiga sedaan ja on täitsa söefiltri körval.

Filter on ainult vale, peenike käib.

Tean vaid, et väikestel E21 kerega M10 mootoriga sõidukitel ning facelift'i-eelsel (samuti M10 karpamootoriga) E30-l oli kindlasti vaid peenike filter. Samas vanal diislil sageli mõlemad filtrid, kuid selle hilise E30 puhul ei oskagi öelda  :unsure:

  • 3 nädalat hiljem...
  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_94827

Nüüdseks juba pool aastat tagasi -- jõulukuu eel -- andis piduriklotside kulumise hoiatuslambike aegsasti märku vahetusajast. Selgus, et katteid on alles tõepoolesti maksimaalselt vaid 3 mm jagu...

 

Sai tehtud säästukeskmine valik, kuid lisaks tuli asendada ka hoiatuskontakt, mille juhe eelnevalt paljastunud oli ja seeläbi juhtivaks muutus...

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_95685

Esmalt hakkas kurvides kerget signaali kostma... kuid üsna ruttu jäi kaasliiklejatele ekslik mulje, et neile pasundan -- niisiis ajutise abinõuna praegusel juhul õnnetu numbriga kaitse -- 7 -- karbist välja, Hilisemal rooli eemaldamisel vaatas vastu neetidega fikseeritud ja selleks hetkeks purunenud plastkorpusega vedrukontakt. Liimiga kinni, käepärast oli võtta ka ajutis-alalise lahendusena sidumisvahend: siiani ühes tükis vähemalt...

 

Muudetud , muutis djmaq4u

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.