Jump to content
E30 COMMUNITY
  • 0
Sign in to follow this  
sass

K:tühikäiguklapp (L-SHAPE IDLE REGULATING VALVE)

Question

 5.png

 

 

 

jupp numbriga 17 ehk tyhikäigu klapp vms,kuidas se jupp töötab ja mis on võimalikud häired mootori töös selle rikkel?

kas se klapp töötab nn on/off põhimõttel või avab ja sulgeb ennast vastavalt pööretele?

kas tühikäigul käies pistiku lahtiühendamisel peaks mootor seiskuma?

 

 

kahtlustan et on äkki rikkis ja ei sulge kui on vaja,kättevõttes töllerdab se klapp vastavalt gravitatsooni seadusele ja pistik taha ühendades uriseb nagu alajaaam või marutõbime koer.

 

:?::rolleyes::BMW:

Edited by sass

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Mina tean seda kui kylmk'aivitus klappi ,p'oorded v6ivad k6ikuda kyll tyhik'aigul kui see pekkis on .V'alja aga mootorit kindlasti ei sureta kui pistik tagant v6tta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Siin tegemist ikka m30 ICV-ga. Klapp peab avanema ja teatud koguse õhku mootorile andma, kui gaasiklapp on suletud. Kas töötab onoffina või sammuna, seda täpselt m30 puhul ei tea. Kolb sees vabalt liikuda ikka ei tohi ja kui uriseb, siis ilmselt üritab pidevalt reguleerida, aga midagi katki sees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Sellel ICV'l on pwm'iga juhitav mootor, mille otsas on pöörlev klapp, nagu ristlõikesse lõigatud toru. Sisendid olid +12 süütest, gnd ja pwm. (On ka selline Bosch'i icv, kus on teine pinout, see T kujuline)Töötab nii, et aju annab PWM'ile duty cycle'i vastavalt soovitud klapi olekule. ca 95% duty = avatud ja 0 suletud. PWM'i Sagedus äkki oli 19kHz, võin ka valesti mäletada. Pmst töötab üsna laia sagedusega, ainult hääl on mõnel sagedusel üsna vinguv ja häiriv. Lisaks on tal vedru, mis tõmbab klappi mehaaniliselt kinni. Katsetada saab nii, et pwm'i otsale korraks +12V peale, ehk siis sama, mis 100% duty cycle. Klapp peab lahti hüppama. 

 

Kindlasti ei avane ja sulge ta vastavalt pööretele :) Pöörded kõiguvad ikka vastavalt klapi asendile. Ta avaneb ja sulgeb vastavalt sellele, kui palju/vähe lisa õhku on vaja mootori normaalseks tühikäiguks. Seda vaadatakse jahutusvedeliku temp'i järgi enamasti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use & Privacy Policy