Hüppa postitusse
Postitatud

E30 M3 juppidega: http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00036/f00036.htm

----------------------------------------------

E36 juppidega:

http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f01145/f01145.htm

NB! Vajalikud E36 M3 õõtshoovad. Uuena esindusest ~3000.- EEK/tk

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BG91&mospid=47433&btnr=31_0242&hg=31&fg=05

03 WISHBONE, LEFT 1 31122228461

03 RIGHT WISHBONE 1 31122228462

----------------------------------------------

Low budget: http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00462/f00462.htm

----------------------------------------------

Aga samas, mis selle asja mõte on? Et saab kasutada rohkes valikus velgesid? Odavam on vast tellida endale meeldivad veljed uuena ja 4*100 auguvahega...

Või et siis saab kasutada mingied moodsamaid pidureid? Lihtsam on lasta teha custom pidurid 4*100 auguvahele...

  • Vastuseid 125
  • Vaatamisi 41,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Most Popular Posts

  • Lihtne küsimus 25.- Küsimus mille peale peab mõtlema 50.- Aus vastus 100.- Vastus lollile küsimusele 150.- Aus vastus lollile küsimusele 200.-   Kui makstud siis saab edasi arutada

  • Priitv01
    Priitv01

    Tere, ei hakka eraldi teemat tegema, küsiks siin samas ära, et kas keegi on Eestis e30 teinud ümber 5x120 mõõdule. Võibolla on sellest mingisid pilte? Ja kas see töö üldse tasub ära või on olemas võib

  • Lisan omalt poolt eelnevale jutule mõned pildid: E36 esimesest käändmikust tehtud puks. E30 originaal püstak Sinna peale keerasin treitud puksi Kindluse mõttes sai servapidi kinni keevitat

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

Suhtle Jõujaama Mihkliga, ta teab rohkem rääkida. Custom esisillatala, veovõllid jms.

  • 1 kuu hiljem...

Nii,mul mure,ees ammusest ajast kallid coilid(1600€) aga nyyd tahaks 5x120,mida kuradit hakata peale esisillaga,et pystak sama jaaks,lahendus viisakas ja kannataks kasutada 17x8-8,5laiia velge?!

Ehk keegi oska oelda,kui nyyd selle setupiga votta kasutusele esimene velg 17x8,5 ja et sinna 15kanti,mis reaalselt toimub? Tiivakaare alla mahub,mul kaared 2" laiemad,aga rattaid keerates kuhugi astu ei kai?

1. Pane praegu selliste parameetritega velg alla.
2. Vaata, kas käib kuhugi vastu ja mõõda palju ruumi on.
3. Mõõda ära E30 laagri laius tagumisest sisevõrust velje kinnituspinnani ja sama E36 laagriga.
4. Kui on vahe sees, siis saad arvutada, palju ratta asetus muutub ning kasutades punkti 2 mõõtmisi, saad teada, kas jääb ruumi üle või pead laagrit natuke välja nihutama, et mahuks. Välja saad nihutada tehes laagripuksile, mille nagunii treima pead,  taha vajaliku laiusega krae.

Ehk keegi oska oelda,kui nyyd selle setupiga votta kasutusele esimene velg 17x8,5 ja et sinna 15kanti,mis reaalselt toimub? Tiivakaare alla mahub,mul kaared 2" laiemad,aga rattaid keerates kuhugi astu ei kai?

Oleneb millist rehvi kasutad. Enda autol e36 rummudega 17x8 velg ja 225/45 rehv hakkas vastu rattakoopa tagumist osa käima, kui rattad välja keerata. Lahendus madalam/kitsam rehv või eksentriline tagumine õõtsapuks.

Mul ees regullitavad rattakalded nkn,eks paistab mis saab:)

  • 1 kuu hiljem...

olen lugenud seda teemat aga kas e46 känteljed ei istu kuidasi e30 alla

nagu aru saan et tagumisi on kergem teha aga esimestega on jama et saada 5x120 auk ja korralikult istuma

Ette on kaks varianti. Kas e36 käändteljed koos E36 M3 evo õõtsade, amordipüstakute ja ekstsentrik puksidega või e30 käändmikule vahetükk treida 5x120 laagri/rummu jaoks. Esimese variandi puhul läheb vist tarvis ka camber plate-e. Ei ole silma hakanud, et keegi e46 käändmikke oleks kasutanud.

Muudetud , muutis Chulo

  • 1 kuu hiljem...

mul küsimus tagasilda kohta kas saaks e28 tagumised õõtsad kasutada ja kui ei saa siis mis põhjusel ?

Õõtsa kinnitused ei sobi. Kui uued kinnitused teha, oleks võimalik paigutada, kuid selleks, et sild ka sirgeks jääks on olemas lihtsamad variandid siiski.

hmm . okei mõtlesin et ehk sobiks selline asi . tahaks taha teha kah coili süsteemi et amort ja vedru koos oleks . aga mis siis tänase päeval parem variant taha teha 5x120 peale compacti silda otsimist ?

Mujal olen näinud, et kasutatakse coili kinnitusena originaal amordikinnitus polti, seega e36-e 5x120 rummud originaal ketastega õõtsa külge, vast kõige lihtsam lahendus. Compacti sild on juba päris haruldaseks muutumas, võid muidugi romulad läbi helistada, ehk kuskil olemas, see iseenesest kõige kiirem variant.

On ju võimalik panna e34 amort taha, amordi alumine kinnitus ringi teha. Samas ma ei tea kui häst originaal amordikannud seda kannatavad ilma modifitseerimatta.

Amordikann vaja selleks ringi teha. Proovisin miskiaeg ise sama lahendust, kuid 34 amordipüstak on siiski liiga jäme sinna. Coilid muidugi kitsamad ja ehk siis ei peaks laiendama, kuid õlemine kinnitus tuleb igal juhul tugevdada, muidu on püstak varsti toas.

Mujal olen näinud, et kasutatakse coili kinnitusena originaal amordikinnitus polti, seega e36-e 5x120 rummud originaal ketastega õõtsa külge, vast kõige lihtsam lahendus. Compacti sild on juba päris haruldaseks muutumas, võid muidugi romulad läbi helistada, ehk kuskil olemas, see iseenesest kõige kiirem variant.

kas mingeid flantse vms vaja kah treida vms ? või sobib 1:1

Sa nagu ise ei viitsi üldse uurida või? Kõik on välja kirjutatud siia!

 

taga rummudele . või sobivad e36 omad niisama külge ?

 

E36 kettaga variandi tagarattalaager on täpselt sama muideks mis E30 tagaratta laager, nii et treida pole seal midagi. Trumli oma on 39mm. Iseasi on pidurisadula paigutus, kuna e36 ketas 286mm ja e30 256mm vist. Proovimise asi.

Z4 rummud sobivad kõige paremini. Tavalistele e36 rummudele pead lisaflantsi treima, kuna see on madalam kui e30 oma. Või pead leidma madalama hat-iga kettad. Compakti rummud on jällegi suurema offsetiga, nende puhul tuleks kasutada ka compacti ketast, mis on jällegi kõrgema hat-iga.

Mina läksin seda teed, et lõikasin õõtsa küljest lahti ühe sadula kinnituse ja keevitasin külge tagasi nii, et taha mahuksid e46 sadulad koos kelkudega ja 296mm ventileeritud kettad. Käsipidurid jäid e30 originaal osadega ja kaitseplekid keevitasin e30 ja e46 omadest kokku.

Pre kettaga õõtsad on muide väikese laagriga, nii et sinna ei sobi e36, z4 jms rummud.

Muudetud , muutis Chulo

No tagumistel ei olnud küll miskit vaja. surusin 30 õõtsa 36 rummuga kokku ja valmis ta oligi. pidurid olid 325 e36 omad ja tuli üks kõrv ümber keevitada.

Ok, sellisel juhul on jah savi, sest käsipidurite toimimise suhtes on ketta asukoht suhteliselt väikese tolerantsiga. Kui on plaanis nii kui nii hüdrauliline kässar panna ja kaitseplekk ei ole oluline siis on e36 rumm hea ja odav lahendus. Samas väheneb offsett veelgi, nii et ka laiad e34 veljed jäävad ilusti koopasse peitu. Z4 rumm suurendab offsetti ca 2,5mm.

  • 1 kuu hiljem...

nii mul veel 1 loll küsimus selle kogu asja kohta . kuna oman nüüd esimesed püstakud mis tehtud 5x120 selle treitud puksiga ja taga ikkagist 4 x100 siis kaalun asja kuidas teha kas taha 5x120 või ette tagasi 4x100.

 

asi seisab rohkem turvalisuse taga. ma ei tea muidugi kuidas need esimsed tehti,tulid nad mingi turboka rulli alt . aga üldse turvalisust ja vastupidavust neil nagu originaalidel vms ? mõtlen siis 5x120 ümber tegemine nii ees kui taga . 

 

kuna samuti plaanin kasutada hiljme ees 9 ja taga 10 laiad velged jne siis sooovitused kuulaks ära.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus