Hüppa postitusse

BMW 323i 1983 - retspets

Postitatud

Tere,

 

Mõtlesin lõpuks siia ka teema tema enda autost et lugeda teiste soovitusi ja mõtteid.

 

Kere oli ostuajal suht kehvas seisus seega kogu talv mööduski keretöid tehes (uued lansekad, karbid, igasugused tugevdused). 

 

Mootoriks on hetkel 2,7 plokk, vänt ja kepsud, 2,5 plokikaas, 3,5 pihustid,aju ning õhulugeja. Enne keretöid aga juhtus selline asi et mootorikäpad murdusid rallil ning mootor lõhkus radika, loomulikult sellepärast rallit pooleli ei jätnud ning kallasin aga katsete vahepeal vett peale. Tulemus on aga see et ilmselt on kolb või midagi seal ära põlenud sest mootor suitseb, madalalt plödiseb ja kõrgelt käib nagu 5 silindri pealt.

 Eile tõin täiskomplektse 2,5 moto plus 2,7 vänt ja kepsud. Nüüd mõtlengi kas panna 2,5 vahele või hakata jälle seda kombot ehitama. ( 2,5 oleks tunduvalt lihtsam) 

 Tahtsingi küsida miks rahvas enamjaolt just strokerit ehitada tahab? mina ise mõtlen et kui panen torukollektorija teise juhtimise (aju+ korralikult seadistada). MIna ise arvan et tulemus on kas sama või isegi parem aga mida arvavad/teavad teised? 

 

 

 

 

post-1959-0-65727700-1375532193_thumb.jp

post-1959-0-09466500-1375532328_thumb.jp

post-1959-0-11134600-1375532329_thumb.jp

Muudetud , muutis retspets

Esiletõstetud vastused

Kui tegu on 325e-ga on mõtekas ehitada 2,7.

 

Vastasel juhul on samaväärse vaevaga mõistik juba 2,8 valmis teha, mis on oluliselt võimsam. Lisaks arvesta, et eta väntvõllile ei ole väga soovitav väga suuri pöödreid lubada.

 

 

Kui sa teed need modifikatsioonid strokeriga, mida plaanid on see juba ju oluliselt võimsam, kui 2,5,  tegelikult on aju optimeerimisest isegi rohkem kasu, sest mootori töömaht on suurem ja ega BMW originaalseade ka mingi väga vilets pole (kuid see on mõeldud 2,5 L  jaoks)

 

 

Lähtu sellest, mis korras see 2,5 liitrine mootor on ja milleks seda vaja on, rebuild on igaljuhul enamvähem sama kallis.

 

 

Kui mingi mõttetu autasuga sita-ralli jätkamine on tähtsam, kui mootor, siis ära ehita midagi ja pane see 2,5 vahele  :D

Muudetud , muutis oo7

Muidu ma ei tea kui tihti neid mootoreid läheb, aga 2 liitrised maksavad umbes 30 euro ringis.   Pole väga probleem paar tükki aastas laiali lasta ;)

  • Autor
Kui mingi mõttetu autasuga sita-ralli jätkamine on tähtsam, kui mootor, siis ära ehita midagi ja pane see 2,5 vahele   :D

 

 

selle auto plaan on jääda rahvarallisid/rahvasprinte sõitma niikaua kui võimalik.  Ilmselt tuleb minna üle 2,5l motole seega jäävad 2,7 vänt ja kepsud üle kuna sain need kaasa mootoriga.

 

 

Kas keegi teab kui suur kütusesurve peab olema 3,5l bmw pihustitel? Võtsin 1,8 moto küljest ja kruvisin külge, äkki on viga hoopis benasurves? 

Muudetud , muutis retspets

Kütusesurveregulaator on  3,5 ja 2,5 mootoritel sama, seega surve peab olema ka sama 

  • Autor

 

 

Kütusesurveregulaator on  3,5 ja 2,5 mootoritel sama, seega surve peab olema ka sama 

Aga kuidas on lood 1,8 vs 2,5?

  • Autor

Oskab keegi öelda millised kolvid on strokerile paremad? 2,7 kolvid on suhteliselt siledad pealt, 2,5 kolvidel aga nati kumerust ja enamjaolt nõgusad. Ma ise mõtlesin et 2,7 omadel surveaste ehk parem aga 2,5 sel tundub et gaasid liiguvad paremini välja.  Kui oleks 4 klapise süsteemiga mootor siis ilmselt oleks 2,7 se omad paremad aga 2 klapise süsteemiga?

 

On kellegil teadmisi, kokkupuuteid?

2,5 kolvid on paremad

 

AGA need jäävad ~2mm ploki pinnast allapoole s.t plokki on vaja madalamaks saada pealt. Lihtsalt niisama neid kasutada ei saa.

Saab ikka kasutada... Surveaste muutub lihtsalt.

Muudetud , muutis antc

Jah sellesmõttes küll, et käima läheb, tahtsin öelda pole mõistlik.

 

 

Muidu mu venna autol oli peal enne 2,7 millel siis sees 2,5 kolvid ja plokk madalam.

 

Koostöös torukolle ja 4,10 diffriga tõmbas minu omale ära küll.

 

 

Samas vahe midagi nii märkimisväärset polnud, et see ploki tuunimine ära tasuks. Parem siis juba 2,8 ehitada.

  • Autor

No kui plokki hakata maha võtma siis on juba reguleeritav nukaratas kohustuslik. Panin sisse 2,5 kolvid, küll liigub :D mul 4,45 differ, ehk ei jää jalgu.

 

Torukolle ja teine nukk on kahjuks keelatud rahvaspordis.

Muudetud , muutis retspets

4.45 on mõttetu, see auto on siis lihtsalt nagu 4-ja käiguline..  esimesega pole midagi teha. See sobib lahjematele mootoritele.

 

Kui just eriti suuri rattaid all pole.

 

Sellisele mootorile on optimaalne kõrge 3,xx

Rallis ongi mõistlik võimalikult aegalne ülekanne või siis piisav, et sirgel piirajasse ei jookseks...Pööretevahemik peab õige olema.

Ja selle plokijutu lõpetuseks võid tulla proovida ühega sõita, kus 2.5 kolvid ja plokk pole madalamaks tehtud, ega pead ülemäära lihvitud. 3.5 rull, uued type r ja asjadega piivsalt joonestaud.

  • Autor

Kuskandis antc asud? 

Kuidas siis jõuvahekord 3,5 rullide ja type r- dega jäänud on?

 

see differ jah ralli jaoks hea.

  • Autor

Mis pihusteid kasutate strokeritel? Hetkel mul küljes väidetavalt 3,5 pihustid kuid täna kui uue komplekti kokku sain tundub et 1 pihusti ei tööta. Kas on kellegil täna või homme( reedel) pakkuda 3,5l pihusteid või on teadmisi et võib ka 2,5l pihusteid kasutada? leidsin mingi koodi ka pihustilt 280150714.

Ma ütlen ausalt, tavaliselt 2,5L pihustid toimivad ka, kui max pöörded on ikka sama kõrgel. 

 

Venna autol hetkel ikka originaalaju, ja asi teeb spido järgi 0-110/115 ringi  6,5s  

 

 

Lisaks ei saa ta ju ka rohkem õhku peale.

 

 

Kui nukkvõlli ära ei vaheta ei ole mõtet ka pöördeid tõsta, sest see ei anna suurt peale purunemise ohu midagi (2,7L swaanz on teadagi mis ta on)

Kui tahad, siis mul m50b25 pihustid koos lati ja regulaatoriga olemas, neid saab ka kasutada (suurema tootlikusega kui m20b25 pihustid).

  • Autor

Ma ütlen ausalt, tavaliselt 2,5L pihustid toimivad ka, kui max pöörded on ikka sama kõrgel. 

 

Venna autol hetkel ikka originaalaju, ja asi teeb spido järgi 0-110/115 ringi  6,5s  

 

 

Lisaks ei saa ta ju ka rohkem õhku peale.

Aga mul on 3,5 õhulugeja, kas see ei ana rohkem õhku peale?

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor

Käisine eile rapla kardirajal nati autot tuulutamas ning tekkis probleem: roolivõim lakkas töötamast. Õli on paagis, rihm on peal aga rool on raske. Kellelgi juhtunud midagi sellist?

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.