Hüppa postitusse
Postitatud
comment_65057

 Hey :D

 Sai pikalt otsitud doonor autot, mis oleks v8 ja manuaal kastiga. Ühte sai isegi käidud vaatamas, aga kui ma küsisin telefonis kas koju sõidab 250km siis vastus oli muidugi jaatav. :D Kohalejõudes oli väiks pettumus kuna sellega polnud kuidagi võimalik :D. Okei see selleks.

  Eile vaatasin drifti foorumis, et mis müüakse ja leidsin, et just tulnud e30 kupee 89 aasta müüki ja kuna tehtud oli ka juba midagi siis saigi vaatama mindud :P Nüüd see siis mul maja ees on, kuigi eelmine omanik ei tahtnud kuidagi, et sellega koju sõidaks. Ju siis arvas, et ei pea vastu :D , aga jõudsin koju ja kõik veel ühestükkis.

  Hetkel on muidugi see jama, et on vaja proge aju ja turbo on niisama vabakuulaja, aga aju tegelikult vist juba olemas. Vähemalt nii ma aru sain tuttavalt. Väidetavalt oli originaal pihustitega ja orig ajuga ning 0,6 bari rõhku saadud stendis 280hj.

Panen siia siis eelmise omaniku jutu, mis oli müügikuulutuses.

Veermik: madaldusvedrud, jäigemad amordid, ketastega tagasild, plokkdiffer
Mootor: M20B25, 330cc pihustid,k24/26 vedelikjahutusega hübriid turbo, mustast materjalist log type kollektor, mbc, fpr, kaan porditud, madalsurve kolvid, audi wg, toyota radikas, el vent, pidurimeistri katetega siduriketas, aan-i sidurikorv
Salong: recaro sadul juhile, õlirõhu manomeeter keskkonsoolis, piilaris kellad boosti, kütuserõhu ja afr jaoks

Kerel on samuti põhikohad juba keevitatud salongis ja saanud ülevärvi mingi varemase omaniku käes.

 

Pilt siis ka :P

post-1911-0-44015900-1374702021_thumb.jp

Muudetud , muutis Magnus

  • Vastuseid 156
  • Vaatamisi 24,7tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Lugesin teema läbi ja silma jäi mitu lehekülge juttu väljalaske kollektoritest   Ei tahaks kellegi autoteemat risustada kuid ma ei saa asja nii valede arvamustega lõplikuks lugeda Olen väljalaske

  • Vengerfeldt
    Vengerfeldt

    krdi kole torustik raisk  

  • Kahju hakkab sinust Magnus, otsi endale naine ja küta sellele taha, mitte autole

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_71761

Huvi pärast küsin, et mis oleks siis normaalne hind sisselaske või väljalaske kollektori eest? Enne, kui vastad, mõtle, kas ise teeksid sellise raha eest  ;) 

Ostaksid materjali, mis tihtipeale on näiteks 5m pikad torud või mingi ca 1800x2200 leht, kuidas sa need omale koju vead, millega sirgelt lõikad.

Kust saad korraliku keevituse ja palju see maksab, palju gaas maksab, palju traat maksab (mitte ainult meetri või liitri hind vaid kõik kulud, nagu nende toomine, ballooni rent, bensu raha).

Mis sul endal kõik tegemata jääb, kui nädal aega järjest kollektorit ehitad kellegile võõrale.

Teed näiteks iga päev peale tööd 3-4h nädal aega kuskil töökojas, iga õhtu võtad kuskilt burksi ja limpsi.

Lõpuks asi valmis, siis viimistled, et häbi poleks üle anda ja kehva mainet külge ei saaks ja annad ära ja saad ... kui palju selle eest?  :rolleyes: Minumeelest 100eur/sil on ok hind korraliku töö eest.

comment_71775

600eur on natuke kallis ikka inimesele, kellel pole sponsoreid ja tahab võimalikult odavalt saada. Kuskilt ehituspoest ostad tavalisest mustast metallist põlved-15eur max + toru 1m ka mingi mõni eur. Paar nädalavahetust nokitsemist ja valmis. Turbo flants maksab vb 20eur, väljalaske flant on kõige kallim tükk, aga selle saab ka ise teha. Iga üks võib ise kokku liita ja lahutada, aga üle 100euri ei saa isegi parima tahtmise juures minna. Mõne targema käest võib nõu küsida, et kui jämedad runnerid teha jne. Ega see välimus ei pea ka teabmis ilus olema ja selle keevituse/keevitaja leiab iga iseehitaja üles. Ise tegin endale nii ja asi kestab, töötab, on silmale normaalne vaadata, spoolib normaalselt ning olen kogemuse võrra rikkam.

comment_71779

Fos4 jutt omab pointi, aga paraku ei saa nii neid asju võtta. Kui iga liigutus ja sent arvesse võtta, siis ei saaks üldse elada, midagi teha ega toota. Vahet pole mida toodad või ehitad, sööma peab nagunii, selle võib kohe maha arvestada. Kõik, kes siin ehitavad või remondivad autosi, töötavad ise kas kusagil töökojas või omavad selliseid sõpru tuttavaid.

 See 600 ja 1000 eurine hind just jätabki fos4 jutus kirjeldatud vastupidise mulje, kus meistrimehel pole garaazis mitte midagi olemas ja selle ühe kollektori tegemise hinnaga saab omale soetada vajalikud riistad.

comment_71788

Vastupidi Eix, kui sa midagi toodad, siis tulebki iga liigutus arvesse võtta, muidu ei ole võimalik kasumlikult majandada. Seda tuleb muidugi tootmismahtu silmas pidades arvestada.
Ma olen nõus, et 600 euri korraliku kolle eest on päris palju, aga igaüks oma tehtud känkra eest sellist hinda küsida ei saagi. Kõik oleneb ju tasemest mida saavutada üritatakse. Kui sa tahadki lihtsalt turbo mootori külge saada, et sealt mingid teadmata numbrid välja võluda, siis palun väga, keegi ei pane kätt ette. Üldjuhul omavad kallimad mehed ikkagi mingeid eelteadmisi ja kogemust selle kohta, mis töötab ja mis mitte, ning mingit jumal teab mis x faktorit, mis nende tootest selle 600 eurise toote teeb.
Vastik on vaadata, kuidas eestlane oma aega ei hinda ja selle kalkulatsioonist välja jätab. Isegi kui saad vajaliku materjali saja euriga kokku, siis kulutatud nädalavahetust ehk siis 20h pusimist sa sinna sisse ei arvesta. See on ka üks põhjus miks ma vihkan igasuguseid vingujaid, et soomlased ja mujal euroopas teenitakse nii palju ja meie nii vähe - ise olete selles süüdi, ise te ei hinda enda tööd!

Muudetud , muutis Chulo

  • Autor
comment_71790

 Ma saan aru jah, tehaksegi selliste hindadega, aga mul pole võimalusi, et osta kõike korraga ja tahata veel, et saaks kohe hooaja algul sõitma hakkata. Pigem siis ootangi ära selle, et meil tööjuurde tuleb ehk keevitus, et saaks teha roostevabast kollektori või kui ei siis järgmine aasta sügise poole lasta teha. Siis on juba nii palju tehtud, et pole vaja neid kulutusi teha, mis on praegu.

 Nende faltside pärast ei põe ma üldse, ütlen nt hommikul mõõdud ja õhtuks on asi käes :) Samas ka see materjali toomine pole mingi probleem kuna kaubik, mis toob kaupa kosele ehituspoele toob meile ka puuri torusid ja asju.

Muudetud , muutis Magnus

comment_71813

Chulo, siin see jutt oli ikka kui inimene ise omale teeb, siis ei saa ju kõike arvestada. Jutt polnud masstootmise lahtilaskmisest ja selle kalkulatsioonist vaid kollektori ise tegemisest.

Järgmine vale arusaam on see, et ükski tööline ei tee ega maksa omale palka. Kõik tahaks, et nende töö maksaks normaalset raha, paraku ühiskond ei lase sel juhtuda. Ülemused ja riigikogulased teevad ainult ise omale palganumbrid :)

comment_71814

Kui on võimalik, siis tee muidugi ise. Esiteks muidugi see raha faktor, aga teiseks, oma kätega tehtud asja üle on alati parem meel, kui ostetud asja üle + saad kogemust.

 

Eix, ma mõtlesin rohkem seda, et miks ma peaks üldse proovima võimalikult odavalt ja mitte arvestama oma kiirsööki ja mitte arvestama neid kõiki teisi kulusi ja oma aeg ja muretsemist, kui ma teen seda kellegile võõrale? Loogiline, et ma teekski ainult raha pärast seda ja kui ise peale ei taha maksta, siis peab kõike arvestama. Mul läks enda väljalaske kollektor maksma vist ca 50 eur'i, aga kui keegi paluks, et ole nii hea ja tee mulle 50 euriga väljalaske kolle, siis ma ei teaks, kas naerda või naerda väga kõvasti.

 

Magnus, ma tean, et roostevaba on popp, aga tegelikult pole tal muud mõtet, kui ilus läikiv olla. Tee asi lihtsamaks ja odavamaks ja tee mustast rauast. Odavam keevitada ka.

comment_71818

Muidugi tee ise. Ainuke variant säästa ongi ise teha, igasuguste meistrite arvelt säästmine. Soovitan kollektori mustast teha ja teibi sisse keerata. Vajalikud põlved leiad näiteks onninenist mõistliku hinnaga.

Mul on roostevabaga kehvasid kogemusi. Ei teagi lõpuks kas asi oli keevituses või materjalis, pigem materjalis. Oma Lanciale tegin kunagi roostevabast ja see raibe oli koguaeg kusagilt pragusid täis. Sai seda TIG-iga korduvalt üle keevitatud, aga mõne aja pärast jälle peetis.

 

Eix, jutt algas ju sellest, et ei mõista miks need kollektorid sellist hinda maksavad. Ma saan väga hästi miks nad sellist hinda maksavad ja miks nii palju küsitakse. Endale kunagi tegin ja ma arvan, et ma matsin selle tegemise, uuesti lahtilõikamise ja otsast peale alustamise alla oma head 30 tundi tööd ja lõpptulemus oli ikkagi see, et tulemus ei old ootuste pärane, seda siis kvaliteedi/vastupidavuse suhtes. Ja ei Eix, vale arusaam on see, et me peame tasuta tööd tegema, sellest kogu pull pihta hakkabki ja näitabki seda, et ühiskond mäda on.

Muudetud , muutis Chulo

comment_71821

Paljud vist ei saagi mõista, mis tähendab ise tegemine enda isiklikus garaasis oma tööriistadega, kui üritatakse teha sõbra juures tööjuures ja teise sõbra juures. Nii jäävad märkamata paljud tegurid mis võtavad igaüks mingi euro. Lõppkokkuvõttes läheb neid eurosid palju, et omada kõiki vajalikke tööriistu ja muid vahendeid, et midagi sellist valmis teha. Voi et üldse midagi valmis teha. Paljudel ilmselt pole oma isiklikku head keevitustki ma usun. Isiklik ei ole sõbra oma või see mida tööjuures kasutad. Ja hea ei ole mingi vene ajal kokku klopsitud kaadervärk.

Tehke kollektor valmis ja vaadake palju kulub aega esiteks. Mõelge mis töötund maksab. Siis vaadake palju läheb materjal ja kulu asjad. Arvestage ka riistade amortisatsiooni. Siis pärast vaadake palju "palka" saite.

Muudetud , muutis kaidoj

comment_71825

No kuulge, see kisub juba laus juraks. Eks Magnus jagab äkki lahkelt oma hinna kalkulatsiooni, kui asi valmis.

 

Vaatan, et siin kõik kiidavad seda üle pakutud kollektor hinda, samas varuosamüügiteemad on hinnahala ja virinat täis, tahetakse praktiliselt tasuta asju kätte saada.

See 600e on selline lõbus keskmise töömehe kuupalk ja nüüd euroaja soodustusega "kergelt" hindu ümardada ei õigusta nüüd kuidagi sellist raha küsida kollektori valmistamise eest. 

 

Chulo, kuna enamus asju auto juures otsast lõpuni ehitusel olen ise teinud, siis pole mõtet lahti defineerida mulle neid tööga tekkivaid kulutusi, tööriista amortisatsiooni, igale asjale kulunud aega, palju miski maksab jne.  Siin ongi inimestel tahe ise teha ja proovida, mitte iga asja eest ulmet välja käia. Kui läheb nässu, teen uuesti. Ükski e30 nagunii valmis kunagi ei saa, kõik need suurte rahadega ja kallite kollektoritega turbopillid lendavad ka siin hoolimata proffide tööst pidevalt laiali ja vajavad uuesti tegemist.

comment_71828

No aga nii võib ju debateerida, et autode värvimine ja nahatamine võiks ka 2-3x odavam olla. Ei saa arvestamatta jätta ajakulu kogu selles protsessis. Ja mind ikka hämmastab, kuidas inimesed ei väärtusta enda ega teiste aega. Need 600€ kollektorid ei ole mitte kuidagi ülehinnatud. Custom asjad ei peagi odavad olema, kui need valmivad kellegi käe läbi, kes sellega iga päev leiba teenib. Keegi ei keelagi ju ise valmistada ja selle läbi kogemusi ammutada. Kui sind hämmastab mis hinda nende eest küsitakse, siis küsi näiteks VKM Motorsist (Kui on huvi, siis võin anda Viljari, Karoli või Marguse numbri) KKD Motosport kolle hinda.

comment_71831

Värvimine ja nahatamine on midagi muud, kui torudest kollektori kokkukeevitamine. Tegemist kordades mahukamate töödega. See kollektor valmib kordades kiiremini ja materjali kulu ka väiksem. Kui seda kollektorit tehakse 2 nädalat iga päev , siis saan aru ja hind on õigustatav.

See on hea, et neid näiteid tõid siia, siin tehti 500 eest nahktubasi, kujutad ette kui mahukas töö see on, kui palju materjali ja aega kulub selleks ja ometigi selle 500 sees on ka kasum.

comment_71834

Aga küsi Christonist ametlikku pakkumist. Tuba alla 2000 euri on märg unenägu. Läbi tutvuste saad odavamalt, või nagu siin juba enne juttu oli, säästad kvaliteedi arvelt. Teiseks alahindad sa tugevalt ühe korraliku kollektori valmimisprotsessi.

Värvimine võib ju kordades mahukam töö olla, aga samas küsitakse sult ka kordades rohkem raha. Ma leian et 25€-30€/h fabritseerimistööde ja keevitamise eest maksta ei ole üle mõistuse suur summa.

 

See vaidlemine on nagu peaga vastu seina tagumine, sellel ei ole mingit mõtet. Ilmselgelt sina oma seisukohta ei muuda ja mina endaomast ka ei tagane. Siinkohal peame nõustuma mittenõustuma ja selle jabura vaidluse lõpetama.

Muudetud , muutis Chulo

comment_71840

eix, kui sa tahad töölisele 600 euri palka maksta, siis su enda kulu on 1006,70 euri, kui sa aga küsid 600 töö rahaks ja selle kõik palgaks maksad, siis tööline saab 370 eurot. Kahjuks on sul ka vaja materjal ja jooksvad kulud katta ja kasumit teenida. Pinna rent, elekter, raamatupidamine, soojus. Töölisele ei jäägi suurt midagi, eriti, kui tallinnas tegutsed. Ausa äri ajamine on päris raske.  Varuosad on sellepärast odavad, et neid tuleb liinilt 10000 päevas kui vaja.

 

ma arvan, et kallid tuuningu autod lastakse kokku enamasti vale seade pärast, või minnakse liiga ahneks.

Muudetud , muutis Fos4

comment_71848

Ma tahan endale nüüd panna välise wg, selle sisese taha jääb veel hulga jõudu kinni.

 

Sisese wg'ga võib juhtuda pigem vastupidi, et rõhk kasvab liiga suureks ja jõudu on liiga palju mootori võimete jaoks. Suurem ja parema läbilaskvusega WG laseb rohkem gaase turbost mööda ja võimaldab just rõhku stabiilselt all hoida. Omast kogemusest 141kw m50 ja gt28 (mis on ka sisese wg'ga) sai sõita vabalt 0,3 bar'iga. Enne muidugi portisin wg ava suuremaks.

 

edit: ava jäi ca 30mm, originaalis oli vist 24mm, kui mälu ei peta. Kellel jääb jõud wg taha pidama, võib wg pimedaks panna  :rolleyes:

 

20130312_205451.jpg

Muudetud , muutis Fos4

comment_71881

Sisesel wg pole häda midagi, kuni ta piisavalt gaase läbi laseb, väikestele turbodele paras lahendus. Kollektor lihtsam ja asi komplektsem ja kuna turbo ise ka väike, siis ruumipuudust pole. Eriti naljakas oleks vaadata mingit t25, millele keegi on ehitanud välise wg, sest see on nö parem  ;)

comment_72026

no näiteks selline keskmise jõudlusega gt3582r kuullaager turbo on ca 1000 eur kuni 1400 eur tutikana, oleneb, kust osta ja mis versiooni. Võimaldab jõudu kuni 675hp Garretti kodulehe järgi. Või siis e-bay variant, mis kordades odavam, aga seda võib iga üks ise vaadata ju. See nagu coilidega, et korralikud on 1000, aga saab ka 350'nega  ^_^

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.