Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_25571

Täna sai siis E30 M3 tagumised rummud UM-ist ära tellitud.

Tore mõrv jälle rahakotile.

Tore küll, et 5x120 conversioni raha eest saab 3 jooksu talutava välimusega 16"-17" velgi.

Conversion kallis kuna paratamatult peab ka pidurid samal ajal ringi ehitama.

Palju neid lolle veel leidub, kes 3x velgede hinna raiskavad velgede allapanekule. :D

Aga noh lohutan ennast sellega, et hiljem on ilusaid velgi jälle jalaga segada.

E36 velgede ET conversion tuleks veidi odavam aga mitte oluliselt.

Aku ümberinstalliks vajalikud pudinad peaks ka sama tellimusega kohale jõudma.

Need on õnneks odavad jubinad (kuni 50.- eek tk iga jupp).

Esipüstakutele tuli ka jubinaid, et saaks vaikselt ette ka 5x120.

Tagapidurite lahendus nüüdseks enamvähem välja mõeldud ja

loodetavasti istub polt on M-i rummude otsa.

Esimestega peab natuke mõtlema veel.

  • Autor
comment_25560

Vaadake vahelduseks rummude pikkusi.

E30, E36 ja Compact on kõik erineva rummu pikkusega.

E36 on 12mm lühem kui E30 rumm, seega ei saa kasutada käsipidurit.

Ainuke variant hüdrauliline käsipidur ehitada.

Kuigi jah velje saaks hästi koopasse viia aga siiski on väikest vaheflantsi vaja.

Compactil on rumm ilmselt ~20mm pikem, kui mitte rohkem, seega jälle kellad.

Ja sel juhul on lihtsam võtta juba terve compacti tagaõõts koos kogu pidurimajandusega.

Aga E36 Compacti ketaspiduritega tagasilda ka just kommiraha eest ei pakuta.

Siin on aga see probleem, et siis on autol SAATANAST offset.

E36 offset on teadagi 35+ ja siis ei saa ilma suuremate tiibade ümberehitusteta

olemasolevaid ET13 BBS velgi kasutada.

Antud juhul jääb mul võimalus kasutada ka 5/7 seeria velgi.

Ühesõnaga teoorias on kõik ilus aga praktikas on see ümberehitus

suurem nuss ja kulukam kui kohe õiged asjad osta.

Romulas ei ole ka eriti keegi huvitatud õõtsade lammutamise vaevast ja müüvad õõtsasid terves tükis.

Ma juba korra viskasin 1000.- eek maha E36 õõtsade peale.

See on juba neljandik M3-me rummude hinnast.

Kui kellegil huvi, siis võin pakkuda E36 trummelpiduriga variandi tagumisi rummusid.

Need on väiksema laagri diameetriga.

Supporti kinnitused saab kas vastavalt vajadusele õõtsa külge keevitada või

kasutada ära trummli tagapleki M8 polte (selle pleki peab enivei eemaldama ketta conversioniks).

Boonuseks on see, et ei pea hakkama eraldi ostma ja otsima ketaspiduritega variandi tagumisi õõtsasid.

Endal oli algselt sama idee aga ei taha standard käsipidurist loobuda.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_25347

Krt täna hakkas autole mingi imelik anomaalia külge.

Nõksutab kohati ja vahepeal ei lähe starterist käima, käib tühjalt ringi.

Lükates läheb paugust käima aga sõidu ajal jätab vahele.

Kunagi oli E34-jal sama nuss ja ilmselt hakkab väntvõlli asendi andur oma töölepingut lõpetama lambist.

  • Autor
comment_25138

Täna sai dyno tarbeks soetatud BBS kärgedele mingid kasutatud Dunlop-i 195/50/15 rehvid ka peale ostetud.

Panin suvekad alla, mis ma neist naeltest ikka kulutan.

Pidamine oli muidugi tutikate Toyo rehvidega nagu öö ja päev.

Suveks ilmselt tulebki ühed laiemad uued rehvid paugutamsieks osta.

17" rehvid ka juba parajalt vanad ning kõvad aga mustrilt üli heas seisus.

Kui keegi soovib, siis võib endale järgmiseks talveks varuks soetada

4x100 14" BMW originaal plekkvelgedel Gislaved NordFrost 3 ovaalnaastuga naastrehvid.

Mõõduks 185/65/14, naelad olid viimati 100% alles ja muster ka nagu uutel rehvidel.

Rehvid sõitnud max 5000km ja sai algul korralikult sisse sõidetud ~1000km.

Kauba peale saab ka korralikud originaal ilukilbid.

Enda autole kahjuks uutest piduritest tingitult ilmselt alla 16" velg enam alla ei mahu.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_24938

Täna sai siis lõpuks esimene strutbar ka ära paigaldatud.

Põhjus miks see nii kaua venis on see, et algul tundus, et coilpack jääb täpselt jalgu strutile.

Aga selgus hoopis, et suutsin kobaga coilpacki nii installida, et struti

ja coilpackist tyuleva ülemise piibu vahele isegi 1-2mm ruumi jäi ;)

Seega joppas täiega ja midagi ringi ehitama ei pidanud.

Sai ka küünlajuhtmete pikkused välja mõõdetud, et uued juhtmed õige pikkusega soetada.

Samuti tuleb need klapikaane peale fikseerida, et kollektorist võimalikult kaugel oleksid.

Koonusele vist seina ümber ehitama ei hakkagi, kuna suht keerukas ja aeganõudev ehitus oleks see.

Lisaks ei ole temperatuur hetkel veel väga tappev, et selleks tungivat vajadust oleks.

Aga eks mõnipäev peab õhu tempi erinevates oludes jälgima.

Radikale oleks vaja veel el. venti orgiinaal kolaka asemele.

  • Autor
comment_24927

Ostsin mõõdu järgi tutikad NGK küünlajuhtmed ja tuunisin juhtmetele kinnitused ka.

Päris viisakas sai kokkuvõttes.

Poleks uskunudki, et küünlajuhtmed nii palju mõjutavad mootori tööd.

Mootor käib tühikäigul tunduvalt ühtlasemalt ja gaasile reageerimine on ka parem.

Vanade juhtmetega tõmbas puterdama tühikäigult järsemalt gaasi andes.

Ei sa aikka prügikasti kaubast korraliku autot ehitada ;)

Sai laupäeva tarvis laenatud rinkaslikke ka veidi proovitud.

Parem on pidamine ikka, kui 9a vanade ajutiste suverehvidega :D

  • Autor
comment_24884

Haapsalust siis parim tulemus 14.2s@158km/h 400m.

Veidi pettumus, kuna lootsin 13.99 sisse sõita.

Diffrivahetus siis veidi killis asja ilmselt, kuna enne lõpetasin 400m 4. piirajas ja

500-1000 pööret enne lõppu boost veidi spaigib mis annab lõpus väikse nitro effekti ;)

Samas datalogi-i järgi hetke rõhuga saab aega paranada ainult pidamise arvelt.

Seade on suhtkoht normaalne.

Aga mida ikka tahta 0.75-0.8bar ülerõhul 1.8 vanakooli mootorist.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.