Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_19292

Sai siis õhtul uut velge ka ette alla proovitud.

Pidurite mahutamise probleem on nende velgedega nüüd ammu ajalugu ja

võiks 4-ja kolvilisi supporteid juba kasutama hakata aga probleemiks osutus püstak,

millest 8" velje mööda mahutamiseks on täpselt neid 20mm flantse vaja mis velgedega kaasa sain.

Flantsiga on püstaku ja velje vahe max 5mm aga supporti ja velje kodara vahe 40mm :shock:.

BBS RS-idega, pean kasutama 10mm vaheflantsi, et kodara ja supportiga 3mm vahe jääks

aga samal ajal on 8.5" laia velje siseserva ja püstaku vahel ~15-20mm ruumi.

  • Autor
comment_19280

Mul idee poolest veel 5x120 conversioni tõttu rumm 3-5mm väljaspool, kui tava E30 püstakul.

Coili keere ka nagu ette ei paistnud jäävat. Ma muidugi seda ei vaadanud, kui madalaks ma saan endal asja nüüd keerata.

Kuna RS-iga oli püstaku ja velje vahel vist isegi nii palju ruumi, et vedru mahtus veljest mööda käima.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_18922

Eile sai lastud veidi summutit tuunida, et tagapütt paremini omal kohal seisaks.

Tundub, et sai hea.

Ehk saab täna Superleggeratele rehvid ka peale pandud ja veidi ringi töristada bemmiga.

Päris mõnus oli jälle korra paugutada, kui 2 nädalat sõitnud pole. :lol:

Järgmine plaan oleks mootoripadjad jäigemate vastu ringi vahetada.

  • Autor
comment_18889

Eile sai auto jahutussüsteem laiali võetud, et jahutusprobleemidest vabaneda.

Eeldus on see, et radikas on ilmselt umbes ja selle tõttu ei suuda mootor

oma töötemperatuuri normaalse 90 kraadi ringis hoida vaid on seal

100-110 kraadi vahel, kuid päris keema ei ole veel läinud.

Ette läheb siis uus 325i tropical radiaator.

Selle installiks sai jahutusvedeliku tagasivoolu torule üks väljaviik juurde tehtud.

Vaja teha veel ühe ülearuse temp. anduri kohapeale õhutusnippel,

kuna originaalis M10-nel seda pole ja paisupaak on radikaga ühes tükis.

Termostaadi üritan ikka originaali jätta. Juhipoole vaja tiiva külge ka paisupaagi kinnitused teha.

In-case sai ka tutikas veepump ostetud, kuigi vanal ei paista otseselt midagi häda olevat.

  • Autor
comment_18825

Uus jahutussüsteem nüüd enamvähem koos ja auto sõidab.

Saab vaikselt veel mõned detailid viisakamate vastu vahetada ja peaks OK olema.

Eile sai Mardiga kella 5-eni hommikul ehitatud ja süsteemi läbi pestud.

Tundub, et jahutusprobleem on nüüd lahendatud ja kuumaks mootor enam ei lähe.

Pean veel ajust järgi vaatama mis konkreetset temp-i jahutussüsteem hoida suudab.

  • Autor
comment_18765

Täna öösel jõudis siis kätte aeg, kui 86a originaal plokikaane tihend otsustas ilmselt oma töölepingu lõpetada.

Igatahes kerge drifti ajal Liivalaiast Tartu mnt. peale viskas tagant suure valge tossulondi välja.

Hea, et Mart oma turbokaga järgi t¹illis, oli vähemalt vedukauto kohe võtta.

Kui aega on, siis ehk homme hommikul võtan kaane maha ja vaatan mis juhtus.

Krt sai just enne maanteel seadistamas käidud veel ja õnnelik oldud,

et trigger erroritest lahti sain ning aju pöördeid ilusti puhtalt luges.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_18582

Ma ei ole üldse kindel, et see o-ringimine väga hädavajalik on aga

kui asi juba juppideks võetud saab, siis võiks o-ringida jah.

Hetkel mõtlen, et mis turbot kasutama hakata.

Välise 35mm Audi 20VT wg ostsin ka juba ära.

Ei raatsi kapis seisvat Tiali V44 selle mootori peal veel kasutada.

Sitemal juhul tuleb uus turbokollektor teha, kuna suurem turbo ei pruugi muidu ära mahtuda.

Holset HX50 on ilmselt veidi overkill aga eile mõtlesin korra ka hiina GT35R puksidel replica peale,

mis on kõige väiksema kuumakojaga.

Päris 4000rpm boosti ka tegelt ei taha, samas äkki oleks siis madalatel käikudel vähem

pidamisprobleeme, kuna startides lihtsalt boosti pole :).

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.