Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,6tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_20114
Sai ka oma silmaga ära nähtud, nii Raplas, kui ka Türil. Ilus, sile pill! 8) Aga tekkis küsimus, mis head Madis Roo Garage näidati, et sinna rahvas kogunes? Angus krt ei avalikustanud :D

Kle ma käin seal Megasquirt-iga abistamas neid.

Lahe vana on see vanem tüüp, huumorist puudu ei tule.

Eks varsti tulen jälle sinna kanti, kuna taaskord esines väikseid probleeme asjaga.

Seekord käisin lisaks veel Vectrale uut plokki vaatamas Anguse juures.

Seoses Rapla üritusega oli parasjagu sinna poole asja.

Päris karm litter oli peale drifit üritust Rapla ja Türi vahelisel teel.

Mingi E34 vend oli vist veel driftihoos.

comment_20105

Kle ma käin seal Megasquirt-iga abistamas neid.

Lahe vana on see vanem tüüp, huumorist puudu ei tule.

Eks varsti tulen jälle sinna kanti, kuna taaskord esines väikseid probleeme asjaga.

Seekord käisin lisaks veel Vectrale uut plokki vaatamas Anguse juures.

Seoses Rapla üritusega oli parasjagu sinna poole asja.

Päris karm litter oli peale drifit üritust Rapla ja Türi vahelisel teel.

Mingi E34 vend oli vist veel driftihoos.

Sai seda laksu ka nähtud :roll: E34 tagaots oli suht sodi. Mõlemad pidid minema mahakandmisele, kuigi tglt Volvot kannataks kindlasti taastada.

comment_20102

Kle ma käin seal Megasquirt-iga abistamas neid.

Lahe vana on see vanem tüüp, huumorist puudu ei tule.

Eks varsti tulen jälle sinna kanti, kuna taaskord esines väikseid probleeme asjaga.

Seekord käisin lisaks veel Vectrale uut plokki vaatamas Anguse juures.

Seoses Rapla üritusega oli parasjagu sinna poole asja.

Päris karm litter oli peale drifit üritust Rapla ja Türi vahelisel teel.

Mingi E34 vend oli vist veel driftihoos.

Volvo vend oli süüdi, kuna oli joobes. Kahju sellest E34'st, väga korralik oli.

comment_20099
Ju siis olid need drifti jäljed ristuvalt teelt kellegi teise tekitatud.

Antud hetkel tundusid need suht värsked.

Päris kena E34 tundus iseenesest aga kuidas ta sinna katuse peale metsa sattus sellest ei saanud aru.

Mingi Volvovend lendas täie pasaga selga ja viskas bemmi ülekatuse.

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_19492

Kuna mul enda Visco differ kolksus jubedalt, siis sai täna Mardiga koos Tarmolt laenatud kemppi alla visatud.

Kahjuks Tarmo vist luges kunagi valesti sele diffri ülekannet ja selgus, et 3.91 ülekande asemel on hoopis 3.46.

Kahjuks see killib ikka väga meeldivalt kogu liikumise ära aga kuna paremat käepärast pole sai see sama alla visatud.

Lisaks veel driftimisel jahutuseks el. vent viscovendi asemele pandud.

Venti juhib aju aga saan ka ise salongist sunniviisiliselt taha lükata enne aju juhtimise rakendamist.

Lisaks tekkis autole ka vahepeal Launch control, millega on selle uue diffriga isegi suht talutav startida.

Nüüd vaja veel MS-i pööretelugemisega kakelda, et asi ilusti 6000rpm ära käiks,

praegu hakkab 5000rpm pealt signaal ära kaduma.

Homme vaja ka prooviks uus termostaat osta, kuna praegune, mis sai ~15k km tagasi vahetatud trikitab,

vähemalt kõikide oletuste järgi.

  • Autor
comment_19474

Täna õhtul Rapla drifti trennis tulid siis mõned auto puudused välja.

Vaja väike rool tagasi panna, korralik korviste osta ja differ vähemalt 3.91 või 4.1 vastu vahetada.

Täna oli tõsiselt tunne nagu sõidaks 316-ega selle laenatud 3.46 diffriga.

Jahutusprobleemi põhjuse leidsin ka 99% kindlusega üles, nimelt radika kork tuksis.

Kirjade järgi peab hoidma 1.2bar rõhku aga ei hoia absoluudselt mitte midagi.

110 kraadi peal lõdvikud nagu süldid ja korki lahti keerates ka täielik vaikus.

Nokitsemist nüüd mõneks ajaks jagub.

  • Autor
comment_19469

Täna siis sai väike rool peale tagasi pandud ja ka UM-ist ostetud uus radikakork külge krutitud.

Jahutus läks tunduvalt paremaks, nüüd hoiab ilusti rõhku ka jahutussüsteemis sees.

Ainult vent on vist ikkagi liiga väikse tootlikusega antud mootori ja radika kombole.

Tahab teine ennast ikka seal 95 kraadi peal hoida, 90 oleks väheke meeldivam.

Just see on probleemiks, et kui korra 100 kraadi peale läinud on siis jube kaua tuleb sealt alla temperatuur.

Pöörete lugemise sain ka vist veidi paremaks, aga mõni üksik kaootiline lugemisviga on ikkagi sees.

  • Autor
comment_19467

Ei ole ilmselt, kuna tehniline konditsioon ei võimalda seda ning ka juht peaks enne kõvasti harjutama.

Ei jõua lihtsalt õhtuti peale tööd kõike mida vaja ära teha.

Originaal istmes on rada suht piin sõita.

Do-to list hetkel:

* Õlirõhu ja õli temp kell paigaldada ja ära ühendada

* Suurem el. vent paigaldada või originaal Visco ajutiselt tagasi panna

* Üritada lahti saada veel mõnest üksikust nõksutamisest pööretel

* Mingi normaalsem korviste autosse installida

* Rool madalamaks lasta uue istme järgi

* Kõvasti sõitmist harjutada

  • Autor
comment_19460

Uus differ käes ja seest ning väljast enamvähem puhtaks pestud koos Mardiga.

Algselt olid vist keevituspritsmed laagrite ja hammakate vahel kuna tahtsi kinni jääda keerutades.

Nüüd tundub, et pöörleb ilusti vabalt. Carlube Kemppi õli sisse ja peaks hea küll olema. :D

  • Autor
comment_19449

Sai sõpsiga täna hilisõhtul uuele diffrile PowerFlex padi külge pandud ja autole alla visatud.

Õliks lendas sisse lähedal asuvas LukOilis saada olnud Teboil Kemppi GL4 75W-90, peaks sinna kärama küll.

Differ veidi kohiseb aga õnneks ei unda, kohin on ka suht vaikne ja ei häiri, kui raadio mängib ei ole kulda.

Võibolal sisse töötades jääb vaiksemaks, asjaga hetkel rahul, selle raha eest asja küll.

Minek läks ka tunduvalt viisakamaks, nagu oleks vana hea Bemm tagasi.

Muidugi korra sirgel launch controliga starti proovides jooksis teise käigu lõpus

kenasti kass üle tee ja otse loomulikult auto ette keskele.

No krt aru ei saa, kas mootori müra neid siis eemale ei peleta, situatsiioon oli suht koomiline igatahes.

Õnneks jäi vist elama, kuna verd ei paistnud kuskil ja laipa ka mitte :)

Ma muidu väga loomasõbralik inimene aga no see oli ikka täielik ootamatus,

kassil vedas, et drifti ajaks esiosa 40mm kõrgemaks tõstsin.

Üritasin päeval ka korvistet mööda poode otsida aga tulutult, enamus istmed mis kohapeal olemas on sulgkaalulistele.

  • Autor
comment_19320

Sai täna driftimise tarbeks OZ Superleggera 17"x8" veljed soetatud.

Lootus on, et nüüd mahuvad pidurid ka suurema ET-ga velje sisse ära,

kuna veljed disainitud nii, et ka suure pidurid ära mahuks.

Velgede ET-d hetkel ei teagi, kuna asjad suht mustad ja ei loe mustuse kihi alt välja.

Enne olid all 7-mesel BMW-l ja sain ka 4tk ~20mm vaheflantsi kaasa, selle järgi eeldaks ~ET35.

Nüüd on vast vähemalt mänguruumi ja saab auto uuesti madalaks keerata nende velgedega.

Idee järgi peaks ka veljed suht kerged olema aga mustana kaaludes sain ikka 8.7kg pealja velje kaaluks.

Netis leiduvad andmed lubavad pigem 7.3kg aga neid ei saa ilmselt siis uskuda.

Disainilt siis sellised:

oz_superleggera_bsp_ci3_l.jpg

  • Autor
comment_19301

Üritasin täna velgi pesta aga väga palju puhtamaks neid ei saanud,

kuna vaja korraliku pigieemaldust teha neile.

Võtsin ühel veljel flantsi küljest ja kaalusin uuesti velje ära,

ilma flantsita on 8.3kg ikkagi ja 20mm alu flants kaalub 400g.

Nüüd on vähemalt 5x120 auguvalemile 4x10mm flantsid +

4x20mm flantsid + 2x35mm flantsid, kõik on alumiiniumist :D

Peaks nagu mänguruumi olema. Äkki viitsin isegi õhtul ühte ette alla ka proovida.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.