Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,4tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_22719

No vot E36 offset üheks ideeks oligi.

Praegu on tegelt kogu mure selles, et BBS RS-i velje muttrid käivad ilma vaheflantsideta vastu supportit.

10mm vaheflantsiga on ehk 3mm õhuvaru supporti ja muttrite vahel.

Oleks mingi üheosaline velg oleks no problem, kuna mutter puudub.

Tegelikult on tagaratas ka liiga kesktelje lähedal ja tiivad on vaja millalgi enivei laiemaks teha.

Nüüd on ainult küsimus mis stiilis ja loomulikult rahas.

Aga teate kui mõnus on sõita autoga kui põhi on veidi kõrgem kui enne 15" veljega oli.

Lausa lust, enam ei lohisegi summuti lamavaid ületades mööda asfalti ja ehk ei kulu summutiklambreid ka rohkem.

Isegi garaa¾i saab ilma laudadest sillutist ehitamata sisse :D

  • Autor
comment_22696

Tõstsime sõbraga esiosa coilidest 10mm kõrgemaks ja asi nüüd täiesti sõidetav.

Välimus märgatavalt ei muutunud õnneks.

Sai ka Statoili survepesus käidud mis mingi ime kombel lõi veljed niimoodi läikima nagu uued.

Vaatasin autot ka sõidu ajal kõrvalt ja ikka sigakõva on, vähemalt minu jaoks.

Sõidu ajal tundub asi ilusti madal ja lai :D

comment_22665

On küll ...sigakõva :twisted:

Koos madalduse ja valudega tundub , et isegi kerget toonklaasi pole vaja 8)

Pole toonklaasi ka minu autol , ega paneku peale enam vist ei panusta ka .

Isegi e34 näeb väga hea välja ilma "toonita" ..lihtne kombinatsioon = stock kere + ilus valu ja madaldus 8)

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_22437

Niih, auto seisis vahepeal pikalt ja seisab tegelt ilmselt terve talve :D

Aga eile vahetasin lõpuks originaal kütusepumba Bosch MotorSport 044 pumba vastu välja,

kuna vaja Sirje projektile kütusepumpa ja see on tasuta käes :)

T¹ekkisin paagisisese filtri ka üle ja puhastasin ära, asi oli ilusti puhas õnneks.

Nüüd süda rahul, tihend läks ka loomulikult tutikas.

Installi üldpilt jäi ka IMO päris viisakas. Juhtmed jäid küll luttide tagant koledad

aga ei saanud neid teipida kuna siis ei liikunud lutid enam absoluudselt.

Niigi jeeli-jeeli suutsin lutid klemmide peale venitada.

Pumbale ilusti 4mm2 juhtmed ka, et ikka viimast saaks võtta.

aaa.thumb.jpg

Nüüd saab kapotialla või pagassi surgetanki-i ja 2x 044 mountida,

kui uue mootoriga selleks vajadus tekib.

Stabikavarda viskasin ka lõpuks alla. Selleks kulus muidugi mõnusalt sõimusõnu.

Ruumiga ei ole just laiata, kui terve sillamajandus komplektne on.

Õhtu tipphetk oli see kui mulle torutangid lagipähe kukkusid, ei soovita seda kogeda. :evil:

Keegi võiks öelda mis kuradi moodi on võimalik tutikad stabikakondid stabika otste külge saada.

Mission Impossible! Minu näpud nii tugevad igatahes pole, kuigi määrisin otsi ja pukse ka silikoonõliga.

Tagaotsast käib siis jutt.

comment_22431

Ise hiljuti enda autol vahetasin neid konte, sain suht minimaalse vaevaga asja tehtud. Ei mäleta kas varda kakkusin alt ära või sain niisama hakkama. Määrisin stabika plastse määrdega kokku ja edasi-tagasi keerutasin/surusin kondid paika. Mul oli tegemist vist Topran-i tootega või orig, täpselt ei mäletagi enam kuna vahetasin samad asjad ka ees ja midagi ostsin ka esindusest.

  • Autor
comment_22413

Stock mootorile ei anna see kohe kindlasti midagi juurde.

Raha raiskamine ainult.

Täna lõpetasin kütusepumba juhtmete ühendamise ja lükkasin auto garaa¾i kevadet ootama.

Sai ka väike video meenutuseks tehtud, kuidas asi antud mootoriga käitub.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_22108

Eile sai soetatud ühed BMW Originaal 16"x7.5" veljed ka, et saaks kuhugi talverehvid peale venitada.

Oleks hea hinnaga uued madalad rehvid ka sinna saanud aga kõik komplektid olid laost juba ära müüdud.

Vägisi tuleb isu vahepeal Bemmiga paugutama minna :lol:

Nüüd vaja veel velgede peale mõistliku hinnaga mingid madalad talvekad leida,

ei raatsi letihinnaga tutikaid rehve põletada.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.