Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_22779

Läbi häda aga külge pidurid said ja veljed ka alla tagasi.

Päeval sebisin kiirelt 10mm 5x120 vaheflantsid BMW Klubi ühe kasutaja käest.

Soetama pidin nad komplektina, kus oli 2x10mm flants ja 2x35mm flants.

Kevadeks ehk saab esimesed ja tagumised rattad ühe kauguse peale tänu neile 35mm flantsidele.

Esimesed flantsid oli vaja muidugi ka ringi tuunida enne, kuna tegu oli Schnitzer-i velgedele mõeldud flantsidega.

Pidamine on igatahes nüüd tagasi ainult nina peab veidi kõrgemale tõstma kuna

rattad üle poole välja keerates on rehv juba kohapeal seistes vastu tiivaserva.

Sai õhtul linnas uusi pidureid ka veidi sisse sõidutatud. :)

  • Autor
comment_22776

Kuna mul on veel originaal piduri peasilinder, siis võtavad nad pigem keskelt või põhja poolt aga

kui juba tunned, et natuke pidurdama hakkab, siis on sealt edasi vaja väga vähe vajutada,

et ikka väga tuntavalt pidurdaks. Vaja mingi 500km vast enne sõita, et klotsid kettad ilusti sobivaks kuluks.

  • Autor
comment_22748

Praegu on Saksa keeles stiilis Keilform.

Ehk siis esiosa vastu maad ja tagaosa veidi kõrgem aga ka ilusti madal.

Paluks mitte võrrelda Kopli või Lasnamäe tuuninguga.

Mulle meeldib nii rohkem kui, et tagaosa rämedalt koopas ja esiosa õhus.

  • Autor
comment_22740

Antud hetkel on vedrustuse poolelt vaadates auto madalam kui enamustel

ma kaldun arvama. (seda näitab amordikäik originaal püstakul).

Asi on lihtsalt selles, et ma kasutan 17" velgi mitte 16" ja see tõstabki auto küljekarbi maast kõrgele.

Näiteks 215/40/16 rehv toob küljekarbi maapinnale pea 10mm lähemale kui 205/40/17.

Samas 205/40/17 rehv on veljepeal madalam/õhem kui 215/40/16.

Tagant ei saa hetkel madalamaks lasta, kuna rehv hakkab vastu tiivaserva käima ja tiivaserva on juba moditud.

Madalduse parendamise peale saab siis mõelda, kui tiivaservad on juba laiemaks tehtud,

enne seavad tiivaservad lihtsalt füüsilise piiri.

Seega see madalduse asi ei ole hetkel prioritee, väga palju muudki on teha.

Ning hetkelise laivis välimusega olen ma rahul.

  • Autor
comment_22733

No teie tehke nagu tahate, mina teen nii nagu mulle meeldib ja antud hetkel võimalik on.

Hetkel ei koti see madalduse ideaalsus mind eriti kuna nende velgede alla panekuks kulunud

rahasumma on võrdeline mõnede selle foorumi ilusate autode hinnaklassiga.

Arvestades, mis nuss sellega olnud on olen ma õnnelik, et need veljed üldse antud auto all on ja veel niigi viisakalt.

Paelegi on reaalis auto kenam kui piltidel.

Tõstan esiosa kõrgemaks, siis läheb ka auto sirgemaks.

Kuigi ma olen ja jään KEILFORM-i fänniks.

Antud autoga on hetkel juba niigi ebamugav sõita, kuna vedrud on 2x jäigemad

kui E30-ne 90% madalduskitides leiduvad.

Mardi vedrudest ei hakka ma üldse rääkima, tema ei sõida ka eriti tänaval.

Taaviga lähevad meie maitsemeeled tihti lahku.

Varsti saate domaini lätispoilerites tuuningpüssi originaal kärgvelgedega näha :ÖÄÄÄKKKK:,

kuna originaal stanged lubas ta lahkelt rellakaga ära tükeldada, kuna olevat ulmerõvedad oldschool autol.

comment_22732

avaldasin arvamust & kui sinujaoks täis stock IX laiendid on läti spoilerid siis palun väga. Esistange on asendatud eelmise omanikupoolt m tech 2 koopjaga, mis samuti pole lätis valmistatud. ja tõesti ei meeldi kitsa stange ja all asuva cooleriga sõita.

  • Autor
comment_22731

Räägime ikka sinu tulevikunägemustest mitte praegusest olukorrast :D

Me Silveriga üritame nagu autot päästa eks ja sind ohjeldada.

Kes on rääkinud üldse all asuvast coolerist?

Soovid äkki SR foorumi turbotajate sekka üle kolida, võin sulle paar kontakti privasse visata.

Ideaalis võiks minu auto madaldus midagi sellist olla: http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00581/04.jpg

comment_22730

Ära ole nagu eit alati. Kriitikat ei kannata siis mida sa üldse foorumisse autoteemat teed? Arvamusi on erinevad ja ma ei tulnud siia enda autoga midagi võrdlema! Ja ole nii kena ja ära mõtle kah asju välja minu tulevikuplaanidest! Minuarust oled just sina see mees kes kapotile veel suuremaid scoope & spoilereid on hakanud toppima subarule ja bemmile juba plaanisid mingeid roppe lätistyle esitulesid külge installida (Oleks ka kindlasti külge jäänud sinna kui valgust oleks näidanud). Aga eks olegi igaühel oma nägemus ja maitse asjast.

  • Autor
comment_22729

Ma lihtsalt üritan põhjendada, miks minu auto ja nägemus selline on.

Ma ei viitsi sinuga foorumites vaidlemas käia, räägid üht aga kirjutad teist.

Whatever eks. Üldiselt tõsiselt võtan ma neid inimesi, kellel endal ka midagi ette näidata on.

comment_22727

viimasel ajal suurem kiskumine üksteise kallal siin. suured mehed juba ju :D aga igamees teeb autot endale v mis? seni kuni tartuhirmu style poole ei lähe on väga hea :lol: See siin on jube kena aparaat ja $ mis sinna läheb on päris suur :lol: aga ilus ja jõudu!

  • Autor
comment_22726

Mind ajendas see väike vaidlus veidi E30.de-d sirvima ja sain juba endale pildi silmeette millist madaldust tahan.

Väga paljud autod e30.de-s on sarnast tüüpi madaldusega ja see sisaldab paraku keilformi,

kuna BMW insener lihtsalt lõi koobaste vahed nii jaburad.

Vanakooli kerel on muidugi offroad koopad ja seal saab ka ilma keilform-ita viisaka tulemuse.

Ja mis veel silma hakkas on see, et see kaldus olek ei paista üldse niipalju välja autodel

millel on karbilaiendid või näiteks M-Tech 2 kit.

Eestis on see keilformi kuju ilmselt ära rikutud meie Kopli ja Lasnamäe sõprade tõttu.

Eks kui kunagi kere laiendamise juurde jõuab, siis saab ka madalduse enda jaoks väga heaks.

Hetkel tuleb leppida sellega mis on. Vaikselt mõlgutan juba teise set-i velgede mõtteid.

  • Autor
comment_22724

Nende velgedega ei juhtu midagi, lihtsalt iga nädal ei viitsi samade velgedega ringi sõita, ära tüütab ju :D

Peaks äkki veel mingid 17x9 või 18x9 veljed vaatama.

5x120 poldivalemiga on õnneks normaalseid velgi ka saada, mitte nagu 4x100,

et on jah saada aga kas tutikana alates 20k või Saksast.

Mulle meeldivad paljud eri veljedisainid ropult aga kahjuks korraga saab alla panna ainult ühe variandi :lol:

Domaini kallal käib nääklemine, kuna mina pean seda autot ka väga tihti paratamatult nägema ja

ehitama ja no ei suuda ma ehitada autot mis mulle ei meeldi.

Taavil on see auto pigem vähe teisel eesmärgil ka kui mingi välimuse stiili järgimiseks.

Aga mis ma ikka unistan, teisele autole tahaks ka Rally stiilis talvevelge.

  • Autor
comment_22722

Vahepeal oleks peaaegu 18x9 randiga uuekooli originaal Alpinad saanud.

Käisid korra ka minu autol all ja mahtusid ilusti aga sõber raip müüs auto koos velgedega maha.

Ei usu hetkel väga, et sinna 18" panen, kui just mignit BBS-i kõva ei leia.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.