Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_22863

Au ja kiitus Mardile, kelle abiga ühest supportist see murdunud stuts välja võetud sai.

Nüüd peab selle supporti veelkord puhtaks tegema ja veidi värvima neid kohti mis töötlemisel kannatada said.

Eile tuunisin endale smoke udukad ka:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg aac.thumb.jpg

Samuti sai eile ka juhipoolse püstaku supporti kõrvad ära keermestatud.

Jälle sammuke lähemal sellele, et saaks esipidurid ka kokku ja sõitma asja jälle.

Päris mõnus oli korra tänaval vajutada üle pika aja Bemmiga.

  • Autor
comment_22859

Udukate toorikuks olid X kategooria tutikad tuled.

Sai neid veidi värviga tuunitud jah, iseasi kas nad nüüd veel näitavad ka.

Kuigi ega ma ei panustaks väga ka stock konditsioonis nende näitamise peale.

Rohkem ilu detailid mulle. Erilise kvaliteediga nad ei hiilga.

Mõtlesin lihtsalt proovida nendega, kuna olid nad 3x odavamad kui originaal udukad.

Ja lisaks olid nad tehase praagid ehk tuleklaasid olid ees ära kukkunud karbis.

Kasutatud udukate peal ma ei soovitaks seda väga katsetada, kuna reflektor on vaja kinni katta ja

kasutatud tuledel kipub reflektorilt kroom juba hingamise peale maha pudenema.

Ideaalse variandi saaks kui osta UM-ist või KGK-st Hella originaal tutikad udukad ja

need molekulideks võtta ning ära tuunida.

Aga jah see investeering oleks suurusjärk ~7k+.

comment_22852

Tere,

Udutuledel on funktsioon mo arust helendada natukene teeperve 8-9m auto ees ja kogu muusika.

Asoo peaaegu oleks unustanud trafi saamiseks on ka, ikka kui tjuunimalt ringi sõita nii nagu tegijad ikka linnas teevad...

Kas piduri upteit tuleb sellepärast, et varsti on oodata uut pada ja see on vaja ennem piimapukki seisma saada koos kestaga või jäi juba originaalmootorile :lol: alatasa midagi jõle kähku ette :D

terv,

A

  • Autor
comment_22849

Piduri update on osaliselt tingitud 5x120 conversionist ja osaliselt ka tulevasest mootorist.

Täna sai soetatud ka tagumine 13.5mm stabikavarras.

Nüüd saab vast tagaosa enamvähem kokku panna selleks korraks.

Peab ennast kokku võtma ja kaasreisija poolt püstaku ka ära vahetama uue vastu.

  • Autor
comment_22845

Auto tänasest officciali 5x120 conversioniga ja kõik veljed ilusti BBS-id nüüd.

Sai madalamaks ka asja veidi keeratud, 20mm on veel keerme ruumi aga sama palju on ka amordi käiku järgi. Ühesõnaga amordi kolb oleks siis täiesti püstaku sees.

Läbilöögi puksi pikkus on 26mm :D, muidu jäi läbilöögi puksi peale kandma auto.

Huvitav kas tava amort läheb ka keerme otsani põhja?

Mul on kõige lühemad Konid, mida E30-nele pakub (10cm on amordi käiku/kolbi)

Kallakutest üles kerates käib asi juba enivei veidi tiivaserva pihta ka, kuna rattad välja keerates

on seistes ainult 5mm tiivaserva ja rehvi vahe.

Kui nüüd veel madalamaks tahaks peaks juba püstakud lühemaks tegema ja

teised amordid aretama aga arvan, et ei ole vajadust.

Uuel nädalal vaja esipidurijupid ka lõpuni valmis sebida, siis saab jälle sõita autoga :twisted:

comment_22844

Kui nüüd veel madalamaks tahaks peaks juba püstakud lühemaks tegema ja

teised amordid aretama aga arvan, et ei ole vajadust.

Vale vastus.

Ainus reaalne võimalus on amordikannud kõrgemaks keevitada.

Ruumi peaks leidma nii palju, et sa saad karteri vastu maad ilusti parkida :)

Edit: kusjuures, sinu madaldusega ma juba kaaluks seda tõsiselt.

Lisaboonusena saad amordikannule tekitada ülemise plaadi, mis on "camber plate" võimalustega.

Niiet, kui keretöid tegema hakkad, plaani seda tõsiselt.

  • Autor
comment_22843

Huvitav, et VW sportvedrustus oli just madalama püstakuga ja lühema amordiga.

Eks võimalusi on mitu. Keret ma veel keevitama ei tahaks hakata, liiga hea toorik.

Peaks mingi raipema siis aluseks võtma (nagu sul :D ), kui pooled konstruktsioonid juba ringi keevitada tahaks.

comment_22838
Huvitav, et VW sportvedrustus oli just madalama püstakuga ja lühema amordiga.

Eks võimalusi on mitu. Keret ma veel keevitama ei tahaks hakata, liiga hea toorik.

Peaks mingi raipema siis aluseks võtma (nagu sul :D ), kui pooled konstruktsioonid juba ringi keevitada tahaks.

no sinu kere on rohkem flinstone kui minu oma :)

Ja üldiselt. korralik meister teeb need esimesed amordikannud nii kenasti küll valmis, et sa ei tee pärast vahetki :)

  • Autor
comment_22837

Ma ei näe sellel hetkel mõtet.

Minu auto kere on originaal ja selle vanuse kohta väga hästi säilinud.

Sinu autol vist ei ole enam kohta mida keevitatud poleks :wink:

Lihtsalt mulle ei meeldi, kui rõvedalt näha on kõik keevitatud kohad, asi peab ilusti sile olema.

Meie autodel on erinevad eesmärgid ka, sinul on välimusest pohhui aga mul mitte.

Saaks nüüd taha ka normaalse jäikusega vedrud.

Peab vist hakkama varsti vedru ikka amordi ümber aretama.

comment_22836
Ma ei näe sellel hetkel mõtet.

Minu auto kere on originaal ja selle vanuse kohta väga hästi säilinud.

Sinu autol vist ei ole enam kohta mida keevitatud poleks :wink:

Lihtsalt mulle ei meeldi, kui rõvedalt näha on kõik keevitatud kohad, asi peab ilusti sile olema.

Meie autodel on erinevad eesmärgid ka, sinul on välimusest pohhui aga mul mitte.

Saaks nüüd taha ka normaalse jäikusega vedrud.

Peab vist hakkama varsti vedru ikka amordi ümber aretama.

Just vaatasin su kere ja seda roostet ikka leidub igaltpoolt. Tiivaääred, ukse nurgad kereküljes & pagasnikust ma ei hakka rääkimagi. Lihtsalt veel näpuga läbi ei lükka seega oma vanuse kohta nn hästi säilinud :roll:

  • Autor
comment_22832

Mis me nüüd nokime üksteise kerede kallal, sinu saavutuse üle on juba naerdud küll :D

Selle raha eest tollel hetkel oli see kere parim mis võtta oli.

Eks need osad kohad on tulnud juba minu käes olemise ajal, kuna sõitsin autoga ka eelmine talv.

Aga läbi ei kuku niipea kuskilt, lihtsalt ei taha mingi kruntvärvi laigulise autoga ringi sõita ja

ükshaaval detailide värvimine on ka juba pointless.

Aga ülevärvimise investeeringut ei taha ilmselt praegu teha, kuna ei ole veel otsustanud

kuidas kere enne värvimist modida. Tiivad/tiivaservad tuleb kindlasti veidi laiemaks teha aga küsimus on kuidas.

comment_22831

kulla inime... tule nüüd maapeale tagasi :)

Sul ei ole mitte värvi vaja, vaid kere keevitada ja alles siis värvida :)

ja mitte üldse vähe.

Ma ei olegi öelnud, et ma oma e30-st tahan mingit prillikivi, aga auke seal pole ja üle värvitud ta saab kah...

Prillikiviks on mul teine auto. Ehk oled märganud, saksast tõin, täitsa ise... :D:lol::lol:

  • Autor
comment_22828

Ma pidasingi silmas seda, et kui lasta kohad ära keevitada, siis tuleks ka auto üleni värvida.

Küll me su okseroheliselt E28-salt ka roostekohti leiame. :D

Oleksid võinud ikka mingi M535 tuua, sellel vähemalt ilus bodykit.

comment_22827
Ma pidasingi silmas seda, et kui lasta kohad ära keevitada, siis tuleks ka auto üleni värvida.

Küll me su okseroheliselt E28-salt ka roostekohti leiame. :D

Oleksid võinud ikka mingi M535 tuua, sellel vähemalt ilus bodykit.

Mis Pfebal viga on? :lol:

Ja 2 väikest roostetäppi + üks kriimustus on kevadeks kõrvaldatud.

  • Autor
comment_22826

No minu jaoks see Pfeba veel liiga klassika, meeldib uue ja vanakooli segu mitte täis classic.

Võibolla migni 60-80mm drop-iga oleks see Pfeba ka juba päris ilus.

M535 vist juba tehasest suhteliselt madal ja see annab välimusele väga palju juurde.

Üldse ei maksa oodata, et ma stock autot hästi hinnata oskaks, kuna mul on omad nõuded,

mis peavad olema auto puhul täidetud olema, et ta kannataks vaadata.

Nendeks on velg ja madaldus. Ja väga häirib see, kui madalduse ja veljeta autol on küljes spoilerid.

comment_22811

Üldse ei maksa oodata, et ma stock autot hästi hinnata oskaks, kuna mul on omad nõuded,

mis peavad olema auto puhul täidetud olema, et ta kannataks vaadata.

Nendeks on velg ja madaldus. Ja väga häirib see, kui madalduse ja veljeta autol on küljes spoilerid.

Õige mihkel, eks see ongi lõpuks see nõue mis kõigist välja kasvab.. iga vend oma masti mööda!

  • Autor
comment_22791

Akukaabel sai nüüd kapotialt ka enamvähem viisakas.

Pidurisupport vaheflantsid sain ka tagasi freesimisest (oli vaja 1mm õhemaks lasta)

aga supporti kandur ikka veel teises kohas freesimises.

Saaks selle ka täna kätte, siis saaks juba nädalavahetusel ringi paugutada.

Aga ilmselt ei tasu väga panustada tänasele kättesaamisele teades antud asutuse töökiirust.

Õnneks on ka Subaru kallal nüüd veidi nokitsemist, kuna sain mõned uued detailid värvimisest kätte :D

Saab ehk nädalavahetusel vähemalt ühe auto uuesti sõitma.

  • Autor
comment_22788

Jee, sain isegi oma pidurikelgu hetk tagasi kätte.

Asi hakkab juba looma, saab ehk mõlemad autod nädalavaehtusel valmis :twisted:

Nüüd peb pöialt vaid hoidma, et peale esimeste supportite väikest pindmist

lihvimist ei pea velgedele flantse vahele panema või siis minimaalsed flantsid.

  • Autor
comment_22784

Nagu tavaliselt loodame parimat aga läheb nagu ikka.

Selgus, et ka peale supporti ringituunimist kuidagi alla 10mm flantsita hakkama ei saa.

Seega tuleb ratas koopast juba suht rämedalt välja, kuna esivelje ET oleks hetkel 3.

E30 originaal ET järgi üldse vist -2, kuna esimesed rummud on 5mm väljaspool kui originaalid.

Siiski installisin ühe poole alla ja aretasin ajutised flantsid vahele:

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg aag.thumb.jpg

aah.thumb.jpg aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

aak.thumb.jpg aal.thumb.jpg

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.