Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,6tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_24362

Sain uued tagumised 294mm sportkettad (soontega) ka kätte ja proovisin rummuga sobivust.

Vähemalt keskava istub valatult. Ketta fikseerimispolt on küll nihkes aga

see on suht ebaoluline detail (ainult mugava paigalduse tarbeks).

Et siis veel kässari süsteemi tükid leida ja saab vaikselt juba lauapeal kokku laduma hakata.

Enne muidugi peab vanad laagrid välja ja uued sisse saama.

  • Autor
comment_24358

Noh ma ei viitsinud sinna eriti muud külgesobivat otsima hakata, 294mm oli läbikäidud tee.

Võtame siis asja sellest küljest, et velgede tagant ei paista mannetud pidurid välja ;)

Võite muidugi näiteks tuua, mis oleks veel 1:1 oma muude mõõtude poolest 5x120 rummule istunud.

Silver sa pead auto poole raskemaks tegema, saad pidurid soojaks :D

  • Autor
comment_24348

Eile sai soodsalt M10 mootori tarbeks Dr. Schricki nukkvõll soetatud.

Speci päris täpselt ei tea veel, müüdi 292 kraadisena aga tundub, et on 304 kraadi variant vist hoopis.

Tootekoodi otseselt peal pole aga mingi koodijupp mis nukal on sarnaneb 304 kraadi nuka tootekoodiga.

Peab üle kraadima/mõõtma, siis saab specid teada ehk.

Schricki saatsin maili ka aga vastust pole veel saanud.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_24273

Tänu Neemele ja Renole sai täna uutel tagumistel õõtsadel laagrid ära vahetatud ja

uued rummud ka külge pandud. Nüüd siis vaja piduriketta katteplekke veidi lõigata,

käsipidurisüsteemi jupid muretseda, tagumised supportid muretseda ning saab juba kokku laduda asja vaikselt.

Tahaks juba BBS-e tagasillal all näha :D

  • Autor
comment_24264

Lõpuks leidsin ka mõnda aega otsitud tagumised pidurisupportid.

Hakkab vaikselt looma juba.

Nüüd supportitele hooldus/remont teha ja saab asju kokku laduma hakata.

Homme ostan UM-ist kässari süsteemi jupid ka ilmselt uued ikkagi, kuna ei viitsi vanadega jebida.

Vaja ketta sisemised randid ka maha lasta treida.

  • Autor
comment_24262

Tänasega sain nüüd loodetavasti kõik tagumiste õõtsadega seotud detailid kokku.

Lõin ka kulutused huvi pärast kokku, et palju tagasilla 5x120 conversionile raha kulus.

Samal ajal tulid ka muidugi suuremad pidurid aga need on anyway paratamatus,

kuna rummud on jämedamad ja originaal ketas sinna külge ei istu.

Koos piduritega komplektsed tagumised õõtsad on suurusjärk ~12 500.- eek :shock:

Ja see on enamus detailide pealt saadud 10-30% soodustusega.

Lisaks veel esimesed püstakud koos piduritega, et terve auto 5x120 peale saaks.

See teeb koos coilover conversioniga teine sama palju :shock:

Amorte ja muid detaile kummagil juhul sisse veel ei arvestanud :cry:

Masendav! :evil:

Aga noh kui conversion tehtud saab vähemalt soodsalt korra kuus velje disaini vahetada :D

E36 Compacti ET peale rihtides oleks sanaud conversioni tunduvalt soodsamalt tänu väiksematele piduritele ja kasutatud varuosade saadavusele.

Aga kuna E36 ET on saatanast, siis muud lihtsamat varianti pole.

Ma saan nüüd vähemalt 5-ese ja 7-mese velgi kasutada.

comment_24260

No ega nende velgedega nüüd nii lihtne ka ei ole. Sul ei ole ju M3 kus on laiad tiivad. Seega võib tekkida probleem asjalikumate 5/7 koobastesse mahutamisega.

* omal nahal tunda saanud et 7,5 tolli laiusega velje (ET20), millel 225/45R17 on juba vaja esimesi rattakoopaääri rullida.

  • Autor
comment_24252

Sellepärast ongi, et sinna saab ainult ET35 ja üles velgi panna ehk

siis ainult E36 spetsiifilisi, millele ilusat vanakooli kraami liigub ka suht vähe.

Lisaks peab olema laia velje puhul suht suur ET.

5-ese ja 7-mese velgi on suhtkoht jalaga segada ja lisaks sobivad mulle ka E36 ET-ga veljed.

Täna sai Mardiga ühe poole õõtsa kõik tükid ka kokku proovitud.

Tulemus: JESS, sobib ilusti normaalselt kokku ja kõik asjad toimivad.

Homme üritan supportid ja siinid ära ppuhastada ja värvida.

Nädalavahetusel saaks siis tagaosa kokku lapata.

Ma kardan, et pean ka praegu 8.5" ET13 velgede mahutamiseks tiivaservi tuunima aga no elab üle.

Kui üldpilt tuleb selline nagu ma oodanud olen, siis on see tiivaservade tuunimine asja ette ka.

Nüüd vaja veel leida mingi ~315mm ketas ette, mille HAT ja ketta keskava oleks rummule sobivad.

Olen otsinud aga see polegi nii lihtne töö.

E30-ne rumm on väiksema diameetriga kui E36 oma ja sinna pole 300mm.de-st vihjeid võtta.

comment_24233

Silweril muideks ei ole racing klotsid vaid täiesti tänavasõidu Ferodo ds2500. Tänaval saab sama edukalt liigelda kui originaal piduri ja sama klotsiga. Lihtsalt ei ole seda täiendavat raha väärt investeering. Aga minu arvamus võib ka ajapikku muutuda, kui on rohkem kilomeetreid sõidetud... :)

  • Autor
comment_24232

Ferodo DS2500 minu jaoks küll täiesti tänavaklots pole.

RoadHouse on sul tänavaklots. DS Performance võiks ka natuke parem klots olla kui suvaline B varuosa.

Impreza DS2500 ja tava klotsi vahe oli küll selgelt tunda.

Kas või selles, et see DS2500 vilistas linnasõidul nii et paha hakkas.

Ja ka pidurdamisest oli väga hästi tunda vahe kui pidurid olid soojaks läinud.

comment_24231

Tänavaklots on see mis pidurdamiseks soojendamist ei vaja. Ds2500 ei vaja mingit soojendamist ja on muus osas ka täiesti täänavalegaalne erinevalt ds3000 ja ds3000+ klotsidest. RoadHouse klotsist ei tea ma kahjuks midagi. DS Performance oli varem nimega ds2000.

  • Autor
comment_24230

Kuumust siiski kannatab DS2500 ju tunduvalt rohkem kui suvaline B osa.

Endal suutsin ilmselt ka tiba klotsi pealmise pinna ära klaasistada,

kuna peale esimest kiiremat ringidegruppi tahtsid pidurid 1 ring soendamist,

et nad normaalselt võtma hakkaksid.

Ma ei põe üldiselt selle ketta läbimõõdu pärast.

Mul on ta eelkõige tänavasõidu auto ja suva B osa klotsiga saab tänaval piisavalt hästi pidama ma arvan.

comment_24228
suva B osa klotsiga saab tänaval piisavalt hästi pidama ma arvan.

On seni saadud ja saab edaspidigi :wink: (Kui tegu pole muidugi salomee klotsidega mis 100.- kandis kmpl maksavad sest mul on sellistel kriitilisel hetkel kate maha jooksnud porschel)

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.