Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,6tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_24881

Reno käest sain mignid suht kulunud Yokohama ringrajaslikid.

Nendega ei käinud vähemalt teise käiguga ratas tühja eriti.

Keskmine 20m oli ka nendega 2.6s :shock:

Selle 14.2 sõitmise juures oli 20m vist pea 2.3s.

Lõpus proovisin viimase sõidu tavalise tänavarehviga mis mul all on (99a rehv ;) ).

Sellega tuli pidamine teise käiguga ~5500rpm juures ehk umbes 90km/h ma pakun :?

comment_24853

tere,

Vaatasin, et alguses 2raminekul polnud just teravaim pill.

Teine, kolmas kiskus h2sti edasi.

Oleks sisses6idetud slikiga l2inud oleks vist ikka parema aja saanud.

Aga ennem stagemist tehtud burnout ja mootori "vuhin" ajasid ikka karva pysti kyll.

Kunagi tahaks stock (e30)M50B25 24v joonele ajada ja kui lutt tuleb siis tuleb k66givili k6rvits osta lihtsalt...

j6uduja edu

A

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_24683

Lõpuks sain siis täna UM-ist 2 kuud tagasi tellitud E30 M3 tagumised rummud kätte.

Tundub, et oli tellimise kaup tehasel, treipingi hais veel juures. ;)

Ei tea ainult millal tekib aeg need alla kruttida, kuna sada miljonit muud asja/projekti/tööd

vaja enne teha ja niigi mitme inimese ees veel töövõlglane. :D

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_24591

Asi jälle vaikselt edeneb Reno auto ehitamise kõrvalt.

Täna sai tänu Mardi leiutatud tõmmitsale tagumised originaal õõtsapuksid õõtsade küljest eemaldatud.

Nüüd vaja veel laagrid kuidagi õõtsadest kätte saada, siis saab uute tükkidega õõtsasid komplekteerima hakata.

  • Autor
comment_24587

M5 mootorit jälle eelmine nädalavahetus veidi lammutasin.

Leotasin ja pesin plokikaane alumist ja ülemist osa.

2h pesu ja asi hakkas juba looma aga tuleb veel loputada.

Reedel viisin tegelikult plokikaane alumise osa (kus klapid on) tegemisse.

Jäi küll pealt veel mustaks aga seda loputatakse veel,

teisipäeval vast vaatan kaugel asi on ja kas vaja veel loputada.

Tuleb siis:

* raadiuspesad

* uued klapisääretihendid (Reinz/Elring)

* uued juhtpuksid

* loomulikult tihendipinna kontroll/lihvimine

Kanaleid otsustasime mitte torkida, kuna need tunduvad juba tehasest piisavalt head.

Ei tahaks hakata protimise tõhusust pea 20k maksval kaanel testima.

  • Autor
comment_24578

Kaanega selgus siis vahepeal niipalju, et juhtpuksid on kulunud ja tulevad kõik uued.

Klapisääretihendid olid ka nagu plastikud olnud.

Ja klapipesad tulevad hoopis raadiuspesad, mitte nurkadega nagu algul arvasin.

Raadiuspesa peaks siis voolavuselt üks parimaid olema.

comment_24549

Mootor on ikka väga must seest :? Kahju vaadata, kuidas inimesed sellist mootorit hoiavad. (Enne praegust omanikku muidugi) Veidi aega tagasi lammutasin laiali 2 mootorit, mis kumbki 300-400k sõitnud ja isegi hullem mootor polnud seest nii tõrva värvi. Puhtamal mootoril olid aga kõik tihendid läbi ja keegi hoolas omanik valas pidevalt puhast õli peale, mis mootori seest puhtaks pesi ;) Se ilmselt hoidis ka väntvõlli sellisena nagu ta tehasest tulles oli, st et uue väntvõlli mõõdus ja kulumismärkideta. Mihklit teades saab se mootor vähemalt päästetud ja kestab veel sadu tuhandeid.

comment_24542
või siis lendab keps küljepealt suure rõhu tõttu ;)

Seda mootorit on igalpool niipalju üle laetud et know how selle kohta on täiesti arvestatava mahuga olemas ja jalgratast leiutama ei pea. Ei pea ka mõtlema palju kannatab keps, kolb vms....

comment_24540

Selline M-i mootor ongi vist üks parim võimalikest turbotamiseks. Kuigi 3,6 kubatuuriga on pommikindlam. Iseasi on muidugi see et kas tagaveolisele igapäevaliikurile on ikka vaja seda 650hj ja 900nm väänet. Raske nagu seda kuskil kasutada...

  • Autor
comment_24539

Aga hea ju on kui selline kogus võimsust ja pöördemomenti kuskilt tagataskust alati võtta on :D

3.6 on jah väheke pommikindlam kuna silindri seinad ei ole nii õhukesed kui 3.8 mootoril.

Krt pean kiiremas korras endal ploki ja selle sisu üle mõõtma vist ;)

Stage 1 ehk võimsus stock sisuga oleks ka igati sobiv. :D

comment_24538

Noh see võimsus on tänvarehvidega vaid teoreetiliselt kasutatav. See kiirus mille juures tekib probleemideta pidamine on juba nii suur et endal hakkab lihtsalt õudne... :)

Sa seda ülelaetud M5 mootorit e34 kere peale ei taha panna? Sinna sobiks ta nagu natuke paremini ja auto on oma suuruse poolest ka juba igapäevaliikuriks ja pereautoks sobilikum.

  • Autor
comment_24536

Noh mõtteid on olnud igasuguseid.

E34 on raskem kuigi ega see E30 kergem kere erilist eelist ei anna

kuna rattad käivad kesise kaalujaotuse tõttu lihtsalt tühja.

Iseenesest meeldib mulle E34 kere ka.

Eks näis mida tulevik toob.

Vahepeal on käinud ka praeguse kere- ja mootorikompoti müügimõtted peas.

Et tõsta see M-i mootor äkki mingi kit-cari peale.

Kui kellegil on tõsisem huvi auto vastu ja tahaks seda endale soetada, siis olen pakkumistele avatud.

Nagu öeldakse, siis kõik asjad on müügiks kui sobiv hind pakutakse.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_24387

Täna leidsin puuduva BBS-i logo ka hetkel all olevatele kärgvelgedele.

Tagapidurite enamus tükkidest ka juba olemas.

Vaja veel piduriketaste saabumist oodata ja kässari süsteemi paar pudinat hankida.

Ahjaa, tagumised uued supportid vaja ka leida.

Saaks nüüd need krdi vanad laagrid õõtsadest kätte, oleks pool kompotti juba vaikselt koos.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.