Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,4tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

comment_29263

tegelikult on lihtam nipp, kui kuuma veega auto vahelt joosta. osta korralik välgumihkel - nt see "keevitaja" tüüpi(saab tuulega ka hakkama. lased võtma soojaks ja pistad sisse, paar korda ja lukk peaks lahti olema.

  • Autor
comment_29262

Ma ei ole täpsemalt lukusti siseehitust E30-nel uurinud aga tundus nagu

oleks mingi muu lüli viga olnud, kuna lukk ise keeras ilusti.

Lukk ei ole ju otse lukusti külje?

Vahel on mingi varras ilmselt.

Sellise ühenduslüliga võtme soendamise kaudu vast lukustini kuumus eriti ei jõua.

  • Autor
comment_29242

Tra jälle pidin mina mingile narkouimas või p***i joonud venelasele ette jääma.

Andke andeks aga normaalne INIMENE nii ei käitu.

Ja kahjuks on 99% nii käituvatest inimestest vene rahvusest.

Nimelt siis täna öösel otsustas keegi minu sileda välimusega E30-ne oma maitse järgi ära "tuunida".

Hommikul avastasin, et keegi oli niisama juhipoolse tagatiiva omalõbuks SEGI PEKSNUD.

Äitähh, kas sellist EESTI-t me tahtsimegi?

  • Autor
comment_29234

Lihtsalt mul hakkab siibrisse viskama juba, et minuuga on just nii,

et SHIT HAPPENS - SAME SHIT DIFFERENT DAY :evil:

Muidu ei ole üldse tegelikult hull kant aga lihtsalt juhuste kokkulangevus.

Eelmine talv sõideti minu kasutuses olnud sõbra autol taganurk segamini mu enda maja ees.

Siis pääsesid sigatsejad jälle puhta nahaga.

See ei ole normaalne lihtsalt.

  • Autor
comment_29229

Täna hommikul sai tuttava-tuttava juures tiiva mõlk välja lastud lüüa.

Värvida ja pahteldada tuleb ikkagi aga nüüd ei karju vähemalt peeglist räige lohk silma.

Uksevahe tundub, et sai ka ilusti paika tagasi ja kõrgused.

Eks maaler peab veel viimase lihvi andma.

See külje rant võib olla ehk problemaatiline, et ideaalselt siledaks saada.

Hind oli soodne ja töö ilmselt väga s**t ei saa olla, kuna minu auto kõrval seisis ka esi

ja taga pauguga 2005a E46 Touring, mis oli suht kenasti sirgeks tehtud.

Enesetunne on nüüd vahemalt parem.

  • Autor
comment_29225

Sellepärast ma nii vihane olingi.

Õnneks saadi mõlk suhtkoht ilusti välja, uksevahe jäi ilusti paika ja tundub et see originaal voldi koht ka suht ilus.

Ukse pean ainult madalalmale reguleerima, praegu on voldist ülevalpool ukse ja tiivaga väike aste sees.

Aga see oli vist enne ka nii, sest ukse ja tiiva volt pole päris kohakuti.

  • Autor
comment_29222

Ei ütleks, et jubedas kohas elan, lihtsalt mul on s**t saatus ja kõik kokkulangevused kukuvad minu otsa.

Selliseid vahejuhtumeid tuleb siis ette Tallinnas Õismäel.

Ei ütleks jällegi, et Mustamäe palju normaalsem oleks.

Koplist ja Lasnamäest ei hakka üldse rääkima.

  • 2 nädalat hiljem...
  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_29132

Sain Subaru kokku jälle. Bemm lendab nüüd ilmselt garaa¾i.

Enne vaja lasta korralik välispesu teha.

Aju on ka peaaegu koos. :D

Nüüd panen asja vast kohe täies tükis MS-iga sõitma.

Algul mõtlesin, et panen ainult süüte osa.

Vaja esimesele rihmarattale trgger wheel külge kompunnida.

EDIS-i trigger wheel pidi peaaegu 1:1-ele roolivõimuga variandi rihmarattale istuma.

Roolivõim on enivei asjale plaanis installida, seega üks tegemine.

  • Autor
comment_29115

Korralik välipesu nüüd tehtud ja auto seisab garaa¾is.

MegaSquirti sain ka täna kokku.

Kasutama hakkan selliseid funktsjoone siis:

* 4 sil. wasted spark (2xVB921ZVFI draiver)

* Hall sensor input (VR küll olemas endal aga Halliga üldiselt vähem jama tavaliselt)

* Ilmselt low imp. pihustid (kuna high imp. pihusteid piisavalt suuri eriti ei leidu)

* Originaal Fidle klapi juhtimine

* Tach output

* Launch control

Mingi aeg panen pildid ka üles aju sisemusest.

  • Autor
comment_29112

Pihusti suuruseks alla 350cc@3bar pole ilmselt kuskilt otsast mõtet.

Tegelikult võiks sinna 450cc kanti olla pihustid, siis on 300hp-ni muretu.

Eks paistab mis kätte jääb.

Turbiini Tootlikus on Markuse väitel ~280hp, netist olen leidnud numbri ~260hp.

Kahjuks flow map-i antud turbole netist mina leida ei ole suutnud.

Mis trigger inputi puudutab, siis mul pole hetkel vahet kumba kasutan, kuna

M10 mootoril on originaalis ju üldse jagaja.

MS-i plaadil on mul mõlemad inputid paigaldatud ja nende valimine on ainult jumperite tõstmise vaev.

M50 mootorilt on mul samas 2 VR sensorit olemas.

Peep pakub tutikat Hall-i andurit ~400.- eek, mis ei ole üldse tappev.

Lihtsalt uus asi on ikka uus asi ja üks potensiaalne mure vähem.

Hall-i anduri signaal on DC mitte AC nagu VR-il ja see peaks võtma kõvasti vähem häireid ka sisse.

  • Autor
comment_29109

Mõned pildid ka MegaSquirtist --> http://m-tuning.ee/galerii/MegaSquirtE30

aab.thumb.jpg

Plaat oleks kõvasti ilusam , kui sisendeid/väljundeid ei peaks eraldi vedama juhmetega.

Samas on see korpuse all ja ei oma erilist tähtsust.

See kilekotikeste hunnik on see, milles aju USA-st kohale jõudis :D

Plaadist ma ise pilti ei teinud aga lisasin illustreeriva plaadi pildi, kus tal on ainult power supply külge joodetud.

Kuna mul jäid veel mõned DB37 otsad vabaks, siis tõin kõik vähegi vajaminevad otsad veel välja, et vajadusel kasutada saaks.

Kogu list siis lisaseadmete sisenditest/väljunditest:

* Launch Control

* Fan Control

* Boost Controller või Output 1

* Output 2

* EGT input

* Shiftlights

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.