Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,4tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_29359

Vaatab mis üldse praegustest plaanidest saab, kuna Subarusse vaja vähemalt 30k investeering teha,

et auto heaks saada (uus turbo+uus sidur).

Kui kellegil huvi antud M50B25 mootori vastu, siis võib mulle PS-i pakkumise teha.

Hetkel tekkis vele üks idee, nimelt kui panna praegusele mootorile

Subaru praegune turbo (lasta uued puksid panna), saaks asja kiiremini liikuma.

Muidu jääb mootori osa ilmselt järgmist talve ootama.

Bemmi maha kindaltl müüma ei hakka.

Isegi praeguses konditsioonis (stock-ina) on temaga mõnus sõita.

Tundub, et kütusepoolelt ei röövi ka eriti, paras linnaauto.

  • Autor
comment_29351

Nüüd siis uued turvasüsteemid peale installitud.

Eelmine alarm oli ikka väga PORNO-lt paigaldatud.

Samuti on ka mootorivahetuse elektripoole mingi asjast suht kaugel olev isik teostanud.

Kui endal mõistus ei võta, siis ei pea kohe auto elektrisüsteemi omal käel p**sse keerama hakkama.

Kaitsmetest polnud TAASKORD midagi kuuldud.

Kuna tegelen hobikorras auto elektrisüsteemidega, siis pole see muidugi kaugeltki esimene selle laadne auto.

Neid on kahjuks väga palju.

Üldkonditsioon õnneks elektrisüsteemil hea, kuna käperdatud oli ainult mõnda üksikut kohta.

Vaja veel motoori pistikusse mõned korrektuurid teha, et kõik asjad ilusti tööle hakkaks.

Tahho ja ökonomaiser pole selle mootoriga kunagi töötanud, kuna neid ei ole osatud ühendada.

Kahjuks on minu autol juhtmekimp selline, millel pole ei kütusepumba ega aju juhtmestiku valmisolekut.

Need otsad tuleb ise algsetest ühenduspunktidest vedada.

Mulle meeldib, kui auto elektrisüsteem on selline nagu ta tehases ette nähtud on.

Crisp aitas mul täna pagassi luku ka tööle saada.

Ma vaatasin alguses, et mul polegi sellele võtit aga lukk tahtis natuke käima harjutamist hoopis.

Rõõmu valmistasid ka tagumiste polstrite alused.

Seest on tagatiivad nagu uued (vä. üks väike koht, mida ka väljast näha oli).

Sai tagumine kolmas turvavöö ka oma õigele kohale kinnitatud.

Nüüd on täielik PENSKAR EDITION.

Mulle igatahes väga meeldib :?:

Talvel saab siis mootorit ka veidi järele aidata.

  • Autor
comment_29329

Nii, installisin autole ka päevasõidutulede automaatika.

Summuti lasin samuti vähe normaalsemalt alla panna.

Tundub, et summuti ei taha päris hästi antud auto alla istuda ja sai veidi ringi tehtud teist.

Originaal ots tuli ka kahjuks maha lõigata ja natuke jubedama otsaga asendada.

  • Autor
comment_29318

Lõpuks peale suuremat jamamist sai ette kõik uued Lemförderi ¹arniirid installitud ja PowerFlex-i õõtsapuksid.

Väga s**t ja närvesööv on tööd teha, kui ei ole kõiki vajalike detaile mdia vaja läheks.

Mul on garaa¾ ilmselt paremini sisustatud kui mõni nukatagusem töökoda aga alati jääb midagi veel puudu.

Originaalpuksid on parajad sitanikerdised PowerFlex-ide kõrval.

Juhitavus läks nagu tiba täpsemaks ja põrutama hakkas ka rohkem.

Aga mis teha, tehnika nõuab ohvreid.

Uue termostaadi installisin ka, vana oli aastast 87.

Nüüd veel hulgaliselt pisivigu vaja kõrvaldada, et kõikidest kolinatest lahti saaks.

Powerflexi puksidest pildid ka --> http://m-tuning.ee/galerii/E30PowerFlex

aae.thumb.jpg

  • Autor
comment_29311

Automaatikat toodab VihterPAL. VihterPAL-i edasimüüja on TEVALO.

Antud automaatikat tuleb E30-ne jaoks natuke ka ringi kohendada, kuna E30 tuledelüliti juhib nii + kui - ahelaga tulesid aga automaatika ise toetab ainult ühte süsteemi (kas + või -).

Automaatika ise maksab 413.- eek ja sinna lisandub paigaldus, kui ise ei paigalda.

Saab ka releedega teha aga milleks jalgratast leiutada.

Automaatikaga süttivad tuled ~5s peale auto käivitamist (süüte sisse keeramist).

Talvel ei ole seega probleeme aku koormamisega.

comment_29306

On ka teisi võimalusi peale VihterPAL'i - tõsi mõnevõrra tülikamaid lahendusi.

DIY by Patric.

selleks, et e30 tuled süütest teha läheb vaja kolme releed, nelja dioodi, ( kui autol on check control, siis üks diood veel), 20A kaitset ja natuke juhet. süütest tuleb pluss läbi kaitsme esimese relee 30 ja 85 klemmile. sellesama relee 86 klemmile tuleb vool geneka siniselt juhtmelt(ergutus ots), ja 87A otsalt läheb juhe releesse nr2 87A otsale. relee nr2 85 ots läheb massi ja 86 ots joodetakse numbritule juhtme külge. kusjuures numbritule juhe lõigatakse katki PÄRAST juhtme ühendamist, nii, et juhe jääb lüliti, mitte tule poole ja vahele paigaldatakse diood, nii, et +vool liigub tule suunas. relee2 30 otsalt tuleb juhe, millele ühendatakse paralleelselt kolm(check-controli puhul neli) dioodi nii, et pluss liigub suunaga releest eemale. need dioodid ühendatakse siis vastavalt parem gabariit, vasak gabariit, ( check-controli juhe), ja numbritule juhe pärast paigaldatud dioodi tule suunas. relee nr 3 85 ots läheb relee nr2 30otsa külge, relee nr3 86ots läheb massi, 30 ots läheb süütesse ja 87 ots läheb lähitule relee juhtotsa külge. asi töötab järgmiselt: siis kui auto pannakse käima ja gene hakkab laadima, lähevad tööle kõik vajalikud tuled, kui tõmmata tulelülitit 1 nõks väljapoole, kustuvad lähituled ära ja saab mootorit soojendada. relee otsad:85 ja 86 relee mähis, 87A normaalselt suletud kontakt,87 normaalselt avatud kontakt, 30 lümberlülitatav kontakt.
  • Autor
comment_29304

Releede ja korralike pesade peale kulub kokkuvõttes ikka ~200eek, mõnes kohas isegi 400eek.

Pealegi VIhterPal-i seade on natuke kompaktsem kui 3-4 releed + juhtmestik.

Kui huvi on võib muidugi ise teha aga mind on see ise aretamine

juba ära tüüdanud (liiga palju tegelenud asjaga) ja eelistan valmislahendusi.

  • Autor
comment_29294

Kuna M50 conversionist see talv midagi välja ei tule, siis lähenen asjale natuke teist moodi.

Vajalikest tükkidest hetkel olemas Innovate Motorsports LC-1 WideBand ja

Subaru pealt pärit Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo (vaja puksid lasta ära vahetada).

Kuna kommutaator tundub varsti töölepingut lõpetavat,

siis järgmine palgapäev tellib MegaSquirt V3.0 programeeritava aju.

Süütesüsteem läheb ringi Wasted Spark peale.

COP-i jaoks ka tegelikult poolid olemas aga antud mootoril küünlad väljalaskele väga lähedal

ning pole ilmselt mõtet sellisesse kuumusesse süütepoole toppida.

Vahepeal sai kütusefilter ja kõik kapotialused kütusevoolikud lõpuks ära vahetatud.

  • Autor
comment_29292

Siis ta töötab ilmselt ikkagi wasted spark re¾iimis.

COP eelis ongi see, et süütejuhtmed puuduvad.

Et sellisest süsteemist täielikult kasu oleks, oleks ka nuka andurit lisaks vaja.

Sinu pakutud kujul saaksin ma M50 poole kasutada, säästaks raha.

  • Autor
comment_29267

Täna hommikul siis jällegi "meeldiv" üllatus, nimelt on mõlema ukse hoovastik kinni külmunud.

Uksi lahti ei sa.

Enne kevadet vist autot ei saa liigutada :D

Lukk ise liigub aga lahti ei jõua keerata.

Kinni asendisse liigub ilusti.

On kellegil ideid asja lahendamiseks?

Lukuõli ei aita, proovitud juba.

comment_29265

Soe vesi ei ole hea mõte. Võta naise käest föön ja mölla sellega. Kui lahti saad siis kisu kõik pilbasteks, puhasta ära ja pane kokku tagasi...

Isegi õlitamist ei soovitaks, kuna see õli võib kah teinekord liigselt ära hanguda ja siis probleeme tekitada.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.