loonik Postitatud 25. september 2023 Jaga Postitatud 25. september 2023 (muudetud) Küsin Motronic juhtimisega M40b18 süüte ajastamise kohta. Saan aru, et sellel mootoril on väntvõlli andur mis annab ECU-le asendi andmed. Säde jagatakse silindritesse läbi mehaanilise jagaja ning süütenurk on juba tehasest paika pandud. Õhulugeja, temperatuuri anduri ja lamda andmete põhjal arvutab ECU õige kütuse segu. Süütenurka ta muuta ei saa. On nii? Juhul kui plokikaanest/plokist nt. 1 mm maha on lihvitud siis nukkvõlli saab M40 mootoril ilma reguleeritava rihmarattata õigeks panna. Nukk on tehase poolt koonusega kinnitusega ja mõned kraadid saab muuta. Selleks on olemas spetsaalne rakis/abinõu. AGA süüte jagaja rootor on sellisel juhul samuti 1 mm algsest ajastusest hilisem. Seega on süüde veidi hiline ja vajaks korrigeerimist. Varasemaks aitab süüdet saada kui viilida jagaja kaane kolm kinnitus auku ovaalseks ja keerata mehaaniliselt kaant rootori suhtes 1 mm. Või teab keegi häid argumenete ja eelneva süüte reguleerimise vajaduse ümber lükata? Muudetud 25. september 2023, muutis loonik Pildid Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/33844-m40-s%C3%BC%C3%BCte-reguleerimine/ Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Max. Postitatud 25. september 2023 Jaga Postitatud 25. september 2023 (muudetud) Süütenurka ta ju ikkagist sätib tühikäigust kuni täiskoormuseni(+mõningad korrektsioonid). Koguaeg konstantne ei saa olla. See võiks ju tähendada, et jagaja rootori väike nihkumine siia/sinna ei muuda midagi, sest süüdet kamandab ikkagi ECU väntvõlli asendi järgi. Lihtsalt selline kiire mõte, võin ka puusse panna. Muudetud 25. september 2023, muutis Max. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/33844-m40-s%C3%BC%C3%BCte-reguleerimine/#findComment-153635 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
loonik Postitatud 25. september 2023 Autor Jaga Postitatud 25. september 2023 (muudetud) Olen ka sama moodi mõtelnud pisut kahtlen selles. Aga kuidas juhtmoodul saab reguleerida kui jagaja on mehaaniline ja kogu aeg fikseeritud asendis? Tegin loomkatse ja arvestades, et tegemist on suhteliselt odava varuosaga siis viilisin kaane kinnitus augud ovaalseks. Mitte rohkem kui millimeetri keerasin kaant vastupäeva. Tundus, et sai parem. Muudetud 25. september 2023, muutis loonik Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/33844-m40-s%C3%BC%C3%BCte-reguleerimine/#findComment-153636 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Max. Postitatud 25. september 2023 Jaga Postitatud 25. september 2023 (muudetud) Rootori ots ei ole üks punkt vaid natuke laiem kaar. Rootor möödub jagaja ühest silindrist siiski mingi ajahetke, st et ühe silindriga on rootori ots siiski päris mõnda aega kontaktis. See võikski olla ajaaken ECU-l süüte sättimiseks. Kui saad mu mõttele pihta. Jetronic juhtimisel on süüde juba kiviaegsem, see vist üldse ajuga kokku ei puutunud. Seal juba palju kriitilisem iga detaili kindel ajastus. Muudetud 25. september 2023, muutis Max. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/33844-m40-s%C3%BC%C3%BCte-reguleerimine/#findComment-153637 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
loonik Postitatud 25. september 2023 Autor Jaga Postitatud 25. september 2023 Täitsa nõus, et rootori ots on üsna lai. Äkki ECU mõjutab signaali mis läheb süütepooli ja sellega sätitakse täpset süütehetke vastavalt pööretele ja lamda andmetele. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/33844-m40-s%C3%BC%C3%BCte-reguleerimine/#findComment-153638 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Max. Postitatud 25. september 2023 Jaga Postitatud 25. september 2023 (muudetud) Just. Põhikalkull peaks koormuse ja pöörete vahel käima + tempist ja ilmselt millestki veel sõltuvad korrektuurid. Muudetud 25. september 2023, muutis Max. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/33844-m40-s%C3%BC%C3%BCte-reguleerimine/#findComment-153639 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
kurikristjan Postitatud 26. september 2023 Jaga Postitatud 26. september 2023 (muudetud) Jagaja asend pole kuidagi seotud süüteajastusega, sest selle AINUS funktsioon on sädet vaid õigesse kohta jagada. Kogu ajastuse reguleeringu teeb DME. Süütepooli lülitab DME. Reguleerimisamplituud on piisavalt väike, et originaalseadituse puhul ilmselt vabrikust seatud jagaja töövahemikust piisab täielikult. Reguleeritakse väntvõllikraadidega, seega nukkvõllikraade teeb 1 kraad süüteajastuses vaid pool. Kui jutt oleks Jetronic M20-st, siis seal jagaja keeramine aitaks, sest see on täiesti erinev süsteem, kus ka süüte trigger on jagaja sees. Muudetud 26. september 2023, muutis kurikristjan Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/33844-m40-s%C3%BC%C3%BCte-reguleerimine/#findComment-153644 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
loonik Postitatud 26. september 2023 Autor Jaga Postitatud 26. september 2023 Tänud, et kaasa mõtlemast! DME tähendab ECU-t ehk aju? Mulle jääb arusaamatuks see, et kuidas ECU ajastab süütehetke väntvõlli anduri andmete põhjal. Kuidagi ta seda teeb ning konstantne ei saa süütenurk olla. Süütepooli peale tuleb pulsseeriv pinge ja tõenäoliselt on see pool vastust. Küsimuse teine pool on see, et jagaja rootor on 1 mm “taga” võrreldes ECU-le tehasest sisestatud algandmetega. ECU ei saa seda minu arvates kuidagi teada. Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/33844-m40-s%C3%BC%C3%BCte-reguleerimine/#findComment-153647 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
kurikristjan Postitatud 28. september 2023 Jaga Postitatud 28. september 2023 (muudetud) DME on ECU jah. Süütepooli primaarmähise pinge peabki pulseerima, muidu ei tekiks sekundaarmähises pinget ega küünlas sädet. Õigupoolest tuleb selle plussklemmile pidev pluss ning juhib DME seda miinusklemmi lülitamisega täpselt nagu Zigulil - ainult, et ilma mehaaniliste kontaktideta. DME saab väntvõlli asendiandurilt (ja mootoritel, millel on, ka nukvõlliandurilt) signaali selle pöörlemiskiiruse ja asendi kohta, millele vastavalt arvutatakse süütehetk DME parameetritesse kirjutatud tabelite põhjal ja saadetakse vajalikul hetkel süütepoolile impulss. Seda impulssi ei mõjuta M40 mootoril (ega Motronic juhtimisega M20) süütejagaja absoluutselt, sest sädeme jaoks vajalik pinge tekitatakse olenemata sellest, mis asendis see on - ja see liigub kas läbi jagaja süüteküünlasse või "taob kuskilt üle", nt. juhul, kui jagaja ei ole õiges asendis. Muuseas suudab jagaja toimida ka juhul, kui rootor ei ole parasjagu klemmiga absoluutselt kohakuti, sest pinge ülekanne rootori ja klemmide vahel on üle õhu, s.t. ükski klemm jagajakaanes ei puuduta füüsiliselt rootorit peale süütepoolist rootorile mineva keskmise klemmi. Vastus sinu küsimuse teisele poolele on, et see, kas M40 mootoril jagaja kaas on kraad hilisem või varasem, ei oma üldse mingit tähtsust, kuni jagaja kontaktipaar on süütehetkel piisavalt kohakuti ja pinge saab liikuda rootorilt klemmile edasi ilma, et kuskilt mujalt kergema tee leiaks. Uuematel mootoritel, nagu E30 puhul M42, on juba edasijõudnum jagajata süsteem, kus on igal silindril oma süütepool. Ajastuse reguleerimine on endiselt sama põhimõttega nagu M40, lihtsalt ühe süütepooli neljakordse lülitamise asemel lülitatakse vastavalt mootori asendile vajalikku süütepooli ehk jagamine toimub juba DME sees. Loo lõpuks oli see jagaja kaane avade ovaalseks viilimine täiesti kasutu ajaviide, millest mingit kasutegurit ei teki. Kui on soov süüteajastusega mängida, tuleb eepromi lugema ja kirjutama õppida. Muudetud 28. september 2023, muutis kurikristjan 1 Kommentaari link https://foorum.e30.ee/teema/33844-m40-s%C3%BC%C3%BCte-reguleerimine/#findComment-153654 Jaga teistel saitidel Rohkem jagamise valikuid...
Soovitatud postitused
Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse
Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja
Loo konto
Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!
Registreeri uus kontoLogi sisse
Sul juba on konto? Logi siit sisse.
Logi kohe sisse