Hüppa postitusse

316i kupee '88 m10b18 (318ti m42 95a.) - pold2

Postitatud
comment_137309

Sai endale ka ostetud e30 kupee. Auto aastast 1988, m10b18 mootoriga, lisadest polegi suurt midagi peale katuseluugi. Auto vanuse kohta suht heas seisus, esineb mõningaid roostekohti ja pisikesi auke ja iluvigu.

DSC_4250.JPG

DSC_4254.JPG

Muudetud , muutis pold2

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_149569

Hetke seis selline, et sai mootoriplokk pritsitud ja värvitud! Väntvõlli viisin ka tegemisse Steelmeti Keilasse. Võrdlesime siin detaile ja kasutan väntvõlli pakkudes diisli omasid.

 

 

IMG_20230119_213609.jpg

Diisli Vända pakud tummisemad.

IMG_20230119_213518.jpg

 

IMG_20230119_174216.jpg

Vaja kiilile uus koht teha, jääks mingi ca 1 mm pinda toetama keti rattal.

 

 

IMG_20230119_212951.jpg

 

IMG_20230119_213828.jpg

 

IMG_20230119_213043.jpg

Muudetud , muutis pold2

  • Autor
comment_149670

Sain väntvõlli treimisest kätte, treiti veits väntvõlli kaela maha ja tehti ka lisa kiil, tulemus selline.

 

 

IMG_20230202_202500.jpg

 

IMG_20230202_202353.jpg

 

IMG_20230202_202140.jpg

 

Originaal kiilu treialilt tagasi küsima, unustas enda juurde.

Muudetud , muutis pold2

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_149930

Vahepeal nii palju toimunud, et sain plokikaane Windorf OÜ-st kätte. Vahetati väljalaske klappide juhtpuksid, plokikaane sai soodapritsi ja korraliku pesu. Klapi pesasid lõigati, klappe samuti pesade järgi, klappe poleeritud,klapisääre tihendid vahetati ja plokikaane lihvitud siledaks, pigem nagu peegel hetkel

 

IMG_20230213_214440.jpg

 

IMG_20230213_214359.jpg

Kolvid kepsud ka puhastatud.

IMG_20230218_142740.jpg

Kolvid sees, ploki pinna veel enne kokku panekut puhastama.

IMG_20230220_222810.jpg

Muudetud , muutis pold2

  • 2 nädalat hiljem...
  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_150048

Aegamisi mootorit edasi teinud. Plokikaane. ketitallad, kett ja osa mudru külge ladunud. Kasutaja Sass-iga vaikselt nokitseme. Sai pihusteid ka carnurettor cleaner-iga puhastatud ja pihustitele uued tihendid.

IMG_20230304_131558.jpg

 

IMG_20230304_140412.jpg

Kett jäi vana, 2 aastat tagasi vahetatud kett ja tallad.

IMG_20230310_232703.jpg

 

IMG_20230311_175343.jpg

 

IMG_20230319_134330.jpg

Vähemalt kinnine nüüd mootor, ajutiselt e36 karteri põhi all, pigem tolmukaitse.

IMG_20230319_134337.jpg

Muudetud , muutis pold2

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_150191

Sain ka lõpuks mootori kinniseks, tükk aega läks windage tray ja sump baffel-i aretuse peale. Just kõige ilusamad ei tulnud aga mingit asja nullist tegema hakata, siis ise rahul. Peamine et praktiliselt toimiks.

 

Väntvõll ja kepsud käivad ilusti mõõda, ca 1cm varu. Sooned ehk louvered õli ära voolamiseks.

IMG_20230402_101635.jpg

Keskelt sai kolme 5mm pildiga kinnitatud, pidin augud puurima ja keermestama, kindluse mõttes punktisin kinni.

IMG_20230402_115431.jpg

Vaade läbi ülemise karteri, kaks pilti lisaks hoiavad.

IMG_20230402_122858.jpg

Sump baffle, trap doori-d ega, sai tehtud piirajad, et tagurpidi lahti ei lükkaks õli, ca 45° nurga all.

IMG_20230407_161009.jpg

Ka paar ava kambrite täitmiseks.

IMG_20230407_161023.jpg

Ühelt poolt võinuks väheke lähemal olla sein. 2 tihendit alumisel karteris. Ca 2.9 liitri mahutab õli, mõõdetud.

IMG_20230407_164506.jpg

Püstak koos.

IMG_20230407_170757.jpg

Õlivarda lahendus, paras uss on aga napilt mahtus, pingutit veits maha lihvitud, vb proovima 2cm pikemat rihma.

IMG_20230407_172258.jpg

Muudetud , muutis pold2

  • 5 kuud hiljem...
  • Autor
comment_153684

Uuendan oma teemat. Auto sai sõitvaks juba kevade lõpus. Praeguseks ca 800 kilomeetrit sõitnud ja mootor toimetab ilusti. Kasutusse läkski 2cm pikem generaatori rihm. Sai ostetud ka korralik aku. Kardaanil sai ka tagumine rist vahetatud ja paigaldamine uue kardaanil muhvi. Hetkel maja ehitus pooleli ja polegi rohkemat autoga teinud, kui veits sõitnud. Sedaan puhkab hetkel garaažis.

 

 

IMG_20230514_084901.jpg

Sedaan kuivas.

IMG_20230603_120432.jpg

 

IMG_20230603_101111.jpg

 

IMG_20230506_004453.jpg

Kapoti alune vajab korrastust.

IMG_20230511_001202.jpg

 

Muudetud , muutis pold2

  • 11 kuud hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_154705

Täiendan ka oma auto teemat. Hetkel kaks suve ära sõitnud ja mootor kenasti vastu pidanud. Sai ka suvel e30 suvepäevadel ära käidud. See aasta said alla ka Japan Racing-u kärgveljed. Ees 8x16 et20 ja taga 9x16 et25, rehvideks ees 195/50R16 ja taga 215/46R16. Sai alla keevitatud ka katalüsaator, kuna mul oli üle Subaru Foresteri 2.5 turbo katalüsaator, siis panin selle alla. Ülevaatuse sai puhtalt läbi. Sai ka digitaalne jahutusvedeliku ja välis temperatuuri näidik paigaldatud. Ostsin ka uue mootori m50b25, pärit e34 pealt, otsest vajadust just mootori vahetuseks polnud, aga kuna pole ise r6 mootorit omanud, siis oli soov ikkagi ära proovida. Uue mootoriga pisut tegemist ka, vahetama suht palju tihendeid, voolikud ja muid osasid. Hetkel lähevad külge uus veepump, alumiiniumist termostaadi korpus, termostaat, õli jala tihend, klapi kambri kaane tihend, tagumine Simmer, karteri tihend, vb ka keti kaane tihendid jne. Saaled said üle kontrollitud ja need korras, samuti nukkvõllid need ka korras, aga mootor seest väga must. Mõned pildid ka teemasse lisaks.

Uus mootor.

IMG_20240913_235404.jpg

M42 ka kapoti alt.

IMG_20240903_172902.jpg

Näidikud, paremal jahutusvedeliku näidik.

IMG_20240803_002040.jpg

Sellised veljed siis.

IMG_20240612_173013.jpg

Muudetud , muutis pold2

  • 4 nädalat hiljem...
  • 9 kuud hiljem...
  • Autor
comment_155245

Sai ka see aasta e30 kokkutulekul ära käidud ja esimest korda Raassilla rada proovitud. Rada meeldis, oli huvitav seal sõita. Auto toimis rajal ka üllatavalt hästi ja midagi laiali ka ei lennanud. Jahutus probleeme ka polnud. Amordid võiks veidi paremad olla, ees praegu IX-i Sachs amordid ja taga e36 compacti Bilsteini b4-jad, vedrudeks -40mm MTS madaldusvedrud. Suutsin oma R4-ga kolmanda aja sõita, natuke jäi julgusest ka puudu, karmid betoon seinad seal rajal.

IMG_20250802_124915.jpg

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.