Hüppa postitusse
Postitatud
comment_132996

Tere,

 

Aasta alguses oli aeg juba tiksunud nii kaugele, et oli aeg osta ka endale üks mootoriga liiklusvahend. Nagu ikka, siis E30 mõte oli pea tagaotsas koos teiste hallist massist erinevate mudelitega juba tükk aega ringi käinud ning kuna olen veel alles noor ja raha & aega leidub, samuti ka mingi veider kinnisidee vanematest sõidukitest, siis istus mõte E30 omamisest aina paremini, kuni lõpuks muutus üheks järjekordseks kinnisideeks ning sai paar kuud turgu uuritud. Pole kunagi olnud bemmimees oma olemuselt, kuid selles automudelis on lihtsalt midagi teisiti mida on raske kirjeldada ja peale E30 ilmselt ühtegi teist BMW'd ei soetaks.

 

 Silma jäi mitmeidki masinaid, kuid lootsin ikka leida kupeed. Müüki paiskus üks punane 316 kupee, mis asus algselt Tallinnas, kuid kuna hetkel vaba raha polnud piisavalt siis osteti see eest ära ning kadus silmapildilt veidikeseks ajaks. Otsustasin ise teha kuulutuse facebooki, et ehk äkki keegi oleks nõus loovutama oma kupeed, sest auto24 oli praktiliselt tühi suurem osa ajast ja lihtsalt polnud seda õiget müügis. Veidi peale kuulutuse tegemist hakati pakkuma ulme summadega nii sedaane kui ka kupeesi, kus hinnad ületasid igasuguseid ootusi mõne kere eest - tuletas meelde Supra buumi, et hinnad on löödud ebaarusaadavalt lakke ja kõik arvasid, et on astunud kullakaevanduse otsa ja just tema rullikas on teistest erinev ja tänu sellele ka kallim. 

 

Paar päeva pärast kuulutust kontakteerus see sama E30, mida algselt uurisin. Sai siis paar kõnet peale tehtud, informatsiooni küsitud, netist uuritud ning asusin järgmine päev hommikul kell viis Saaremaalt Võrru. Terve tee oli ilus ilm, kuid täpselt seitse kilomeetrit enne Võrru sattumist hakkas sadama ning tulid meelde sõnad, et vihmaga ehk märjalt autot ei osteta, et väiksemad defektid ei hakka silma. Nüüd võiks õelda, et väga vale see ei olnudki - saime kokku ning sõnumineeris mulle, et auto on kohal. Väljusin oma autost ja esimesel pilgul auto nägemine kaugelt nägi see ikka hea välja, hoolimata nendest mittesobivatest velgedest ja tavalisest punasest pleekinud katusest. Astusin lähemale ning tegin oma torkimised ja uurimised ära. Paar küsimust, kerge arutelu sõbraga ning ostsin auto ära. Suurt survet auto ostmisele pani ka just see, et sõitsin ligi 350km maha auto pärast, kuid vähemalt müüja oli niipalju vastutulelik, et rääkis suuremad probleemid ära.

 

Sõit Saaremaale kulges probleemideta, väljaarvatud paduvihmast ja ilmselt ka mingil määral sellest tingituna ligi 200km maha sõitmist ilma raadiota - on ka alla paigutatud vähe tummisem summuti, mis hakkas kergelt peas kumisema pärast pikka sõitu. Praamile, praamilt maha, paarkümmend kilomeetrit veel ja oligi auto kodus. Sõidu ajal tuli välja päris mitu viga, mis rikkusid sõidumugavust - väga kulunud/katkine roolikardaan ning käiguhoovastik, samuti lahtine gaasipedaal põhjakinnitusest ning kriuksuv keskkonsool. 

 

Pärast paari päeva auto kodus olekust hakkasin tegelema probleemidega.

Udutuled - pistikud olid vettinud ja veidrad, pirnid läbi - ostetud uued pirnid ja juhtmed korrastatud, kuid tuleks ideaalis otsida uus sirge esipõll, millele lisada ka udutule tihendid ja korrastada kinnitused.

Roolikardaani võtsin ette järgmisena, saades ühe võimuga kardaani odavalt. Ausalt öeldes oli vana kardaaniga ime, et ohutult Saaremaale jõudsin - roolikardaan toetus ainult kummipuksile, mis oli paindlik nagu kummipall - roolikardaani keskel olev metallist pulk oli murdunud. 

Vahetatud sai veel MAF, õlid ja filtrid - sisse Mobil 5w30 BMW tähisega, õlifilter ja NGK süüteküünlad, jahutusvedeliku temp. andur.  Lahendatud sai osaliselt spidomeetri anomaalia, et spidomeeter ei loe kiirust kuni vähemalt 10-15 kilomeetrit on maha sõidetud. Sai ka lisatud väikene pingepaneel keskkonsooli nupu asemele, et ilma auto käimalükkamiseta saaks muusikat kuulata ja lisatud esistange sisse USA pargid.

Käiguhoovastiku võtsin ka ette ning tellisin kõik uued Delrini puksid, määrisin osad ja panin uued splindid.

 

Peale hooldust oli ilmselgelt näha, et esirehv oli seespoolt väga kulunud - traadid väljas ning lõhkemise äärel. Otsustasin, et ei hakka uusi rehve ostma, ning pigem sebisin endale läbi stance.ee uued 17" JR9 veljed, sest ei soovinud alla keerata odavaid igavaid velgi ning teha asja korralikult. Veljed tulid veidi üle nädala, rehvid päevaga, kohalikus rehviäris sai ära vahetatud ning ostetud uued poldid. Ette läksid 7,5J, taha 8,5J ning rehvid 195/40 ning 215/40, ning teostatud sillastend kuna roolikardaani paigaldamisel läks rool veidi viltu ning ka oli silmaga näha, et eelnevalt kulunud rehvi ratas oli silmnähtavalt viltu auto all tänu ebareguleerimata rooliotsadele.

 

Talve plaanid on keretööd, kuna karbid on läbi, samuti pagasnikus akualune ning jalgealused. Keegi on nendega tegelenud, kuid lohakalt ja tuleks kindlasti vaja üle teha. Samuti pole värvitööd kõige paremalt tehtud, apelsinikoor on silmnähtav ning ideaalis vajaks uut värvimist, kuigi vajalikud tööriistad ning koht on olemas kus teha, lükkan seda veel edasi. Hetkel sõitnud üle tuhande kilomeetri maha, ning peale kiuksuva kundetooli ja lühikeste käikude pole ühtegi probleemi sõidu ajal olnud. 

 

Plaanid on hetkel optimistlikud ja suured, kiiresti kokkuvõttes M52, coilid & kere poolest teha midagi teisiti, kui üks tavaline rull, ehk äkki laiemaks. 😄

Muudetud , muutis tisler

Esiletõstetud vastused

  • 4 kuud hiljem...
  • Autor
comment_140204

Töin talvekorterist ära eile - vaikselt suveks valmistuma, kuna postkasti tuli selle paari kuuga ainult tingijaid ja muid jutumehi. Möned tegemised veel hinge peal, mida peab likvideerima (äravoolud tulemüürist, salongi veidi kohendada) ja peaks veel ütlema, et kuna auto pole suvest saadik pesu saanud siis pole kindel, et kas see punane töesti juba nii tuhmunud selle ajaga vöi meeled petavad. 😄

 

IMG_0078.JPG.0e873b1d6a9a824826c582b3b35b2b5f.JPG

Muudetud , muutis tisler

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_140525

Selle aasta esimese põhjaliku pesu tegin ka ära - puhatasin ja kontrollisin äravoolud ära ning valmistasin ette ülevaatuseks, et ehk viskasin ette tavalised Hella tuled, kuna ei raatsinud teistelt kollast kilet maha kiskuda, viskasin pirnid ümber, kohandasin seest ja ka koobaste plastikuid, pingutasin veel rihmad ära. Tuleks veel korra kanalilt üle söita ning põhja all olev isolatsioon kere külge kinnitada, kuna eelmine polt murdus lihtsalt ära ning unus uutele paneelidele külge keevitada. Hetkel ülevaatuse põhimureks on summutijooks, kuna lõpupütt on ümber tehtud, siis eks näis, mis ülevaataja ise arvab sellest, kuigi katalüsaator on all - suure töenäosusega eelkontrollist läbi käia, et siiani ilusat roheliste linnukestega maanteeameti lehte ära ei rikuks.. 😃

 

163120769175b599382c24490aea54d6.png

97d97c358cc9d031becb27fb49b130e3.png619a69a373f33bd92bedcdfaffae2b46.png

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_140743

Sai täna üle pika aja korralikult ette võetud jälle - roolivõimul banjod lekkisid ning pärast paaripäevast seismist pump undas, panin uued seibid alla ning üks roolilati pool oli valesse auku polditud, ehk tekkis vahel selline 'bump steering olukord', kus kühmud teel juhtisid autot, mitte juht - uus õli läks sisse ning latt õigesti all. Peab veel vähe viisakamad spacerid sinna alla sobitama ning siis on selle lati teemaga ka korras. Põhja alt sai ka isolatsioon kinnitatud lõpuks. Järgmine kuu peaksid ka MTS'i coiloverid jöudma, siis summuti ringi keevitada, preagu jookseb nii nagu jumal juhatab. Ehk keegi oskab seletada samuti, et kuidas hakkas peale pikka istumist äkki kütusekulu näidik tööle ja nüüd teine päev jälle ei tööta ehk lihtsalt pöhjas?

 

af0cf222461118363bbd171f1bbdf56c.jpg

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_140881

Ülevaatus muidu puhtalt, lihtsalt, et kuna ette läksid tavalised Hellad enne ülevaatust, siis oli valgusvihk reguleerimata ning ka tagurdustuled unus endal kontrollimata. Nüüd veel vaja veidi poleerida seda kolmekümne kolme aastast värvi ja saabki murevabalt suve ära sõita. 😃

 

af9abadc3586389d8e604d53e0987ee1.png

  • Autor
comment_140931

Vaatasin ükspäev, et välismaal pakutakse puidust nn 'kapsariivi' tagaaknale, kus hind küündib pea 300 euroni - endal cnc ja materjal olemas, kiskusin ühe vana kuivand tammeplangu pingile ning vaatasin, et mis välja tuleb. Tuli ilmselt paremini välja, kui ma arvasin, kahe komplekti jagu materjali jäi üle ka veel.

 

148CF31D-95E2-448A-902E-BD65CE4B791A.jpeg

Muudetud , muutis tisler

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_141460

Pivarootsis käidud ning siis jöudis vist ka löpuks kohale, kui halb mu värvkate tegelikult on, kui ma enda 1.6 kolme M3 vahele parkisin, viimases hädas tegin veel üleni vesilihvi ja poleeri, mis on hetkel oludes köige parem variant, et ei peaks laiali vötma ning värvi saatma, aga eks nagu öeldakse, siis poleeritud junn jääb ikka junniks.

Prantsuse esituled olid kallid, ehk tuli ise Hella komplekt võtta ning ühed meisterdada, kasutades välismaalt saadud info kohaselt parimat värvi, millega reflektoreid värvida ning pärast poleerida. Ise tulemusega rahul, öösel autoga ikka ei sõida ning hooaeg lõppemas. Kümme minutit peale tulede installeerimist ning proovisöitu söitsin 90ga sirgelt esiosaga sokule otsa. Auto önneks terve, sokule jäi see viimaseks päevaks tol öhtul - esitiivale lisandus väike kühm, päris mölgiks ei loeks, kui just öige valguse all ei vaata, önneks. Sai ka originaal udutule pistikud ning juhtmed tellitud (jube kallis, ütlen kohe ära) ning ka uued udutuled peaksid lähipäeval tulema, ühendused nii oksüdeerunud, et lihtsam oli uued tellida. Uue IS esilisa pidin ka tellima, et kuigi auto on körge, siis mitte piisavalt, et kividest üle söidaks.. Rohkem see aasta vist ei investeeri ka, hakkan oma garaazi löpuks ehitama, kus löpuks uued ideed realiseerida. 

 

Samuti pandi mulle maanteeametis läbisõiduks 120 000 peale ülevaatust 12 000 asemel, kuna hakkasin uue spidobloki töttu nullist söitma.. önneks lahenes asi ainult maanteeametisse kahe kirja saatmisel. See suvi siis 4000 kilomeetrit söitnud murevabalt.

 

82455caf8592f97d5d4d300cbd05f5ee.jpg

 

8247adc26bdd03b988d125f49c074284.png

 

c8caee6d0a3fb75dc5cf05e542e1ad53.png

 

45b58db16c219d3bab6c1483aef83028.png

 

5b70ddfa9a7bfa2254fb16425f7c8ca0.png

 

 

Muudetud , muutis tisler

  • 2 nädalat hiljem...
Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.