Aasta alguses oli aeg juba tiksunud nii kaugele, et oli aeg osta ka endale üks mootoriga liiklusvahend. Nagu ikka, siis E30 mõte oli pea tagaotsas koos teiste hallist massist erinevate mudelitega juba tükk aega ringi käinud ning kuna olen veel alles noor ja raha & aega leidub, samuti ka mingi veider kinnisidee vanematest sõidukitest, siis istus mõte E30 omamisest aina paremini, kuni lõpuks muutus üheks järjekordseks kinnisideeks ning sai paar kuud turgu uuritud. Pole kunagi olnud bemmimees oma olemuselt, kuid selles automudelis on lihtsalt midagi teisiti mida on raske kirjeldada ja peale E30 ilmselt ühtegi teist BMW'd ei soetaks.
Silma jäi mitmeidki masinaid, kuid lootsin ikka leida kupeed. Müüki paiskus üks punane 316 kupee, mis asus algselt Tallinnas, kuid kuna hetkel vaba raha polnud piisavalt siis osteti see eest ära ning kadus silmapildilt veidikeseks ajaks. Otsustasin ise teha kuulutuse facebooki, et ehk äkki keegi oleks nõus loovutama oma kupeed, sest auto24 oli praktiliselt tühi suurem osa ajast ja lihtsalt polnud seda õiget müügis. Veidi peale kuulutuse tegemist hakati pakkuma ulme summadega nii sedaane kui ka kupeesi, kus hinnad ületasid igasuguseid ootusi mõne kere eest - tuletas meelde Supra buumi, et hinnad on löödud ebaarusaadavalt lakke ja kõik arvasid, et on astunud kullakaevanduse otsa ja just tema rullikas on teistest erinev ja tänu sellele ka kallim.
Paar päeva pärast kuulutust kontakteerus see sama E30, mida algselt uurisin. Sai siis paar kõnet peale tehtud, informatsiooni küsitud, netist uuritud ning asusin järgmine päev hommikul kell viis Saaremaalt Võrru. Terve tee oli ilus ilm, kuid täpselt seitse kilomeetrit enne Võrru sattumist hakkas sadama ning tulid meelde sõnad, et vihmaga ehk märjalt autot ei osteta, et väiksemad defektid ei hakka silma. Nüüd võiks õelda, et väga vale see ei olnudki - saime kokku ning sõnumineeris mulle, et auto on kohal. Väljusin oma autost ja esimesel pilgul auto nägemine kaugelt nägi see ikka hea välja, hoolimata nendest mittesobivatest velgedest ja tavalisest punasest pleekinud katusest. Astusin lähemale ning tegin oma torkimised ja uurimised ära. Paar küsimust, kerge arutelu sõbraga ning ostsin auto ära. Suurt survet auto ostmisele pani ka just see, et sõitsin ligi 350km maha auto pärast, kuid vähemalt müüja oli niipalju vastutulelik, et rääkis suuremad probleemid ära.
Sõit Saaremaale kulges probleemideta, väljaarvatud paduvihmast ja ilmselt ka mingil määral sellest tingituna ligi 200km maha sõitmist ilma raadiota - on ka alla paigutatud vähe tummisem summuti, mis hakkas kergelt peas kumisema pärast pikka sõitu. Praamile, praamilt maha, paarkümmend kilomeetrit veel ja oligi auto kodus. Sõidu ajal tuli välja päris mitu viga, mis rikkusid sõidumugavust - väga kulunud/katkine roolikardaan ning käiguhoovastik, samuti lahtine gaasipedaal põhjakinnitusest ning kriuksuv keskkonsool.
Pärast paari päeva auto kodus olekust hakkasin tegelema probleemidega.
Udutuled - pistikud olid vettinud ja veidrad, pirnid läbi - ostetud uued pirnid ja juhtmed korrastatud, kuid tuleks ideaalis otsida uus sirge esipõll, millele lisada ka udutule tihendid ja korrastada kinnitused.
Roolikardaani võtsin ette järgmisena, saades ühe võimuga kardaani odavalt. Ausalt öeldes oli vana kardaaniga ime, et ohutult Saaremaale jõudsin - roolikardaan toetus ainult kummipuksile, mis oli paindlik nagu kummipall - roolikardaani keskel olev metallist pulk oli murdunud.
Vahetatud sai veel MAF, õlid ja filtrid - sisse Mobil 5w30 BMW tähisega, õlifilter ja NGK süüteküünlad, jahutusvedeliku temp. andur. Lahendatud sai osaliselt spidomeetri anomaalia, et spidomeeter ei loe kiirust kuni vähemalt 10-15 kilomeetrit on maha sõidetud. Sai ka lisatud väikene pingepaneel keskkonsooli nupu asemele, et ilma auto käimalükkamiseta saaks muusikat kuulata ja lisatud esistange sisse USA pargid.
Käiguhoovastiku võtsin ka ette ning tellisin kõik uued Delrini puksid, määrisin osad ja panin uued splindid.
Peale hooldust oli ilmselgelt näha, et esirehv oli seespoolt väga kulunud - traadid väljas ning lõhkemise äärel. Otsustasin, et ei hakka uusi rehve ostma, ning pigem sebisin endale läbi stance.ee uued 17" JR9 veljed, sest ei soovinud alla keerata odavaid igavaid velgi ning teha asja korralikult. Veljed tulid veidi üle nädala, rehvid päevaga, kohalikus rehviäris sai ära vahetatud ning ostetud uued poldid. Ette läksid 7,5J, taha 8,5J ning rehvid 195/40 ning 215/40, ning teostatud sillastend kuna roolikardaani paigaldamisel läks rool veidi viltu ning ka oli silmaga näha, et eelnevalt kulunud rehvi ratas oli silmnähtavalt viltu auto all tänu ebareguleerimata rooliotsadele.
Talve plaanid on keretööd, kuna karbid on läbi, samuti pagasnikus akualune ning jalgealused. Keegi on nendega tegelenud, kuid lohakalt ja tuleks kindlasti vaja üle teha. Samuti pole värvitööd kõige paremalt tehtud, apelsinikoor on silmnähtav ning ideaalis vajaks uut värvimist, kuigi vajalikud tööriistad ning koht on olemas kus teha, lükkan seda veel edasi. Hetkel sõitnud üle tuhande kilomeetri maha, ning peale kiuksuva kundetooli ja lühikeste käikude pole ühtegi probleemi sõidu ajal olnud.
Plaanid on hetkel optimistlikud ja suured, kiiresti kokkuvõttes M52, coilid & kere poolest teha midagi teisiti, kui üks tavaline rull, ehk äkki laiemaks. 😄
Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus
Tere,
Aasta alguses oli aeg juba tiksunud nii kaugele, et oli aeg osta ka endale üks mootoriga liiklusvahend. Nagu ikka, siis E30 mõte oli pea tagaotsas koos teiste hallist massist erinevate mudelitega juba tükk aega ringi käinud ning kuna olen veel alles noor ja raha & aega leidub, samuti ka mingi veider kinnisidee vanematest sõidukitest, siis istus mõte E30 omamisest aina paremini, kuni lõpuks muutus üheks järjekordseks kinnisideeks ning sai paar kuud turgu uuritud. Pole kunagi olnud bemmimees oma olemuselt, kuid selles automudelis on lihtsalt midagi teisiti mida on raske kirjeldada ja peale E30 ilmselt ühtegi teist BMW'd ei soetaks.
Silma jäi mitmeidki masinaid, kuid lootsin ikka leida kupeed. Müüki paiskus üks punane 316 kupee, mis asus algselt Tallinnas, kuid kuna hetkel vaba raha polnud piisavalt siis osteti see eest ära ning kadus silmapildilt veidikeseks ajaks. Otsustasin ise teha kuulutuse facebooki, et ehk äkki keegi oleks nõus loovutama oma kupeed, sest auto24 oli praktiliselt tühi suurem osa ajast ja lihtsalt polnud seda õiget müügis. Veidi peale kuulutuse tegemist hakati pakkuma ulme summadega nii sedaane kui ka kupeesi, kus hinnad ületasid igasuguseid ootusi mõne kere eest - tuletas meelde Supra buumi, et hinnad on löödud ebaarusaadavalt lakke ja kõik arvasid, et on astunud kullakaevanduse otsa ja just tema rullikas on teistest erinev ja tänu sellele ka kallim.
Paar päeva pärast kuulutust kontakteerus see sama E30, mida algselt uurisin. Sai siis paar kõnet peale tehtud, informatsiooni küsitud, netist uuritud ning asusin järgmine päev hommikul kell viis Saaremaalt Võrru. Terve tee oli ilus ilm, kuid täpselt seitse kilomeetrit enne Võrru sattumist hakkas sadama ning tulid meelde sõnad, et vihmaga ehk märjalt autot ei osteta, et väiksemad defektid ei hakka silma. Nüüd võiks õelda, et väga vale see ei olnudki - saime kokku ning sõnumineeris mulle, et auto on kohal. Väljusin oma autost ja esimesel pilgul auto nägemine kaugelt nägi see ikka hea välja, hoolimata nendest mittesobivatest velgedest ja tavalisest punasest pleekinud katusest. Astusin lähemale ning tegin oma torkimised ja uurimised ära. Paar küsimust, kerge arutelu sõbraga ning ostsin auto ära. Suurt survet auto ostmisele pani ka just see, et sõitsin ligi 350km maha auto pärast, kuid vähemalt müüja oli niipalju vastutulelik, et rääkis suuremad probleemid ära.
Sõit Saaremaale kulges probleemideta, väljaarvatud paduvihmast ja ilmselt ka mingil määral sellest tingituna ligi 200km maha sõitmist ilma raadiota - on ka alla paigutatud vähe tummisem summuti, mis hakkas kergelt peas kumisema pärast pikka sõitu. Praamile, praamilt maha, paarkümmend kilomeetrit veel ja oligi auto kodus. Sõidu ajal tuli välja päris mitu viga, mis rikkusid sõidumugavust - väga kulunud/katkine roolikardaan ning käiguhoovastik, samuti lahtine gaasipedaal põhjakinnitusest ning kriuksuv keskkonsool.
Pärast paari päeva auto kodus olekust hakkasin tegelema probleemidega.
Udutuled - pistikud olid vettinud ja veidrad, pirnid läbi - ostetud uued pirnid ja juhtmed korrastatud, kuid tuleks ideaalis otsida uus sirge esipõll, millele lisada ka udutule tihendid ja korrastada kinnitused.
Roolikardaani võtsin ette järgmisena, saades ühe võimuga kardaani odavalt. Ausalt öeldes oli vana kardaaniga ime, et ohutult Saaremaale jõudsin - roolikardaan toetus ainult kummipuksile, mis oli paindlik nagu kummipall - roolikardaani keskel olev metallist pulk oli murdunud.
Vahetatud sai veel MAF, õlid ja filtrid - sisse Mobil 5w30 BMW tähisega, õlifilter ja NGK süüteküünlad, jahutusvedeliku temp. andur. Lahendatud sai osaliselt spidomeetri anomaalia, et spidomeeter ei loe kiirust kuni vähemalt 10-15 kilomeetrit on maha sõidetud. Sai ka lisatud väikene pingepaneel keskkonsooli nupu asemele, et ilma auto käimalükkamiseta saaks muusikat kuulata ja lisatud esistange sisse USA pargid.
Käiguhoovastiku võtsin ka ette ning tellisin kõik uued Delrini puksid, määrisin osad ja panin uued splindid.
Peale hooldust oli ilmselgelt näha, et esirehv oli seespoolt väga kulunud - traadid väljas ning lõhkemise äärel. Otsustasin, et ei hakka uusi rehve ostma, ning pigem sebisin endale läbi stance.ee uued 17" JR9 veljed, sest ei soovinud alla keerata odavaid igavaid velgi ning teha asja korralikult. Veljed tulid veidi üle nädala, rehvid päevaga, kohalikus rehviäris sai ära vahetatud ning ostetud uued poldid. Ette läksid 7,5J, taha 8,5J ning rehvid 195/40 ning 215/40, ning teostatud sillastend kuna roolikardaani paigaldamisel läks rool veidi viltu ning ka oli silmaga näha, et eelnevalt kulunud rehvi ratas oli silmnähtavalt viltu auto all tänu ebareguleerimata rooliotsadele.
Talve plaanid on keretööd, kuna karbid on läbi, samuti pagasnikus akualune ning jalgealused. Keegi on nendega tegelenud, kuid lohakalt ja tuleks kindlasti vaja üle teha. Samuti pole värvitööd kõige paremalt tehtud, apelsinikoor on silmnähtav ning ideaalis vajaks uut värvimist, kuigi vajalikud tööriistad ning koht on olemas kus teha, lükkan seda veel edasi. Hetkel sõitnud üle tuhande kilomeetri maha, ning peale kiuksuva kundetooli ja lühikeste käikude pole ühtegi probleemi sõidu ajal olnud.
Plaanid on hetkel optimistlikud ja suured, kiiresti kokkuvõttes M52, coilid & kere poolest teha midagi teisiti, kui üks tavaline rull, ehk äkki laiemaks. 😄
Muudetud , muutis tisler