Hüppa postitusse
Postitatud
comment_131132

Sai siis 5.04.19 Tartust toodud 1985 a. pre fl veerev kupee. Korralik retk oli selle ära toomine, nimelt kuskil 30 km lõppkohast hakkas mu enda Passat B5 Syncro V6 2.8 jupsima, selline tunne oli nagu, et pump ei saanud kütust kätte, kuigi seier näitas veerand paaki alles. Käisin igaks juhuks tanklast läbi ja tundus kõik korras ning jõudsin probleemideta lõppkohta. Laadisin siis rulli konna peale ja hakkasin tagasi sõitma, jõudsin Paide kanti ja tore üllatus, konnal rehv puru. Esimene mõte, mis nüüd, pole tagavara velge ka. Passatil teine poldivalem ka ning vaatasin, et rullil ja konnal tundub sama poldivalem olevat ehk läheb alla. Võtsin siis veljevõtma välja ja kui vahva, Passati ja rulli veljed saaks lahti, aga konna oma mitte, kuna polnud teisi võtmeid ka kaasas. Siis hakkas väike paanika tekkima, kirjutasin chatid läbi ning kõik kaugel. Tekkis idee, ehk kirjutan ´´Märgatud Paide´´ ja keegi näeb ja saab appi tulla. Õnneks nii läkski ning üks härrasmees tuli appi. Sai siis rulli konna pealt alla aetud ning veljed omavahel ära vahetud, lootes, et rohkem probleeme ei teki. Aga ei, kuskil 7km ennem Jüri ringi juhtus sama, mis Tartu jõudmisega, et ei saa kütust kätte, aga nüüd nii hullult, et suri kohe välja. Vähemalt hea oli see, et sõbrad suheliselt ligidal ning peale väikest kribamist, sai üks sõber kütust tuua ning sain tanklasse ära ja Keila poole sõitma hakata. Polnud kahjuks teist autot ka kusagilt laenata, muidu oleks teise auto võtnud, mis oleks arvatavasti töökindlam olnud ja mis poleks 13l/sajale võtnud :D

 

Aga rullist nii palju, et nii nagu varem kirjutasin siis veerev kere. Mootorit, kasti, diffrit ning pooltelgi pole. Kapoti alt ka enamus asju puudu ning salongis pole tagaistmeid, vaipa ja vb mingeid muid pisividinaid. Kere ise tundub suhteliselt tugev olevat, aga roostet ikka on. Kuna plaan terve auto liivapritsiga üle lasta, siis saab alles teada, mis seisus see tegelikult on. Tiivad tundusid tugevad olevat, aga kuna mingi tainas on neid rullinud, siis pean ikka ära vahetama. Eile proovisin tagantsilda ära võtta, kõik asjad lahti,aga sild alt ära ei tule. Puksid nii kõvasti tikkpoldi külge roostetanud. Hetkel ei taha väga pukse põletama ka hakata. Tahaks ketassilda kuskilt, aga pole neid kusagilt väga saada. Esimene eesmärk selle kerega ongi, et kere täiesti ära teha ja siis alles mootorit sobitama hakata.

IMG_4331.png

IMG_4335.png

IMG_4340.png

IMG_4347.png

IMG_4319.png

IMG_4328.png

Muudetud , muutis FRand

  • Vastuseid 79
  • Vaatamisi 7,1tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Ma nüüd ei teagi kust alustada, viimasel ajal aeg nii kiiresti läinud, et üle aasta tagasi oli viimane update auto osas.     Alustan siis mootori poole pealt. Mootor tegelik

  • Nonii, pole pikka aega midagi kirjutanud. Auto pole unarusse jäänud ning aeg-ajalt ikka nokitsen, aga mida ma siis teinud olen: Kõige suuremaks asjaks on mootori täielik kapp remont. Raua os

  • @eix22kuskil vist nii jah, samal ajal kui teised jaane pidasid ma keevitasin, kuskil 4 päeva keevitasin karpe, põrandat ja sillatalasid. Karbid olid juba varasemalt kellegi sossepa käest ka läbi

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_149933

Ma nüüd ei teagi kust alustada, viimasel ajal aeg nii kiiresti läinud, et üle aasta tagasi oli viimane update auto osas.

 

image.jpeg.2b154ba7d0f5c5d5fb58294c4fff6794.jpeg

image.jpeg.213ac4eb3417289bd9b7b19d0850ad32.jpeg

 

Alustan siis mootori poole pealt. Mootor tegelikult istub väga ammu juba oma koha peal. Mootori sinna saamine oli paras peavalu. Sai soetatud harri´s weldworksi käpad, kuna enda tehtud käpad ei olnud päris see, mis oleks võinud olla. Panin ilusti need käpad ja kasti külge, pistsin lansekate vahele ja ohh mis imet. Istub küll ilusti oma kohapeal, aga kardaan jookseks väga metsa omadega ehk suuna poolest oleks jooknsud üles kardaanitunneli kinni ennast.  Selleks sai karteril veidi liha vähemaks võetud, muidu jookseb alumine osa veidi diagonaalis, aga see sai sirgeks nii seest kui ka väljast keevitatud ning splash quardile uued kinnituspunnid. Esimene karter läks aiataha, kuna külge pannes avastasin, et normaalselt banaanis. Teise jaoks sai jälle uus sebitud, pritsi viidud ja seekord keevitamiseks rakis hangitud, mis siis hoidis karterit tervesulatuses sirgena ennast kinni. Eks see vana karteri keevitamine loterii ole, aga eks näis. Moditud karter küljes, sai harri käpad ümber tehtud ja nüüd istus ilusti. Erinevus tuligi sellest sisse, et mul 6-käiguline kast, aga käpad mõeldud 5-käigulise jaoks. Peale seda sai kasti tala tehtud ning geneka jaoks väike slot lanseka sisse.

Kardaan tuli kahest kardaanist üks teha ning esimest poolt veidi lühemaks. Kodus treipingis sai lühemaks tehtud ja nii sirgelt kui suutsin, eks hiljem näis kui palju vibrama hakkab. Kardaani sisse ja liitekoha alla tegin veel ühe puksi. Kardaani vahelaagri jaoks sai paar cm ettepoole kaks keermeneeti pandud
Kui kapoti all juba olen, siis enamus tulemüüri augud sai kinni panud ning koopa esimesed otsad veidi ümber keevitatud. Kuna tuleb 17 tolli velg ja auto läheb madalaks, siis need koopa eesmised otsad jäeks keeramisel segama.

Esiõõtsade ja roolilatiga pole veel midagi teinud, hetkel ajutiselt küljes.

image.jpeg.679a402ccd75fc052dfdb286837be7d3.jpeg

 

Pumba majandus sai ilusti külge aretatud koos kinnitustega. Kuigi on mõte veel, et peaks mingi katte sinna ümber aretama, et väga palju jama sinna vahele ei satuks. Üks väike filter veel eespool, kütuselatile sai ka AN otsad keevitatud ja terve kütusetrass valmis.


image.jpeg.d35faaea1507f34db3b6d263885cbd2b.jpeg

 

Kuna ma ei leidnud normaalse väimusega klambreid, millega torud kinni panna, siis sai tehtud 3d joonis ja lasin välja printida. Probleem oligi just selles, et kuna torud erineva mõõduga ja AN torud imelike mõõtmetega. Esimene versioon oli üldsegi nendest klambritest see, kui ma nägin kurja vaeva, et neid alu plokist välja saagida, viilida ja puurida. Ühega läks jube kaua aega ja lõpptulemus ei vastanud mu visioonile, sellepärast läkski 3d variant käiku. Eks tulevik näitab, kuidas see ABS plastik elementidele vastu peab.

comment_149934

Ma ei tea, see võibolla minu peas kinni, kuid see klambrite kinnitus tundub küll veidi ausõna peal olema. Just see, et ta ühest otsas on kinnitatud. Kuid samas eelnev klamber on ilusti keskelt ehk ikka hoiab ? 

 

Aga tubli töö! 

Muudetud , muutis Marko S

  • Autor
comment_149937

Ma ise arvan, et pole hullu midagi. Ühenduskohtade juurest, kust voolikult toru peale läheb on igatpidi tugevalt kinni. Toru ise on alumiiniumist, trass pole väga pikk ka. Eks näis, aga võimalik, et sul võib õigus ka olla.

 

image.jpeg.689367cb616cee3ac3b89c02600d8929.jpeg

 

Sidurimajandus ülpildis ka olemas, hooratas on vaja ära lasta lihvida. Ketas vaja teine panna, kuna mul teise nuudiga võll ning uus 765 korv osta, vanal lamellid korras, aga siduri kontaktpind sama seisus nagu hooratal.

 image.jpeg.e5e8fdb60432a3c4cdec2f8889f2ecde.jpeg

 

Tulen siis tagasilla juurde, külge läks E34 differ ja poolteljed. Lahtise diffri ideaalis vahetan lsd vastu kunagi ja ülekannetega eks peab katsetama, mis hea oleks. Ostsin mingid conversion adaptrid, millega saab siis E34 pooltelgi ja küljes olevaid rumme kasutada. Adapter peaks olema bolt on, aga tutkit. Sai veidi materjali maha treitud, ikka ei ulatanud rummuni. Sai käändmikele freesiga valu antud, kuna adaptri ja pooltelje liitekoht oli diameetri poolest suurem kui ruum, mis seal originaalis oli. Ennem poos asjad sinna kinni kui vabalt ringi käima hakkas.

 

image.jpeg.367fa5b8f345230e2ccf0a46761cf6d6.jpeg

 

Tegin peegelpildis teisele poole diffri jaoks ühe kinnituse juurde. Samuti tegin uued kinnitused kere ja diffri vahele. Eks kui lõplikuks kokkupanekuks läheb,panen õiges pikkuses poldid, lasen kaane kinnitused ära pulbervärvida ja käin poolteljed ka üle.

 

image.jpeg.db3cad37524cda6ab21aeab0212c9a8a.jpeg

image.jpeg.c8d9e9fe222791e90172e9ff12624314.jpeg

 

Pidurid ka külge sobitatud koos 17 tolliste velgedega. Kui lõplikud veljed tulevad, siis saab normaalselt nuputada, kuidas hea jäeks. Eesmised supporti vaheadaptrid mul ammu juba valmis, tagumistega on normaalselt jamamist olnud. Kui esimesed tegin esimese katsega valmis, siis tagumisi sai 3 korda tehtud ja 3ndal korral pidi ikka materjali vähemaks freesima. Ning ühe rangiga oli ka probleeme. Kõige alguses, kui ma need ostsin, siis lasin need ära pritsida ja värvida, kokku pannes avastasin, et üks oli täisketta oma. Seega tuli uus osta, uus olemas, samad protseduurid. Nüüd neid külge pannes ikka ei klappind. Nüüd ma olin juba väga kuri enda peale, kuna see oli kuju poolest veidi erinev, kaugused veidi teised ja ei istund paika. Sobrasin siis vahepeal juurde tekkind varuosade riiulites ja leidsin seekord õige tüki. Pidurisüsteemil veel vaja paari silindert pedalboxi, AN trassi jaoks voolikuid ja otsasid osta ja esimesed supportid lõpplikult kokku panna.

  • Autor
comment_149940

image.jpeg.5b134a17667deb292967f347d26479e0.jpeg

 

Hetkel viimaseks teema uuenduseks on salongi pool. Vaikselt hakkasin asju oma kohapeale paigutama. Küll suhteliselt ajutisel, kuna vaja selle pilliga veel kunagi arki minna ning ma ei hakka hetkel helimatte sisse panema. Kuna peab minema autot kaaluma ja see lisab normaalselt kaalu, siis hetkel väldin seda lisakaalu. Samuti enamus asjad, mis salongi lähevad, käin veel üle, kas siis lasen uued katted panna, uued teha, jne. Kui tuludeklar üle tuleb, lasen uue laeriide teha, mis läheb lõplikult sisse. Lae riie peab kõige esimesena sisse minema, seega mängib jube palju rolli, ei saa muid asju hiljem panna kui seda pole sees. Salong on värvitud, missest et maaler lasi selle normaalselt keema, aga õnneks sellistelt kohtadelt, kuhu läheb helimatt peale. Hetkel on juba kokkupanemise käigus välja tulnud, mis on puudu ja mida vaja uut. Nt armatuur on kellegi poolt lõigatud ja samuti mõrasid täis. Ise lammas müüsid korraliku armatuuri ära, arvates, et see mis mul hetkel külge läks on korralikum, aga oleks võinud ennem kontrollida.

 

Juhtmestikuga sai ka üksteist tehtud. Nimelt ei asu enam kaitsmekarp kapoti all vaid salongis. Tulede juhtmetega tegin sellist aretust, et need vedasin siis läbi selle tala/lanseka kuidas iganes seda nimetatakse, kuhu kinnitub esitiib. Salongi tegin pistikud, et vajadusel saab lahti ühendada. Samuti paigaldasin el. pedaali ja vedasin teiselt poolt aku kaabli eest taha. Kasutasin E46 akukaablit ja siis läbiviiku. Sinna külge sai ilusti kaitsmekarbi voolukaabel  pühendatud ning teiselt poolt hea lihtne starterile ka kaabel vedada. 

Muudetud , muutis FRand

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.