Hüppa postitusse

325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer

Postitatud
comment_30292

***Välimus:

Originaal M-Tech II esi, taga, külje, uste spoilerid, stanged ja antitiib.

Udutuled

***Mootor:

Sport nukk: dr.Schrick, sisselase 284° ja väljalase 272°, tõus 11,4mm

Kubatuur: 2826cc, surveaste: 10.8:1

Vända käik: 84, Kolb: 84,5

Reguleeritav nuka ratas

Torukollektor

Reguleeritav kütusesurve regulaator

Suuremaks tehtud sisselaskekanalid ja nn. throttle body

Resokad katalüsaatori asemel

Kerge hooratas

Sachs Racing sidur

BMW 535i pihustid

***Veermik:

Orig. M-Tech sportvedrustus

Tugevdatud tagasilla ja reduktori puksid

Strut bar

Roolivõimendi

ABS

Custom made 4,27 ülekandega u. 40% LSD differ

4*Orig, BMW BBS 15" valuveljed 205/55 R15 rehvidega - igapäevasõiduks.

4*Orig. BMW BBS 15" valuveljed 205/50 R15

Pirelli P Zero C racing ja Toyo R888 rehvid - rajasõiduks.

4*Orig. BMW 14" valuveljed 175/70 R14 Michelin Ivalo 2 naastrehvidega - talvel kasutamiseks.

1* orig. BBS velg varurattaks

***Interjöör:

M nahaga kaetud rool ja käigukangi käepide

Recaro sisu

Kompuuter

Musta värvi laepolster

Istmesoojendused

Nn. kaardivalgustitega tahavaatepeegel

***Audio/Multimeedia:

Bavaria C, orig. stereo

***Lähituleviku plaanid:

Koni Sport amordid

Tatech progetav aju

Paremad pidurid

Pildid, kui auto oli veel originaal:

http://gallery.bmwclub.infoweb.ee/gallery/album28?page=1

  • Vastuseid 539
  • Vaatamisi 105,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Kõik mis jääb peakaarest ette poole on big no no ARK'i silmis

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_29591

Uus paisupaagi kork ja lõdvik ostetud. Ülejäänud lõdvikud panin telimisse UM-is kuna neid kohapeal ei olnud.

--------------

Mõlgutan siin uusi ja huvitavaid mõtteid. Üks võimalus on arendada olemasolevat mootorit veel kangemaks, teine võimalus on minna päris teist teed ja sellega seoses võib juhtuda et müün oma praeguse mootori maha.

Kui kellegil oleks väga tõsine huvi selle mootori vastu siis võib endast märku anda. Samas peab arvestama et see mootor maksab rohkem kui tavaliselt korralike E30-te eest raha küsitakse, seega niisama kõvatada ei ole mõtet... :)

  • 2 nädalat hiljem...
  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_29398

Investeeritud on mõttetult palju raha - enam ei pea isegi arvet selle üle kui palju ja kuhu seda kulub. Kui järgmist hakkaks ehitama siis saaks umbes 30% odavamalt ja ka kiirema auto ehitatud.

Aga tegelikult ei kahetse ma oma otsuseid ja ma arvan et sellel mootoril on potensiaali vabalthingavana veel mõnikümmend hobujõudu juurde saada - kuigi see tegevus on suures plaanis mõttetu on lihtsalt tekkinud sportlik hasart, et huvitav kui kaugele selle vabalthingava M20 võimed ulatuvad... :)

  • Autor
comment_29396

See 3,2 ei oleks enam mingi vastupidavuse etalon...

Aga tegelikult on minu autol peal veel ju vaid tänavasõidu sportnukad: 284/272.

Lihtsalt tuleks vast midagi kangemat peale panna ja siis ka vastavalt pöördeid tõsta nii umbes 9000-ni oleks vast juba päris hea... :)

  • Autor
comment_29393

Samas on veel üks asi mis tuleks vahetada - keps...

Minu praegused originaalkepsud mis on läbinud kõva kaalujälgimiskuuri vist siis enam vastu ei peaks.

Ideaalis oleks siis seasi:

- u. 320 kraadi nukk

- 130mm kepsud vahetaks välja 135/140mm vastu, soovitavalt sepistatud

- kolb madalam (et saaks kasutada pikemat kepsu), näiteks M54B30 kolb oleks päris hea: http://www.contimer.ee/doc/BMW325i/Picture25.jpg

- uued klapivedrud

- uued nookurid

- uued pihustid (535i pihustid on juba praegu oma viimase piiri peal originaal rõhu juures)

Aga nende modifikatsioonide eelarve oleks u. 60-70 tuhat eek, ning keegi ei oska ennustada et palju sealt seda jõudu siis tuleks... :?

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
comment_28937

Leidsin juhuslikult netist pildiseeria mis oli tehtud EGERT KAMENIK'u poolt kunagi Autolehe intervjuu jaoks - kokku 36 pilti: http://www.pressifoto.ee/fotopank.php?layout=1_15&search_folder=45&keyword=AIASTE&setlayout=1&sf=0&sp=0&a=0

* Auto margiks on fotograaf märkinud BMW M3... :cool:

** Pagan, kus tahaks jälle lõbutseda selle roolis... :D

  • Autor
comment_28935

Kunagi sai mõõdetud, enam täpselt ei mäleta aga umbes 20-25kg oli see võit. Järgmisena läheb esiotsa kaalu vähendamise eesmärgil auto küljest keldrisse esipõll, orig stange ja spoiler.

Esipõlle ei panegi ja stange tuleb fiibrist koopia - juba seisab keldris ja ootab oma aega millal auto külge saaks. Selle külge läheb ka splitter mis eelmine aasta igal juhul tundus hästi töötavat.

Lisaks sai tellitud uus strut bar (originaalis sobib E30 M3 peale aga ehk läheb modifitseerimisega ka minu auto peale):

sparcobrace_e30_med.jpg

Kui keegi tahab siis võib vana ära osta - 500 eek.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_28876

Maksimaalse väände näitajad ja väände kõver on suht sarnased. Siin lihtsalt püsib vääne paremini üleval - maksimaalne moment on 500rpm kõrgemal. Minu autol hakkab vääne kolinal kukkuma 5500 pöörde peal ja tänu sellele jääb ka hobujõu kasv väikseks (vääne ja hp on ju omavahel seotud).

Seega on selle auto paremate näitajate taga kasutatav tiba kangema kraadiga nukk ja parem sisselase. Lisaks tundub ka antud düno tulemus natuke optimistlik... :)

--------------

Eks minu auto saab ka see talv veel mõningad modifikatsioonid, kuid ma pole veel jõudnud otsusele mis täpselt, valikus on:

1) Mootori arendamine: 312 kraadi nukk, jäigad klapivedrud, uus sisselase, vahetada välja 535i pihustid kuna need jäävad siis juba päris lahjaks = 30-35 tuh eek

2) Vahetada 205/50R15 rehvid suuremate vastu - 235/40ZR17, osta korralikud kerged veljed (näiteks OZ Ultraleggera) ja teha rattakoopad laiemaks = 30 tuh eek

3) Lisaks punktile nr. 2 teha veermik ümber 5*120 auguvahe peale, võtta kasutusele suuremad pidurid ja ka rattad = 5*120 puhul saaksin kasutada mul olemasolevaid E34 M5 velgesid aga 5*120 modifikatsiooni maksumust ei oska veel ennustadagi, kuna oleneb sellest kas teha asi E30 M3 juppidega (mis mulle meeldiks tiba rohkem) või siis minna lihtsama vastupanu teed ja teha E36 juppidega.

Probleem on selles et nendest modidest jaksaks hinna poolest teha see aasta vaid punkt 1 või 2 ning hetkel tundub et esialgu oleks vast tark ikkagi teostada vaid punkt 1.

comment_28875

1) Mootori arendamine: 312 kraadi nukk, jäigad klapivedrud, uus sisselase, vahetada välja 535i pihustid kuna need jäävad siis juba päris lahjaks = 30-35 tuh eek

Annan siis oma arvamuse.

Ja kui raha natuke üle jääb, siis osta 15" kortsrehv ka just kiirenduse jaoks.

comment_28873

eks ta ikke midagi tähendab...vägagi palju aega sinna maetud....ja nuputatud...niisama lambist ei juhtu midagi. asjaga vägagi palju vaeva nähtud ja veel parem et asi areneb koguae edasi. väga ilus ja hea auto valmis ehitanud. Jõudu jaksu minu poolt :)

Ega see siis mingi kiirendamise auto ei ole - ikka ringrada on põhiline fun. See et koba peale eelmine aasta Speedest õnnestus võita ei tähenda veel midagist... :)
comment_28869

Kui oma 535 pihustitest loobud siis oleksin ise nende ostmisest huvitatud, prooviksin heameelega mis nad minu moto peal teevad....mõtlen just sellepärast et proovimiseks uusi ei taha osta ja lammar ka kahtlane koht, sinu omades võib kindel olla et töötavad õigesti.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.