Bombaclaat!
Seis siis selline, et eelmisel neljapäeval sai masin ilma ühegi veata ülevaatluselt läbi viidud ning osaleb sellest ajast juba liikluses. Mis kõige parem, siis CO2 täiesti normis (passis ilma KATita ning mõõt vaid tühikäigul). Tegemist vajavatest asjadest oli tulesid vaja natuke regullida, sest kogu süsteem sai toimivaks tehtud ning vardad tänu sellele paigast ära. Other than that ei saanud ühtegi etteheidet ning tänaseks on vahelduva eduga läbitud 408 km Emotsioonid on tuusad, sest teele pole jäänud ja suuremaid viperusi pole ka juhtunud. Kuna kere ja veermik uus, siis nii vana auto kohta on juhtimine ulme hea ja liigub väga täpselt, kuid teisest küljest mõnusalt robustne nagu tank, sest roolivõimu ju pole. Ja R6 on ikkagi R6. See madal litakas on omaette väärtus.
Kokkuvõttes said ostmisest alates täpselt 2 aastat ja nädal, et auto sõidukorda saada. Tuleb muidugi öelda, et tegemist ei ole perfektse autoga ja vigu jagub omajagu, sest mootor ju praktiliselt uuendamata. Aga isegi sellises seisus nagu ta on, on sõidud nii linnas kui ka maanteel olnud mõnusad. Ootasin, et müratase on sellel autol suurem, aga täiesti aktsepteeritav ka lahtise luugi, akende ning all olevate M/S rehvidega, mida pole veel jõudnud paremate vastu vahetada. Sisse kallasin 98 kütust (ma ei tea, kas biolisandiga 95 ka sobiks?) ning mootoris on uus õli ja filter. Küünlad samuti uued koos rootori, kaane ja küünlajuhtmete ning radikaga. Kurvides pole julgenud veel väga selle auto teelpidamist testida, sest rehvid originaalmõõdus ning tundub kuidagi "kõrge", aga arvatavasti harjumise asi. Jutu jätkuks ka paar pilti:
Nagu piltidelt märgata, siis istmed on õnneks veel täitsa ühes tükis, aga väiksemaid kulumisi ja augukesi hakkab juba tulema. Kui kellelgi sellise tooniga istmeid pakkuda, siis oleksin väga tänulik. Vahepeal sai mingi tondi käest ligi võetud ka kummimatid - mõtlesin, et nendega rikub vähem salongi, aga kuna mul matikinnitused puudu, siis hetkel nad jalge all üsna libedalt seal edasi-tagasi liikumas. Autoga olid kaasas ka heledat tooni veluurmatid - mõtlen, võibolla panen need tagasi, sest sõitmine nagunii ainult suvel.
Rool on plaanis ära vahetada ja E30 sportrool (orig) juba ootel, vaja vaid ära tuua ja külge kruvida. M-Tech oleks ka kena, aga see raha oleks õigem pigem mujale panna. Selle originaalbaranka puhul häirib kõige rohkem kaare liiga peenike struktuur - ebamugav kinni hoida.
Ilusa jutu jätkuks aga nüüd probleemidest ka:
1) Kõige suurem mure endiselt tühikäik. 800-850 asemel on mul see 450-600 juures. Kõige rohkem aga püsib 500-525 juures. Küünlad uued (NKG ES lõpuga vm, vahed tundusid stockis õiged), rootor, kaas, küünlajuhtmed samuti. Vaakumlekked välistatud - visuaalselt kontrollitud enamik lõdvikutest ning üle käidud ka cleaneriga, kui masin töötab. Tühikäigumootor testitud (sureb välja, kui lahti ühendada ning proovitud ka teist mootorit). Lisaks uus paak, kütusepump, filter ja torud. Lambda anduri lahtiühendamisel ei muutu ka midagi, kuigi katti autol all pole enam. Puhastatud segusiiber ning TPS andur (kuidas see eesti keeles on?) TPSi kontaktide mõõtmisel igal juhul õigeid takistusi kätte ei saanud ning lõhkusin lahti. Plastikud olid nii tugevalt kinni, et ta pigem murdus lahti, mitte ei tulnud ilusti. Sisu oli täiesti triiki õli täis - puhastasin ära, panin kokku ja kruvisin külge, aga takistused endiselt mu arvates valed - seega võiks viga sealt eeldada? Kas kellelgi on mulle töötavat kontrollitud takistustega TPS andurit pakkuda?
Kui enne oli nii ,et tihti stallis pärast gaasi vajutamist (kui pöörded alla tulid), siis TPS anduri puhastamise järel seda enam ei tee, aga pöörded ikka madalad ning +30 juures läks käima, aga suri ka kohe välja. Käik sees ühtegi probleemi pole, kiirendab normaalselt, ei "haki" ega jõnksuta, kui mootoril vedada lasta gaas lahti. Aga närvi ajab see värk - tahaks, et asjad töötaks nii, nagu nad peaks töötama. Või on keegi tühikäigukruvi näppinud?
2) Esimeste akende ja ühe tagumised välimised ilmastikuliistud - kuna auto sai endale kõik uued (pre) uksed, siis liistud enam ei sobi ning jäävad väiksed, mille tulemusel on klaasi ja liistu vahel pisike vahe ning vesi tuleb ukse sisse - NOT GOOD! Kas siin on lahendus päris uued tihendid tellida ja loota, et nad on piisavalt laiad, et tihendavad akna kenasti ära? Igal juhul see on suur mure ja vale oleks lasta seal veel tegutsema hakata, missest et vaid suvel sõidud kavas.
3) Näidikuplokk - auto ostes kütusenäidik võbeles ja käis, kuidas jumal juhatas. Nüüd uue paagiga ei tööta üldse. Paaris august läbi sõites korraks viskas justkui õige näidu, aga kadus siis nulli ja rohkem elule ei hakanud. Tuli ei põle. Tagumine kruvi ja jooted visuaalselt üle käidud. Samuti ei tundu akud olevat lekkinud...AGA...paar probleemi viitavad justkui veel akudele...nimelt ei lähe ka temp andur päris keskele vaid püsib kolmandiku peal (termostaat vahetatud). Samas kui ülevaatlusel kohapeal käis, keris üle normi natuke, kuid tuli kohe alla, kui sõitma hakkasin. Tosool normis, viscot ei tea...aga kas see võiks ka pigem ikkagi vanadele akudele viidata? Viimane asi, mida ka sellega seostan, on inspection tulukudesed. Tegin reseti ära, kuid 5 asemel põleb vaid 3 tuld - normaane või pigem ka mingi muud jura?
4) Klotsiandur - klotsid ja andur uued, aga tuli põleb kenasti armatuuris edasi. Pikema sõidu ajal kustus pärast paarist august läbi kolistamist ära - pistik ei anna piisavalt kontakti, katki või mingi tüüpviga? Ehk keegi on selle vea fixinud? Ei tahaks nagu pirni välja keeramise teed minna...
5) Raadio - soov OEM makk panna ning kätte sattus üks Bavaria CII. Ühendan järele ning küsib koodi, sisestan, aga viskab ette - - - -. Lasen süüde I astmes ja makk sees seistes resettida nii, et tuleb uuesti CODE. Panen ja vajutan parempoolset SEEK nuppu, kuid viskab ikka - - - -. Ja nii korduvalt. Mingi hetk tuleb ekraanile ka HAL või NA. Makk erroris või teen mina midagi valesti? Koodi sain kahe erineva foorumi erineva kasutaja käest ning need ühtisid. Kui vale kood on, kas siis peab mingi teate ka viskama?
Kui keegi saab nõu ja jõuga abiks olla, siis suured tänud juba ette.