- 
	
		
		E30 kokkutulek 2025 2-3 august Loopre Veski
		
		Liiga hilja jõudsid 😃
 - 
	
		
		318i M57N touring '91 - erxx
		
		Auto nüüd siis komplektis. Väljalase läks ikka vana alla tagasi esialgu. Saab uued pütid lasta roostevabaga keevitada, ei viitsinud esialgu hakata torusid taga ajama. Kokkutulekul ka käidud. Püsis enam-vähem ühes tükis. :) Viljandist Raasillale jõudes jäi minek kuidagi kehvemaks ja kummalist heli tuli turbo poolt, ei teagi mis jama seal on, ühtegi viga ei tuvastanud kohapeal, sai polte pingutatud ja nii jäi. Raasillast ära liikudes hakkas kummaline koputamine põhja all pihta, keskmine pütt oli lahti tulnud. Öösel akut külmiku pärast laadides hakkas kapoti alt tossu tulema ja oli 250km kinni püsinud kiirliite lahti visanud. See sai uuesti paika, sikutatud ja nüüd 100+ km jälle kinni püsinud. Loopres sai turbot ka igaks juhuks igatepidi kangutatud ja geomeetriat liigitatud, hakkas paremini liikuma. Mootor peale sai, tegi sama geomeetria pärast mootor igasugust tsirkust oli täiesti kinni. Ju ta ikka pekkis on, ei kogu rõhku õigesti ja puhtaks vajutades alates neljandaga tõmbab "limpi". Spido ka valetab nii hullult, et tuleb uurima hakata, kuidas täpsemaks saada, mingid variandid pidid olema.
 - 
	
		
		E30 kokkutulek 2025 2-3 august Loopre Veski
		
		Et siin ka info üleval oleks. 1. Tallinn kogunemine Peetri Selver 7:30, start 8:00 2. Tartu kogunemine Bite Stop 8:00, start 8:30 3. Pärnu kogunemine Kaubamajaka parkla kogunemine 8:30, start 9:00
 - 
	
		
		E46 3.0d mootor e30-ne vahele
		
		Oleneb su asukohast. Saaks aidata.
 - 
	
		
		318i M57N touring '91 - erxx
		
		See aasta tundub on lootust ikka kokkukale jõuda. Hooldus tehtud, nagu öeldi 😁 jääb veel uus väljalase kokku keevitada ja kapoti alune kokku panna lõpuni. Eelmine mootor otsustas rähni mängida, eks kunagi hiljem vaatab sisse sinna. Sai otsa saale või tappis stikke taastatud praak pihusti, mis mootori hüdrolukku tühi käigul uputas.
 - 
	
		
		316i touring'92- MartinM
		
		Sisemise koopa detaile norrakad peaksid pakkuma. https://e30garage.no/product/wheel-arch-repair-kit-41141972592-coupe-87-92/
 - 
	
		
		318i M57N touring '91 - erxx
		
		
 - 
	
		
		318i M57N touring '91 - erxx
		
		See aasta siis talvitub auto kodus garaažis. Viimase asjana sai lastud Stiven Vesil aju üle kirjutada. Edc16 ajul ews off, torque limiter kaart manuaal kasti jaoks sobivaks, egr ja muu saast maha ja kütus peale. Hetkel sai 71mg ja 1.6bar. Rõhk tuleb hetkega järgi ja mootor käib ülimeeldivalt. Nüüd talvel plaane palju, näis mis tehtud saab. Esmalt lähevad vahetusse pihustid ja praak rihma rullik mis mootorit paigaldades normaalselt peavalu valmistas ja ka egr off detailid. Väljalase tuleb ka ringi teha. Hetkel kohandatud 325td 85kw väljalase all 😬 Kunagi ammu sai öeldud, et mu pulmaauto saab olema E30. See ka nii sai.
 - 
	
		
		320i kupee 1986 Marko S
		
		Maalrid räägivad pigem, et happe peale epot ei tohi panna, kuna aja jooksul laseb hape epo lahti.
 - 
	
		
		325E`(M20B27)`85 Renxx
		
		Igaks juhuks võib teist aju ka proovida.
 - 
	
		
		318i M57N touring '91 - erxx
		
		9 tuubi läks ja sobis külge.
 - 
	
		
		318i M57N touring '91 - erxx
		
		Kirjutaks siis vahepealsest ka lähemalt. Plaanis oli juba eelmine aasta mootorivahetus 3.0d vastu teha, aga kuna ajaliselt ei mänginud kuidagi välja, siis sai juubeli kokkutuleku eesmärgiks võetud ja mootor vedeles kodus garaažis aasta aega. Peale läks E46 pealt M57D30TU, auto oli ise automaat kastiga. Karteri keevitas @kurikristjan lühemaks tds oma. Käigukast sai GS6-37DZ kuue käiguline. Hooratas ja korv M47N2 pealt ja sidur samast komplektist pidurimeistri katetega. Kardaani esimene pool sai E36tdsa oma, tagumine pool sellest jäi lühikeseks ja tagumise poole osas mis alla sai, pole aimugi mille oma, tõenäoliselt kuju järgi miski E36. Tugilaager sai natuke ümber keevitatud E30 oma. Tugilaagril sai kinnitised natuke pikemaks tehtud. Kastil sai tala kohandatud ja hoovastik lühemaks. Cooler läks olemas olnud Saab 9000 2.0T oma, mis mahtus ninaraami ja põlle vahele ära. Juhtmestikku ikka andis paika saada, õnneks head sõbrad oskasid selles osas suunata õigele teele. Peale ta sai ja sõidab ka. Aju veel vaja lasta manuaaliks kirjutada, EWS off, Egr off, muu üleliigne maha ja remap. Soov selline tagasihoidlik 200-250kw saada. Kuna värv oli nagu ta oli, esitiibade pealt kulunud, lakk koorus jubedalt ja miljon värvikahjustust. Siis sai tööstusvärviga ja lakiga üle tuisatud, et üldpilt paremaks saada. Värvima oleks pidanud ainult suurema düüsiga et siledam tulemus saada. 🫣 Aga noh, parem kui enne. Karbid tahavad ideaalis nagunii vahetust, siis see tööstusvärviga üle värvimise maksumus oli suht olematu. ~80e. Vaja üle poleerida veel, tööstuslakk kuivas nii kiiresti, et isegi ühtegi jooksu ei saanud sisse 😃 aga tuhmiks jäi sealt, kust alustatud sai.
 - 
	
		
		318i M57N touring '91 - erxx
		
		
 - 
	
		
		318i kupee '89 - Max
		
		Veel jõuad kuu lõpuks midagi muud vahele tõsta 😃
 - 
	
		
		318i kupee '89 - Max
		
		Sa ikka normaalselt jamada saanud 😃 Vähemalt ei ole miski motivatsiooni maha tõmmanud. Vana hea foorumi õppematerjal siin üleval nüüd.