Hüppa postitusse
Postitatud
comment_5205

Tegelikult üritasin ma esimest korda elus osta endale E30 kupeed (punane 316 kupee) juba 2005. a, kui need autod ei maksnud mittekuimidagi. Toona jäi asi katki, kuna sain endale ühe Opeli.

Teist korda üritasin osta endale E30 kupeed aastal 2008. Sel korral olid need autod natuke kallimad juba, kuid siiski odavamad kui praegu. Käisin vaatamas mitut, kuid kõik olid niivõrd raiped, et ostsin lõpuks E34-ja.

Kuna kaks ilma kolmandata ei jää, siis hakkasin uuesti otsima, seekord eelarveks 2x rohkem, kui eelmine kord. Tahtsin autot, mis näeks välja ideaalne, ning ei roostetaks. Kadedust tekitas ka kursavend, kes oma omale talvel ühe kupee õuele tiris. Uskuge või mitte, aga E30ne puhul sellist leida, mis ei roostetaks on võimatu. Piltide pealt on nad paljud siledad, kuid tegelikult on ka foorumis neist, mis piltidel libedad tunduvad ikka parajalt roostes peldikud.

Pärast pikki otsinguid leidsin selle:

raxfh3.jpg
2nt7de.jpg
2uxz0qg.jpg
nle8g7.jpg
2uxz0qg.jpg
2nt7de.jpg

Aga see selleks.. infost siis:

Auto on toodud 2a tagasi saksamaalt, seisis kuni selle kevadeni garaazis ning ei ole kuuldavasti mittekunagi talvel sõitnud. Seda ma muidugi garanteerida ei saa, kuid esmane registreerine Eestis on selle aasta aprilli kuus. Kere on täiesti ideaalses korras, ning pole taastatud. Terve auto peale on 2 väikest roostetäppi. Seega võib vb olla seda juttu mingil määral uskuda. Teen homme veel pilte mattide jms alt.

Mootoriks on M20B27 nn "strokker", ehk siis mootori ülemine ots pärineb M20B25 pealt, koos sisselaske jms. Ka aju on M20B25 oma. Igatahes käib mootor ülihästi pöördesse, ning auto on lausa uskumatult kiire. Ma algul olin selle mootori suhtes pehmelt öeldes skeptiline. Eriti suur vahe just 2,5 liitrisega võrreldes on madalatel pööretel. Olen saanud sõita enne kõigi erinevate mootoritega E30netega, mida tehas peale M3-e pakkus, ning vahe on ikka päris suur. Interneti tarkuse järgi peaks võimsust andma natuke üle 135kw selline kombinatsioon.

Lisavarustus on E30nele omaselt kasin, kuid siiski:

Roolivõimendi (jah see on E30nel lisavarustuses)
Kesklukk
Signalisastsioon (hiljem paigaldatud)
Tehase originaal tumedad klaasid (kõik kaasa arvatud tuuleklaas)
M-tech II rool (paigaldasin ise oma E34 pealt)
Katuse luuk (käib swaanziga)
Kompuuter (laes)
Madalad sportistmed ees.
Ksenoon tuled

Mingit suuremat taastamist tehtud ei ole. See auto ongi nii säilinud.

Muudetud , muutis oo7

  • Vastuseid 794
  • Vaatamisi 79,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Pigem ütleks, et noore mehe elus on kaks kõige hullemat asja noor naine ja vana auto - mõlemad vajavad pidevalt tähelepanu, näitavad iseloomu ja päris oma tahtmist õnnestub harva peale suruda Pole mi

  • KarlK käis autot pildistamas:     Peab mainima, et tema auto äärmiselt kirgas punane värv pani korra mökutama, kas Zinnoberrot oli ikka õige valik, aga kuna see o

  • Muide see auto on ka valminud Juuni kuus 1987   Elu lõpuni ma sellega sõita tõesti ei kavatse, vb olla ongi järgmine/ülejärgmine hooaeg saadaval. Kes tahab võib raha koguma hakata

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_80058

kui peale jääb kas siis kohe max jõuga ja piirajasse taguma või kusagile poolepeal? Ma laseks peale jääda ja siis keeraks süüte välja ja jääks seisma, ning vaataks kas on gaasiklapp avatud või ei. Kui mingi takistus ees on siis peab ikka midagi mehhaanilist olema, ma pakuks, et trossiga probleeme.

  • Autor
comment_80072

kui peale jääb kas siis kohe max jõuga ja piirajasse taguma või kusagile poolepeal? Ma laseks peale jääda ja siis keeraks süüte välja ja jääks seisma, ning vaataks kas on gaasiklapp avatud või ei. Kui mingi takistus ees on siis peab ikka midagi mehhaanilist olema, ma pakuks, et trossiga probleeme.

 

Jääb umbes 5000 peale lõugama. 

 

Proovisin Raplas nii, et kui gaas jäi peale keerasin mootori kinni. Tegin kapoti lahti ja gaasiklapp oli õiges asendis ja mingeid takistusi kuskil polnud.

 

Üks variant mida veel proovida on jääda seisma nii, et mootor lõugab 5000 peal ja siis kapoti alt siibrit näppida, et kas see on avatud või ei. Proovin seda varianti täna.

proovi tosseli  puhastamist.

 

On plaanis, tellin ära uue õhulõdviku, kuna vana on totaalselt pude. Siis kisun selle maha.

 

Ma siinkohal ütleks, et gaasiklapp ja tross jms töötab ja liigub väga kergelt, nii nagu peab kohapeal ja ka muidu sõites. 

  • Autor
comment_80085

Peab olema mehaaniline probleem, sest jalaga on ju tunda et asi kinni või on tunda seda nõksu, millest üle vajutades asi kinni.

 

Kordan veelkord muudes olukordades ja kohapeal seda pole. See kiilumine tekib ainult siis kui mootor töötab pikemalt kõrgel pöördel ja koormuse all.

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_82589

Maitea see gaasipealejäämise jama kadus lihtsalt lambist ära ja auto on vahepeal väga hästi sõitnud.

 

Vahepeal siis niipalju asja "modifitseerinud" et õnnestus leida E30 M-tech I  rool, mis siis on preface masinal ajastukohane asi. Istub see kätte oluliselt paremini kui eelmine M-tech II ja sõita on autoga kohe teine tunne. Mulle igatahes meeldib see, et see ulatub nagu välja juhipoole.

 

0107106355f5474.jpg

 

 

Vastupidavuse poolepealt kahjuks tahtsin hõisata aga masin lagunes täna ära. Nimelt käisin seda mööda vana Pärnu maanteed korralikult painutamas ja üks lõdviks läks puruks

 

10494578_738512999520685_318023641847744

 

Tundub, et radikas on veidi nihkunud vms sest vist on roolivõimu pumba ratas veidi seda lõdvikut söönud. Ma homme võtan selle ära ja siis vaatab mis täpsemalt juhtus. Peab UM-st uue ostma.

  • Autor
comment_82752

Endale meeldivad kõige rohkem Alpinad ja kitsamad Type B-d.

 

BMW+NA+003.JPG

 

 

bmw_3_series_e30_1986_pictures_1_b.jpg

 

Pole hetkel hakanud ühtegi mõistlikku pakkumist silma..

 

 

Autost niipalju, et hetkel see ei sõida jälle, sest see lõigatud lõdvik läks katki. Täna õhtul hakkan asjaga tegelema, praegu sõidan E36-ga

  • Autor
comment_82932
Auto sõitis täpselt Pärnuni, kus ma selle paar korda tühjaks lasin ja uuesti laes jahutusvedeliku tuli põlema hakkas.
 
Lõdvik täpselt samamoodi ära söödud. Jätsin auto sinna vedelema ja tõmbasin koju. Igatahes kuskilt uut nii kiiresti ei saanud, ostsin romulast lõdviku ja monteerisin selle paari päeva pärast külge. Igatahes oli see roolivõimu pumbale väga lähedal. 
 
Sõitsin autoga sealt peale paaripäevast pidu rahulikult koju ära. Lähemal uurimisel valges selgus, et üks mootoripadi on pooleks ja mootor on nihkunud vasakule veidi. Kõvasti gaasi andes tõmbab niipalju lõdviku poole et see läheks kohe puruks jälle.
 
See kõik tegelikult oma rumalus, kuna Jargo mulle juba eelmine suvi mainis, kui karteri tihendit sai vahetatud et üks mootoripadi emane on. Hetkel siis auto jäigi majaette uusi mootoripatju ootama..
 
Igatahes niikauaks jälle kõrvalolev sinine käigus  ;) 
 
0107210839e5582.jpg
  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_83170

Vahepeal sai auto endale uued mootoripadjad:

 

DSC_0389.jpg

 

DSC_0392.jpg


0107287591deae6.jpg
 
Täna tööle sõites täitus pillil 200 000km. See teeks keskmiselt ~7400km aastas. 
 
Tundub suhteliselt mission impossible  :roll:  kui see just tõesti mingi 10a kuskil ei seisnud.. Samas on see suhteliselt heas korras. Vast 300 000 oleks õige ?
  • Autor
comment_83173

3,45 differ on autol.

 

Selle ülekandega saavutab auto 4ndaga vabalt üle 200 km/h ja 5. piirajas peaks olema ~260+ km/h. Kahjuks muidugi jääb võimsusest puudu, et seda saavutada. ~240km/h on see võimeline vähemalt spidomeetrile ette kerima küll.

 

Võimsama mootoriga autole sobib see väga hästi, sest maanteel on auto vaikne ja kui kütusekulu seierit vaatad, siis ka ökonoomne. Ma ostsin vennale ka sama diffri, järgmiseks hooajaks kruvime alla ;)  Usun et tema auto on võimeline päris vägevat kiirust sellega arendama. Piirajas 273 km/h :D

Muudetud , muutis oo7

  • Autor
comment_83174

Võrdluseks veel, hetkel on tal 4.10 all ja me oleme omavahel mitu korda joonele proovinud. Kuna esimesed käigud on tal lühikesed ja rattad taovad tühja, siis kuni ~90km/h on minu auto pm sama kiire, peale seda pühib see muidugi eest kohe ära niikui 3. sisse lükkan.

  • Autor
comment_83236
 
 
 
Täna vilksas päikest ja otsustasin igavusest mootoril kaane maha võtta, et klappe reguleerida. Selgus et midagi reguleerida polegi, 0,25 läks tihkelt vahele kõigile nookuritele  :roll:  Igatahes panin uue tihendiga kaane tagasi peale..
 
010730954700d79.jpg

Muudetud , muutis oo7

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_83516
Kuna eile oli ilus ilm üle pika aja, siis lasin masina puhtaks lakkuda ja sai teisega väheke mööda kõrvalteid kihutada ja lõbutseda. Mõni pilt ka:
 
01073630657e532.jpg
 
0107363067ddf5d.jpg
 
 
Väike palve oleks teistele M20 mootoriga E30 omanikele, ehk kellegil kellel on facelift masin viitsiks teha pildi õhulõdvikust ja selle ümber olevast vaakumvoolikutest, oleksin tänulik  ;)
  • Autor
comment_83518

Olekski tore, kui keegi viitsiks sellest pilti teha, ma Arenal korra seal uurisin teiste kapotialuseid aga kõigil oli vana variant nagu mu venna autol on.

 

Ma tahaks enda oma korda teha sest kõik voolikud on sellised et kui katsuda siis pudi taga..

comment_83519

Mida teada tahad , löpuotsa omal tuleb paremalt gaasiklapist üks vaakum pidurivöimu, teisel gaasiklapi parempoolsel väljavöttel on pime ees, vasakult tuleb tühikäigumootorisse, mis on T tähe variant, see ka ainuke öhulugeja ja mootori vahelisese lödvikusse minev ots. Gaasiklapi alt läheb paagituulutuse aurude klappi ja sisselaske tagant bensuröhu regulaatorisse. See on köik.

  • Autor
comment_83521

0107363265bda56.jpg

 

 

Õhulõdvikul on see noolega märgitud auk pime.

 

Sisselaskes on see noolega märgitud auk tühi lihtsalt. Sinna peaks minema vanemal versioonil sama voolik nagu alumisse ja need lähevad omavahel kokku.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.