Hüppa postitusse
Postitatud
comment_66356

Esimeseks autoks oli kunagi E30 ja peale selle müümist teadsin ikka, et kunagi kui rohkem raha ja võimalusi, tuleb E30 taas majja tuua. 2011 aasta oktoobris saigi nii. Panen siis foorumisse ka kerge ülevaate, kuidas nokitsemine on edenenud ja võibolla saab keegi mõne hea idee ja inspiratsiooni, et auto külge ei pea ainult originaal juppe tellima, et garaazis igav ei oleks.

 

 

Auto alguses:

e30alguses.jpg

 

Sellisena sai ta sõita tallinnas 2 nädalat ja siis juba tohutu bensiinikulu saatel maale garaazi ja algust sai juppideks võtmine, et viia kere olukorda, mis kannataks ka planeeritud hobujõudu ja tooks ka vihmase ilmaga kuiva jalaga koju.

 

Loodan, et Rix ei pahanda, aga esmamuljed, kui kerele sai pilk peale visatud olid sellised:

 

04092011531.jpg

 

 

04092011533.jpg

 

04092011540.jpg

 

Auto sai täiesti riidest lahti kooritud ja pärast talve sai värskele plekile juba uut mastiksit ja krunti näidata.

 

03062012771.jpg

 

 

jätkub..

Muudetud , muutis Fos4

  • Vastuseid 88
  • Vaatamisi 19,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Noniiii, pilt ütleb paremini, kui 1000 sõna      Järgmisena tuleb siis hakata kapotti ja pagasi luuki ja kat. luuki ja liiste tegema... ja muidugi komplekteerima. Põnevad ajad ees.

  • Üsna samas kohas seisab, kokkutulekule ei jõua sellega. Pääsen auto kallale jälle juuni kuust. Vahepeal on lihtsalt mõningaid juppe kogutud   Täna jõudis sünnipäeva kink veidi varem kohale Naine i

  • Edasi juhtus nii, et neljapäeval aitas sõber osava käega auto nii kaugele, et oli aeg peale kanda järgmine kiht epo krunti. Pahteldamisega tuli ikka haljast metalli välja mõnest kohast, epo jääb metal

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_66357

kui muu keretöö oli lihtsalt plekkide vahetamine, tiivakaared, karbid, põhjad, siis kohe alguses sai eemaldatud tagavararatta koht, teades tulevikuplaane bensiinipaagi asukohast.

 

03062012775.jpg

 

Siis järgnes lõputu joru pukse, šharniire, tihendeid, millest pilte pole vist mõtet panna, neid näeb ka poes, mõned powerflexid ja mõned M3 puksid + päevade läbi käiamist, puhastamist, sobitamist ja juppide fabritseerimist, värvimist.

Järgmiseks sai alla kombineeritud 4x100 -> 5x120 swap, koos e36 328i pidurite, käändmikute ja noh ühesõnaga veermikuga.

Siin väike võrdlus 328 e36 + weiteck coil vs e30 stock.

 

10082012867.jpg

 

Sillatala sai ka modifitseeritud, et ratas oleks keskel, õige nurga all ja et šharniirid ei oleks oma tööpiirkonna lõpus, kuna auto kõrgust sai kõvasti alla toodud.

Järgmiseks sai treipinki kiusatud ja kiirelt tehtud ratta nurga reguleerimiseks liigendlaagritel "chamber plate'id" 

 

07082012847.jpg

 

jätkub..

 

 

  • Autor
comment_66358

Poolprodukt

 

07082012848.jpg

 

Kunaväljavalitud veljepaar polnud just ka kõige kitsam (10" laiust), siis tuli tublisti vaeva näha, et see kenasti koopasse ära mahutada. Mitte veel päris lõpptulemus:

 

08082012851.jpg

 

vahepeal sai külge ka võimendiga latt e36'e küljest:

 

photo.jpg

 

Kuna esiveermik hakkas juba looma,.....

photo.jpg

 

 siis tuli mõtlema hakata tagumise otsa peale:

26082012917.jpg

 

Velg mahtus nibin nabin. Järgmiseks tagasild reguleeritavaks

 

26082012914.jpg

 

 

jätkub...

 

 

  • Autor
comment_66360

Tagasild reguleeritavaks, step1

26082012921.jpg

 

Kaldenurgad reguleeritavad, pidurisupportitele kinnitused tehtud, 5x120 rummud küljes ja värvitud..

 

08092012936.jpg

 

tagavedrustusele jäi täpselt nii palju ruumi.

08092012941.jpg

 

Väike võrdlus vasakult paremale: e30 originaal, e36 touring modifitseeritud vedrud(lõigatud ja otsad kuumutades painutatud) mingid e30 madaldusvedrud:

16092012969.jpg

Tagasillale sai paigaldatud ka vedrupesad, et kaotada ära vajadus mõlemast otsast kitseneva vedru järgi.

Järgmine step: elekter. Kõik välja ja uuesti mähkimisele. Ebavajalikud asjad (maki juhtmestik nt.)minema.

20121006_173753.jpg

 Kuna vahepeal olid märkamatult jälle külmad ilmad saabunud, siis oligi paras aeg kätte võtta mootor:

20121020_163932.jpg

 

jätkub...

  • Autor
comment_66362

täpselt ei tea, palju see mootor sõitnud on, seisnud oli ta 2,5 aastat, hülss oli veel ok.

20121027_181212.jpg

 

BMW geniaalne lahendus õlitusele, aga see selleks. Lisatud sai väljavõtted õliradikale, hiljem veel turbole ja lisaandurile.

 

20121103_132405.jpg

 

ja kui juba õlituse kallale, siis ka karteri põhi sai omale mõned lisad, turbo tagasivool, õliradika tagasivool ja õlitemperatuuri anduri pesa.

20121213_212529.jpg

 

20121213_202227.jpg

 

20121213_221951.jpg

 

siinkohal tänud Ardile, kes jupid kenasti kokku keevitas:

20121213_224314.jpg

 

jätkub...

 

 

  • Autor
comment_66363

peab tunnistama, et kuna huvi elektroonika vastu on üsna suur, oli algusest peale kindel plaan, et juhtaju tuleb kitina ms3, lisaks sellele sai tööjuures veel nii mõnegi solenoidi ja servoga mässatud.

20121220_165148.jpg

 

Vahepeal sai madaldatud surveastmega mootor juba aiste vahele ja tuli kolida teisse garaazi, kus vähe soojem tegutseda.

photo.jpg

 

Möödusid mõned nädalavahetused ja oma koha leidis intercooler, õli jahuti, roolivõimendi õli jahuti, mõned torud ja algust sai tehtud ka väljalaske kollektori ehitamisega.

Ka tolm õlijahuti pealt leidis omale hiljem parema jahimaa.

photo.jpg

 

kollektori algus:

20130119_195227.jpg

 

ja üks udune pilt poolproduktist. Vahepeal unustasin pildistada, sest asi sujus mõnusalt.

 

20130427_161854.jpg

 

..ja MS3 + MSx nägi ka esmakordselt voolu:

 

20130424_113714.jpg

 

järgmisena mootori juhtmestik:

20130515_113525.jpg

 

 

jätkub...

  • Autor
comment_66364

tähelepanelikumad silmad vast tabasid ära, et käsipidur oli algusest peale plaanitud hüdrauliline:

Selleks, et vajalikud kangid ja vardad viisakalt ära mahutada, on keskkonsool tõstetud 4cm võrra, aga salongi ja põnevamate keredetailide osa võtan päris eraldi sarjana ette, kui asjad valmis.

photo.jpg

 

Vahepeal tuli jälle kaupa juurde. EGT andurid, 6 tk, igale silindrile üks ja mõned ka sõpradele ja mõned varuks.

 

20130529_153754.jpg

 

Samal ajal teises garaazis sai jälle treipinki kiusatud ja valmisid trompetid alumiinium sisselaske kollektori otstarbeks. Ei pidanud ostma 15 euri tükk, väike rakis ja 20euri eest alu toru ja veits vaeva.

 

20130511_164924.jpg

 

20130602_152022.jpg

 

umbes nii:

photo.jpg

 

20130607_195342.jpg

 

3" drosselklapi flants sai 8mm alust CNC'ga välja lõigatud.

20130621_215422.jpg

 

 

 

Ja peale keevitamist ja torutöid (3" kõik.)

 

20130816_235524.jpg

 

Vahepeal tekkis imekombel ka downpipe, selle ehitusest mõned pildid on hetkel veel naise telefonis, kuna enda telefon võttis tahtmiseks garantiis suvepuhkusel käia.

 

Hetke seis on selline, et auto keerab, veereb, pidurdab, mootor käib. Juurde on tekkinud üsna laoendamatu hulk vidinaid, mis ühe turboauto juurde kuuluvad, pole jõudnud veel pilte üles laadida. Üsna pea peaks valmis saama väljalase ja siis leiab auto tee treileriga Tallinnasse, kus algab töö välimuse kallal. Mingit ulmet ei tule, mõned carbon jupid, üldiselt üsna stock'i välimusega, veidi madalam ainult. 

Muudetud , muutis Fos4

comment_66366

Huvitav teema, võiks ainult tehnilistest lahendustest rohkem pilte ja seletavat teksti olla, et võibolla teised ka eeskuju võtta saaks. (näiteks esisilla tala muutmine, käsipiduri süsteem jne)

Ilmselt pole siin muud soovida, kui edu ehitamisel ja paksu rahakotti. :)

  • Autor
comment_66368

edu on ikka vaja, raha veelgi rohkem :) Sillatala jaoks jätsin joonised alles kuskule paberile, kui kellegil (või endal) peaks minema kunagi vaja. Ma muidugi ei tea kui paljud plaanivad e36 esikäändmikud 10" velje ja ektsentriliste m3 puksidega omale installida, lisaks on kindlalt vaja sellise setupi puhul chamber plate'e, aga kui keegi tõesti tahab, siis võib küsida joonist. Tehniliselt nägi see välja selline, et võtsin teise tala küljest šharniiri pesad, märkisin sillatala alla ja peale õiged kohad vastavalt oma setupile ja keevitasin sillatalale uued pesad, mis on suurema nurga all, kui originaalid, et õõtshoob saaks auto madalas asendis normaalselt liikuda. Originaal pesad jätsin tugevuse mõttes tala sisse alles.

Uued pesad  võimaldavad panna alla ka e46 alu õõtsa nii, et ratas jääb keskele, kui peaks näiteks tulema isu drifti sõita, saab ratta üsna välja ilma wisefab'ita.

comment_66370

Asjalik projekt.

 

Siinkohal tänan, et mullegi selle 5x120 ehituse osas näpunäiteid jagasid. Ammu oleks aeg olnud ise sellega feimi foorumis koguda :)

 

Muus osas paistame aga sarnaste tuuningu vaadetega inimesed olema.

Paistab piltide ja tehtu järgi, et väljakutseks on igasugu erinevad lahendused, mitte kasutada nö, bolt on juppe ning see meeldib auto ehitamise juures kõige rohkem mullegi.

Mingi aeg kadus mul samuti ära igasugune huvi näha autos stereot, mingeid el. lisasid või teab mida veel.

Oluline on ainult see, mis aitab kiirelt edasi liikuda, alistada mängeldes kurve, väsitab sõites selgroogu ja kurdistab kulgedes kõrvu :D Kõik muu on ühesõnaga tilu-lilu.

 

arx

  • Autor
comment_66387

Väga asjalik teema. Mis turbo tuleb ja kas mootori sisuga ka midagi ette võetud?

Sisuga on ette võetud kyll, iseasi kas see eesmärgiks võetud500- 600hp ka välja kannatab. Kindlasti annan teada ka siia mis esimesena järgi annab.

Turbo on Garrett GT3582. Peaks saama ka kohapeal seistes hilise süütamisega rõhu ülesse, launch control toimib ja samuti ka vanos. Kytet annab vahepaaki bosch 038 ja pihustitele bosch 044. Pildid pumbajaamast järgmisel nädalal vast.

Muide kui kellegil on pakkuda 2.5" viisakat tagapütti, siis võiks teada anda.

  • Autor
comment_66402

Rääkides veel 5x120 peale tegemisest, siis tagarataste puhul ei ole tegu compact e36 õõtsadega. Tarvis on fl e30'ne ketastega õõtsasi ja e36 rummusi ainult. Palju abi oli ka realOEM'i lehel, sealt sai vaadatud laagri mõõtusi ja kui vaadata alumist pilti, siis on näha kärvuti fl e30 ketastega 4x100 rummud ja e36 rumm. Laagrite sisemõõt on täpselt sama, isegi võru on sama. Niipalju veel infoks, et kui sedasi kokku klapitada, siis jääb ratas ca 3-4mm sisse poole, kuna e36 rummu tõus võllilt rummu tasapinnale on agressiivsem. See tähendas seda, et piduri supportite kinnitusi tuli samuti sisse poole viia, mulle see aga sobis, kuna külge läksid nagunii e36 supportid, mis e30 kinnitustega nii või naa ei klapi ja 3-4mm sai ka velg sisse poole, mis laia velje puhul on väga hea, ei pea tiiba koolutama.

 

21082012894.jpg

 

Ka roolilati swap oli üsna lihtne. Lugesin ja uurisin pikalt, et mis rooligardaani vaja ja isegi leidsin mingisuguse info, aga lõpuks otsustasin e36 lati poolse risti ja e30 rooli poolse risti lihtsalt fabritseeritud vahetükiga kokku panna, sai kõige paremini istuva asja. Vahepukside tegu oli kerge. Need siis selleks, et e36 lati kinnitused ise on kitsamad, kui e30 latikinnituse kõrvade vahe.

 

05082012841.jpg

 

ja siin pilt kokku istutatud ristidest: vahetükk on see metallist osa, mille krae pisut välja paistab. Üks pool on nuutidega e36 lati ristis ja kuna ma olen veidi paranoiline, siis sai igaks juhuks ja tift sisse pandud, et see adapter seal vahel kindlasti ringi ei saaks käia:

 

09082012862.jpg

Muudetud , muutis Fos4

  • Autor
comment_66407

Nüüd oli aeg vahepeal salongi kolida, et saaks ära ühendatud kõik ajusse tulevad ja ajust minevad signaalid. Ühtlasi ka mõned lisa kellad vajasid kohta.

Antud pildil vee temp ja õli temp. Kuigi mulle originaal bmw ajanäitaja meeldib, pidi see ka kahjuks minema ja asemele tuli WB lambda kell, mida veel selle pildil näha pole.

20130623_224245.jpg

20130624_012300.jpg

 

Kui keegi mõtleb, et milleks nii palju lüliteid, siis tegelikkuses jääb isegi puudu. Parempoolsed on ventilaatori 2 astet, 1'ne kiirus ja 4'jas kiirus ja salongi sooja klapp.

Vasakpoolsed on toited näiteks:

1) wb kellale (mida kohapeal katsetades pole vaja sees hoida)

2) salongi lisakellade valgustus.. kuna kelladel on kõigil hoiatus led'id, siis ööpimeduses meeldib selline mitte väga helendav salong

3) Ülemise ventilatsioonivõre asemel on ka juba kinnine plaat, millel asuvad mõned indikaatorid, nagu shiftlight ja signaalid ajust, mis näitavad limp mode'i ja launch controlli ja veel mõndasi seadeid, näiteks kui pööre on liialt kõrge mootori töötempi jaoks ja sisselasketemperatuur ületab normi jne. Ka need indikaatorid saavad oma toite läbi lüliti.

4) toide CAM ja CAS anduritele.

5)toide väljalaske dump-valve'ile, klapp, mis laseb väljalaske gaasid enne lõpu pütti vastu maad, vähendades tagasisurvet. Hetkel veel väljalase ehitamisel, aga peagi peaks ka selle tööle saama. Klappi juhib aju loomulikult, mitte vaakum. Seda siis juhuks, kui tahaks pisut vajutada aga ei taha naabreid või last üles ajada.

 

 

20130624_012315.jpg

 

Väike sissejuhatus pumbasüsteemile:

 

20130622_013939.jpg

comment_66669

Mul vedeleb juba vist umbes 5 aastat samalaadne RAID tükk garaazis ja no lükkan kah koguaeg mingi põhjusega selle paigaldamist edasi :D

Golfile pidin juba vist isegi panema, aga seal oli mingi signaali saamisega mingi kala vms ja siis jätsin jälle katki.

Võib-olla nüüd kulub e30 jaoks üldse paremini ära

 

arx

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_68196

Jõudsin vahepeal niikaugele, et näpud väljalaske kallal, aga kas keegi oskab anda mõne geniaalse idee, kuidas moodi 2,5" toru e30 tagasillast mööda saada nii madala auto puhul. Lömmi ei tahaks lüüa ja vahelt läbi ei mahu kuskilt. Alt pannes pmst lohiseks see mööda maad järgi. Ideaalne oleks küljepealt välja tuua, kuna mul paaki enam pole originaalkohas, aga tahaks ikka tänaval ka sõita :)

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_70105

kas kellegil võib huvi olla mõne carbonist e30 detaili vastu? teeme vormid nii või naa näiteks kat. luugile, pagasiluugile, kapotile, võibolla veel midagi.. PS'i võib kirjutada, kui raha ka on korraliku asja jaoks.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.