Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_27755

Vahepeal auto ainult seisnud mitu nädalat.

Enne seismajätmist jõudsin veel velgedele tutikad Toyo Proxes T1-R

rehvid peale lasta panna ja juhipoolse tagapiduri laiali kiskuda.

Nüüd ei viitsi enne ilsmelt asjaga tegeleda, kui on ketaspidurite konversioniks

vajalikud jupid kokku kogutud. Enne ei saa autoga sõita ka kuna vana silinder lekkis.

Krt ülevaatus sai ka vahepeal läbi. Teeb pidurid korda ja siis ülevaatusele.

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_27679

Leidsin lõpuks (õigemini Tarmo leidis) ühest lammutusest originaal M10 mootori roolivõimu pumba kronsteini.

See tundus täiesti lootusetu üritusena toona kui seda aktiivselt otsisin,

kuna käisin vist kõik Tallinna ja lähiümbruse lammarid läbi + kõikvõimalikud lehed ja foorumid.

Praeguseks on juba mudiugi kodukootud lahendus seal aga

originaal on ikka originaal, seega läheb originaal külge.

Piduritega on ka vist nii, et esialgu taastan tagumised trummelpidurid ja panen ette ventileeritavad.

Tahaks suvel ikka sõita ka autoga.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_27622

Toimunud on niipalju, et eile sain ka tagumised tutikad

Koni Sport amordid kätte ja sai ka uued originaal amordipadjad ostetud.

Täna soetasin Igor-ilt ette vent ketastele supportid ja kelgud.

Samuti sai ka tutikad vent kettad ette ostetud ja taha tutikad trummlid.

Homme peaks ka klotsid kätte saama.

Järgmiseks esmaspäevaks lubati nänni (coolerit).

Täna sain subaru kaua oodatud varuosad ka ära vahetatud ja nüüd saab jälle Bemmi lammutama hakata.

Tahaks kiiremas korras kolle ära teha aga pean vaatama kuidas ajaga on.

Flantsid on kolle jaoks olemas kõik aga tahavad veel veidike töötlemist.

Paar programeeritava aju installi on vaja ära teha ja

2 turboprojekti on veel vaja käima saada (üks selle foorumi kasutaja oma).

Enda aju installi lõpetasin ka 99% ära, nüüd on kõik peaaegu nagu stock.

Varsti ehk mõni pilt ka sellest.

Peaaegu oleksin ühe avariilise E34 vahepeal mootoritoonoriks soetanud aga

otsustasin, et pidurid ja vedrustus on siiski hetkel olulisemad.

  • Autor
comment_27599

Nüüd siis autol terve ring tutikaid Koni Sport Short sportamorte.

Samuti sai installitud terve ring tutikaid pidureid.

Ette said ventileeritavad (uued kettad ja klotsid) koos supportitega ja

taga turmmelpidurid täies mahus taastatud (uued silindrid, trummlid, klotsid).

Vaikselt taastan tagumise ketaspidurite komplekti ka ära ja selle installib siis alla, kui kunagi aega saab.

Mis esisupportitesse puutub, siis tõesti on supporti käpad ~10mm pikemad

ventileeritaval variandil, kui ma väga mööda ei mõõtnud.

Seoses piduritega sai ka piduri- ning siduriõli vahetatud.

Siduri õli oli küll täielik tökat, süsimust.

  • Autor
comment_27574

Täna sai väheke seadistatud asja ja asi muutus tunduvalt sujuvamaks.

Sai selgeks ka tõsiasi, et sisselaske temp. andur on väga sita koha peal,

kuna sissetulev õhk ei jahutad teda peale seismist piisavalt kiiresti maha.

Seega tuleb uus ja parema koha peale.

Lähiajal tuleks oma aega ootav short-shifter ka külge installida,

siis ei löö ehk enam kätt ka vastu keskkonsooli ära :D

Praegu võib stock väljalaskega auto liikumisega täiesti rahule jääda.

Saaks teda korraliku torukollega ka vabalthingavana paremini liikuma.

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_27447

Täna tuunisin veidi Bemmi jälle.

Esiotsa lasin pea 20mm madalamaks. Nüüd enam ei karju eriti silma esi koopa tühjus.

Tavalise püstakuga teda enam madalamaks saada pole ilmselt võimalik ja ainuke tee oleks Coilide peale minna.

Hetkel on amordi käik juba pea olematu ja vedru pikkus ka raskuse all ehk 10cm.

Kui igasugu madaldusi uskuda, siis peaks ees hetkel ~100mm madaldust ja taga ~80mm madaldust olema.

Tuleval nädalal üritan stangelisa ka ette ära tellida ja kuskilt udukad soetada.

Oleks võinud ka lihtsama vastupanu teed minna ja lihtsalt suurema diameetriga veljed soetada aga ei taha eriti :D

  • Autor
comment_27445

Kusjuures täna nagu korra vaatasin jälle imelikult seda juhipoolset ratast.

Eks sillastendis näeb, kas asi on silmapete või mitte.

Ilmselt on nüüd camber plat-e üles vaja, siis saab selle vildakuse ära likvideerida.

Esimesed püstakud sai Igor-i käest soetatud ning üks on ABS-iga variandi oma

ja teine ilma ABS-ita variandi oma. Selles nüüd vaevalt kalde erinevus on või siiski?

Oskab ehk keegi täpsemalt kommenteerida?

Karterikaitse on ka ilmselt nüüd MUST HAVE.

  • Autor
comment_27438

80mm madaldusvedrud + 2 keerdu vedrudelt maha. Vedru materjali sai vähendatud ~25mm.

80mm tutikad esivedrud on veel oma aega ootamas raskema mootori tarbeks, et ei peaks lõikama.

Kerge mootoriga jäi asi lihtsalt minu jaoks liiga kõrge ja

soetasin lõikamise otstarbeks kasutatud 80mm madaldusvedrud, millel oli palju keerde, et neid lõigata saaks.

Paljudel vedrudel ei saagi vedru kuju tõttu keerde maha võtta, kuna siis ei jää vedru toetuspunkti järgi.

Ärge nüüd hakake jumala eest oma originaalvedrudel keerde maha võtma.

Selleks tarbeks on ette nähtud lühikese käiguga amort ja juba jäigem sportvedru.

Ega see minu tegemvus ka õige pole aga mis teha, kui ei müüda M10 mootori tarbeks madalamaid vedrusid.

Ega sinna legaalsel teel ei saaks väga madalamaid panna ka

kui need mida poes pakutakse, kuna amordi püstakut tuleb siis modifitseerida.

Täna sai veel ette uued smoke suunad soetatud (tänud Xjan @ Tuning.ee),

lõpuks sai rõvedad originaalsuunad ära likvideerida.

Esilisa tellisin ka põllele ära, eks näis millal see kohale jõuab.

Õhtul installisin ka short-shifteri külge. Vahe on ikka öö ja päev.

Nüüd ainult vaja uut käimarinuppu, kuna originaal selle Hiina replica otsa ei istu.

Huvitav kust leiaks normaalse kujuga nupu, mis paigal ka seisaks.

Ahjaa UM-ist vaja natuke hoovastiku detaile ka tellida, et kangi vähe jäigemaks saada.

Neljapäeva hommikul lõpuks sillastendi aeg ka, rohkem pole vast põhjust püstakuid torkida.

Kolle materjal sai samuti lõpuks ära soetatud, loodan, et liiga jämedad torud ei saanud.

Turbiini mahutamisega hakkab ka nalja saama.

  • Autor
comment_27431

Sai täna uus (kasutatud) esipõll Sauelt Igor-i käest toodud ja pleku juurde viidud.

Väidetavalt heas korras põlled tundusid hullemad kui see mis mul ees on.

Sain suht enamvähem põlle aga ikkagi oli see väikse pauguga ja vajab taastamist.

Lisaks ühes otsas suht palju roostet, seega ka liivapritsi tee ees.

Esimesed Konid keerasin ka nüüd jäikuselt umbes poole peale ja vahe on ikka mõnusalt tunda.

Tagumised jõuab ka ehk lähipäevil alt ära võtta korra ja jäigemaks keerata.

Igorilt sain ka migni suht sitas korras katuseliistu aga vähemalt on seal

midagi nüüd küljes ja ehk on parem kui täiesti ilma.

Käiguhoovastiku loksude vähendamiseks sai ka UM-i külastatud ja üks uus jubin tellitud

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.