Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,7tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_28683

Autol nüüd uus latt küljes ja saab kohe inimese moodi rooli keerata,

erinevalt E30 originaal võimuta latist, mida tuleb veeretada, et auto keeraks.

Vahepeal kaotsin ka suurema rooste kapotialt ära.

Kunagine aku oli ilmselt natuke hapet lekkinud ja mõni roostekohake oli veel.

Väga kena just ei jäänud aga parem ikka kui roostet passida.

Põhiline, et kerevärvi on need kohad uuesti.

Ega ma teda hetkel näituse jaoks ei ehitagi.

Võimuga variandi esimese rihmaratta sain ka lõpuks Igorilt (leidis üles).

Nüüd vaja veel trigger wheel ikkagi leida või teha lasta.

comment_28654

ei tundu olevat bolt-on, kütuserenni minev ots tundub liiga peenike. samas, ta on seal keermega sees, nii et vana välja, treialil lasta uus teha ja siis on bolt-on.

iseasi, kas siis midagi muud ei hakka ette jääma, ei oska öelda.

  • Autor
comment_28653
Palju see FPR sul maksma läks? Kust kohast ostsid? On ta polt on lahendus nagu see siin:

http://i10.ebayimg.com/05/i/06/39/24/b6_1.JPG

Mis sa ise arvad? :D

Minu puhul võlusõnaks Olavi, parimad hinnad Eestis siiani.

Kaasa sai mingid vaheplaadid nagu ka pildilt näha, aga proovida pole veel jõudnud.

Aga eks see ehitamine ongi nii, et kui spetsjaalselt toodetud komplekti ei võta,

siis on enamus asjad vaja ringi teha.

comment_28650

Mis sa ise arvad? :D

Minu puhul võlusõnaks Olavi, parimad hinnad Eestis siiani.

Kaasa sai mingid vaheplaadid nagu ka pildilt näha, aga proovida pole veel jõudnud.

Aga eks see ehitamine ongi nii, et kui spetsjaalselt toodetud komplekti ei võta,

siis on enamus asjad vaja ringi teha.

Kas see kütuserõhu regulaator on turboclubis pakutav CN-FPR-001 või CN-FPR-004?

  • Autor
comment_28643

See pasun rändab sealt ilmselt mujale, neerud viskasin ainult pildistamise ajaks külge.

Mulle ei meeldi kroom auto küljes, kui seda on ainult mõnes kohas.

Kui siis ainult nii nagu mu ex E34-jal oli:

uusfk.jpg

Kuradi kahju juba, et maha müüsin.

Välimus ja sisemus olid ikka :twisted: . Natuke oleks saanud veel edasi ehitada.

Enamus ise ehitatud, saksast tulles oli vaid esilisa.

Keda rohkem huvitab, siis natuke pilte ja

infi http://m-tuning.ee/galerii/E34 ja http://www.carrating.org/car.php?2038

comment_28641
Autol nüüd ka Shadowline neerud.

Varsti lisanduvad ka Shadowline liistud (osad on juba tehasest).

Sellist asja nagu shadowline neerud ei ole e30 jaoks olemas. Ainus neer mida pakuti oli nikkel liistuga. Minu jaoks jätab musta neeruga E kolmkümmend VAZ 2103/2106 mulje. Aga eks see ilu on vaataja silmades... 8)

  • Autor
comment_28640

No nimetame siis seda tinglikult Shoadowline-iks :D

Mulle meeldivad sünged autod (teatud maani).

Kroom neer plangul autol jätab kuidagi odava mulje.

Vähemalt enda autot vaadates tekkis jube tavalise rääbaka e30 mulje see neer.

Ei oska kuidagi seletada miks ta mulle ei meeldinud, lihtsalt imelik tundus hallil autol kroom neer.

Sinu autole see jällegi sobib, kuna kõik detailid on omal kohal.

Mustale üldiselt kroom sobib tunduvalt paremini kui muudele värvidele.

  • Autor
comment_28634

Täna sai jälle vähe manti soetatud autole, saab nüüd enamustest vigastest detailidest lahti.

Nimelt oli siis gardaani tugimuhv täiesti ribadeks ja ka gardaani ning käigukasti vaheline kummimuhv oli praguline.

Mõlemast pooleks korpusega mootoripadjast ei hakka rääkimagi.

Niisiis:

Komplektsed roolivardad mõlemale poole koos tolmukatetega (Lemförder e. BMW originaal)

Gardani tugimuhv koos laagriga (Lemförder e. BMW originaal)

Gardaani ja käigukasti vaheline kummimuhv (Lemförder e. BMW originaal)

Mootoripadjad (Ruville e. ilmselt kas originaal või mõni tuntud tootja, kuna logo ja kood maha freesitud)

UM-ist sai sisemiste rooliotsade stopperid ka võetud.

Hakkab juba looma asi vaikselt, nii et jääme Märtsi kuu palgapäeva ootama :D

  • Autor
comment_28558

Omajagu nüüd mootorit lammutatud ja otsus vastu võetud.

Saaled olid küll veidi kulunud aga ei hakka neid hetkel välja vahetama,

kuna sellise lammutamise peale võiks juba ka muud jupid ära vahetada,

mis ei ole jälle väga otstarbekas, kuna eelistaks väheke suurema kubatuuriga mootorit.

Seega vajalikesse kohtadesse uued tihendid ja mootor kokku tagasi.

Vaatab kaua asi kestab ja kui ennast õigustab, siis võib ka kap. rem peale mõelda.

Ehitamisaega kevadeni ka juba napib.

Vahepeal sai ka auto endale uued veljed, mis tuleb küll sirgestada ja värvida lasta.

comment_28555

OT:

õnnelik oled, sigaõnnelik oled, raip :D

mina ei pääse kuidagi raamsaalede vahetusest = 2k

ja kui need juba vahetada, võiks kepsusaaled ka vahetada = teine 2k

ja noh, profülaktika huvides võiks ju rõngad ka vahetada = ma tõesti ei taha teada seda summat...

END OT:

kui sa roolilatti vahetasid, siis kuidas elimineerisid selle probleemi, et e36 roolilatt on "õhem", st. e30 lati kinnituste vahe on suurem.

Panid mingid "speisserid" vahele või painutasid harud lihtsalt koomale?

edu,

M.

  • Autor
comment_28554

Speisserid vahele ikka nii ülesse kui alla, et latt originaal kõrgusele jääks.

See kronsade kokkupainutamine on porno.

Samamoodi nagu mingite idikate õpetus netis on, et painuta need alumised kronsad ära, et latti kätte saada.

Järgmine kord painutad üles ja on ime kui need krõpsti küljest ära ei murdu.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_28503

Vahepeal sai natuke mootoridetaile puhastatud.

Piltidelt näha, mis on enne ja pärast tulemus.

Kõik ülejäänud detailid olid seest pea sama roojased, kui klapikambrikaas.

aal.thumb.jpg aai.thumb.jpg aaa.thumb.jpg aak.thumb.jpg

Rohkem pilte asjadest --> http://m-tuning.ee/galerii/E30DetailidePuhastamine

Ei raatsigi enam asju eriti seest sitase mootori külge panna.

Ei taha mootorit laiali kiskuda, kuna tahan see suvi juba sõita :).

Peab siis üritama võimalikult puhtaks asja saada kui tükid mootoril küljes on.

Mingi osa sodist vähemasti hoiab nüüd mootorist heaga eemal.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.