Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,6tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_28922

Täna käisid veljed pingist ka läbi.

3tk olid nagu poeuued ja 1 viskas seest ikka üli minimaalselt.

Lasin veljed pesulas puhtaks ka pesta.

Mõned väiked kriipsud/kraapsud on aga need suht vaevumärgatavad.

Meetri pealt ei näe enam midagi.

Õhtul kodus pistan väikse visioonpildi ka üles madaldusest.

  • Autor
comment_28921

Lammutustöö algus:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg aac.thumb.jpg

aad.thumb.jpg aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg

Piltidelt ka näha kui sitane mootor igalt poolt on.

Põhisüüdlane ilmselt eelnevalt vigane õlirõhuandur.

Samas klapikambrikaane tihend (nüüd vahetatud) ja ketikoja tihend on ka ilmselt osaliselt süüdlased.

comment_28920

algus tehtud :)

tean, kui nõme on s*taste asjade kallal tööd teha :D

õhtul, kui garaazist saabud, nühid tund aega ennast, et homseks tööpäevaks jälle "esinduslikuks" saada... :D

ei ole leidnud ühtki kavalat mõtet ka, kuidas kere puhtamaks saada :S

pealt saab pesta, alt ehk aitab natuke statoili põhjapesu, kuigi eriti usku sellesse ei ole... aga igalepoole vahele jääb ikka 5cm liivakiht.

ja seda kleepuvat õli-liiva-tolmusegu ei võta ükski pesu...

üldiselt väga tore, et teine projekt samaaegselt jookseb minuga, saab knouhoud vahetada... ja teistel ka huvitav võrrelda et kuidas erinevad lahendused töötavad.

comment_28916

Soovitan terve mootoriruum korralikult üle pritsida suvalisest autopoest/tanklast saadava mootoripesuvahendiga ja siis kohe samasuguse pritsiga korralikult pihustada tavalist diislit ja oodata natuke aega ning korralikult survekaga üle ja tulemus jääb väga :wink:

Enda omal tegin kahel järjestikusel nädalal korra samamoodi ehk siis 2X(sõitval autol) ja kõik imestasid, et kuidas kapotialt nii puhas saab olla.

  • Autor
comment_28915

Mõõtsin täna ka kütusepumba tootlikuse ära, et veenduda kas on esialgu uut pumpa vaja või mitte.

Tulemused siis sellised:

147L/H @ 3.0bar @ 12.0V

122L/H @ 4.0bar @ 12.0V

104L/H @ 5.0bar @ 12.0V

Pinge millel mõõdetud on akupinge. Ei viitsinud auto alla ronida ja otse pumbalt mõõta.

Väga suur vahe ei tohiks olla, kuna pumbale on ise juhe kellegi poolt veetud ja

see peaks olema jämedam kui originaal.

Uued jämedamad juhtmed tulevad enivei asemele, kuna pumpa hakkab juhtima MS.

Järeldus sisi selline, et 250hp jaoks on antud pump piisav ja hetkel teda vahetama ei hakka.

Vean ainult uue jämedama voolujuhtme peale ja panen ka jämedama massijuhtme.

Pealegi sõites kui akupinge üle 13V, sisi on pump veelgi tootlikum.

Jällegi pildid tänasest tööst.

Piltidelt ilusti näha kui rokane asi tegelikult kapotialt on.

aan.thumb.jpg aat.thumb.jpg aap.thumb.jpg

aaq.thumb.jpg aar.thumb.jpg aas.thumb.jpg

aah.thumb.jpg aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

aak.thumb.jpg aal.thumb.jpg aam.thumb.jpg

Segusiibriga peaks ka midagi ette võtma, kuna originaali läbimõõt on ainult 44mm, mis on suht nutune.

Võrdlud 141kw M50 mootori omaga on ka piltidelt näha. M50 mootori oma oli vist ~65mm.

Praegusel hetkel on tunne, et mõtekas oleks vist terve sisselaskekolle uus teha.

Pean natuke maad kuulama selle kohapealt.

  • Autor
comment_28913

Sain täna mootori ja kapotialuse suhtkoht viisakaks.

Kahjuks andsid kaamera akud pildistama hakates otsad.

Valus sitakiht oli ikka asjadel peal.

Kahju ainult, et väljalaske poolelt plokile eriti ligi ei saanud.

Eks tuleb siis brake cleaner-iga läbi ajada seal pool.

Kast tuleb ka kunagi alt ära võttes eraldi ära pesta.

  • Autor
comment_28908

Ilmselt ilma relakata pole seal vist suurt midagi teha.

Mõtlesin, et teeks asja puhtaks ja värviks happekrundiga üle ja ehk kerevärv peale jälle.

Kaitseks akuhappe vastu võiks vast riffelplaadi peale panna.

Siis on tuuningelement ka :D

Teine variant on üldse see alus nahhui lõigata ja aku pagassi paigutada.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_28828

Hetkel siis mootor maas, kuna mõnda tihendit ei ole võimalik lihtsalt mootor peal vahetada.

Saab nüüd asja ehk korralikult õlist puhtaks küürida ja igale poole uued tihendid ka.

Originaal tihendid ketikatetele näiteks maksavad UM-is kommiraha.

5 tihendit kokku alla 100.- eek :D

  • Autor
comment_28826

See ei jää ilmselt viimaseks korraks. :D

Hetkeseisuga teen ainult hädavajalikud asjad ära.

Pole mõtet täisremonti teha, kui ei tea kuidas asi üldse kestma jääb.

Aga õlist tilkuvat mootorit ka ehitada ei taha.

Kõik tihendid on oma aja lihtsalt ära elanud.

Ilmselt pole neid keegi vahetanud ka.

  • Autor
comment_28780

Täna saabus veel manti natuke autole :twisted:

HKS SSQV BOV koos by-pass kit-iga

Suur Intercooler (780mmx300mmx76mm)

TurboSmart Manual Boost Controller

Reguleeritav kütuserõhu regulaator

Homme üritan väikest pildimaterjali ka tekitada.

  • Autor
comment_28747

Täna sai jälle veidi lammutatud.

Visaksin tulemüüri katva isolatsioonmati minema.

See oli igalt poolt lõhki juba ja kogus niiskust alla.

Sellega seoses tuleb ka eest taha minev piduritoru millalgi uus panna.

Olgu kere kui tahes korralik aga BMW on ikka BMW ja ilma keevituseta läbi ei saa.

Selle sama mati 2 kinnituskohta on niiskuse tõttu põhja augud mädandanud (need olid mati all peidus).

Küll õnneks väiksed aga salong tuleb ikkagi lahti võtta.

Kuna ees oli veel üks kahtlane koht koopa juures, siis käib põhja ka juba kohe üle.

Kui võrrelda sama ajastu VW Golfi ja BMW E30 siis E30-nel pole küll kahjuks midagi Golfi roostekindlusele vastu panna.

E30 mädaneb ikka ropult võrreldes VolksWageniga (kahjuks).

Roolilatt sai ka maha võetud, et sinna uus võimendiga latt asemele installida.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.