Hüppa postitusse
Postitatud

Leidsin põhjanaabrite foorumist sellise kahtlase väärtusega arutelu, et kollektorist vaja miski lisasoojendi minema visata ja jõudu tuleb juurde nagu imeväel. Samas loogika on nagu olemas, külmem sisselase, rohkem jõudu. Kuna endal läheb nagunii teine sisselase siis ennast teema ei puuduta, küll aga võiks sellest teistele is omanikele ehk veidi kasu olla (kui jutt loomulikult paika peab). Kes soome keelt ei oska siis google abiga ehk kuidagi tõlgitud saab. http://mail.btcf.fi/forum/showthread.php?t=108851

 

Ootame targemate kommentaare.

Esiletõstetud vastused

Kahtlane, kas seda jõudu just imeväel seal ja märgatavas koguse sjuurde tuleb, aga veidi võib aidata.

Detailide jooniselt ei saa aru, kas seal ka miski termostaadi taoline asi jahutusvedeliku ringluses on, nagu on vähemalt e34 2.5 (m50) mootori sisselaske segusiibri soojendusel.

Kui pole, siis veidi võib paremaks teha küll, aga kindlasti mitte nii palju, et tagumikuga aru saaks...

Segusiibri juurest jookseb m42 ja m20 mootoritel jahutusvedelik läbi küll.

 

M42 puhul selle eemaldamisel pidavat aga tekkima oht, et gaasiklapp jäätab kinni ja gaas jääb peale, (ühest juhusest olen isegi jäärajaauto puhul kuulnud).

 

Enda m20'l jätsin selle juba enne esimest sõitu jahutusvedeliku ringlusest välja ja pole probleeme olnud, samas ei oska öelda kas midagi märgatavalt muutus.

 

Nalja teevad need pildid kus inimesed on mootori külge pookinud koonusfiltri ja lasnud ehitada mingi uhke alumiiniumkorpuse selle ümber (CAI) aga paarkümmend sentimeetrit sisselaset mööda edasi on gaasiklapi soendus ikka külge jäetud :D

Pigem võetakse see soojendus sealt seetõttu ära, et kuskilt voolikust on jahutusvedelik lekkima hakanud. Performance kohapealt arvan, et kasutegur tavaauto puhul täielik 0. Kes tahab, võib arvutada, mitu liitrit õhku sealt näiteks 3000rpm puhul läbi käib ja kui mitu kraadi see pisike junn seda kogust siis oma max 50 kraadise temperatuuriga soojendada suudab (sest õhk jahutab selle päris korralikult jahutusvedeliku normtempist madalamaks).

  • 7 kuud hiljem...

Ajaraiskamine. Tehke parem oma mootorid korda, see aitab minekule kõvasti kaasa  :beer:

M42 mootori kap. remont maksab ca 1500-2000e. ja siis jääb ta ikkagi kulgemis masinaks, mitte kiiresti sõidu autoks. Sama raha eest saab võistlusmootori, mis muidugi vajab lisa investeeringut.

Originaalina on sellel siiski olematu vääne ja kõigest 100 watti, mis ikkagi pakub  sõidurõõmu ja säilitab teatava väärtuse...

ega drossli soojenduse eemaldamine mingit kw küll juurde ei anna, pigem hakkab külmade ilmadega drosselit härma tõmbama. Kui tõesti raha pole, siis liikumise parandamiseks ei pea alati jõudu juurde tegema, võib ka kaalu vähendada.

Tõmbas isegi originaal seades drosselklapi härma ja pöörded jäid peale.

Kõige odavam variant on tõesti kaalu vähendada :D saab isegi auto hinnast natuke tagasi ehk :D

  • 1 kuu hiljem...

Ilus muinasjutt iseenesest seal, et drosslisoendus vahelt ära ja 136-st jõust tuleb yhtäkki 164 imeväel. Kahjuks see nii lihtsalt ei tule, enda omal jätsin ka selle flantsi veeringist välja, vähendas seda voolikute huiaraagat kollektori all, aga liikumisele ei mõjund kyll kuidagimoodi. Yhe korra jääraja autol jah kylmast peast jäi gaas peale vähe, aga siis oli ka üle -30 kraadi külma. Peale seda pole nagu mingit muret olnud, aga lubatud hobujõud kahjuks jäid tulemata jah :) "Lihtsaid" hobujõude sellisel kujul pole kahjuks olemas :D

  • 2 kuud hiljem...

Tõstaks vana teema üles, mis nn odavaid lahendus välja pakkuda IS jõu tõstmiseks?

Chip, aga vabalthingaval ei anna erilist tulemust..

Annab küll, minul andis chip märgatava tulemuse ikka ja ühele tuttavale sai veel paigaldatud, ütles samuti, et päris kõvasti vahe tunda. Kui sul e36 pärit pealt IS mootor, siis võid mulle privaatsõnumina aju koodi saata, kui sobib, saan Tartus enda aju sulle proovida anda ning kui meeldib, saan chippimisega aidata.

  • 2 nädalat hiljem...

Lihtsalt soovitus, et kui mootorist kahju pole, siis võid proovida tuimalt chippida. Korraliku häälestuse jaoks on vaja parameetreid just sinu mootorile, selleks vaja chipp teha düno peal ja kogemustega häälestajat. Arvestades, mis see kõik maksab, siis minu arust 1,8 alla see raha matta on üsna mõtetu ja parim esimene "tuuning" mootorile on kap rem ja värsked küünlad, juhtmed, filtrid jne, et taastada kõigepealt ajaga kaduma läinud kw.

Eks siin ongi põhimõtte küsimus - chip maksab ju vähem kui kap rem, samas tunne on võimsam, kui lubatakse 10-15kw juurde. Auto24 saab ka võimsuseks 115 kirjutada, kui müüki läheb :D  Point lihtsalt selles, et 15 ehk saad siis, kui mootor täiesti korras.
Patrik vist rääkis kuskil EBK foorumis, et tehti dünotest ühele bemmile enne ja pärast küünalde vahetust. Lisajõudu tuli 6hp. Oleneb alati, mis osad enim kulunud on.
 

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus