Hüppa postitusse
Postitatud
comment_50974

BMW 316i facelift aastast 1989 (täpne tootmiseaeg 1989-06-12) ja värviks Delphin Metallic (184). Lisadest ilma katalüsaatorita mudel, katuseluuk ja tahhomeetriga kelladeblokk.
Auto oli poolteist aastat Türil seisnud ja kohale minnes oli üllatus päris suur. Masin väga korralik ning käima läks poolest pöördest. Julgelt sai masin ülevaatusele viidud ning koheselt läbis ka selle puhtalt.
Pärast ülevaatust sai käed löödud ja auto ära ostetud.
Masin sai eelkõige talveks jääradade tarbeks ostetud ja seal seda üldiselt ka sihtotstarbeliselt kasutan. Samuti sõidan sellega suviti kaasa mõned rajapäevad ja võistlused.

08/2013 sai m40b16 mootor (73kw) asendatud e36 pealt pärit m42b18 mootoriga (103kw).

 

Esimene registreerimine Eestis 1999a. ja alates 2005a. ülevaatuspunktidest järgmine info (üldiselt väga vähe sõitnud masin):

15.07.2013 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2014 188100km

16.10.2012 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2013 182471km

24.05.2010 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2011 180704km

30.05.2009 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2010 171958km

29.05.2008 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2009 166559km

29.05.2007 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2008 160863km

26.05.2006 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2007 155000km

31.05.2005 Korraline Tehniliselt korras 31.05.2006 149000km

 

Tehtud:

-e36 m42b18 mootor (103kw) + chip (piiraja tõstetud)

-kat. eemaldatud

-Ees bilstein B6 amordid, taga Koni adjustable amordid

-tagumine strutbar

-e36 roolilatt

-typ.168 LSD 4.27 ülekandega

-kerge komposiitmaterjalist põhjakaitse

-m20 hooratas (6,5kg) + sidur ja korv

 

Plaanid:

 

-taha ketastega sild

 

Väike hooldusajalugu
10/2012:
Õlivahetus Lotos 5W40 4L täissünt. + õlifilter
Õhufilter
Kütusefilter
Generaatoririhm
Vahatatud (Valma Excalibur Car Wax)
Sony CDX-F5550 stereo
14" BBS e30 valuveljed
11/2012
Uued küünlajuhtmed
Uued küünlad NGK
Sport istmed

12/2012

Ette Bilstein B6 amordid

Taha Koni Sport adjustable amordid

01/2013

Decat.

Chip paigaldatud

Ette uued pidurikettad ja klotsid

Ette Pioneer 3-way 100w kõlarid

Sumbutaja kohandatud ja parandatud

Generaatoririhm uuesti

Kelladeblokk parandatud

Esimeste õõtsade tagumised puksid vahetatud (Febi eksentrik puksid)

Sillastendis käidud

Tagumiste amortide tugilaagrid vahetatud (Sachs)

Difrisse paigaldatud typ.168 LSD element + uus LSD õli + uued simmerid

02/2013

Termostaat vahetatud

Mõlemad veetemp. andurid vahetatud

Veetempi lisanäidik paigaldatud

FK Automotive sport paneelfilter

Uus tagumine parem amordi tugilaager (Sachs)

Uued esimesed suunatule pirnid 12V21W

07/2013

Keevitatud

Mõlemad uued esitiivad

Mõlemad küljed täies ulatuses värvitud

Tagumine luugispoiler

08/2013

Peale M42B18 mootor (103kw)

Uus õli Valvoline 15W40

Uus detonatsiooniandur

01/2014

e36 roolilatt (ratio 3.25)

sillastend

komposiitmaterjalist põhjakaitse

05/2014

Õlivahetus (15W40 Valvoline)

Lambda vahetatud (universaalne)

06/2014

esimene OMP strutbar

m20 hooratas (6,5kg) + m20 sidur ja korv, e21 323i survelaager

 

 

 

Mõned fotod, mis tehtud paar päeva peale masina ostu:

099770679a0f41.jpg
0997706713d56f.jpg
0997706731572f.jpg

 

Ja üks kaasaegsem foto Raplast (2014 a.):

0104731397aabe4.jpg

Muudetud , muutis siimp

  • Vastuseid 95
  • Vaatamisi 16,3tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Masin sõidab endiselt probleemideta. Sellel aastal ilmselt kasutusel ainult rajamasinana. Plaanis see aasta paar võistlust kaasa teha aga üldiselt siiski rahulikult võtta. Vahetust vajaks kütusepaagi

  • Auto põhimõtteliselt valmis. Mõned pudinad veel homme külge ja ülevaatusele. Kui hästi läheb, siis jõuab selle nädala jooksul veel teise mootori ka peale panna. Ideaalis tahaks masin madalamaks aga ku

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_68086

Jätkan jälle oma n.ö. remondipäevikut. Alustuseks sai Kaidol külas käidud ja ühed veljed juurde toodud, mis järgmisel suvel peaksid sellele autole alla minema. Tulevad midagi sarnast nagu cabriol aga värvilahendus teine.

0104665171421cf.jpg

Lisaks sain Kaidolt ühe elektriventika (suured tänud talle, kuna täna päästis ka päeva kui tõi mulle ühe rooli alt puudu olnud seibi). Vent sai kohe ette leiutatud ja ventika juhtimine aretatud läbi relee manuaalselt. Originaal visco vent läks lattu paremaid päevi ootama.

01046651734ba7b.jpg

Salongi sai järgmine lüliti ja lamp leiutatud. Püüdsin tühje tehase kohti ära kasutada.

0104665175b0459.jpg

Pagasiruumi sai rahvarallika ajast laos vedelenud strutbar aretatud. Nüüd tuleb veel esimene ka leida, kuna laos olnud esimene strutbar ei sobinud mingi valemiga.

0104665179ed412.jpg

Kuna talv ja lumi pressivad vaikselt peale siis sai täna sellise kombinatsiooniga põhja ja tiivakaari seest poolt töödeldud. Eks näis mis pärast talve alles on.

010466517720ca0.jpg

05.10.2013 püüan Raplasse Eesti Klassikaliste BMW`de rajapäevale jõuda ja auto lõpuks ära proovida.

  • Autor
comment_68378

Klassikaliste BMW-de rajapäeval käidud ja emotsioonid üldiselt head. Auto käis paremini edasi kui eeldasin ja parimaks ajaks jäi 55,53 sek, mis oli oodatust palju parem (sõitsin Toyo R888 slikiga), kuna tagaveoga olen asfaldit väga vähe sõitnud. Arvan, et antud aega on võimalik veel korralikult parandada kui natukene sõitmist lihvida. Päris nii palju ei õnnestunud sõita, kui plaanisin, kuna tagaots hakkas kahtlaselt jõnksutama. Hilisemal kontrollimisel selgus, et pooltelg on sõidu ajal natukene liialt vatti saanud. Nüüd sai lynxi käest jämedad poolteljed tellitud ja eks püüan need alla panna, võibolla kestavad kauem. Samuti vaevasid jahutusprobleemid. Uus termostaat ja veepump olemas, püüan need ka järgemööda ära vahetada ning siis edasi mõelda. Järgmiseks plaanin ära käia 19.10.2013 toimuval ECCTuningu V karikaetapil ja seejärel hakkan talviseks hooajaks valmistuma.

 

Mõned pildid ka jutu juurde:

0104731399e076c.jpg

0104731403fadbd.jpg

0104731411e6b9d.jpg

 

Pooltelg peale sõitu:

0104731389ef123.jpg

Muudetud , muutis siimp

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
comment_74563

Pole pikalt kirjutanud, seega väike uuendus. Vahepealsetest muudatustest siis nii palju, et külge on saanud e36 roolilatt, kuna e30 latiga võimlemine rajal väsitas lihtsalt ära. Sellega seoses sai pärast vahetust koheselt ka sillastendis käidud ja kõik lastud paika keerata. Muidugi sellega alles probleemid algasid. Juba esimesel lumeraja üritusel Rakvere lähedal andis tunda, et auto pole ikka päris see ja ei keera nagu õigesti enam. Arvasin ise muidugi, et alguse asi ja ilmselt viga minus endas. Seejärel sai käidud Eesti Meistrivõistluste I etapil Rannakülas ja seal sama lugu. Nii kui järsem kurv, ei mahu auto enam sinna sisse kuidagi. Sellest ka kehvad ajad ja suhteliselt masendav talvise hooaja algus. Hakkasin kahtlustama, et midagi ikkagi mäda ja sai järgmisel päeval kohe tõstuki peale aetud. Viga muidugi tuli välja. Alla sai võimendiga e36 roolilatt, mis läks n.ö. pimedaks, ehk jäi ilma võimuta. See, kes latti paigaldas (ise ma juures ei viibinud), oli kõik voolikuotsad kenasti kinni pannud ja tagatipuks lati õli täis valanud. Ime, et ma siis seda rooli kuidagi keerata ei jõudnud ja et rool kuidagi lõpuni välja ei keeranud. Koheselt kui voolikud vabastatud sai ja õli välja lastud, hakkas rool jälle normaalselt käima. 01.02.2014 toimus Ilmatsalu jääraja 2014a. I etapp, kus sai autoga sellel talvel esimest korda normaalselt sõita ja ilma pingutamata 3. koht ning päeva kiireim aeg tagaveoliste klassis (kokku oli tagaveos 27 võistlejat). Muidugi mainin ära ka, et sellel aastal sai ilmatsalu rajal trenni tehtud üsna vähe. Enamasti käisin rajal lihtsalt tavalise rehviga vaatamas, mida teised korda saadavad. Üks selline päev tipnes sellega, et üks tuttav otsustas minu masinat laenata ja ringilt tagasi tulles olid mõlemad juhipoolsed uksed alt mõlkis. Nii et suvel jälle keretöödesse.

Pikalt oli plaanis ka karterikaitse paigaldada, mis sai lõpuks lahenduse komposiitmaterjalist karterikaitsme näol. Otsustasin selle kasuks, kuna kaalu vahe on ikka meeletu ja sõidan antud masinaga peamiselt jäärada, kus suuri kive, mis komposiitmaterjalile liiga võiks teha, üldiselt pole.

Probleemidest vaevas juba algusest peale antud mootoriga see, et puterdas korralikult. Esimese hooga sai kohe lambda kallale mindud ja selgus, et lambda juhtmed olid valesti ühendatud. Seejärel sai teine lambda pandud ning puterdamine kadus mõneks päevaks ära. Mõni päev hiljem hakkas aga teine nali pihta, mis kestab tänase päevani. Nimelt külmalt käivitades sõidab nagu auto ikka aga kui soojalt käivitada, siis esimesed 10 sekundit puterdab ja poob nagu segane. Olen veel ühe korra lambdat vahetanud (kasutatud) ja endiselt sama jama. Kütusekulu on samuti meeletu. On kellelgi mingisuguseid kogemusi sellise veaga (lambdaks 4 juhtmega Bosch)?

comment_74575

Kasutab ikka ju, lihtsalt pandi algul valesti alla. Sinna läks veel mu 325 alt korralik roolikardaan. Aga endal oli au Ilmatsalus rajalhooldus päeval Siimul kõrval istuda koos kolleegiga ning emotsioonid veel siiamaani laes. :) Ma poleks iial suutnud imestada, et iS mootor nii vihaselt edasi rebib. Siimule aga minupoolt jõudu, jaksu ja palju esikohti!

  • Autor
comment_74589

Roolivõimu ei kasuta siiski, kuna sellega polnud roolitunnetus nii hea kui ilma võimuta seda on. Võimendiga lati roolikardaani sain Kaidolt jah, tänud veelkord selle eest! Aga lambda asjus ma proovin ära, mis ta ilma lambdata teeb, tänud kaasa mõtlemast.

 

Üks pilt 2014 aastast ka illustratsiooniks teemasse:

01055963134b498.jpg

Muudetud , muutis siimp

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_76888

Küsin siin teemas ka, kuna paistab, et küsimuste ja vastuste teemat paljud ei jälgi. Igatahes plaanis M42 mootorile M20 hooratas panna. Olemas m20 hooratas (8,5kg, praegu küljes kahemassiline kaaluga 12,25kg), m20 sidur, sidurikorv ja m20 starter. Räägitakse, et vaja läheb veel 323 (e21 78-83a.) siduri survelaagrit. Oskab keegi seda kommenteerida, kes sama asjaga kokku on puutunud? On mul midagi veel vaja meeles pidada enne kui selle töö ette võtan või kõik olemas?

comment_76975

Ma mingi 3a treitud m10 hooratta ja siduriga sôitnud m42 mootoriga enamasti ainult rajapäevadel ja niisama pähe antud. Diffri ülekanne ka veel 3,9. Sidur toimib siiani ilusti, aasta tagasi sai uuritud ja nagu oleks alles alla pandud sidur :D Peaks tulema kôige kergem variant m10 hoorattaga. Kui ôigesti meeles, siis hooratas, korv ja ketas kaaluvad 11kg kokku

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_80358

Vahepeal siis juttu ka juurde. Soojalt käivitamisel tekkinud anomaaliad olid ilmselt tingitud ikkagi lambdast, kuna eile peale lambda vahetust olid kõik probleemid kadunud. Samuti sai vahetatud õli. Hooratas on hetkel treitud maha 6,5kg peale ja ootab, kuniks saan kätte tellitud e21 323i survelaagri. Arvatavasti millalgi uuel kuul jõuan ka selle vahetatud. Peale lambda vahetust kadusid ka kõik jahutusprobleemid ja auto käib veelgi paremini edasi. Nädalavahetusel plaanis üks võistlus kaasa sõita ja eks peale seda muljetan.Talvel katki sõidetud uksed said samuti parandatud ja uue värvkatte alla. Hetkel puudu veel juhipoolsed ukse alumised plastikliistud (sedaan), nii et kui kellelgi on pakkuda, andke teada.

Märgin veel ajaloo huvides ära, et eilse (28.05.2014) seisuga oli läbisõit 192000km, seega aastas tuleb selle masinaga ca. 4000-5000km läbisõitu.

Muudetud , muutis siimp

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_82639

Mõni aeg tagasi sai masin külge esimese OMP strutbari ja enne seda m20 kergemaks tehtud hooratta (6,5kg) koos e21 323i survelaagri ja m20 siduri ning korviga. Nagu arvata oli, siis edasi käib küll teravamalt aga väänet on vähem. Kuna vahepeal sai tagasi juurte juurde mindud ehk kardispordiga taas tegelema hakatud, siis selle masinaga rajale väga suvel jõudnud ei ole. Eestkätt ongi tegemist talvemõnude nautimiseks ehitatud masinaga. Küll aga käisin ja proovisin selle mootoriga kruusa peal sõitmise ära ja peab ütlema, et üllatavalt kiire ja väga hästi juhitav on selle kerge esiotsaga see masin kruusateedel. Käidud sai Melliste kevadsprindil. Sumpa läks küll keskosast katki ja paak sai natukene alt kannatada, aga pidas lõpuni vastu.

 

Väike videomeenutus ka:

Minu masinat võib siis näha 2:50 ja 4:50.

Muudetud , muutis siimp

  • 6 kuud hiljem...
  • Autor
comment_89999

Natukene uuendan teemat. Hetkel kulub enamus aega küll IX-i korrastamisele aga selle ja töö kõrvalt olen vahepeal leidnud aega ka võistlustel käimiseks. 

01081437490c21f.jpg

See aasta muidugi ilm jääradasid ei soosi aga paar korda olen jõudnud Tarvastu jääraja üritustele, kus esimesel korral oli kruus väljas ja otsustasin teise sõidu poolepealt loobuda, kuna kaasas olid vaid uued rehvid ning neid ei raatsinud lõhkuda. Tagatipuks suutsin kusagil esimese lipi ära kaotada. Teisel Tarvastu jääraja etapil oli ilm väga hea ja seal õnnestus ennast tagaveoliste klassis teisele kohale sõita. Vahepeal käisin ka Roiu jäärajal sõitmas, mis küll ei olnud niiväga jäärada kui põllurada, aga vahelduseks huvitav ning otsustasin vanade rehvidega kaasa kulgeda. Tagaveolisi eriti ei olnud seega sealt esimene koht. Auto käitub kenasti ja sõidab probleemitult. Kõik modifitseeringud eesotsas e36 roolilatiga on ennast jäärajal igati õigustanud. Varsti talv läbi ning see masin läheb tagasi sisse seisma ning paremaid talveilmasid ootama. 

 

01081437517e037.jpg

Muudetud , muutis siimp

  • 10 kuud hiljem...
  • Autor
comment_102180

Masin sõidab endiselt probleemideta. Sellel aastal ilmselt kasutusel ainult rajamasinana. Plaanis see aasta paar võistlust kaasa teha aga üldiselt siiski rahulikult võtta. Vahetust vajaks kütusepaagi torustik. Oskab ehk keegi öelda, et kas neid on ka kusagil valmiskujul saada? Põhjas on üks väiksem auk tagaistuja jalgade juures, kus need punnikohad on, selle peaks ära keevitama, ülejäänud sai juba millalgi tehtud (ehk keegi Tartus soovib ära teha?). Piduritorud plaanis ka uued panna. Muu nagu toimib ja auto on endiselt kiire.

 

0109605287a2e18.jpg

Muudetud , muutis siimp

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_103406

Kuna talve erilist ei olnud, siis võistleda sisuliselt ei saanud. Mõlemad Ilmatsalu jääraja etapid tegin aga kaasa. 

Kuna peale eelmise aasta lammutustöid olid tiivad paigast ära ja esipõll väga kõver, siis otsustasin ka need asjad lõpuks korda teha.

Nagu ikka, endal muidugi aega ei olnud ja töid teostas härra Vengerfeldt. Esmalt sai Mihklilt võetud plastikust esitiivad ja sirgem põll, mis keretooni värviti. 

Põhja alt sai kriitiline koht keevitatud, signaal parandatud, sumbuti korrastatud, mõlemad rooliotsad vahetatud, kõrvalistuja poolne pooltelje kattekumm parandatud, õli, õlifilter ja kütusefilter vahetatud. Samuti käis masin uuesti sillastendis. Piduritorud/voolikud olid OK ja kütusetrassil osutus hapraks ainult tagasivool. Täna panime koos uued tiivad ja põlle külge. Tiibade alust kereplekki sai natukene kohendatud ja kivikaitsega üle käidud. Nüüd on ka ülevaatus olemas.

0109706665e4668.jpg

0109706669f4cfe.jpg

010970666143000.jpg

01097066673ce39.jpg

0109706659463c0.jpg

Muudetud , muutis siimp

  • Autor
comment_103415
17 minutit tagasi, Midaasja ütles:

Kes neid plastist tiibasid teeb? Kuidas külge istuvad? Tulemus saab imeilus?

Kunagi tegi collaracer. Kas ka nüüd teeb, ei tea. Mina sain kasutatud kujul. Külge istuvad üllatavalt hästi. Paremini kui mu viimased b-osa tiivad.

 

 

  • 1 kuu hiljem...

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.