Hüppa postitusse
Postitatud
comment_41722

Otsustasin siis ka siia oma auto teema üles panna.

Sai omale siis mõni aeg tagasi lõpuks soetatud universaal kerega e30. Kaua oodanud ja tahtnud ja otsinud ning lõpuks ka olemas.

Varustuseks on siis kaks nuppu, vajutamisel avavad ja sulgevad esiaknad. Samuti saab ka nupust reguleerida küljepeegleid. Ülejäänud kõik manuaalne. Mootoriks on sellel liikuril 1.6 73 kW manuaal kastiga.

On ka omajagu vigu ja tegemist autol ja ajaga saab ka need likvideeritud :)

Esiteks mootor ei käi korralikult, veermikus esiosas on palju osi mis vajaksid vahetamist, laepolster ripub, katuseluuk ei tööta ja vänt puudu sellele. Ei ole küll midagi erilist selle auto juures, aga kuna endale see kere meeldib niivõrd palju, siis plaanis ikka ta teha päris korda ja jätta enamvähem originaaliks kõik.

Samas alustasin siis mootorist. Ei ole hetkel mingit plaani võimsamat vahele toppida, vaid see korda teha. Kuna mootor niigi jamas ja surve oli sees ning tosooli kadus, siis võtsin mootori lahti. Tuli välja et kaane tihend läbi ja kaas ise oli kõver. Käis siis tõukuris ja lihviti maha päris palju. Samuti oli nukk ja nookurid kulunud. Siis juba läks natuke suureks tegemiseks. Klappide sooveldamine, uued klapisääre tihendid, uued nookurid, tõukurid ja sain ka korraliku nuka õnneks :) Loomulikult vahetusse ka kõik tihendid, küünlad ja küünlajuhtmed. Lähiajal peaks selle mootori kokku saama juba. Võibolla läheb teine radikas või siis paisupaagi ti hendid, pole radikat veel lähemalt uurinud, kust lekkima hakkas.

Edasi vast liigub tegemisse veermik ja sisu.

Pildid:

http://nagi.ee/photo...za/sets/346163/

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_62775

Värv jääb samaks nagu esimesel lehel pilt. Hetkel täitsa uut värvi ei ole plaan teha :)

Tahtsin sinult ka küsida, et kui sul kuskil 1.6M40 kütusepaagi pumpa vedeleb täies komplektis, siis ole hea ja tee pilti alumisest osast. Mul ena omal seal mingi nikerdis ja tahaks näha, kuidas välja näeb ?

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_63402

Saabus see aeg, kui auto valmis. Pidurite remont komplektid saabusid, mida ootasin terve kuu aega.
Täna juba esimesed proovisõidud tehtud.
Ütleme nii, et päris jäik vedrustus, aga teel püsib paremini.
Ainuke miinus, mis hetkel jäi on roolivõimu pumba ja vooliku vahelt kerge õli immitsemine. Selle lahendab loodetavasti ka varsti ära.
Lisaks suve jooksel proovib ka lõpuks lae ka ära paigaldada ehk siis vana lagi maas, riie prügikastis ja peale läheb uus riie :ipb-smile:
Mõtted liiguvad ka kerge toonklaasi järgi taha, aga ei ole kindel veel.
 
http://nagi.ee/photos/meza/sets/346163/

 

http://nagi.ee/photos/Meza26/22451071/in-set/346163/

Muudetud , muutis Mesa

  • 10 kuud hiljem...
  • Autor
comment_79716

Tervitus rullikate pere!

 

Pole siia ammu midagi kirjutanud ja lisanud, aga ei ole ka palju lisada veel. Auto on talvel garaazis seisnud. Vahepeal talvel saanud uue esiklaasi ja uued tekstiilmatid.

Muidugi kerge keemiline ka peale talve ja nüüd vaikselt tänavatel :rolleyes:

 

post-1993-0-33033600-1399922065_thumb.jp

post-1993-0-57522600-1399922090_thumb.jp

 

 

  • 3 aastat hiljem...
  • Autor
comment_124918

Heei,

 

Pole siia pikalt midagi kirjutanud, aga võiks selle vahepealse edasiliikumise kirja panna.

Olin siis otsustanud teha mootori muudatuse ja selle kurikuulsa M50B25 Stroker nagu siin paljud seda teinud. Sellega seoses tuleb meelde, kus ise ei tahtnud võimsamat mootorit, aga ikkagi läksin seda radapidi.:bmwdance:

Mis parata tahtmine tekkis ja tuli asja kallale asuda :)

 

Esialgu mitmed aastad tagasi otsisin siis doonorit või eraldi mootorit. Pärnumaal vedas ja oli üks E34 müügis üpris odavalt, mis paistis väga räbal aga kuna mootor oli õige, siis sai ära toodud. Kahjuks tuues küll sai proovitud käima ja sõita, siis tundus kõik korras. Auto läks treila peale ja Tallinnasse. Vaikselt sai hakatud lammutama, et kibe kibe kiirelt mootor kätte ja muud osa vanarauda. Mootori maas ja osandamisel selgus aga kurb tõsi, et mõnes silindris oli korralik vee ja muda segu jahutusvedelikuga läbi käinud, mootor kunagi lahti võetud, kõik tihendi osad ainult silikoniga kinni pandud ja plokikaas mõradega ning ploki endast ei saa ka asja. Ilmselt ajutine remont tehtud :D Ja muide siduriketas oli ka pahupidi peale löödud.  Mõned pildid lisan juurde leiust siis kunagi. Vahepeal küll kõike ei suutnud pildistada, aga midagi jäi ikka peale. Ja kuna arvuti sai mingi aeg hea viiruse, siis kõige tähtsamad pildid on niivõinaa kadunud.

 

 

 

Punane 34.jpg

1 (1).jpg

1 (2).jpg

IMAG0427.jpg

IMAG0421.jpg

IMAG0422.jpg

IMAG0423.jpg

IMAG0424.jpg

IMAG0425.jpg

IMAG0426.jpg

  • Autor
comment_124920

Aga jätkaks siit teemaga edasi. Uus mootor tuli jälle otsima hakata ja vedamise peale Lauri käest sai leitud üks E34ix pealt mootor, mis oli kraavi sõitnud.

Seekord sai korralikult mootor eelnevalt uuritud ja enne ostmist ja lahti võtmist ka kaameraga seest üle vaadatud :)

See mootor sobis ideaalselt.

Käigukast jäi eelmisest E34-st endale ja selleks oli suure flantsiga ZF kast. 

Pikalt netis kolatud ja uuritud, mida kõike vaja selle strokeri komboks, siis sain ka muretsetud siit foorumist kasutaja -Kaido- käest 324TD kardaan. 

Leitud sai ka M20 hooratas koos poltidega.

Uus mootor sai ära toodud ja vana 1.6 mootor juba eemaldatud selleks ajaks ning siis hakkas vaikselt uue mootori lahti võtmine ja ehitus algas.

Kuna uus mootor oli vanosega, siis ka see jäi alles ning taastatud. Leitud ka M52B28 väntvõlli.

M20 hooratas sai treitud parajaks ja kergemaks. Kaalu peale see kahjuks ei jõudnud, kui kerge ta oli jään vastuse võlgu. Ei raatsinud seda uuesti maha võtta uuesti selleks.

  • Autor
comment_124923

Mootorile sai tellitud kõik uued tihendid. Nagu tavaks, sai siis M50B25 mis esimesest autost järgi jäi ja oli ilma vanoseta võetud sisselaske nukkvõll ja see paigaldatud see väljalaskesse. Eelnevalt muidugi nukkvõlli otsast tuli natuke maha treida, et see mahuks ära ja lühemad poltid.

Ülekande kohapealt siis kergem M20 hooratas koos 240mm leevendita sidurikettaga ja Audi AAN korviga. Need sai GTR teeninduses lastud tasakaalustada ja koos BMW 323 siduri survelaagriga.

Tänu Rihole sai ka E30 ix pidurivõimendi muretsetud, kuna mootor ei mahtunud ära ka sisselaske kolle ribide lihvimisega.

Mootoripadjad tuli Leks-i käest.

 

Oli ka mure mootoriajuga, kuna see oli EWS-ga siis ei saanud uut mootorit ka sellega tööle, jällegi tänu Rihole sai ilma immota aju muretsetud.

IMG_0551.JPG

IMG_0552.JPG

IMG_0240.JPG

IMG_0241.JPG

IMG_0249.JPG

IMG_0206.JPG

IMG_0235.JPG

IMG_0555.JPG

Muudetud , muutis Mesa

  • Autor
comment_124924

Väljalaske süsteemi tegemisel kasutasin siis ebay torukollet, mis on esialgu katsetuseks, et kui kauaks jätkub.

Ülejäänud summuti sai tehtud universaalsest katalüsaatorist ja lõpupütiks sai võetud E36TD pütt. 

Jahutusradiaatoriks kujunes E36 328 suurem radiaator ja el. ventilaatoriga, mis läbi termolüliti pandud käima kui mootori temperatuur jõuab 92 kraadini.

 

Suured tänud Muffkale, kes aitas ka väljalaske nuka paika panna ja mootor tööle.

Ja tänud Rihole, kes majandas mootorijuhtmestikuga.

 

Sel suvel peaks siis saama ringi sõita juba:BMW:

IMG_0760.JPG

IMG_20170505_125430.jpg

IMG_20170510_151159.jpg

Muudetud , muutis Mesa

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.