Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
  • 0

e30 m20b20 järele aitamine


siimp
 Jaga

Küsimus

Tere siinsele rahvale minu poolt!

Hiljuti sain lisaks e46`le võetud n.ö. "pühapäeva autoks" 1987 aasta e30.

Täpsemalt siis tegu 320i mudeliga, millel peaks siis olema m20b20 mootor ja 92kw (parandage kui eksin).

Igatahes nüüd hakkas huvi pakkuma, et millised oleks esimesed asjad, mida teha, et seda mootorit natukene kaasa aidata?

Kas liigub mingeid paremaid nukkvõlle kusagil või tasuks kaas ära teha või pole asjal üldse mõtet ja tasuks mingi muu mootor peale istutada nagu näiteks m20b25?

e30 kohapealt olen päris võhik aga enne on paar päris kiiret esiveolist masinat ehitatud, nii et peaks hakkama saama.

Muudetud , muutis siimp
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Sellele küsimusele on 10 vastust

Soovitatud postitused

  • 0

M20B20 on sellesmõttes mõttetu ehitada, et see on väiksema silindriläbimõõduga m20 (teatavasti 2.5 ja 2.7 on suuremad ja 2.0 ja 2.3 on väiksemad. Erinevus nende töömahtudes omavahel tuleneb väntvõlli tõusust).

M20 päris hästi toimiv modifikatsioon on kombinatsioon M20B27 ja M20B25 mootorist. Selline on ka minu ja mu venna autol. ( originaalosadega ja mootorijuhtimisega kuni ~ 135kw ja ~260nm, tõuseb ka surveaste) Võimsust annab juba edasi kasvatada lihtsalt mootorijuhtimise muutmisega, kütuserõhu tõstmisega ja ka kui soovi on kangema nukkvõlli soetamisega.

M20B20 mootoril on tegelikult niigi suurte kanalitega kaas, mille tõttu see mootor madalate pöörete peal võrdlemisi malts on. Kaane modifitseerimine ei aita väga midagi. Rahalist poolt vaadates pole sellele mõtet nukkvõlle vms osta.

Kui huvi nukkvõllide vastu, siis peaks ühed paremad olema Schrick nukkvõllid. (Nukkvõlli hind on ~300 EUR vist kui õigesti mäletan).

Tegelikult on veelparemini toimiv modifikatsioon 3.5L mootori paigaldus, mis tagab juba päris korralikud kiirusomadused, kuid seejuures on tänavasõiduks minusilmis kütusekulu juba liiga suur, ning see sobiks pigem ainult projektiautole.

Kui väga palju raha on, siis saab ka ehitada M20 mootorist 2.9, 3.0 või isegi 3.1 L strokeri, igasugu turbosi jne vidiaid veel lisaks, aga see selleks. Pole väga pädev turbo teemal rääkima. Internetis on väga palju informatsiooni M20 mootori modifitseerimise ja kõige kohta.

Huvitavaid vidinaid M20 mootorile : http://www.iemotorsport.com/bmw/E30-parts.html

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

minuteada R6 pole midagi muuta aju ja mootor välja arvata.

ega sa gas53 le urali mootorit ei paigalda.

Anna andeks aga su küsimused on autoehitaja kohta natuke eluvõõrad.....Isegi esiveolise auto ehitaja saab asjadest aru teistmoodi.

Ütleme nii et bmw ei ole tootnud midagi ulmelist.

Kui sa isegi aru saad siis autotootmises käib aegadest kaasas üks reegel.Mida rohkem saab kasutada ühte sama seeriatootmises olevat juppi seda kasulikum on.Mõtetu oftopiku ja postide korjamise vältimiseks googelda oma auto kapotialune pildina ja 2,5 se kapotialune....

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

need mootorid on samad ainult lihtsalt sellel vanematüübi M20B20 on jagaja plokis ja see ka ei muuda midagi. Kui sa paned peale 2.5 siis on sul vaja ianult aju ja mootri kõ'üljes olevat juhtmete komplekti mis siis on lahti keeratav juhtmestiku ühendus kohast kapotiall. Ehk selline ümar pistik on kapotiall juhipool kaitsmekarbi juures. Ja siis on sul vaja 2.5 aju. Mõlemad on R6 mootorid ja asetsevad seal ühtemoodi ja ka mootori käppadega pole muret. Kast oli mul ka 2.0 oma ning differ ja ei olnud mingit probleemi nendega.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Kui sa isegi aru saad siis autotootmises käib aegadest kaasas üks reegel.Mida rohkem saab kasutada ühte sama seeriatootmises olevat juppi seda kasulikum on

See jutt nüüd küll paika ei pea, autotootjad teevad just kõike nii erinevalt, et saaks palju erinevaid varuosi müüa hiljem.

E30 autod on läbi aastate ikka väga erinevad, sama ka mootorid ja nende osad.

Loomulikult on õigel 325 jõuülekanne, sillad jms erinevad, enamus viskab selle 2.5 mootori 2.0 tehnikaga ja isegi vahest 2.0 juhtimisega peale on jube hea küll :) Reaalselt on ikka 2.5 motol oma käigukast, kardaan, differ, mootoril õlijahutusradikas ees, aju ja õhulugeja on 2.5 motol oma jne, erinevusi on ikka palju. Peale istutamine on lihtne, eriti kui auto varem on 320 olnud. Mul üks selline m20b25 komplekt üle ka.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

323i, 325i ja 325e-l on veel lisaks 4x ketaspidurid. Esipidurid on 320i-l juba sama (vähemalt pidurid on ventileeritavad).

Sellegipoolest toimiva s.t sõitva auto saab ka lihtsalt mootorit vahetades..

4x ketas pidurite võimekus on päris muljetavaldav, kuna auto väga kerge.. ükspäev proovisin täitsa

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Mitteventileeritav pidur on ainult tava 316 ja 318 sedaan/kupeel, ülejäänutel on kõigil juba vent kettad. 4x ketaspiduril pole ka mingit otsest reeglit, kõik autod, millel on abs (kaasa arvatud 316, 318) on juba 4x ketaspidur ja vent kettad ees. Touringu puhul on sõltumata mootorist alati 4x ketaspidur ja ees kõige jämedamad püstakud näiteks. Kui auto lisavarustuses on lisa nimega sport suspension, on kohe sõltumata mootorist jämedad püstakud ja stabikad.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Liitu vestlusega

Sa võid postitada praegu ning registreeruda hiljem. Kui sul on kasutajakonto, logi sisse, et postitada oma nimega.

Külaline
Vasta sellele küsimusele...

×   Kleebitud koos vormindusega.   Kleebi hoopis tavalise tekstina

  Lubatud on ainult 75 emojit.

×   Sinu link on automaatselt manustatud.   Näita hoopis tavalise lingina

×   Sinu eelnevalt kirjutatud sisu on taastatud.   Puhasta tekstiala

×   Sul ei ole võimalik pilte otse kleepida. Laadi üles või lisa pilt aadressilt.

 Jaga

×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus