Hüppa postitusse
Postitatud
comment_37342

Räägin paar sõna enda projektist.

Alustasin e34 530 manuaaliga. Aga kuna 3.0 v8 oli ikkagi lahja touring 5-se jaoks, siis sai mootor vahetatud 4.0 v8 vastu.

Mingil hetkel tekkis mõte kupee e30 driftimasina ehituseks. Kuna mootor, kast ja muu tehnika oli juba olemas, sai ostetud tühi kere. Alustasin projekti novembris 2011.

Mootori ja kasti vahelesaamine ei olnud suur probleem. Kuna tahtsin mootorit koos kastiga kohe sisse tõsta, lõikasin radikaava ülemise tala ära(korralikult õhukese kettaga, et pärast saaks tagasi keevitada). Õnneks on e30 inseneirid vägagi leidlikud, et kasti kinnitused liiguvad siinidel.

Mootor ja kast paigas, vajab veoskeemist tegemist veel kardaan ja differ. Kahjuks on aga vanad peerud(endised omanikud) vahele tsusanud m3 diffri ja selle jaoks mingid ebardlikud kinnitused teinud. Seega see kõik vajab tegemist. Differ saab olema 3.91 ja keevislukk, kardaan e34 originaal lühemaks tehtud ja pärnus tasakaalustatud.

Hetkel käib töö leegikate kallal. Kõige lihtsam oleks osta 4.4 v8 leegikad(4-1 erinevalt 4-2 4.0 v8 puhul), sest originaalid ei mahu ära. Aga ausalt öeldes oleks õige mõte costum torukolded teha, sest originaalid on nö duble-walled(topelt torud). Aga kuna mai alguses on juba esimene drifti etapp tartus, siis ei ole aega päris torukoldeid teha. Kuna ma siin juba olen, siis teen originaalid ümber(sisemine sein vahelt ära, hiljem katan nö sumpa riidega)

Elektrisüsteem on kah paras peavalu. Kui oleks olemas e30 originaal juhtmed, siis saaks lihtsa vaevaga ühendada mootori- ja autojuhtmestiku. Aga kuna seda ei ole, siis plaanin "lühiühendust": mootorijuhtmestikust ühendan ainult süüte ja starteri vastavate nuppude alla ja hiljem tuled jms otseühenduses aku pealt. Ei teagi, kas see toimib, aga 5-se originaal juhtmestiku peale vedamine on minu jaoks üle jõu käiv..... Kui kellegil on selles suhtes kogemusi/teadmisi, või teab kedagi, kes saaks know-how`d anda mulle, siis kirjutage PS-i.

Õnneks tuleb ainult võistlusauto, ei pea hakkama siin kemplema muu jamaga.

Üks pilt ka paigaldatud mootorist

post-1917-0-71788200-1329572866_thumb.jp

Esiletõstetud vastused

comment_37345

See mootor läheks peale koos kastiga ju ka ilma esiotsa lõkumata? Kui pealt ei lähe, siis kere saab ka mootorile peale tõsta...aga noh rallika värk.

Juhtmestiku asi on ju lihtne, töötamiseks vajab mootor paari otsa, ülejäänud on andurid, starter jne. Viiese juhtmestiku siia tõstmisest poleks küll mingit tolku, pole nagu varem kuulnud ka sellist nalja.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_38349

laupäeval saime siis esimesi mootori hääli kuulda. Ümarpistikust ühendasin ainult süüte ja starter läks otse juhtmega peale.

Kuna täna vaba päev töölt, siis põhiplaanid tänaseks on differ paika(eelmine omanik oli kuidagi x-moodi pannud sinna m3 torsen diffri ja nüüd tuleb jälle leiutama hakata), ja loodetavasti õhtupoole ka piduri peasilinder paika... kas võimendiga või ilma, seda veel vaatame. Kui sinnamaani jõuame, siis jääb hiljemaks teha veel piduritorud(koos hüdraulilise käsipiduriga) iste ja vööd, kardaan lühendada ja tasakaalustada, jahutussüsteem valmis mõelda/teha ja veidi elektri vedada. Lootus jääb, et tartu drifti etappiks saab auto võistlusvalmis(04-05 mai).

Siit ka küsimus.... kui kellegil vedeleb korviste ja 5-punkti vööd garaazinurgas, siis võib ühendust võtta. Samas ootan ka pakkumisi 15" velgedele(alu või plekk).

Kuna rahaline seis on nii nagu on(loe si**) siis laenaks või maksaks hiljem, kui sobib.

Võib ka annetada 15" 205/50 või lähedasi SUVErehve, kellel peaks vanu vedelema :P

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_44156

asi nii kaugel, et liigub omal jalal juba. Sumbutajad valmis, hoovastik, kardaan ja sillad samuti valmis. Veel teha: kütusetorud vedada, piduri pedaal ühendada võimendiga, elektrit vedada, jms

Küsimus varuosade müüjale... Oleks soov originaal iste koos vööga sisse panna. Võib pakkuda nii sporti kui tavalist, aga peab olema korralik.(võiks olla juhipoolne)

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_47475

Pole ammu jutustanud midagi.

Hetkel siis niikaugel, et sõidab ja driftib. Vahepeal on tehtud jube palju asju, mida suurem osa ei mäletagi.

Pidurid toimivad, samuti ka hüdro"kang", mis sai valmistatud krossika lenksust ja ziguli siduri peasilindrist :P ei ole nii pehme, kui võiks, aga väga hästi toimib ka väikese jõuga tõmmates. Korviste jäigalt paigaldatud(kinnitustest saab veel liigutada, kui vaja) samuti turvapaak ja uus rool.

Teha enam ei olegi palju. Vööd sisse, aku kinnitada ja ajule sobiv koht leida. Veel oleks vaja kuidagi läbi ussim***i tahhokas ja veetemp armatuuri saada, aga hetkel selle koha pealt juhe koos.

Eks nagunii aasta lõpus läheb auto puuri tegemisse, st laiali kakkumine jälle :D

Kui läheb hästi, siis laup või pühap raadile proovima ;)

Paar pilti kah küljepealt, eest ja põletamisest :lol:

582170_350629961683955_1324301888_n.jpg

562926_346174658796152_1619456245_n.jpg

526452_346638112083140_1902940728_n.jpg

Paljuuuu rehvisuitsu kõigile ;)

Mihkel

  • Autor
comment_47997

Sai ka raadil käidud proovimas, kuidas on. Kui keegi on Tartu driftil käinud see aasta, siis kulgesin põhiliselt mööda Tartu teise drifti rada(pmts siis Tartu esimene aga vastassuunas). Alguses tundus päris hea, lihtsalt kiirust ei saanud piisavalt kätte. Hakkasin siis uurima, mis toimub. Lihtne- sild oli tänu madaldusvedrudele rattad lääpa ajanud ja õiget haardumist ei saanudki olla. Sisemise rehvipoole sõi traatidest läbi, välimisel serval oli veel 2mm mustrit :D Lisaks sellel oli diffri tagumine kinnitus raami küljes otsustanud ära murduda, selle tulemuseks ka pooltelje purunemine.

Tänasel päeval on juba kõik muud mured lahendatud. Differ uuesti ja paremini kinnitatud, õõtsa kinnitused reguleeritavad ja poolteljed tugevamad muretsetud. Kuigi ükspäev kammisin driftime.ee-s vanu teemasid ja leidsin mingi algelise mõtte, kuidas pöördenurka suurendada. Pmts sisemise rooliotsa ja lati vahele läheb 4mm paksune seib ja moditakse nurga piirajat õõtsal, seega PEAKS nurk suurenema(pmts jääb piirajaks juba latt ise). Aga mina niikaugele ei jõudnud: niipea, kui rooliotsa kaitsekummi eemaldasin voolas hunnik vedelikku välja. Selge pilt, roolilati vahetus(mina ei oska neid tihendeid vahetada :D )Kuna olin paigaldanud varem mingile e30nele juba e36 latti, otsustasin selle soetada. Aga ükshetk selgus, et minu masinale ta siiski ei mahu vahele(roolikardaan hakkab vastu leegikat käima). Sain tlnast ühe vennikese, kes oli nõus ära vahetama e30 oma vastu. Selle peaks siis kas kolmap vms kätte saama.

Siis tuleb uus proovitiir teha Raadil. Kuiva ilmaga, märjaga on väga mõtetu, kuna viimane kord jõupuudust küll ei tekkinud. 3.91 diffriga võttis cluch-kickiga iga käiguga rattad all ringi. Seda siis kuival betoonil.

Pilte ja videosid veel ei saanud :D aga järgmine kord

comment_48020

Iseeneset kui kasutada E46 õõtsasid ees, siis peaks see flantsi probleem ära kaduma ja vist peaks ka stabikas ette alla ära mahtuma. Tean, et osad street klassi sõitjad kasutavad e46 õõtsasid ja neil samuti käädmikud ringi tehtud, aga kas neil ka seibid latil vahel on seda ei tea.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.