Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
  • 0
Priitv01

E30 pre-fl M20B20 92kw pöörded kõiguvad

Küsimus

Tere!

 

Autoks E30 pre-fl '84a, M20B20 92 kW.

 

Mure selline, et pöörded kõiguvad vahemikus 1000 ja 1400-1500 ja kui just vahel ei kõigu on nad liialt kõrged, kuskil 1400-1500 rpm.

Mootor sai laiali võetud (muul põhjusel), et selle käigus sai ka kõikvõimalikud vaakumvoolikud ja õhuvoolikud välja vahetatud. Nii et nendes ei saa viga olla.

 

Enne mootori remonti oli asi eriti hull, peale remonti nüüd vahel püsivad pöörded paigal. Aga mitte alati.

 

Ise lootsin küll, et igasuguste voolikute vahetusega probleem laheneb (neid mõraseid ja katkiseid oli seal oma jagu). Aga ei midagi.

 

Milles võib probleem olla? Õhulugejas (näpuga osutit paigal hoides rahuneb maha, lahti lastes hakkab jälle peale), selles lisa pritsesüsteemis mis on sisselaske otsas KKK kohal või milleski muus? Võibolla oskab keegi asjatundja rohkem sellega aidata?

 

Tänades,

Priit

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Sellele küsimusele on 11 vastust

Soovitatud postitused

  • 0

probleeme saab palju olla, vaakumvoolikud väike osa lahendusest. Kindlasti on tühikäigu klapp tuksis, see on kõigil. Süüde peab õige olema , vaakumlekkeid ei tohi olla (selle aastakäigu juhtimine on eriti täis vaakumit), temp andurid (lülitid õigemini sel aastakäigul). Tühikäiguregull võib kinni olla keeratud kõrgete pöörete pärast, siis hakkab ka nii juhmerdama .Seal on sada asja mis tuleb üle kontrollida.

sisselaskes on külmkäivituspihusti.

Tee pilti oma vaakumsüsteemist.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Veel niipalju, et külmalt hoiab pöördeid normaalselt, seda muidugi ligi 1400 rpm peal. Mootor veidi soojemaks läheb, hakkab vahelduva eduga jändama.

 

Tühikäiguklapp on see, mis õhupuhasti küljes on? See väidetavalt kunagi eelmisel omanikul vahetatud, aga seda muidugi juba mingi 10-15 aastat tagasi. Selle ajaga võib vabalt uuesti õhtale minna. Ütles, et peale selle vahetust läks asi tunduvalt paremaks, aga midagi siiski jäi. Vähemalt välja enam ei surnud. Päris lahti sellest probleemist ei saanud, tõenäoliselt on jah midagi veel.

 

Vaakum lekkeid ei tohiks loodetavasti olla, kuna ostsin ~4 m vaakumvoolikut, vahetasin autol kõik vaakumvoolikud välja. Uus voolik läks suht tihkelt otsa. Muidugi kas võib tulla  kuskilt mujalt vaakumsüsteemist lekkeid?

 

Temp andureid/lüliteid on seal jah terve hunnik. Oskad sa mulle öelda, mis takistuse või mis parameetritega nad peavad olema. (Mul Autodata ei näita ära ja netist pole veel jõudnud otsida).

 

https://www.upload.ee/image/6493527/2016-12-27_14.54.19.jpg

 

https://www.upload.ee/image/6493529/2016-12-27_14.54.57.jpg

Muudetud , muutis Priitv01

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

sisselaske all on tühikäiguklapp. 

juhipoolsest vaakummöllust oleks pilt hea olnud. 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

esmavariandis pakun ikka, et tühikäigu kruvi kinni keeratud sisselaske taga ,et kompenseerida katkist tühikäiguklappi sisselaske all (pöördeid maha saada). Seda sisselaskealust tühikäiguklappi saad kuumas vees ise testida.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Mina seda seda tühikäigu kruvi sealt küll kuskilt ei leia. Seal tegelikult küll üks kahtlane pigem keermelati moodi asi on, aga see ei liigu kuhugi poole. Aga mujalt pole küll kuskil midagi kruttida. Proovin selle homme kuidagi liikuma saada, kuigi see on nii maha keeratud, et ma ei tea kas ta muudab midagi. 

 

Aga üldjuhul kahtlustan ise ka, et eelkõige on viga tühikäiguklapis. See nädal ei olnud aega, aga proovin järgmisel nädalal mõnest poest uut tellida.

 

------------

Lisaks veel selline küsimus:

 

Mis diagnostika testriga pääseb 84 aasta e30 ligi? Minul olemas olevad testrid (INPA ja Autocom) nii vana autot ei võimalda ja ega sobivat pistikut mul niikuinii ei oleks.

 

Nimelt probleem selline, et eelmisel omanikul on lastud välja kodeerida aastakümneid tagasi Warning Indicator, ehk siis need rohelised, kollased õli ja servise tulukesed. Need ei põle üldse. Seoses sellega ei tööta spidos ka temperatuuri näidik. Eelmise omaniku jutujärgi saab selle tagasi kui määrata autole õli vahetuse intervali aeg (10000 või 15000) km.
Kas ma võin saada need tulukesed ka kuidagi lihtsamalt tagasi? Hädapärast ainult temp näidiku saaks küll tööle, aga tahaks ikka, et kõik mis autol peal töötaks.

 

Muidugi üks variant oleks küll spidos alumine trükiplaat ära vahetada. Aga kas seda jälle väga leiab sobiva aasta arvu, mootori ja Check Controliga autole.

 

Ja veel, mis akud spidose lähevad? Vanadel on peal kiri Varta 500 RST. On sinna meil poes olevatest ka midagi asendust pakkuda? 

Muudetud , muutis Priitv01

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Vaevalt küll nii vanal autol midagi välja saab progeda :)

service süsteem lihtsalt ei tööta. vaheta ära see osa ja saad korda, neid vanu plokke ikka liigub.

temp pole seotud service näitajaga, viga anduris, näitajas või plokis endas.

tühikäiku saab reguleerida sisselaske tagant, keskel kus kolme kuuese poldiga alu jublakas on, kuhu vollad ka lähevad külge. Seda tehakse sooja mootoriga ja kõik muu peab korras olema.

Diagnosti sellisele samahästi ,kui teha ei saagi nii nagu uuematele e30-tele. See näitab minuteada ainult mingisuguseid veakoode vms.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Diagnosti talle jah vist teha ei saa, mul Autocom näitab alates 88 aasta e30 ainult veakoodide lugemist ja kustutamist. Iseasi muidugi kas seda ka reaalselt teha saab.:grinning-face:Aga servise asja võidi vabalt programmeerida muidugi kuskil esinduses. Aga noh jah see on juba nii kaua aega tagasi. Peale selle välja programmeerimist kutsusid ka väidetavalt servise tuled ja lakkas töötamast temp näidik. Need on seotud ka sisselaske küljes olevas diagnostikapistikus pin 4 all. 

 

Temperatuuri näidiku anduri korrasolekut ma ei tea, aga kui andurisse mineva juhtme läbi pirni massi panin, siis ei liigutanud see näidikut üldse. Samas kui spido lauapeal pulkadeks oli. Siis testriga näidiku klemmidele juurest voolu peale andes osuti liikus ilusti. Tõenäoliselt selles alumises plokis läheb see info kaduma. 

Eks lihtsam jah ikka see ära vahetada.

 

Edit: Spido asi lahendatud. Sai kolmest üks kokku ehitatud.

Muudetud , muutis Priitv01

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Käisin paaris poes uurimas seda tühikäiguklappi, kahjuks tundub paras haruldus olema ja ei ole enam saada kuskilt. Esinduses varuosapäring näitab, aga ei ole kuskil laos ja hind ka hetkel ei kutsu tellima. Tühikäiguklappi näen ainult H2.ee hinnaga 159 €.

 

Võib seda kuskilt odavamalt ka saada, leidub mingit asendustoodet sellele? Soovitati kasutatud asja otsida, aga nende korral ei tea jälle kas töötab.

Muudetud , muutis Priitv01

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Tere, uut tühikäiguklappi ei ole veel vahepeal saanud, aga uurisin siin enda oma veidi. Algul proovisin seda seest puhastada ja leotada igasuguse pesuainetega ning siis läks otsapidi kuuma vette. Iseenesest klapp sees liigub.

 

Aga kas keegi teab, et kas see klapp peab kuumaga (töötemperatuuril) täielikult sulguma? Minul ta 95 kraadises vees jäi veidi avatuks. Kuumemaks ei saanud vett kahjuks ajada. Aga ega ta autostki väga kuumemaks lähe. Külmana on klapp täielikult avatud. Paar pilti ka juurde:

 

Külmana: https://www.dropbox.com/s/e7cedyshgyq0leq/2017-02-25 12.52.47.jpg?dl=0

Kuumana (pilt küll veidi udune, aga saab aru): https://www.dropbox.com/s/hwtgwfouk9o1mn9/2017-02-25 12.40.16.jpg?dl=0

 

Täna sai auto õues korralikult soojaks aetud ja lumepeal paar ringi sellega tehtud. Et saavutada mootori töötemperatuur. Auto küljes on mootori pöörete kõikumisega põhimõtteliselt nii, et kord käib mootor täiesti ühtlaselt igas pöörete vahemikus. Kord jälle jätad mootori seisma ja uuesti käivitades hakkavad pöörded taas kõikuma. Pole isegi oluline kas mootor on soe või juba veidi jahtunud. Mõneaja pärast hakkab taas normaalselt tööle.

 

Tänades,

Priit

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Viga peaks jah olema selles tühikäiguklapis. Uut küll ei saanud, aga teine kahtlust tekitav detail sai auto külge proovitud ja viga sellest ei muutunud.

 

Enda tühikäiguklapp toimetab küll kummaliselt. Klapp küll liigub ilusti ja sulgub ka piisavalt. Aga peale mootori korraks või veidi pikemalt seisma jätmist ei suuda see klapp nagu otsustada, kas ta peab olema avatud või suletud asendis, siis pöörded kõiguvad. Mõniaeg gaasiga mängides saab pöörded jälle normi.

 

Igaljuhul tänud @eix22 nõuannete eest.

 

Muudetud , muutis Priitv01

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead sa olema registreerunud kasutaja

Loo konto

Loo kasutajakonto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse

×

Oluline teave

Oleme salvestanud sinu seadmesse küpsiseid, et aidata seda veebilehte paremaks muuta. Sul on võimalik kohandada oma küpsiste seadeid, vastasel juhul eeldame, et nõustud nendega. Kasutustingimused & Privaatsus