Hüppa postitusse
Postitatud
comment_1008

Tere jälle!

Läks siis eelmise autoga nagu läks, sai ta naabrikutile maha müüdud.Kuna endal polnud aega ja võimalust teha, siis see oli lihtsam variant.Võibolla liiga kiirelt heitsin püssi põõsasse, kuid see on minevik.

Alustame uuelt lehelt.

Ostetud sai siis Rene_V käest tema teada tuntud "matt must" rullikas.Passi järgi on aastaks 1990 ja kuupäevaks 8's oktoober.Originaalis oli ta 2.0 mootoriga, kuid need ei pidanud seal vastu.Esimesel oli saalekolks (kui hästi mäletan) ja teise saatust ma ei tea.Otsa oli igatahes ta saanud.Nüüd siis peal M20B25 ehk teisisõnu 2.5 125kw reas kuuene.Liigutab seda autot hästi, hetkel ei kurda.Ees on "kodukootud" madaldus, ma ei tea täpselt mitu keerdu seal vedrust alles on, aga paras kart on küll.Aga talveks läheb originaal vedru tagasi, sest ma ei ole nõus tasuta soome teid puhtaks lükkama.

Sisuks on siis Konig'i sportistmed, mis on kellegi poolt värskendatud.Head näevad välja ja oi kui mõnus on nendes istuda. :cool:

Rooli keerates vaatab vastu M-Tech I rool, mis on ka ilmselt kellegi käe läbi saanud uue naha.Värske näeb välja igatahes.

Lisadeks võiks nimetada esimesi el. aknaid, ja Hifi (mida kahjuks enam ei ole).Aga nagu aru sain, siis juhtmestik on alles, seega "tweeterid" tulevad originaalid igaljuhul.Taga aknalaua sees on "kes k***t teab kus põranda all tehtud" ovaalid, aga mängivad väga hästi.Muusikat teeb vanakooli Pioneer.OBC ja Check Contorl, katuseluuk ja põrandamatid.

Hetkel veereab auto 16" Azev look ratastel, talveks tuleb 15" veljed ja talverehvid.Millised ? Seda ei tea veel, aega pisut on. :)

Siin ka nimekiri, millega ta veeres 21 aastat tagasi liinilt :

S215A Power steering, engine-speed-dependent

S288A BMW light alloy wheel, cross spoke 29

S300A Central locking with anti-theft system

S314A Door mirror,driver lock, heated

S339A Satin Chrome ( shadow-line)

S350A Therm.insulat.glass green

S354A Windscreen, green-tinted upper strip

S400A Slide/tilt sunroof, manually operated

S410A Window lifts, electric, front

S423A Floor mats velour

S428A Warning triangle and first aid kit

S497A Centre armrest, rear

S510A Headlight vertical aim control

S520A Fog lights

S556A Outdoor temperature indicator

S653A Radio Bavaria C reverse II

S680A Radio antenna, manual

S690A Cassette holder

S708A ///M sports steering wheel leather

S720A Edition " Executive" ZD

S750 Basisumfang fuer edition

L801A National version Germany/Austria (GERMANY)

S860A Additional turn indicator lamp

Siis võiks siia lisada väikese tegemiste nimekirja ka.

*käigukangihoovastiku puksid

*veepump

*kütusepaak

*esiklaas

*nipet näpet siit ja sealt

Panen paar pilti kah.Selline oli ta siis, kui Renx selle ostis :

ogaaaicjkb3qka83x1oqy99.jpg

ogaaao4zv2bw8jxxlt1jmwv.jpg

Ja selline näeb ta välja nüüd :

DSC_0030.jpg

DSC_0043.jpg

DSC_0051.jpg

No nii, lõpuks sai siis üks suur töö jälle tehtud.Vahetatud sai käigukastihoovastiku puksid.Vaatasin neid uusi juppe kilekotis, ei tundunudki nii hull töö olevat.Aga kui auto alla sain, siis oli vaatepilt absoluutselt teistsugune.

Kätte saamine polnudgi teab mis kirurgitöö, kuid tagasi saamine oli juba oma ette ooper.Kõige rohkem võttis aega käigukasti võlli küljes oleva kolmiku kätte saamine ja selle tagasi panek.Miks ? Kuna ei näinud suurt midagi, sest kardaan, summuti, käigukasti tala ja kast ise olid ees.Käsi kaudu.Täpselt nagu hambaarst läbi tagumiku.Ausõna oli selline tunne.

Kätte saamine oli vast lihtsam, sealt tuli maha saada "sõrmus" ja selle all oli tift.See tuleb ainult ülesse välja, kuna alla läheb ta kuskile vastu ja jääb pool karva puudu.Võibolla oleks pidanud keerama kardaani ?

Aga tagasi panek oli juba hea.Kuidagi oli vaja saada see kolmik sinna külge ja tift sinna sisse.Augud oleks pidanud ju kohakuti olema.Aga kus kuramus sa seda näed, kui kätel pole ruumi ning ainult kompimise teel saad toimetada ? Igatahes läbi hirmsa kirumise ja vandumise saatel ta ükskord sinna külge pidama jäi.Jumal tänatud!

Siis käigukangi all otsas oleva puksiga oli ka omaette ooper.Polnud ju näinud, kas see mille ostsin ja see mis seal küljes on, on ühesugused ? Tutkit! Erinevad. Sees oli puhtalt ainult kapronist puks ja see mille ostsin, oli kumm kah ümber.Ainukene variant neid omavael sobima saada oli too kumm ümbert ära lõigata.Ei tea kas oli hea mõte, aga igatahes jäi ta pidama sinna.Loodetavasti ka peab.

Ülemise otsa see suur ümar puksikene oli lihtne.Kätte saamisega oli pisut jama, aga selle muu kõrval oli too kökimöki töö.

Nüüd on lausa lust ja lillepidu käike vahetada, hea tihke sai ja hetkel töötab.Loodetavasti töötab ta edaspidi ka. :P

Tänud Eerole varosade eest ja muule mansaftile moraalse toe eest. :)

Lõpetuseks paar pilti ka :

Vana vs uus.

P9222408.jpg

Küljelt vaadates on pisuke erinevus, kuid installimisel ja käikude vahetamisel küll ei muutunud midagi.

P9222410.jpg

Vana vs uus.

P9222411.jpg

Uus "kolmik".

P9222412.jpg

Vana "kolmik".

P9222413.jpg

P9222423.jpg

Uus kapronpuks.

P9222424.jpg

Ja nii ta sinna jäi.

P9222426.jpg

Kui ajaliselt jõuan, siis pühapäeval peaks saama veepumba vahetatud ja "pisut" värvitöid tehtud. ;)

Seniks stay tuned! :mrgreen:

I got my rims painted : :mrgreen:

P9242431.jpg

P9242434.jpg

Ja selline ta siis jäi : Kiitke takka või matke maha, mulle meeldib! :)

090410493305a9.jpg

090410611b9eb8.jpg

  • Vastuseid 68
  • Vaatamisi 7,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Esiletõstetud vastused

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_33076

Nii, küsimus suurele ringile ?

Ehk mure siis selles, et mootor on töösoe.Temp näidik ilusti keskel.Aknapeale puhub sellist enamvähem sooja, käega tuntav.Kui paned näkku puhuma, tuleb sooja supiauru.Jalgade peale, siis ka soojemat.Umbes sama nagu aknale.Proovisin õhtutada, mulle midagi väga ei tulnud.Keerasin õhutusnipli lahti (see mis termostaadikorpuse küljes).Lasin sealt joosta, samal ajal puhur põhjas ja pöörded 2000-2500.Ka paisupaagikork oli maha keeratud.Koju jõudes oli temperatuuriseier üle keskmise.Kohapeal hoidsin pöördeid kõrgemal, siis seier kukkus silmnähtavalt ehk keskele tagasi ja kuuma õhku sööstis salongi.

Kui aga hoiad gaasi peal, nii 1500+ pööret, hakkab tulema salongi mõnusat kuuma õhku, kuid niikauaks, kuniks pedaali vajutad.Gaasi lahti lased jahtub temperatuur maha ja jääb alles supiaur.Mida või keda peaks hakkama togima ? Kas võiks olla asi vigases/katkises termostaadis või ei suuda veepump (vahetatud 30.09.2011) tekitada piisavalt tsirkulatsiooni ? Mina, kui "autokauge" inimene jagan asjast nii palju, et kui termostaat oleks kinni (väiksel ringil), siis peaks keema minema ? Kui aga lahti (suurel ringil), siis ei tohiks ta väga soojaks minnagi ? Olen asjast õigesti aru saanud vist ?

Vaatasin üle ka tosoolilekked, ei leidnud ühtegi ja samas pole ka täheldanud tosoolikadu. Salongiahju kaitse oli terve (ma ei teadnudki, et salongiahju küljes käib selline asi).

Kuna talv tulekul ja sooja tahaks autosse, siis päris jama asjaga.äkki keegi oskab miskit välja mõelda või pakkuda ?

Vaheapel nii palju tehtud, et vahetatud ära aknapisside voolikud + see kolmikklapp, kust ta jaguneb.

Järjekorda võiks lisada järgmised asjad:

*õlivahetus + filtrid mingi hetk.

*Uksetihendid, kuna katkised ja maanteel sõites jubedalt kohisevad.

*Juhiukse aknatihendid, sest nii ülesse, kui ka alla liikudes pooks nagu kuhugile kinni.Kui uks lahti käis, kontrollisin ja proovisin, tõstuk töötas ilusti ilma probleemideta.

*Tagasillaga midagi ette võtma.Peangi natukene kalkuleerima, kas teha see korda (trummelpidurid) või osta "uus" ketastega sild ja see "restaureerida".

*Salongiventilaator on ilmselt ka suremisäärel, jubedalt piniseb ja see hakkab kõrvadele.Määrida võiks mingi asjaga teda, kuid see nagunii kaua seal ei kesta.

*Reostaat, kolmas aste puudub.Toimib ainult 1-2 ja neljas.

*Olen mõelnud ka keretöödele.Midagi hullu ei tundu, kuid veidikene oleks vaja nokitsemist.Karbid võiks ära vahetada, aknapesupaagi all on "mõned" läbivad augud.Ilmselt ka tungitõstmis kohad, mis võivad olla pehmed.Juhi tagaistuja jalgeall on veekork, see on lahti ja põhi kõver.Sealt vist tuleb kah pisut vett tuppa.Kinldasti paagikinnitused uuesti ringi teha, tahaks originaalid tagasi panna.Tagapõlle parempoolne nurk on kah otsas, see vajab ka pisut "uuendamist".

*Paagiõhutustoru + tankimistoru ja paagivaheline lõdvik.

*Esipõll on vaja ära vahetada, saaks sinna sirgema.See on olemas, vaja kätte vaid saada.

*Esituled on ka "uued" olemas, sinna veel uued klaasid ja veidikene juhtmestiku parandada.

*Tundub, et jookseb klapikambrikaas eest otsast.Parem nurk on õline.Loodan, et piirdub asi sellega.Kui ei, eks siis tuleb plokikaanetihendi vahetus ette võtta, kuid sellega pöördun asjatundjate poole.

*Vedrustuse osas tekkis paar huvitavat mõtet, aga eks näis. ;)

Eks seda nimekirja saaks pikendada pisitööde osas, kuid kõik ju kohe meelde ei tule.

  • Autor
comment_33245

Nii, kirjutan teile siis oma kahepäevasest seiklusest!

Lugege ja mõelge, äkki keegi oskab mingit abi anda.

Sai siis eile õhtul alustatud taas õhutamisega.Igaks juhuks ostsin uue termostaadi kah, sest

kõhutunne ütles nii.Las olla parem olemas, kui pärast vaja ja siis ei ole.

Igatahes tulemus oli täiesti null.Soojaks läheb, aga täpselt sama moodi nagu enne, peab gaasi

vajutama.Lased pedaali lahti, temperatuur langeb.Okei, vahetasin termostaadi ära, nii igaks

juhuks.Avastasin, et termostaati lahti ei löö, toru jahe, samamoodi ka pool radikast.Külm, mis

külm ja salongi ainult supiauru.Okei, jätsin ta öösek sinna seisma.

õhtul veel uurisin, et äkki võib olla siis jama veepumba tootlikuses ? Samas, kui tootja laseb

kuskil tehases neid teha, siis ju testitakse neid, kas suudab teha oma tööd korrektselt või ei?

Okei, tänane päev.Läksin garaazi, valasime peale natukene, käima.Proovisime igast võimalikust

august õhku kätte saada.Mullitab, kuid mitte lõputult.Seega peaks ju juba soe olema ? Tuhkagi!

Jälle supikeeduaur autos ja lõpp.

Mõeldud tehtud, vahetatud veepump maha, panin vana tagasi.No äkki tõesti mingi viga või

defektiga vms ? Auto kokku, mahlad sisse, soojaks, niplid/voolikud igalt poolt lahti.Näpuga

katsud, tosool on kõrvetav.Salongiradiaatorisse jooksvad voolikud tulikuumad.No kurat, peaks ju

tulema ? Termostaati jälle lahti ei löönud, radikas täiesti külm, sama ka termotaadi juurest

jooksev voolik.Polnud temperatuuri tõusust lõhnagi, ainult kirme peal.Jaurasime, helistasin

maailma teise otsa, et mis Sul viga on ?

äkki termotaat vigane ? Noh, võtame vahelt välja! Võtsin termostaadi vahelt ära, torud soojad,

radikas soe, aga tuppa tuleb vaevalt midagi.Okei, see arusaadav, kuna suurel ringil ja ta ei

lähegi iial soojaks.Ainult siis, kui hirmsasti pähe anda! Käisin sõitmas, kork maas ja kork

peal.Voolikud pehmed, survet mootorisse ei löönud.Tundub, et okei ?

Ja nii ma ta jätsin, termostaati pole, vana veepump küljes ja tosool sees.Sõidan siis oma

supikeedupotiga kunaks eesti saan targemate juurde.Mis siis võis juhtuda, et peale veepumba

vahetust siis sedasi läks ? Kas mingi ollusk sai lahti kuskilt ja nüüd ummistab

salongiradiaatorit või on asi milleski muus ? Kõik abimehed olid nõutud.

Vaatame, mis edasi saab.

Suured tänud Alvarile ja Valerkale! :)

comment_33246

kunagi oli selline mure (m20b20 95kw) et radikas ei läinud soojaks. õhutasin pool päeva, vahetasin termostaate 3 korda vist, võtsin veepumba ära. ei aitanud midagi. Auto kuumenes üle. kui juba lootust ponud, siis viimast korda kui valasin tosooli juurde, keerasin radika alumise vooliku küljest ja kallasin sealt radikasse tosooli nö kurguni täis. ja oh seda imet, asi hakkas tööle. radikas läks sujuvalt soojaks, jahutus vedeliku ringlus taastus ja auto ei kuumenenud üle. seier muidugi töllerdas edasi tagas, kuid seda sai ka korda, nimelt kellade ploki all on massi kruvi, kuhu ühendatud kellade ploki mass, vot see oli pool lahti seal. keerasin kinni ja kõik sai jällegi korda.

võibolla jutt ja lahendus veits segane, kuid ise kahtlustasin tookord veepumpa, et ei suuda vett korraliku ringi ajada.

  • Autor
comment_33249

No ma alustasin sellest, et valasin süsteemi kurguni, sai voolikutest pumbatud teda ja koguaeg peale valatud.Panin käima, valasin peale, tuli jubedasti mulle.Mingi hetk jäi vaiksemaks ja nagu kadus.Sai õhutatud niplist, kui ka siis paisupaagi kaudu.Võtsin radika tagasivoolu kah lahti, panin otsa kanistrisse ja lasin tugevalt üle 10 liitri sedasi läbi.üks kanister oli all, teisest valasin.Sai lahti võetud ka salongiradika ülemine ots, sealt tuli ka miskit vist (ei näinud eriti).

comment_33348

Kui salongiradika mõlemad voolikud kuumad on siis peaks ju radikaga kõik ok olema...

Ei pruugi. Võimalik, et radika siseseina(d) on katki ja kogu soe ei tee radikas oma ringi mööda radikat, vaid paneb otse välja kapoti poole.

See üks variant. Ega ennem teada saa, kui Marko S on radika ära vahetanud.

  • 1 kuu hiljem...
Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.